Tilhængerne svigter Real Madrid
Bernabeu er retfærdig og udiskriminerende. Du kan ikke leve på fortidens bedrifter, og hvis du ikke leverer, får du det at vide. Det har da sin charme. Hudløst ærligt.
Jo, naturligvis gavner det ikke nødvendigvis at pifte (om end det godt kan være en idé at appellere til stoltheden, navnlig når der er tale om store spillere og store vindere), men derfor er støtten der stadig. Alle følger jo med uge efter uge alligevel.
Det ville også være uærligt og useriøst at forsøge at lege glad og tilfreds når tingene går ad Pommern til og spillet er drønkedeligt. Der skal også 2 til tango. Hvordan skal tilskuerne synge og danse, når der ikke gives nogen grund til det og der ikke skabes chancer? Kontrakten med publikum er at holdet skal underholde dem (eller måske vigtigere; forsøge på det!), så de viser deres tilfredshed og giver deres støtte.
Det er ikke en far med sin lille søn, der skal have uforbeholden støtte. Det er 2 parter, der begge stiller krav til hinanden og sig selv.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev:
Dios skrev: I mine øjne er man en ordentlig fan, hvis man dukker op for at støtte holdet på en anden måde end Siempre fiel's måde, hvor han åbenbart mener man sagtens kan støtte holdet ved at pifte af spillerne. Den holdning deler jeg bare ikke.
Hehe, fint nok at fordreje mine ord for at få mig til at fremstå retarderet :-D
Så, hvis vi nu leger at det slet ik var meningen og at du rent faktisk blot ik magter at både læse OG forstå, så lad mig lige gøre det ekstra klart for både dig og Prins Knud ;-)
Jeg mener ikke at dét at pifte af holdet eller en spiller er at støtte holdet - men som fan ka jeg sagtens støtte holdet som altid, mens jeg - når situationen fordrer det - vise min utilfredshed med tingenes tilstand - det være sig overfor en spiller, træneren eller holdet, men faktisk er det oftest en besked til ledelsen om at gøre noget ved problemet. Så har du fuldstændig ret i at det ik nødvendigvis hjælper spilleren eller holdet i situationen - men det er så heller ik meningen. Ligesom man godt ka holde af en person og stadig være ærlig og sige når noget generer én, så ka man godt støtte holdet med hud og hår, men gi lidt tough love en gang imellem. Jeg har oplevet dette tonsvis af gange på Bernabéu.
Og ligesom du har ret i at det ik gør nogen til mere fan ved at se holdet live, så vil jeg da bare lige slå fast at selv om det er det kedeligste Real Madrid-hold jeg har set i de over 30 år jeg har været fan, så bruger jeg stadig penge på at rejse ned og se holdet. Har allerede set dem tabe på Bernabeu i denne sæson og tager da med glæde ned igen til foråret og ser dem tabe igen - og så pifter jeg sgu bare igen "på den taberagtige måde" og så ka du væmmes endnu en gang ;-)
Jeg fordrejer jo ikke dine ord. Du kan nu bare selv læse hvor retarderet du er at høre på, fordi jeg skærer det ud i pap for dig :D Nå, joke til side.
Jeg skrev det egentlig med et glimt i øjet, og jeg har både læst og forstået din holdning. Man kan jo sagtens elske sin kone, selvom man tæsker hende. Kærlighed og had går desværre oftest hånd i hånd, og hvorfor skulle det dog være anderledes i fodboldens tegn? :)
Jeg har egentlig aldrig forstået hvorfor der aldrig har været en skilt med kritik til Perez på stadion? Jeg har ihvertfald aldrig lagt mærke til det, men du siger det jo egentlig selv. Det er måske mere kritik henvendt til ledelsen, men så forstår jeg bare ikke hvorfor det skal gå udover spillerne mm.?
Din holdning er jo egentlig som jeg forventede. Du er klar over, at intet hjælper, og du måske gør det i afmagt, hvor jeg bare reagere på en anderledes måde. Sådan er vi alle forskellige, men derfor er det IMO stadig en forfærdelig opførelse.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Piftning af holdet har jeg det egentlig fint med. Som f.eks. når der bliver fløjtet til halvleg imod Moskva på hjemmebane bagud 0-2, så har jeg fuld forståelse for, at der bliver piftet. Det kan retfærdiggøres med, at det er uacceptabelt det holdet levere, og det er jo ikke kun i Real Madrid man ser det.
Men når man så direkte vælger at køre en hetz på personlige spillere, så står jeg fuldstændig af, og væmmes ved den opførsel. Benzema og Danilo har vel nok været de værste tilfælde de senere år, men Isco fik en ordentlig omgang forleden, og selv Ronaldo er der blevet piftet en hel del af. Bale er heller ikke gået fri, men den værste i min tid har helt sikkert været den hetz imod Casillas.
