Tilhængerne svigter Real Madrid

7 år 7 måneder siden #13 af Ramos4

Dios skrev: Det der har den største betydning er den mentalitet der ligger blandt diverse fans på stadion. Man kan så småt også fornemme den herinde. Debatten har lige kørt i en anden tråd, hvor nogle argumenterede imod, at det har en indvirkning på holdet at støtte dem i dårlige tider. Nuvel, så er der da en vis sandhed i det, men hvor andre hold støtter op om holdet - der trækker Real Madrid fansene sig, og vil hellere svine egne spillere til.
I mine øjne er det en kæmpe taber mentalitet.

Hvis Ronaldo er skyld i det kæmpe fald hos tilskuerne, så skal vi ihvertfald aldrig nogensinde sige, at ingen er større end klubben, for kan én mand gør så stor skade, så er han i den grad større end klubben.

Jeg synes det er fantastisk, og se mentaliteten i PL og Bundesligaen i blandt fansene. Der støtter man altså bare op uanset resultaterne og spillet. Man har gjort det til en helt identitet og en selvfølge.

Vi kan ihvertfald hurtigt blive enige om, at det aldrig har hjulpet en spiller at blive piftet af.

Det må og skal altid starte med spillerne. Jeg kunne aldrig finde på at pifte pga. et dårligt resultat. Det folk pifter af (og hvorfor folk udebliver) er jo fordi nogle spillere er så langt væk rent indstillings-mæssigt. Intet hjerte, ingen fight. Når Isco løber og spiller hæl og tå mens vi bliver rundbarberet af CSKA, så skal du ikke fortælle mig eller nogen andre at de ikke må svine ham til. Som vi lige har slået fast er billetter ikke helt billige, så no chance in hell jeg vil støtte op om spillere som Isco der er pisseligeglade - eller hvertfald slet ikke har fattet alvoren.

Edit: Jeg kan heller ikke se hvordan du kan kritisere folk for ikke at møde op. Se på hvordan vi spiller! Se på hvordan spillerne skræmmer stærke trænere væk. Se på hvordan ledelsen sejler. Skal du ned og se dem snart? Har du betalt for at se dem denne sæson? Og hvis ikke, hvorfor skulle andre så. Jeg har længe haft lyst til at tage til Madrid igen efter et par års pause. Men det bliver sgu da ikke for at se på det her :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Ramos4.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 7 måneder siden #14 af Dios
Besvaret af Dios på emne Tilhængerne svigter Real Madrid

Ramos4 skrev:

Dios skrev: Det der har den største betydning er den mentalitet der ligger blandt diverse fans på stadion. Man kan så småt også fornemme den herinde. Debatten har lige kørt i en anden tråd, hvor nogle argumenterede imod, at det har en indvirkning på holdet at støtte dem i dårlige tider. Nuvel, så er der da en vis sandhed i det, men hvor andre hold støtter op om holdet - der trækker Real Madrid fansene sig, og vil hellere svine egne spillere til.

Hvis Ronaldo er skyld i det kæmpe fald hos tilskuerne, så skal vi ihvertfald aldrig nogensinde sige, at ingen er større end klubben, for kan én mand gør så stor skade, så er han i den grad større end klubben.

Jeg synes det er fantastisk, og se mentaliteten i PL og Bundesligaen i blandt fansene. Der støtter man altså bare op uanset resultaterne og spillet. Man har gjort det til en helt identitet og en selvfølge.

Vi kan ihvertfald hurtigt blive enige om, at det aldrig har hjulpet en spiller at blive piftet af.

Det må og skal altid starte med spillerne. Jeg kunne aldrig finde på at pifte pga. et dårligt resultat. Det folk pifter af (og hvorfor folk udebliver) er jo fordi nogle spillere er så langt væk rent indstillings-mæssigt. Intet hjerte, ingen fight. Når Isco løber og spiller hæl og tå mens vi bliver rundbarberet af CSKA, så skal du ikke fortælle mig eller nogen andre at de ikke må svine ham til. Som vi lige har slået fast er billetter ikke helt billige, så no chance in hell jeg vil støtte op om spillere som Isco der er pisseligeglade - eller hvertfald slet ikke har fattet alvoren.

