Engelsk presse: Chelsea prissætter Hazard til 112 millioner €

5 år 3 måneder siden #13 af Kayed99
Icardi har lavet 121 mål for Inter i 205 kampe (samt 26 assist).

14 mål (9 i Serie A og 4 i CL), ganske respektabelt. Du bliver nødt til at huske på, at Cavani har spillet på et langt stærkere Napoli-mandskab, end tilfældet har været det for Icardi med Inter. Icardi har på egen hånd fået dem tilbage på nogenlunde rette spor og han kan ikke klantres for, at de ikke fik videre i CL. Begge har de tilfælles, at deres bedste måltotal i Serie A er 29 og har meget ens tal for deres generelle tid i Italien (tallene er ifølge transfermarkt):

Cavani:
- 213 kampe (Napoili og Palermo)
- 112 mål
- 20 assist

Icardi:
- 206 kampe (fordelt mellem Inter og Sampdoria)
- 119 mål
- 28 assist

Derudover er Icardi også en mand, som leverer i de store opgør (8 mål og 2 assist i 11 opgør mod Juve bl.a., hattrick mod Milan sidste år og matchvinder i derbyet i år, han scorede mod både Spurs og Barca i CL) , hvilket ikke helt gør sig gældende for Cavani. Ja, hans tal i Ligue 1 er fænomenale, men det er også Ligue 1 og PSG.. I CL har han intet nævneværdigt udrettet (bare se på hans seneste 6 kampe mod tophold: Napoli, LFC og os = 1mål, pisse heldigt mod os). Når jeg kalder Cavani overvurderet, så hentyder jeg til, at jeg ikke anser ham blandt de absolut bedste i verden. Han er stadig god og ville hellere have ham fremfor Benz .

Hvis disse tal ikke er definitionen på en angriber, som er garanteret kvalitet her og nu, så ved jeg ikke, hvad man er ude efter. Du skal også tænke rationelt, hvilke andre angribere kan hentes? Kane er umulig, Lewandowski.. den båd er sejlet!

Jeg kan godt forstå din tvivl ift. Benz, Asensio, Vini, Rodrygo og Brahim. Benz er dog glimrende, hvis vi snakker back up og Asensio har bevist, at han kan levere på den store scene og når det virkelig gælder (spørg bare Bayern , Juve, PSG og Barca om det. Det handler bare om kontinuitet med ham, men jeg er stadig håbefuld, De sidste tre er selvfølgelig teenagere, men med den udvikling Vini er i lige nu, så kan det kun love godt. Brahim og Rodrygo er hhv. 6-mand og 7-mand i offensiven. To kæmpe talenter. Det er svært at være så stærkt besat på de yderste mandater. Jeg ser hellere, at de to får plads i truppen, fremfor Lucas og Mariano!

Og ift. Bayern.. ja, de står til at opruste, men hvad kan de lokke til? De står til at hente Callum-Hudson Odoi i Chelsea og så har der ellers været rygter om Werner.. men ja, den tid den sag
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Kayed99.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #14 af Real Madrid

Kayed99 skrev: Icardi har lavet 121 mål for Inter i 205 kampe (samt 26 assist).

14 mål (9 i Serie A og 4 i CL), ganske respektabelt. Du bliver nødt til at huske på, at Cavani har spillet på et langt stærkere Napoli-mandskab, end tilfældet har været det for Icardi med Inter. Icardi har på egen hånd fået dem tilbage på nogenlunde rette spor og han kan ikke klantres for, at de ikke fik videre i CL. Begge har de tilfælles, at deres bedste måltotal i Serie A er 29 og har meget ens tal for deres generelle tid i Italien (tallene er ifølge transfermarkt):

Cavani:
- 213 kampe (Napoili og Palermo)
- 112 mål
- 20 assist

Icardi:
- 206 kampe (fordelt mellem Inter og Sampdoria)
- 119 mål
- 28 assist

Derudover er Icardi også en mand, som leverer i de store opgør (8 mål og 2 assist i 11 opgør mod Juve bl.a., hattrick mod Milan sidste år og matchvinder i derbyet i år, han scorede mod både Spurs og Barca i CL) , hvilket ikke helt gør sig gældende for Cavani. Ja, hans tal i Ligue 1 er fænomenale, men det er også Ligue 1 og PSG.. I CL har han intet nævneværdigt udrettet (bare se på hans seneste 6 kampe mod tophold: Napoli, LFC og os = 1mål, pisse heldigt mod os). Når jeg kalder Cavani overvurderet, så hentyder jeg til, at jeg ikke anser ham blandt de absolut bedste i verden. Han er stadig god og ville hellere have ham fremfor Benz .

