Optakt: Villarreal - Real Madrid
Villarreal som ligger under stregen spiller lige op med os, fordi vi simpelthen ikke vil noget som helst. Afventende og meget lidt angrebsfodbold er hvad jeg er kommet frem til er Solari's strategi. Fair nok, så har han på ingen måder truppen, men jeg er seriøst uden ord. Vi er sparket tilbage til 08, hvis vi lige ser bort fra at vi lige vandt mesterskabet det år.
Bale og Lucas på kanterne er vel nok det mest grinagtige jeg nogensinde har set. Hold nu op, hvor er det bare ufarligt af helvedes til.
Jeg er uden ord, og det ligner mig virkelig ikke.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men hey, vi vandt klub VM mod et asiatisk og et mellemøstligt hold, og Modric er åbenbart verdens bedste fodboldspiller, så alt er helt perfekt i Madrid.
DC19
Dios skrev: Var det dét her vi fyrede Lopetegui for? Ikke engang under Mourinho's destruktive stil spillede vi så ligegyldigt. Uden attitude og aggressivitet, som ellers var Solari's varemærke og strategi op til dagens kamp.
Villarreal som ligger under stregen spiller lige op med os, fordi vi simpelthen ikke vil noget som helst. Afventende og meget lidt angrebsfodbold er hvad jeg er kommet frem til er Solari's strategi. Fair nok, så har han på ingen måder truppen, men jeg er seriøst uden ord. Vi er sparket tilbage til 08, hvis vi lige ser bort fra at vi lige vandt mesterskabet det år.
Bale og Lucas på kanterne er vel nok det mest grinagtige jeg nogensinde har set. Hold nu op, hvor er det bare ufarligt af helvedes til.
Jeg er uden ord, og det ligner mig virkelig ikke.
Enig i at vi spiller ligegyldigt, ligesom under Lopetegui vil jeg mene, men forskellen er at vi, procentmæssigt, trods alt vinder langt flere kampe og scorer langt flere mål. Med det lille ‘men’ at modstanden måske var en tak bedre under Lopetegui i starten af sæsonen.
Begge trænere står nu med 14 kampe for klubben.
Lopetegui
K14 V6 T6 U2
Mål 21 / 20
Solari
K14 V11 T2 U1
Mål 36 / 13
Når det så er sagt så er jeg også langt fra imponeret over truppen og jeg mangler, som dig, vitterligt også ord for hvordan klubben er nået hertil.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Igen, vi skal have en helt ny offensiv til sommer og meget gerne en træner der har styr på tingene og ved hvad han vil. Hvis man ikke smider en helvedes masse penge til sommer og køber de helt store stjerner, må Perez gå af - så begynder man for alvor at nærme sig Milan/Arsenal tilstande.
Jeg glæder mig I hvert fald ikke synderligt til at se drengene spille for tiden, der er ingen stjernestøv mere. Det havde Ronaldo trods alt i overflod.
Nu er det bare en flok ligegyldige lejesvende i den hvide trøje. Eller det føles næsten sådan.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Kimbo skrev: Det værste er sku at man næsten bliver lidt ligeglad.
Jeg glæder mig I hvert fald ikke synderligt til at se drengene spille for tiden, der er ingen stjernestøv mere. Det havde Ronaldo trods alt i overflod.
Nu er det bare en flok ligegyldige lejesvende i den hvide trøje. Eller det føles næsten sådan.
Udover stjernestøv og en helvedes masse mål, så bidrog han med en kampgejst!
Journalist fra Marca sagde det meget godt dengang han skiftede til Juve -
“Real Madrid, however, starts the season with 50 goals less. Not only is it a devalued team without one of the two best players in the world. They lose the competitive spirit, the super professional attitude of Ronaldo, the intimidating factor of a player who decides matches by himself.”
Jeg havde nok heller ikke forventet den her voldsomme deroute, men som Raul7-2880 skriver, så var Ronaldo meget mere end bare mål. Hvor mange gange har man ikke set klip fra omklædningsrummet, hvor portugiseren har været manden, der har ført an med de opmuntrende ord?
Han VAR Real Madrid. Det kan man naturligvis ikke erstatte, men man kunne i det mindste have gjort et værdigt forsøg fra ledelsens side, i stedet for at skide på os fans og give Mariano Diaz det legendariske nummer 7. Fandeme en skandale!
Jeg tror desværre Perez har mere travlt med at cementere sit aftryk i Real Madrid med det nye stadion i stil med Santiago Bernabeu, som jeg er overbevist om, at han ser op til og sammenligner sig selv med, frem for at have fokus på de sportslige problemer, der pt. er i klubben.