Du har da absolut intet indblik i hvor ligeglade spillerne er. Først og fremmest er det deres arbejde, og mange af dem lægger slet ikke samme følelse i som du eller jeg gør, men hvis du ikke forstår det, så er det dit problem og ingen andres. Det er din måde at tolke tingene på, så ergo er det dit problem! Så nej det må og skal aldrig starte med spillerne, men dig som person.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad du eller andre gør. Jeg har min klare holdning til det, og jeg væmmes ved, at du stolt siger, at der skal piftes af spillerne, hvis omstændighederne defineret af dig er til det.
Ligesom du har din, så har jeg også min holdning, og i mine øjne er i ikke noget der minder om værdige fans for holdet. I er der jo ikke i modgang, eller jo fysisk med verbale svinere. Tabere har vi sgu nok af her i verden, så lad os dog forhelvede hæve niveauet en del!

Jeg kan ikke se hvordan prisen er relevant her? Hvis du ikke vil støtte holdet i modgang, hvorfor så ikke bare blive væk for altid? Det er lidt ligesom livet, hvis ikke man vil stå op og nyde dagen, så bliver man i sin seng og spilder livet der. Det er en holdning og beslutning man tager, og så arbejder man videre udfra det.

No hard feelings herfra. Jeg tåler det simpelthen bare ikke.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam

7 år 7 måneder siden #15 af Siempre fiel

Dios skrev:

Ramos4 skrev:

Du har da absolut intet indblik i hvor ligeglade spillerne er. Først og fremmest er det deres arbejde, og mange af dem lægger slet ikke samme følelse i som du eller jeg gør, men hvis du ikke forstår det, så er det dit problem og ingen andres. Det er din måde at tolke tingene på, så ergo er det dit problem! Så nej det må og skal aldrig starte med spillerne, men dig som person.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvad du eller andre gør. Jeg har min klare holdning til det, og jeg væmmes ved, at du stolt siger, at der skal piftes af spillerne, hvis omstændighederne defineret af dig er til det.
Ligesom du har din, så har jeg også min holdning, og i mine øjne er i ikke noget der minder om værdige fans for holdet. I er der jo ikke i modgang, eller jo fysisk med verbale svinere. Tabere har vi sgu nok af her i verden, så lad os dog forhelvede hæve niveauet en del!

Jeg kan ikke se hvordan prisen er relevant her? Hvis du ikke vil støtte holdet i modgang, hvorfor så ikke bare blive væk for altid? Det er lidt ligesom livet, hvis ikke man vil stå op og nyde dagen, så bliver man i sin seng og spilder livet der. Det er en holdning og beslutning man tager, og så arbejder man videre udfra det.

Haha, alle andre er tabere hvis de ik er som dig :-D Du "væmmes" ved folk og du mener de ik støtter holdet i modgang hvis de tillader sig at pifte af de spiller. Du ævler og bævler - men nogen som helst forestilling om hvorvidt folk støtter holdet og klubben det har du ik. Man ka sagtens støtte holdet 100 procent altid, i medgang og modgang og samtidig vise sin utilfredshed med holdet/en spiller/deres attitude eller resultaterne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

7 år 7 måneder siden #16 af Siempre fiel

Asensio20 skrev:

Siempre fiel skrev:

Asensio20 skrev: Priserne har en kæmpe betydning, men i skal også have i mente at der sikkert også er en del som er taget afsted til Jordan i går for at følge holdet.

Øøøhhh nej vel. For det første er der flere dage til Real Madrid ska spille, for det andet rejser Real Madrids fans ik ud for at se holdet - de gør det stort set ik i Spanien og de gør det helt sikkert ik til klub-VM. Så det har INTET at gøre med at der var halvtomme tribuner. Det er alene pga resultaterne og manglen på spændende, nye stjerner på holdet.