Hvis disse tal ikke er definitionen på en angriber, som er garanteret kvalitet her og nu, så ved jeg ikke, hvad man er ude efter. Du skal også tænke rationelt, hvilke andre angribere kan hentes? Kane er umulig, Lewandowski.. den båd er sejlet!

Jeg kan godt forstå din tvivl ift. Benz, Asensio, Vini, Rodrygo og Brahim. Benz er dog glimrende, hvis vi snakker back up og Asensio har bevist, at han kan levere på den store scene og når det virkelig gælder (spørg bare Bayern , Juve, PSG og Barca om det. Det handler bare om kontinuitet med ham, men jeg er stadig håbefuld, De sidste tre er selvfølgelig teenagere, men med den udvikling Vini er i lige nu, så kan det kun love godt. Brahim og Rodrygo er hhv. 6-mand og 7-mand i offensiven. To kæmpe talenter. Det er svært at være så stærkt besat på de yderste mandater. Jeg ser hellere, at de to får plads i truppen, fremfor Lucas og Mariano!

Og ift. Bayern.. ja, de står til at opruste, men hvad kan de lokke til? De står til at hente Callum-Hudson Odoi i Chelsea og så har der ellers været rygter om Werner.. men ja, den tid den sag


Super indlæg og jeg må indrømme, at jeg faktisk blev en kende mere optimistisk ;-)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #15 af -#7-
Jeg kan godt forstå man vil have en ny angriber, men at man så vil beholde Benzema som backup forstår jeg ikke. Han er ikke ligefrem typen man sætter på banen når man skal jagte en scoring. Han bliver 32 år i løbet af næste sæson. Er det ikke bare på tide at få ham videre? Real Madrid kommer ikke til at spille besnærende, tiki-taka bold med stor boldbesiddelse alligevel, så en typisk 9'er type tror jeg ville klæde klubben mere, da denne type ikke er helt så afhængig af en defineret spillestil.

Jeg har aldrig brudt mig særligt meget om Benzema, dels nok fordi jeg rigtig godt kunne lide Higuaín i sin tid, dels på grund af hans tilhængere rundt omkring på nettet (ikke blot her på siden), som konstant skal minde en om at "man jo bare ikke rigtigt forstår fodbold", hvis man kritiserer Benzema for at have brændt endnu en chance og for at være usynlig i endnu en kamp.

Med det sagt, så har Benzema også spillet virkelig mange gode kampe for Real Madrid og scoret nogle vigtige mål, og han er også i min verden en legende trods alt. Og jeg vil egentlig også sige at han er et af de eneste lyspunkter i den her forbandede sæson fra helvede vi har gang i, jo mere jeg tænker efter. Senest mod Betis faldt holdet helt sammen, faktisk nøjagtigt samtidig med at Benzema brækkede fingeren. Men jeg vil altid sidde med følelsen af at Benzema aldrig rigtigt fik udfoldet sit talent 100% i Real Madrid.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #16 af PMO

-#7- skrev: og han er også i min verden en legende trods alt... Men jeg vil altid sidde med følelsen af at Benzema aldrig rigtigt fik udfoldet sit talent 100% i Real Madrid.


Skal vi ikke prøve at lade være med at udvande begrebet legende fuldstændig? For mig at se bliver hver eneste fodboldspiller, som har spillet 10-15år i europæisk fodbold udnævnt til legender. Benzema har haft en fin karriere i RM, især da Ronaldo spillede i klubben, men han er altså ikke en legende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #17 af Real Madrid

PMO skrev:

-#7- skrev: og han er også i min verden en legende trods alt... Men jeg vil altid sidde med følelsen af at Benzema aldrig rigtigt fik udfoldet sit talent 100% i Real Madrid.


Skal vi ikke prøve at lade være med at udvande begrebet legende fuldstændig? For mig at se bliver hver eneste fodboldspiller, som har spillet 10-15år i europæisk fodbold udnævnt til legender. Benzema har haft en fin karriere i RM, især da Ronaldo spillede i klubben, men han er altså ikke en legende.