Jeg har ikke solgt sæsonen endnu. Sådan er jeg ikke. Men jeg er heller ikke naiv. Det bliver vanskeligt, og det kommer til at koste Perez penge i dette vindue, hvis Real Madrid skal have bare en lille chance for ar vinde LaLiga i år. Spørgsmålet er bare, om vores præsident selv indser dette.
Enig i at vi spiller ligegyldigt, ligesom under Lopetegui vil jeg mene, men forskellen er at vi, procentmæssigt, trods alt vinder langt flere kampe og scorer langt flere mål. Med det lille ‘men’ at modstanden måske var en tak bedre under Lopetegui i starten af sæsonen.
Lopetegui
K14 V6 T6 U2
Mål 21 / 20
Solari
K14 V11 T2 U1
Mål 36 / 13
Når det så er sagt så er jeg også langt fra imponeret over truppen og jeg mangler, som dig, vitterligt også ord for hvordan klubben er nået hertil.
Og her er vi for alvor uenige. De første mange kampe under Lopetegui så vi jo kæmpe fremgang i arbejdsraseri, flydende kombinationer og bare et hold som ville det samme. Når så spillere som Varane, Isco, Asensio og Modric underpræstere så meget i starten af sæsonen, så er det klart, at tingene ikke kan fungere optimalt. Varane var den første der sendte en besked til Lopetegui, som undskyldte for, at have underpræsteret og nærmest skyld i fyringen. Jeg nævner med vilje ikke Bale, da han i mine øjne levere på det niveau han kan, og på ingen måder er bedre end det han viser.
Et tak bedre? :D Vi har mødt 3 modstandere jeg ikke kendte før vi trak dem under Solari :D
Den største fejl denne sæson som jeg ser det har ikke været, at sælge Ronaldo, men at fyre Lopetegui. Igen, så vil jeg alligevel forsvare Perez lidt med hans ageren på transfermarkedet i sommers. Nuvel, så ville jeg have elsket, hvis Hazard eller lignende spillere kom til, men ingen og jeg siger ingen havde vel forventet så dårlige præstationer for de nævnte spillere. Specielt Asensio og Isco har skuffet, og netop de 2 spillere havde man vel regnet med og satset på ville tage skridtene op, og være en fast del af et succesfuldt Real Madrid hold denne sæson. Desværre er det stikmodsatte sket, og det kostede Lopetegui kombineret med, at Varane selvfølgelig kostede 6 point imod Levante og Alaves, hvis jeg ikke husker helt forkert.
Dios skrev: El Siete skrev:
Lopetegui
K14 V6 T6 U2
Mål 21 / 20
Solari
K14 V11 T2 U1
Mål 36 / 13
Den største fejl denne sæson som jeg ser det har ikke været, at sælge Ronaldo, men at fyre Lopetegui. Igen, så vil jeg alligevel forsvare Perez lidt med hans ageren på transfermarkedet i sommers. Nuvel, så ville jeg have elsket, hvis Hazard eller lignende spillere kom til, men ingen og jeg siger ingen havde vel forventet så dårlige præstationer for de nævnte spillere. Specielt Asensio og Isco har skuffet, og netop de 2 spillere havde man vel regnet med og satset på ville tage skridtene op, og være en fast del af et succesfuldt Real Madrid hold denne sæson. Desværre er det stikmodsatte sket, og det kostede Lopetegui kombineret med, at Varane selvfølgelig kostede 6 point imod Levante og Alaves, hvis jeg ikke husker helt forkert.
Hvordan kan man forsvare en så helt igennem passiv og tåbelig ageren på transfermarkedet, som Perez har udvist de sidste mange vinduer?
Sidste sæson endte RM på 3. pladsen i ligaen, uendelig langt fra 1. pladsen, hvorfor det måtte være naturligt at se efter forstærkninger, i hvert fald for at lukke hullet op til Barcelona - det forventede alle også, især efter ansættelsen af Loppen. Istedet sælger man den eneste målscorer holdet havde og gjorde derudover ikke mere. Det er en hjerneblødning udover det sædvanlige og ikke noget man efter min mening kan forsvare.
Kimbo skrev: Det værste er sku at man næsten bliver lidt ligeglad.
Værst af alt så er man dårlig nok i skidt humør efter pointtab. Man forventer der efterhånden. Er der nogen herinde, der har en statisk over, hvor mange mål vi har lukket ind i de sidste 10-15 minutter af kampene?
Det er i mine øjne forskellen på os og Barcelona i år (en af flere vel at mærke). De har scoret mange mål i slutning af kampene modsat os, der lukker det ene mål efter det andet.
Daniel skrev: Ligesom rigtig mange herinde, så undervurderede Real Madrid også den (negative) påvirkning et salg af Ronaldo ville have på den her trup.