Nå, jeg har ellers set billeder fra flere der gør og tog afsted i går. Så den der bedrevidenhed virker ikke her !

Hvis man virkelig ved bedre, så virker bedrevidenhed aldeles fremragende. De dér måske 300 personer der tager til klub-VM (hvoraf kun få formentlig var taget afsted igår) de forklarer jo INTET af hvorfor der var 25000 ledige pladser på stadion igår - blir du ved med at hævde dét, så er du jo ganske enkelt dumstædig! Og der rejser jo aldrig/sjældent 1500-2000 med fra Madrid til udekampe i ligaen. Langt størstedelen af de få Madridfans der møder op til udekampene er jo lokale Madridfans

7 år 7 måneder siden #17 af Ramos4

Dios skrev:

Ramos4 skrev:

"No hard feelings" - "jeg væmmes ved, at du stolt siger..." lol, ja okay.

Du er tilhænger af Real Madrid. Stilen har, såvidt jeg er orienteret, altid været at spillerne får det at føle, hvis de ikke lever op til de stolte traditioner. Din mentalitet taler imod alt hvad klubben har været historisk set. Hvis du gerne vil bakke op uanset hvordan det går, så kan du blive fan af Liverpool og stå og skråle den ulidelige YNWA inden hver hjemmekamp og se hvordan mesterskabet ikke kommer hjem 30 år i træk. Hvis du synes det er en taber mentalitet, så er det også fair med mig, men du taler imod hvordan den almene spanier støtter holdet. Folk der har haft sæsonkort i 50 år pifter, det er jo ikke turisterne fra Thailand, de elsker oplevelsen. Du taler imod alle de inkarnerede fans og hvordan fankulturen altid har været. Det er jo ikke et argument for at du ikke må have din holdning, men du ved - is på :)

+ Du mener ikke jeg er der i modgang? Er du, spørger jeg jo? Har du købt billet denne sæson - har du tænkt dig at gøre det?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Ramos4.

7 år 7 måneder siden #18 af madrid2000

Dios skrev:

Ramos4 skrev:

Hvad er det for noget fis at skrive. Det giver da absolut ikke mening.

Først skriver du "Du har da absolut intet indblik i hvor ligeglade spillerne er. Først og fremmest er det deres arbejde, og mange af dem lægger slet ikke samme følelse i som du eller jeg gør, men hvis du ikke forstår det, så er det dit problem og ingen andres"

Og siden "Ligesom du har din, så har jeg også min holdning, og i mine øjne er i ikke noget der minder om værdige fans for holdet. I er der jo ikke i modgang, eller jo fysisk med verbale svinere. Tabere har vi sgu nok af her i verden, så lad os dog forhelvede hæve niveauet en del!"

Hvorfor fanden skal vi som fans give vores absolut støtte og vi må slet ikke udvise utilfredshed, hvis spillerne ikke lægger følelser i det og det bare er arbejde for dem?

Vores identitet er anderledes end de klubber du nævner, hvor fans støtter uanset hvad. Dortmund og Liverpool kan spille som en pose lort, men hvis de vinder, så synger hele stadion. Vinder Real Madrid ikke overbevisende og med flot fodbold, så viser fans deres utilfredshed. Du kan ikke sammenligne RM og dets fans med tyske fans. Det er mindre klubber, hvor ambitioner og forventninger fra fans er meget mindre og de har heller aldrig oplevet succes som vores fans. Derfor skal der ikke meget til før de er glæde i Dortmund og Liverpool, mens det skal går virkeligt galt før de bliver utilfredse.