Man sparker til spillere der ligger ned, og det er jo helt uhørt. Havde Ronaldo haft den fulde støtte, så tror jeg også han var blevet. Det er situationer som dem jeg hentyder til. Nu har de sidste par indlæg bare handlet om generel utilfredshed, hvor jeg generelt taler om den personlige hetz der bliver kørt på spillerne.
Dios skrev: Ramos4 skrev:
"No hard feelings" - "jeg væmmes ved, at du stolt siger..." lol, ja okay.
Du er tilhænger af Real Madrid. Stilen har, såvidt jeg er orienteret, altid været at spillerne får det at føle, hvis de ikke lever op til de stolte traditioner. Din mentalitet taler imod alt hvad klubben har været historisk set. Hvis du gerne vil bakke op uanset hvordan det går, så kan du blive fan af Liverpool og stå og skråle den ulidelige YNWA inden hver hjemmekamp og se hvordan mesterskabet ikke kommer hjem 30 år i træk. Hvis du synes det er en taber mentalitet, så er det også fair med mig, men du taler imod hvordan den almene spanier støtter holdet. Folk der har haft sæsonkort i 50 år pifter, det er jo ikke turisterne fra Thailand, de elsker oplevelsen. Du taler imod alle de inkarnerede fans og hvordan fankulturen altid har været. Det er jo ikke et argument for at du ikke må have din holdning, men du ved - is på :)
+ Du mener ikke jeg er der i modgang? Er du, spørger jeg jo? Har du købt billet denne sæson - har du tænkt dig at gøre det?
Fordi du har den holdning, så vil jeg stadig respektere din mening, og vil stadig debattere med dig, selvom jeg væmmes ved din holdning. Derfor "No hard feelings". Du har jo mange andre holdninger som jeg også deler, så i mine øjne er der ikke et problem i det.
Stilen var også fascistisk i en lang årrække. Siger du, at vi så med stolthed skal repræsentere det, fordi traditionen engang sagde det? Er svaret ja, så lad for gud skyld vær med at svarer!
Jeg kan ikke blive fan af Liverpool. Jeg beundre deres mentalitet, men har trods alt været fan i hvad der svarer til 23-24 år, så stop nu det med, at sig jeg bare kan være fan af et andet hold.
Den almene spanier skrålede også efter Bale, og 5 år efter pifter man ad ham. Hvorfor i alverden skal jeg dog få den hykleriske tilgang til tingene? Nu gør jeg ikke op i, at man er mere fan, fordi man har sæsonkort, eller fordi man har købt billetter 2 gange om året i stedet for 0 gange. I mine øjne er man en ordentlig fan, hvis man dukker op for at støtte holdet på en anden måde end Siempre fiel's måde, hvor han åbenbart mener man sagtens kan støtte holdet ved at pifte af spillerne. Den holdning deler jeg bare ikke.
Nej har ikke købt billet endnu, men vi overvejer stærkt på hjemmefronten, at tage derned med vores søn engang i foråret. Og hvis ikke det bliver til en tur denne sæson, så er det sådan. Faktum er, at jeg stadig står der næste sæson, selvom vi slutter lort i ligaen, og ryger ud af Chl i 1/8 dels finalerne.
Jeg er sådan set også ligeglad hvordan vi ender i år og om vi ryger ud til Ajax. Så snart der lader til at være en strategi fra ledelsen af, og så snart spillerne lader til at ville det, så tager jeg gerne på stadion og tilskuerne vender generelt også tilbage. Det jeg prøver at skille ad er *hvorfor* folk pifter eller udebliver. Det er attituden hos spillerne der mangler. Ikke hos alle selvfølgelig. Jeg ser da Courtois få masser af klapsalver f.eks.
Snakker vi enkeltsager piftede folk vel af Casillas fordi han angiveligt lækkede ting til sin kæreste i pressen. Og fordi han var imod manageren. Jeg synes ikke det var fair at pifte af Danilo, selvom han var vanvittigt ringe. Omvendt håber jeg du kan se hvorfor folk vendte sig mod Isco mod CSKA. Han var ikke dårlig, han var ugidelig. Kæmpe forskel.
Så jeg tænker at man må kigge på de individuelle sager for at se om behandlingen er fair eller ej. Jeg er glad for at du trods alt kan se, at piften kan være okay nogen gange.
Ronaldo sagde i øvrigt selv at han ikke følte sig værdsat af PEREZ.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Simpelthen en flok forkælede snothvalpe.