- 10 sæsoner i Real Madrid
- 17 titler i Real Madrid
- 204 mål og 119 assist (323 mål+assist)
- 51 mål i Champions League
- 7. mest scorende spiller i Real Madrids historie – kun 4 mål fra Hugo Sánchez og 38 mål fra Ferenc Puskás
- 4. mest scorende spiller i Champions Leagues historie – kun overgået af Ronaldo, Messi og Raúl

Benzema er helt klart en klublegende i min bog...

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios, Real HWL, Chamartin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #18 af -#7-

PMO skrev:

-#7- skrev: og han er også i min verden en legende trods alt... Men jeg vil altid sidde med følelsen af at Benzema aldrig rigtigt fik udfoldet sit talent 100% i Real Madrid.


Skal vi ikke prøve at lade være med at udvande begrebet legende fuldstændig? For mig at se bliver hver eneste fodboldspiller, som har spillet 10-15år i europæisk fodbold udnævnt til legender. Benzema har haft en fin karriere i RM, især da Ronaldo spillede i klubben, men han er altså ikke en legende.


Tja, jeg kan sagtens forstå synspunktet. Men Benzema har trods alt spillet næsten 450 kampe for klubben og scoret 204 mål (wiki), kun 4 mål efter Hugo Sanchez som er den 6. mest scorende spiller i Real Madrids historie. Derudover har han altså vundet 17 titler med klubben i sine 10 år her, og han har været mere eller mindre fast mand i startopstillingen til samtlige titler.

Men som sagt, jeg kan godt forstå at man ikke har samme syn på tingene som jeg i denne sammenhæng, og det er egentlig ikke en diskussion jeg som sådan er interesseret i at have, da jeg mener at begrebet "legende" også kan være så subjektivt som det næsten kan blive, for den enkelte fan. Arbeloa er et andet eksempel, er han en legende? Ikke for mig, men for nogen vil han helt sikkert være, måske på grund af sin kultstatus, eller måske på grund af hans kærlighed til klubben. Eller hvad med en spiller som Rafael Marquez i Barcelona? Er han en legende med sine 7 år i klubben og 240 kampe og sine mange ligatitler og CL titler? Mange vil helt sikkert sige nej, men nogle vil sikkert også sige ja.

EDIT: En anden spiller kunne være Nacho. Lad os sige at han fortsætter i klubben de næste 4 år, i samme altmuligmand rolle som nu. Vil han så være en legende når han takker af? Det er lidt den samme problemstilling som med Arbeloa, en vaskeægte Madrid-mand, som ikke nødvendigvis har haft statistikkerne med sig, men som nogle nok givetvis vil kalde en legende fordi han er en spiller som brænder for klubben og altid har kæmpet røven ud af bukserne og aldrig brokket sig over at være reserve. Folk som ikke er fans af Real Madrid vil selvfølgelig betragte ham som en mindre fodnote og en okay spiller, men sikkert mange Real Madrid fans vil altid huske ham som en legende. Det er et svært begreb at definere og putte ned i en æske synes jeg.

DC19
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved -#7-.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #19 af Dios
-#7- skrev:

Jeg har aldrig brudt mig særligt meget om Benzema, dels nok fordi jeg rigtig godt kunne lide Higuaín i sin tid, dels på grund af hans tilhængere rundt omkring på nettet (ikke blot her på siden), som konstant skal minde en om at "man jo bare ikke rigtigt forstår fodbold", hvis man kritiserer Benzema for at have brændt endnu en chance og for at være usynlig i endnu en kamp.

Senest mod Betis faldt holdet helt sammen, faktisk nøjagtigt samtidig med at Benzema brækkede fingeren. Men jeg vil altid sidde med følelsen af at Benzema aldrig rigtigt fik udfoldet sit talent 100% i Real Madrid.