Så self. skal fans vise deres utilfredshed. Dette er Real Madrid, hvor man skal levere i verdensklasse, hver eneste sæson. Kan man ikke klare mosten, så er der masser af andre klubber man kan spille i. Det har ikke noget med støtte i medgang og modgang at gøre. Viser man ikke hjerte og kæmper røven ud af bukserne, så skal spillerne også vide det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Jonas

7 år 7 måneder siden #19 af Dios
Siempre fiel skrev:

Haha, alle andre er tabere hvis de ik er som dig :-D Du "væmmes" ved folk og du mener de ik støtter holdet i modgang hvis de tillader sig at pifte af de spiller. Du ævler og bævler - men nogen som helst forestilling om hvorvidt folk støtter holdet og klubben det har du ik. Man ka sagtens støtte holdet 100 procent altid, i medgang og modgang og samtidig vise sin utilfredshed med holdet/en spiller/deres attitude eller resultaterne.

Du fattede den haha ;D

Det er nemlig det markeret jeg har utrolig svært ved. Hvordan er det overhovedet muligt, at støtte nogen, hvis man pifter af dem?

I det her tilfælde, så er min holdning helt sikkert ja. Synes det er en tabermentalitet, og uden det bliver for personligt, så håber jeg ikke der er nogle der opdrager deres børn sådan for at sætte tingene i perspektiv. Man kan selvfølgelig sige, at det er sådan Liberal Alliance er opstået, men sådan er det jo :D Og slap nu af folkens. Det var en joke! :D

7 år 7 måneder siden #20 af Dios
Ramos4 skrev:

"No hard feelings" - "jeg væmmes ved, at du stolt siger..." lol, ja okay.

Du er tilhænger af Real Madrid. Stilen har, såvidt jeg er orienteret, altid været at spillerne får det at føle, hvis de ikke lever op til de stolte traditioner. Din mentalitet taler imod alt hvad klubben har været historisk set. Hvis du gerne vil bakke op uanset hvordan det går, så kan du blive fan af Liverpool og stå og skråle den ulidelige YNWA inden hver hjemmekamp og se hvordan mesterskabet ikke kommer hjem 30 år i træk. Hvis du synes det er en taber mentalitet, så er det også fair med mig, men du taler imod hvordan den almene spanier støtter holdet. Folk der har haft sæsonkort i 50 år pifter, det er jo ikke turisterne fra Thailand, de elsker oplevelsen. Du taler imod alle de inkarnerede fans og hvordan fankulturen altid har været. Det er jo ikke et argument for at du ikke må have din holdning, men du ved - is på :)

+ Du mener ikke jeg er der i modgang? Er du, spørger jeg jo? Har du købt billet denne sæson - har du tænkt dig at gøre det?

Fordi du har den holdning, så vil jeg stadig respektere din mening, og vil stadig debattere med dig, selvom jeg væmmes ved din holdning. Derfor "No hard feelings". Du har jo mange andre holdninger som jeg også deler, så i mine øjne er der ikke et problem i det.

Stilen var også fascistisk i en lang årrække. Siger du, at vi så med stolthed skal repræsentere det, fordi traditionen engang sagde det? Er svaret ja, så lad for gud skyld vær med at svarer!
Jeg kan ikke blive fan af Liverpool. Jeg beundre deres mentalitet, men har trods alt været fan i hvad der svarer til 23-24 år, så stop nu det med, at sig jeg bare kan være fan af et andet hold.
Den almene spanier skrålede også efter Bale, og 5 år efter pifter man ad ham. Hvorfor i alverden skal jeg dog få den hykleriske tilgang til tingene? Nu gør jeg ikke op i, at man er mere fan, fordi man har sæsonkort, eller fordi man har købt billetter 2 gange om året i stedet for 0 gange. I mine øjne er man en ordentlig fan, hvis man dukker op for at støtte holdet på en anden måde end Siempre fiel's måde, hvor han åbenbart mener man sagtens kan støtte holdet ved at pifte af spillerne. Den holdning deler jeg bare ikke.

Nej har ikke købt billet endnu, men vi overvejer stærkt på hjemmefronten, at tage derned med vores søn engang i foråret. Og hvis ikke det bliver til en tur denne sæson, så er det sådan. Faktum er, at jeg stadig står der næste sæson, selvom vi slutter lort i ligaen, og ryger ud af Chl i 1/8 dels finalerne.