Jeg havde nok heller ikke forventet den her voldsomme deroute, men som Raul7-2880 skriver, så var Ronaldo meget mere end bare mål. Hvor mange gange har man ikke set klip fra omklædningsrummet, hvor portugiseren har været manden, der har ført an med de opmuntrende ord?
Han VAR Real Madrid. Det kan man naturligvis ikke erstatte, men man kunne i det mindste have gjort et værdigt forsøg fra ledelsens side, i stedet for at skide på os fans og give Mariano Diaz det legendariske nummer 7. Fandeme en skandale!
Jeg tror desværre Perez har mere travlt med at cementere sit aftryk i Real Madrid med det nye stadion i stil med Santiago Bernabeu, som jeg er overbevist om, at han ser op til og sammenligner sig selv med, frem for at have fokus på de sportslige problemer, der pt. er i klubben.
Jeg har ikke solgt sæsonen endnu. Sådan er jeg ikke. Men jeg er heller ikke naiv. Det bliver vanskeligt, og det kommer til at koste Perez penge i dette vindue, hvis Real Madrid skal have bare en lille chance for ar vinde LaLiga i år. Spørgsmålet er bare, om vores præsident selv indser dette.
Jeg har faktisk også haft samme tanke efter at vi har vundet de 4 ud af 5 CHL. Det virker som om, man fuldstændig negligere La liga år efter år. Det er også værd at bemærke at Perez ofte nævner Santiago Bernabeu i hans taler. Det er i sig selv naturligt, men det virker som om, han også vil "skrive sig selv i historiebøgerne" som den nye Santiago Bernabeu.
Hvordan kan man forsvare en så helt igennem passiv og tåbelig ageren på transfermarkedet, som Perez har udvist de sidste mange vinduer?
Sidste sæson endte RM på 3. pladsen i ligaen, uendelig langt fra 1. pladsen, hvorfor det måtte være naturligt at se efter forstærkninger, i hvert fald for at lukke hullet op til Barcelona - det forventede alle også, især efter ansættelsen af Loppen. Istedet sælger man den eneste målscorer holdet havde og gjorde derudover ikke mere. Det er en hjerneblødning udover det sædvanlige og ikke noget man efter min mening kan forsvare.
Det læste du forhåbentlig i mit indlæg du quotede?
Hvad er ideen med og hente de største talenter, hvis ikke også de får en reel chance? Asensio har de sidste 2 sæsoner (ser lige helt bort fra denne sæson) vist et enormt potentiale, hvor han nærmest har taget omverden med storm. Godt nok har det været som joker, og en mindre rolle, men når han spillede, så dominerede han imod de små hold, som er det forventlige, men det kræver sit og dominere imod de helt store som Bayern, Psg, Barca etc.. Efter 2 sæsoner som en vigtig 12. mand, og en udtalelse før sæsonen som indikerede, at han ville slå sit navn fast, så synes jeg det var et skridt i den rigtige retning, at give ham chancen uden han skulle konkurrere med en Hazard f.eks..
Man hentede en træner med ideer og en filosofi, som krævede at hele holdet skulle være stjernen. Vi har stadig en trup med en helvedes masse kvalitet, og samtlige spillere pånær enkelte er jo spillere fra den øverste hylde af.
Isco spillede oftest som en af de bedste spillere i verden når han trak den spanske trøje over hovedet. Jeg tror ikke Lopetegui var Perez førstevalg, og ifølge Zidane's bekendte, så var Bale allerede fredet i truppen uanset trænervalg efter finalen i Maj. Benzema er er lige en type angriber efter Lopetegui's hoved, hvis man skal koble spillere på den type han savnede, da han var træner for Spanien.
Derfor, så var der 1 plads at kæmpe om tilbage, og her tror jeg simpelthen Isco og Asensio skulle kæmpe om den plads. Det gav rigtig god mening for mig i sommers, og hvis vi igen ser bort fra de 2 spilleres præstationer denne sæson, så ville det også give stor mening for mig i skrivende stund, hvis Bale som sagt var blevet fredet. Stod det til mig, så skulle Bale aldrig spille et minut mere i Real trøjen, og tror alle ved hvad jeg mener om Benzema, så det er vel ligegyldigt og skrive det.
I denne sæson og faktisk også alle andre sæsoner, så har det jo aldrig handlet om mål scoret af os, men mål scoret imod os. Det var jo også et kæmpe problem Lopetegui ville tage hånd om. At han så får nogle spillere tilbage fra VM, som ikke engang ville kunne komme på på Castilla holdet er jo så hvad det er. Korthuset væltede, og det skulle selvfølgelig lige være i den sæson hvor Ronaldo forlod os. Faktum er vel bare, at fundamentet har været råddent i utrolig mange og det skulle komme før eller siden, men at sige det er Ronaldo effekten er lige at presse den IMO.