Jeg synes de her 2 quotes er utrolig væsentlige, og sigende. For det er netop her folk bliver delt i 2. Den ene part "hader" Benzema fordi han ikke at score nok mål, og udelukkende kun vurdere udfra mål hos vores angriber, og den anden part er pro Benzema, fordi han netop er så vigtig for vores angreb, selvom han ikke score nok mål.
Om Benzema kan erstates, så er svaret da ja, men at tro han kan erstattes med en afslutter er ligesom og tro Bale kunne tage overfor Ronaldo. Se samtlige angreb for Real Madrid i kampen mod Betis, og samtlige angreb bliver sat op af Benzema på den ene eller anden måde. Det er netop det jeg kommer til at frygte med en Icardi, for han kan absolut ingenting selv, og er en langt dårligere individualist end Benzema, men hvem helvede skal fodre ham når "playmakeren" er væk fra holdet?

Fair nok, hvis man så køber Hazard, men så står vi med det omvendte problem. Så har vi én fremragende spiller i kombinationerne, og alt står og falder med om Hazard har en god eller dårlig dag. Det er den balance, og ja kald mig endelig arrogant, men jeg ved vi kommer til at lide under, hvis Icardi bliver erstattet 1 til 1 med Benzema.
Det var præcis det samme problem med Higuain i Real Madrid. Får man derimod en trio med Hazard, Icardi og en anden kreativ spiller, så vil trioen jo være god, men ser man på spillermaterialet, så er det bare ikke tilfældet med Asensio og Vinicius. BBC konceptet med 2 afsluttere og en kreativ spiller vil alle dage falde til jorden i en klub som Real Madrid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #20 af -#7-
Jeg gad vide om Benzema ville skille vandene på samme måde, hvis der ikke stod 9 på ryggen af ham. Hans statistikker læner sig vel som sådan meget godt op af Raúls, som jo heller aldrig var en decideret 9'er udover til allersidst måske.

Jeg er af den helt gammeldags 4-4-2 diamant type, og her kunne det da være sjovt at se Benzema spille en smule bag Icardi, hvis man i klubben ikke vil sælge ham. I den opstilling ville Isco også kunne komme mere til sin ret i en flydende 10'er rolle.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #21 af Ramos4

-#7- skrev: Jeg gad vide om Benzema ville skille vandene på samme måde, hvis der ikke stod 9 på ryggen af ham. Hans statistikker læner sig vel som sådan meget godt op af Raúls, som jo heller aldrig var en decideret 9'er udover til allersidst måske.

Jeg er af den helt gammeldags 4-4-2 diamant type, og her kunne det da være sjovt at se Benzema spille en smule bag Icardi, hvis man i klubben ikke vil sælge ham. I den opstilling ville Isco også kunne komme mere til sin ret i en flydende 10'er rolle.


Men nu spiller han jo altså angriber og har alle dage gjort det. Der står ikke bare 9 på ryggen af ham, han spiller også 9'er. Han er blevet virkelig god til at lægge op til andre, men at han scorer så lidt er uholdbart. Det gik liiige da Ronaldo var her, men selv der havde vi jo problemer når Ronaldo så ikke leverede. Der er ingen i verden der kan score nok mål til at det kan retfærdiggøre Benzemas lave målscoring. Det kan altså godt lade sig gøre at være god i kombinationer OG score mål selv. Det kan ikke være rigtigt at vi skal acceptere at Benzema scorer så lidt fordi han laver en god 1-2 hist og her, ærlig talt.

Og jeg kan egentlig godt lide Karim. Men det her holder ikke. Skulle vi hente Mbappe (det sker ikke) og han nu scorer 30 mål på en sæson, så vil vi stadig være i kæmpe problemer når han så er skadet eller ikke har en god kamp. Vi skal bruge flere måltrusler på banen end én af gangen. Jeg synes det er udholdbart at Benzema tager en af de offensive pladser, når han ikke scorer. Så må han spille længere tilbage eller blive solgt. Jeg kan ikke se anden løsning.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Macon, Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #22 af Kimbo
Jeg kan godt lide Benz og jeg synes han er fantastisk når bolden bliver spillet op på ham, og han kan fordele kuglen i angrebet. Han er bare selv hamrende uskarp foran kassen.
Det ene udelukker på ingen måde det andet, man kan sagtens have Benzema's kvaliteter samt være en skarpretter foran målet.
Som vi fx ser det hos vores nærmeste rivaler.
En måltrussel er som tidligere nævnt ikke nok, alle vores offensive spillere skal være målfarlige.

