Optakt: Villarreal - Real Madrid
PMO skrev: Hvordan kan man forsvare en så helt igennem passiv og tåbelig ageren på transfermarkedet, som Perez har udvist de sidste mange vinduer?
Sidste sæson endte RM på 3. pladsen i ligaen, uendelig langt fra 1. pladsen, hvorfor det måtte være naturligt at se efter forstærkninger, i hvert fald for at lukke hullet op til Barcelona - det forventede alle også, især efter ansættelsen af Loppen. Istedet sælger man den eneste målscorer holdet havde og gjorde derudover ikke mere. Det er en hjerneblødning udover det sædvanlige og ikke noget man efter min mening kan forsvare.
Men hvem skulle man have hentet? Hvad var realistisk?
Neymar og Mbappé var umulige, og prisen på Hazard virkede urimelig høj (særligt set med Perez' 'øjne, der stadig ser efter Neymar/Mbappé). Hvem så? Hvem havde man kunne hente der reelt kunne have gjort en forskel? Icardi, Sarabia? Det var jo kun Mariano-klassen, der var nogen at hente i.
Jeg ville også gerne have haft forstærkninger, og det var selvfølgelig tydeligt at der var behov for det. Men hvem var realistiske på markedet som var bedre end Bale, Isco og Asensio? Er der eksempelvis nogen der vitterligt tror at spillet havde været helt anderledes med Icardi på toppen?
Lige så træt jeg er af at se holdet spille, lige så træt er jeg efterhånden også af at se folk pointere det samme igen og igen med lige stor bestemthed og bagklogskab uden reelle forklaringer eller forslag. Hvad der er mere interessant, er at se på hvad der skal ske fra nu af. Hvordan systemet skal være, hvilken træner der skal ansættes, hvilke spillere der skal sælges og hvilke der skal hentes for at rette op på al den ligedelte kaos og ligegyldighed der raserer nu.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev:
PMO skrev: Hvordan kan man forsvare en så helt igennem passiv og tåbelig ageren på transfermarkedet, som Perez har udvist de sidste mange vinduer?
Sidste sæson endte RM på 3. pladsen i ligaen, uendelig langt fra 1. pladsen, hvorfor det måtte være naturligt at se efter forstærkninger, i hvert fald for at lukke hullet op til Barcelona - det forventede alle også, især efter ansættelsen af Loppen. Istedet sælger man den eneste målscorer holdet havde og gjorde derudover ikke mere. Det er en hjerneblødning udover det sædvanlige og ikke noget man efter min mening kan forsvare.
Neymar og Mbappé var umulige, og prisen på Hazard virkede urimelig høj (særligt set med Perez' 'øjne, der stadig ser efter Neymar/Mbappé). Hvem så? Hvem havde man kunne hente der reelt kunne have gjort en forskel? Icardi, Sarabia? Det var jo kun Mariano-klassen, der var nogen at hente i.
Jeg ville også gerne have haft forstærkninger, og det var selvfølgelig tydeligt at der var behov for det. Men hvem var realistiske på markedet som var bedre end Bale, Isco og Asensio? Er der eksempelvis nogen der vitterligt tror at spillet havde været helt anderledes med Icardi på toppen?
Lige så træt jeg er af at se holdet spille, lige så træt er jeg efterhånden også af at se folk pointere det samme igen og igen med lige stor bestemthed og bagklogskab uden reelle forklaringer eller forslag. Hvad der er mere interessant, er at se på hvad der skal ske fra nu af. Hvordan systemet skal være, hvilken træner der skal ansættes, hvilke spillere der skal sælges og hvilke der skal hentes for at rette op på al den ligedelte kaos og ligegyldighed der raserer nu.
Jeg synes ikke kun problemet er at vi ikke erstattede Ronaldo med et stort navn. I går er det Valverde (!) der bliver skiftet ind på midtbanen. Problemet ligger lige så meget i bredden. Kovacic, James væk fra midtbanen. Så er det altså Ceballos og Valverde der skal holde Modric og Kroos til ilden, well. Llorente har vist gode takter på den defensive midt og gudskelov for det, så er der da én sølle plads hvor der er konkurrence om spilletid. Odriozola har spillet godt men Carvajal er jo selvskrevet når han er klar. Marcelo koster igen i går, man har ingen konkurrence reelt udover en Castilla-spiller. Ramos og Varane kan jo også bare gøre som det passer dem, Vallejo smider jo ingen af holdet osv. osv. Bale spiller hver gang (han er klar vel at mærke) osv. Alle de gamle røvhuller er selvskrevne på holdkortet og der er ingen konkurrence overhovedet.
Det er ikke ét transfervindue men flere vi ser resultatet af nu. Jeg er sådan set enig i at vi gjorde godt i at ikke sprænge banken unødvendigt. Priserne i sommers var opskruede. Men at købe ind til bredden og konkurrencen skulle vi have gjort på et eller andet tidspunkt de seneste 3 år.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jaken skrev:
Hvem skal hentes til sommer? PL klubberne bruger penge som aldrig før, Barcelona brænder milliarder af for at forbedre truppen - men RM kan ikke/vil ikke bruge penge. Som Ramos4 også skriver så er det jo kulminationen af flere dårlige transfervinduer.
Man har simpelthen hvilet på lauerbærerne og trukket fornyelsen af truppen ud i for lang tid. Det bliver dyrt at skifte det halve hold ud og med et nyt stadion kan jeg godt forstå RM håber på at nogle talenter kan være vejen frem.
Jeg vil ikke virke som en bagklog type, men jeg og flere andre har stillet spørgsmålstegn ved hele fremgangsmåden på transfermarkedet de sidste mange år - og jeg tror de fleste var overbeviste om at efter VM ville vi få en ny galacticos.