Jeg er sådan set også ligeglad hvordan vi ender i år og om vi ryger ud til Ajax. Så snart der lader til at være en strategi fra ledelsen af, og så snart spillerne lader til at ville det, så tager jeg gerne på stadion og tilskuerne vender generelt også tilbage. Det jeg prøver at skille ad er *hvorfor* folk pifter eller udebliver. Det er attituden hos spillerne der mangler. Ikke hos alle selvfølgelig. Jeg ser da Courtois få masser af klapsalver f.eks.
Snakker vi enkeltsager piftede folk vel af Casillas fordi han angiveligt lækkede ting til sin kæreste i pressen. Og fordi han var imod manageren. Jeg synes ikke det var fair at pifte af Danilo, selvom han var vanvittigt ringe. Omvendt håber jeg du kan se hvorfor folk vendte sig mod Isco mod CSKA. Han var ikke dårlig, han var ugidelig. Kæmpe forskel.
Så jeg tænker at man må kigge på de individuelle sager for at se om behandlingen er fair eller ej. Jeg er glad for at du trods alt kan se, at piften kan være okay nogen gange.
Er det seriøst ikke lidt af en falliterklæring, at fansene svigter holdet i ekstrem dårlige tider, selvom jeg er helt enig i, at det er enormt kedeligt og se Real Madrid spille? Det synes jeg ihvertfald.
Du siger det selv. Angiveligt er nøgleordet. Det er en forfærdelig behandling af vores absolut bedste og største målmand igennem historien. En kæmpe skamplet i historien.
Jeg kan på ingen måder se hvorfor det er fair, at pifte af Isco imod Moskva. Eneste scenarie hvor jeg vitterligt synes det er fair har været alle episoder med Ronaldo, hvor han har behandlet sine medspillere som lort. Glemmer aldrig episoden med Morata, hvor fansene heldigvis ytrede sig negativt imod Ronaldo. Ej heller at glemme alle de gange han har brokket sig over en brændt chance, hvis holdet alligevel har scoret. De situationer forstår jeg, men ikke at du mener Isco ikke gider det nok.
Folk piftede efter Isco, da han brændte en kæmpe chance. Kan ikke se hvordan det har noget med indstilling at gøre.
elle44 skrev: Det er usmageligt og pinligt at pifte af egne spillere, det er fandme helt almindelig mennesker der render rundt derinde. Hvordan ville i have det hvis i gik på arbejde hver dag og snakken hele tiden gik på hvor dårligt du udførte dit arbejde? Ville i være taknemmelige for det arbejde og kæmpe røven ud af bukserne? Nok ikke. Hvad hvis folk på arbejdspladsen viste jer støtte i en hård periode? Ja så vil man nok prøve at gengælde støtten.
Deres arbejdsplads er skabt af os. De tjener kun penge pga. os. De spiller for vores skyld.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Dios skrev: Ramos4 skrev:
Er det seriøst ikke lidt af en falliterklæring, at fansene svigter holdet i ekstrem dårlige tider, selvom jeg er helt enig i, at det er enormt kedeligt og se Real Madrid spille? Det synes jeg ihvertfald.
Du siger det selv. Angiveligt er nøgleordet. Det er en forfærdelig behandling af vores absolut bedste og største målmand igennem historien. En kæmpe skamplet i historien.
Jeg kan på ingen måder se hvorfor det er fair, at pifte af Isco imod Moskva. Eneste scenarie hvor jeg vitterligt synes det er fair har været alle episoder med Ronaldo, hvor han har behandlet sine medspillere som lort. Glemmer aldrig episoden med Morata, hvor fansene heldigvis ytrede sig negativt imod Ronaldo. Ej heller at glemme alle de gange han har brokket sig over en brændt chance, hvis holdet alligevel har scoret. De situationer forstår jeg, men ikke at du mener Isco ikke gider det nok.
Folk piftede efter Isco, da han brændte en kæmpe chance. Kan ikke se hvordan det har noget med indstilling at gøre.
Ah kom nu. Hvis Isco havde spillet en god sæson og kæmpet hårdt hver kamp ville folk jo ikke pifte af én enkelt afbrænder. Der ligger jo mere bag.
Ramos4 skrev:
elle44 skrev: Det er usmageligt og pinligt at pifte af egne spillere, det er fandme helt almindelig mennesker der render rundt derinde. Hvordan ville i have det hvis i gik på arbejde hver dag og snakken hele tiden gik på hvor dårligt du udførte dit arbejde? Ville i være taknemmelige for det arbejde og kæmpe røven ud af bukserne? Nok ikke. Hvad hvis folk på arbejdspladsen viste jer støtte i en hård periode? Ja så vil man nok prøve at gengælde støtten.
