Optakt: Rom på menuen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Endnu en weekend med en miserabel indsats skal revancheres når Real Madrid i aften besøger Rom. Weekendens nederlag til Eibar gjorde en ende på Santiago Solaris gode start og ændrede med et trylleslag den positive stemning til endnu en snak om krise.
Sandheden er også, at selvom man har vundet i 4 af 5 kampe under Solari, så har modstanden været forsvindende ringe og sejrene været uden champagnebold. Derfor var slaget endnu større, da man Eibar i weekenden udspillede de forsvarende Champions League-mestre.
Det efterlader også Solari med en række spørgsmål forud for aftenens opgave i Rom. Skal Bale fortsat spille, trods ringe præstationer? Skal Isco have chancen fra start, som han ikke har haft under Solari? Hvordan får man Asensio til at ligne en kommende verdensstjerne snarere end end kommende Alaves-spiller?
Hos Roma er tingene heller ikke lutter lagkage for tiden. Holdet frister en tilværelse som den øjeblikkelige nummer 7 i Serie A efter et weekend-nederlag til upåagtede Udinese. I Champions League er holdet stort set videre takket være sikre sejre over Plzen og Moskva, men en sejr i aften og dermed sikring af puljesejren vil helt sikkert lune for Eusebios hold.
Roma er oftest ført an af El Shaarawy som er holdets topscorer med fem mål i sæsonen, den serbiske back Kolarov og hollandske Strootman som de toneangivende spillere. Til aftenens opgør forventes El Shaarawy dog at starte på bænken til fordel for altid uortodokse Dzeko.
For Real Madrid forventes Carvajal endelig at være tilbage fra sin skade, hvilket betyder, at man igen kan stille med den foretrukne bagkæde bestående af Marcelo-Ramos-Varane-Carvajal. Offensivt er der mere tvivl om det, da de store præstationer ikke just står i kø. Men mon ikke både Bale og Champions League-historiens fjerdemest scorende spiller, Benzema, er sikre på at starte inde.
Romas forventede startopstilling: Mirante; Davide, Jesus, Fazio, Kolarov; Pellegrini, N’Zoni, Cristante; Florenzi, Dzeko, Kluivert
Real Madrids forventede hold: Courtois; Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo; Modric, Kroos, Isco; Asensio, Benzema, Bale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Det er godt nok kommet langt ud, når man ikke engang glæder sig til at se Real Madrid i CL mere..
DC19
I min verden findes der meget få ting bedre end at se Real Madrid spille... på godt og ondt.
Jeg væmmes ved ovenstående tabermentalitet. Det er netop nu, man skal støtte gutterne og ikke kaste håndklædet i ringen. Fint nok at have en holdning til, at det i skrivende stund ikke er en dans på roser, men ligefrem at opfordre til, at man “ikke skal spilde sin tid på vores drenge” er helt ude i hampen.
Jeg er ALTID stolt af at kunne kalde mig selv for Real Madrid-fan, men det er i de hårde tider, jeg skyder brystet mest frem og iklæder mig mit merch, for Real Madrid har lært mig, at man står sammen i modgang, og det er min måde at vise det på.
Jeg kan slet ikke begribe, at man vælger at gå i den anden grøft. Men fred være med det. Nu vil jeg glæde mig over, at der kun er fire timer til kampstart.
Elto92 skrev: Vi må desværre bare indfinde os i at det her er en realitet og der er langt mere interessante opgør i aften. Juve og Valencia eller Lyon mod City. Spild for Guds skyld ikke jeres tid på vores drenge. Den er knækket og det går kun ned ad bakke. Et 2-1 nederlag. Jeg har kaldt den.
Hvordan kan man kritisere spillerne, når man selv har den attitude? Det forstår jeg simpelthen ikke. Ren og skær medgangsfan.
Daniel skrev: Jeg vil som ALTID, når jeg ikke er forhindret på anden vis, se Real Madrid spille, og i aften bliver ingen undtagelse.
I min verden findes der meget få ting bedre end at se Real Madrid spille... på godt og ondt.
Jeg væmmes ved ovenstående tabermentalitet. Det er netop nu, man skal støtte gutterne og ikke kaste håndklædet i ringen. Fint nok at have en holdning til, at det i skrivende stund ikke er en dans på roser, men ligefrem at opfordre til, at man “ikke skal spilde sin tid på vores drenge” er helt ude i hampen.
Jeg er ALTID stolt af at kunne kalde mig selv for Real Madrid-fan, men det er i de hårde tider, jeg skyder brystet mest frem og iklæder mig mit merch, for Real Madrid har lært mig, at man står sammen i modgang, og det er min måde at vise det på.
Jeg kan slet ikke begribe, at man vælger at gå i den anden grøft. Men fred være med det. Nu vil jeg glæde mig over, at der kun er fire timer til kampstart.
Jeg forstår godt hvor du kommer fra, men jeg vil holde fast på at man ikke er mere eller mindre fan af at se en kamp.
At være fan handler vel om hvordan man har det inderst inde - hvordan man føler. Jeg kommer aldrig til at skifte hold, jeg kommer aldrig til at holde med andre end Real Madrid. Men derfor kan jeg sagtens finde på at zappe hen på en mere spændende kamp, selvom vi spiller samtidig. Specielt i en situation som denne, hvor spillerne ikke møder op til de fleste af opgørene. Jeg kan ikke se idéen med at sidde og se på en katastrofal-præstation, hvor ens humør kun går én vej. Hvad får man ud af det? Men når alt kommer til alt er jeg stadig fan og vil forsvare holdet udadtil. Ikke præstationerne, men historien og storheden ved klubben. Der er ingen andre klubber for mig, men jeg vil selv bestemme om jeg vil se deres kampe.
Der er forskel på at være medgangsfan - og så bare ikke gide at spilde 90 minutter på at se en gang lort :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
For mig vil den næste Real Madrid kamp altid være den vigtigste og mest spændende i kalenderen, uagtet spillet i den seneste kamp, eller spillet i de seneste ti kampe.
Det var det også i 00’erne, hvor små hold som Lyon, Liverpool, Monaco og Arsenal blandt andet var endestationen i ottendedelsfinalerne i Champions League. Der valgte jeg heldigvis også at spilde min tid på klubben, for den viste sig at være det hele værd på den lange bane.
Og hvorfor kun forsvare Real Madrids fortid? Den ved alle emmer af storhed. Det er i nutiden, eller når det går skidt, man virkelig skal uddebattere sine kammerater, der er fan af ligegyldige hold, som end ikke er en samtale hver.
Jeg kan som sagt ikke følge holdningen, men respekterer din, da du sætter nogle fornuftige ord på :-)
I forhold til at debattere med sine venner, så er der vel ikke to meninger om at vi spiller af helvede til. Så kan man debattere hvorfor og hvis skyld det er, men spillet er vel ikke til debat i den forstand at man kan forsvare det. Der er ikke meget at forsvare. Alle hold har dårlige perioder og det nedværdiger mig ikke at indrømme det, heller ikke over for andre. Jeg føler ikke jeg skal forsvare vores dårlige periode. Man kan jo altid pege på trofæskabet, hvis folk begynder på barnlige kommentarer, og ikke kan debattere sagligt. Alle hold spiller dårligt af og til - men så er det jo rart at holde med en klub der har 13 pokaler med store ører i skabet.
God kamp :)
Edit: Bare lige for at opklare: Jeg følger altid med i resultaterne på Livescore, ser højdepunkter, mål på YouTube eller lign. Jeg argumenter udelukkende for at prioritere anderledes end rent faktisk at se alle 90 minutter af en kamp man har muligheden for at se.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg er helt med dig Daniel :)
Jeg overlevede 3 år med Mourinho's bold, og jeg har ikke tal på hvor mange kampe jeg har set med M. Diarra og Emerson konstellationen, så jeg tænker at det aldrig kan være værre end det :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
At kalde mig for “medgangsfan” kan jeg kun grine af. Jeg kastede også popcorn og spyttede på mit spinkle gamle tv da Lyon og Monaco og hvad de ellers hed, sparkede os ud år efter år. Har skam oplevet modgang i en del år når vi gang på gang fik klø af vores ærkerivaler.
Jeg vil dog ikke spilde 90 min. På nogle drenge som virker mætte og ugidelige. Det betyder ikke at jeg alligevel tjekker livescore og highlights for at se hvad dee gik galt.
Men det her er bristepunktet for mig. Jeg tror min frustrationer kommer af, at vi fans havde set det her komme for 2-3 somre siden og skreg efter nyt blod. Et spændende projekt der kunne havde varede ved, men man skyder det i sænk. Det ledelsen og Perez’ skyld.
Med det sagt, så vil jeg også selv se kampen idag, lidt masochistisk er man vel altid. Men det er godt nok helt vildt hvor meget den her sæson allerede har dræbt ens fodboldglæde.
DC19