7 år 7 måneder siden #21 af Real HWL
Generalt er Real Madrid fans nogen forkælede og uforskammet fans med en imponerende korttidshukommelse. Man har lige afsluttet en vild epoke med 4 CL titler på 5 år. Noget som jeg tvivler på kommer til at ske igen i min levetid. Det er som om man som fan ikke værdsætter en skid. Lige som en lille møgunge der bare flår gaver op juleaften uden overhoved at se hvad det er man får i gave. Truppen gennemgård en svær tid. Isco har en rigtig svær tid, hvad gør bernabeu, de pifter ham endnu længere ned i sit sorte hul, fordi så skal han nok score på sin næste friløber. Hvilken logik! I hvilket som helst erhverv hjælper det at mobbe andre? Man skal fandme have en stærk psyke for at spille i Real Madrid.
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

7 år 7 måneder siden #22 af Siempre fiel

Dios skrev: I mine øjne er man en ordentlig fan, hvis man dukker op for at støtte holdet på en anden måde end Siempre fiel's måde, hvor han åbenbart mener man sagtens kan støtte holdet ved at pifte af spillerne. Den holdning deler jeg bare ikke.

Hehe, fint nok at fordreje mine ord for at få mig til at fremstå retarderet :-D

Så, hvis vi nu leger at det slet ik var meningen og at du rent faktisk blot ik magter at både læse OG forstå, så lad mig lige gøre det ekstra klart for både dig og Prins Knud ;-)

Jeg mener ikke at dét at pifte af holdet eller en spiller er at støtte holdet - men som fan ka jeg sagtens støtte holdet som altid, mens jeg - når situationen fordrer det - vise min utilfredshed med tingenes tilstand - det være sig overfor en spiller, træneren eller holdet, men faktisk er det oftest en besked til ledelsen om at gøre noget ved problemet. Så har du fuldstændig ret i at det ik nødvendigvis hjælper spilleren eller holdet i situationen - men det er så heller ik meningen. Ligesom man godt ka holde af en person og stadig være ærlig og sige når noget generer én, så ka man godt støtte holdet med hud og hår, men gi lidt tough love en gang imellem. Jeg har oplevet dette tonsvis af gange på Bernabéu.

Og ligesom du har ret i at det ik gør nogen til mere fan ved at se holdet live, så vil jeg da bare lige slå fast at selv om det er det kedeligste Real Madrid-hold jeg har set i de over 30 år jeg har været fan, så bruger jeg stadig penge på at rejse ned og se holdet. Har allerede set dem tabe på Bernabeu i denne sæson og tager da med glæde ned igen til foråret og ser dem tabe igen - og så pifter jeg sgu bare igen "på den taberagtige måde" og så ka du væmmes endnu en gang ;-)

7 år 7 måneder siden #23 af Sebberg
Jeg kan sgu godt forstå, hvorfor madrilenerne foretrækker tapas hjemme i sofaen frem for et hårdt plastiksæde på Bernabeu.

Denne sæson er for mig den klart mest demotiverende af slagsen i mine utallige år som madridista.

Måske det handler om, at man har høje forventninger, men vores spil er helt urimeligt kedeligt og intetsigende, men det værste er, at det er så forventet. Og det er det værste.

Man føler sig pisset på, når en ledelse med fire CL-triumfer på fem år (læs: masser af penge) helt arrogant vælger ikke at hente spillere ind, selvom gud og hver en mand kan se, at det var nødvendigt med salget af vores kæmpe målmaskine.

Jeg ville ønske, jeg kunne sige, at modgangen blot gjorde min støtte endnu større, men jeg synes, det er så tragikomisk, at jeg næsten mister lysten til at følge holdet.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Lars1991, Siempre fiel

7 år 7 måneder siden #24 af Zyconith
I det mindste slap vi for Ronaldos forfærdelige attitude og ligegyldige mål! Men ja, hold kæft hvor er det kedeligt og intetsigende. For første gang i mange år har jeg flere gange prioriteret andre ting end absolut at skulle se Real Madrid gøre sig selv til grin.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

Leveret af Kunena Forum