Deres arbejdsplads er skabt af os. De tjener kun penge pga. os. De spiller for vores skyld.
Og hvad så? Går du også og pifter din kollegaer i hovedet hver gang de har en dårlig dag? Jeg ved ikke hvordan du vil retfærdiggøre at stå at pifte af et fremmed menneske, er det fordi de andre også gør det? Det er jo for vildt hvad man kan overbevise sig selv om er retfærdigt bare fordi man ser andre gøre det.
Siempre fiel skrev:
Asensio20 skrev:
Siempre fiel skrev:
Asensio20 skrev: Priserne har en kæmpe betydning, men i skal også have i mente at der sikkert også er en del som er taget afsted til Jordan i går for at følge holdet.
Øøøhhh nej vel. For det første er der flere dage til Real Madrid ska spille, for det andet rejser Real Madrids fans ik ud for at se holdet - de gør det stort set ik i Spanien og de gør det helt sikkert ik til klub-VM. Så det har INTET at gøre med at der var halvtomme tribuner. Det er alene pga resultaterne og manglen på spændende, nye stjerner på holdet.
Nå, jeg har ellers set billeder fra flere der gør og tog afsted i går. Så den der bedrevidenhed virker ikke her !
Hvis man virkelig ved bedre, så virker bedrevidenhed aldeles fremragende. De dér måske 300 personer der tager til klub-VM (hvoraf kun få formentlig var taget afsted igår) de forklarer jo INTET af hvorfor der var 25000 ledige pladser på stadion igår - blir du ved med at hævde dét, så er du jo ganske enkelt dumstædig! Og der rejser jo aldrig/sjældent 1500-2000 med fra Madrid til udekampe i ligaen. Langt størstedelen af de få Madridfans der møder op til udekampene er jo lokale Madridfans
Jeg snakkede ikke om udebane i ligaen men til udebane i CL.
Og jeg forsvarede det heller ikke alene med at klub VM var årsagen men de skyhøje billet priser. Og så har det da en betydning at Real Madrid er i en spillemæssig og målmæssig krise.
Jeg har ikke noget mod at gentage mig selv igen!
La liga nummer 34 skal i hus.
Real HWL skrev: Generalt er Real Madrid fans nogen forkælede og uforskammet fans med en imponerende korttidshukommelse. Man har lige afsluttet en vild epoke med 4 CL titler på 5 år. Noget som jeg tvivler på kommer til at ske igen i min levetid. Det er som om man som fan ikke værdsætter en skid. Lige som en lille møgunge der bare flår gaver op juleaften uden overhoved at se hvad det er man får i gave. Truppen gennemgård en svær tid. Isco har en rigtig svær tid, hvad gør bernabeu, de pifter ham endnu længere ned i sit sorte hul, fordi så skal han nok score på sin næste friløber. Hvilken logik! I hvilket som helst erhverv hjælper det at mobbe andre? Man skal fandme have en stærk psyke for at spille i Real Madrid.
Du har ret i at Real Madrid har en knastør hukommelse. Hvis det altså er CL. Snakker vi om ligaen har det på trods af liga titler i 2012 og 2016, været ydmygelse efter ydmygelse. I pokalen efter 2014 har man også bare
Sejlet igen.
Jeg fortrækker dog stadig at spillerne og klubben behandles pænt og støttes i modgang. Spillerne er dem som skal have skylden mindst, ledelsen er de der bør stå for skud.
La liga nummer 34 skal i hus.
elle44 skrev:
Ramos4 skrev:
Og hvad så? Går du også og pifter din kollegaer i hovedet hver gang de har en dårlig dag? Jeg ved ikke hvordan du vil retfærdiggøre at stå at pifte af et fremmed menneske, er det fordi de andre også gør det? Det er jo for vildt hvad man kan overbevise sig selv om er retfærdigt bare fordi man ser andre gøre det.
Vi er ikke kollegaer med spillerne. De arbejder for os. Vilkårene er at man bliver hyldet når det går godt og piftet af når det går skidt. De spiller jo altså kun hjemmekamp halvdelen af tiden, resten er på udebane og der bliver de piftet af 90 minutter. Det er vilkårene. Ellers må man spille billard. Jeg prøver ikke at være ufølsom her.
+ Vi kan ikke sammenligne prof sportsfolk med en normal arbejdsplads. Det er underholdning, de får voldsomme penge. Det er tættere på gammeldags gladiatorkamp end på at arbejde på et kontor. Vilkårene er nogle helt andre. Ville jeg tæske mine kollegaer? Nej. Får boksere tæsk? Ja. Sammenligninger med det generelle samfund eller erhvervsliv giver ikke megen mening.