Og ja, Hazard er naturligvis et absolut must!!!
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Kimbo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #23 af Dios

Ramos4 skrev:

-#7- skrev: Jeg gad vide om Benzema ville skille vandene på samme måde, hvis der ikke stod 9 på ryggen af ham. Hans statistikker læner sig vel som sådan meget godt op af Raúls, som jo heller aldrig var en decideret 9'er udover til allersidst måske.

Jeg er af den helt gammeldags 4-4-2 diamant type, og her kunne det da være sjovt at se Benzema spille en smule bag Icardi, hvis man i klubben ikke vil sælge ham. I den opstilling ville Isco også kunne komme mere til sin ret i en flydende 10'er rolle.


Men nu spiller han jo altså angriber og har alle dage gjort det. Der står ikke bare 9 på ryggen af ham, han spiller også 9'er. Han er blevet virkelig god til at lægge op til andre, men at han scorer så lidt er uholdbart. Det gik liiige da Ronaldo var her, men selv der havde vi jo problemer når Ronaldo så ikke leverede. Der er ingen i verden der kan score nok mål til at det kan retfærdiggøre Benzemas lave målscoring. Det kan altså godt lade sig gøre at være god i kombinationer OG score mål selv. Det kan ikke være rigtigt at vi skal acceptere at Benzema scorer så lidt fordi han laver en god 1-2 hist og her, ærlig talt.

Og jeg kan egentlig godt lide Karim. Men det her holder ikke. Skulle vi hente Mbappe (det sker ikke) og han nu scorer 30 mål på en sæson, så vil vi stadig være i kæmpe problemer når han så er skadet eller ikke har en god kamp. Vi skal bruge flere måltrusler på banen end én af gangen. Jeg synes det er udholdbart at Benzema tager en af de offensive pladser, når han ikke scorer. Så må han spille længere tilbage eller blive solgt. Jeg kan ikke se anden løsning.


Problemet har jo også altid været, at vi altid kun snakkede 2 mand i Ronaldo og Benzema, og nu hvor Ronaldo er væk, så taler vi 1 mand i Benzema, selvom vores angreb rent faktisk altid har bestået af 3 mand. Vi har talt om en god duo med Benzema og Ronaldo, men vi har altid manglet den 3. mand, og det er jo sigende i situationen, for havde den 3. mand scoret mange mål, eller lagt bedre op til Benzema, så havde situationen set langt bedre ud.

Benzema har færrest afslutninger på mål af alle, og hæng mig endelig ikke op på det her, men da artiklen fra AS tidligere på sæsonen kom frem med, at Benzema skulle bruge færrest afslutninger på mål for et mål sammen med Messi, så mener jeg også der stod af Benzema var den angriber, som blev sat færrest gange op af sine holdkammerater. Har hørt det et sted, men kan ikke huske om det var fra den artikel.
Havde Benzema i snit flere skud eller flere chancer i løbet af en kamp, så ville hans målsnit jo højst sandsynligt også være højere.

Det er ikke nødvendigvis et forsvar af Benzema det her, men det sætter alligevel tingene i perspektiv. Vi lægger bare alt over på Benzema i denne her sæson, og som -#7- siger, så kunne det være interessant, hvis han f.eks. havde samme rolle som Asensio eller Bale i debatten. Benzema får jo prygl, fordi han som angriber ikke scorer nok mål, men sammenlignet med City's trup, så har Sterling, Sané, Silva, Silva og Mahrez altså lavet henholdsvis 9,7,6,5 og 5 mål. Derudover har Jesus også lavet 5 mål.
For ikke at gentage mig selv for meget, så har Benzema altså stadig kun lavet 1 mål mindre end resten af truppens offensive spillere tilsammen. Mon dog Icardi havde ændret en skid kontra Benzema denne sæson, og det er hele min pointe.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Kimbo, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 3 måneder siden #24 af Daniel

Hazard has rejected two contract offers so far and says that he doesn't want to sign right now. He's waiting for a move from Real Madrid. [SkySports]


Jeg kan ikke sætte ord på, hvor dårligt arbejde det vil være fra Florentino og co., hvis ikke Eden Hazard er Real Madrid-spiller til sommer. Han har afvist det ene kontraktudspil (og lur mig om ikke disse har været lutraktive) efter det andet, ej at forglemme alle de gange han har været ude i interviews og "sælge sig selv" til Real Madrid.

Den ligger lige til højrebenet...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Evden

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum