Real Madrid vil hente Militao
Real Madrid forsøger i øjeblikket at hente Porto-forsvarsspiller, Eder Militao.
Kilder tæt på forhandlingerne melder at Real Madrid har planer om at betale frikøbsklausulen på 50 millioner euro, og i man har flere gange været i kontakt med spillerens agent i løbet af de sidste to uger.
Klubber som Manchester United, Liverpool og Chelsea meldes også interesserede i spilleren, og for få uger siden syntes det for sikkert, at han ville ende i England. Men efter Real Madrid er trådt ind i kampen om spilleren, virker det ikke helt så sikkert længere.
Porto hentede Militao i sommerens transfervindue for kun fire millioner euro, da hans kontrakt med Sao Paulo kun havde 6 måneder tilbage. Og nu står man altså til at tjene stort på en spiller man har haft i relativt kort tid. Han er blevet valgt til månedens forsvarsspiller i Portugal i September, Oktober, November og December.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det kan godt være, at Real Madrid på sigt har brug for en erstatning for Ramos, men umiddelbart fatter jeg ikke, hvordan klubben kan tillade sig at kigge på andre end offensivspillere for tiden. Truppen skriger efter forstærkninger oppe foran, men næ nej. Der bliver i stedet kigget på en midterforsvarer. Suk...
Fordi vi udover en kønsløs og særdeles ufarlig offensiv, også har en fuldstændigt horribel defensiv, hvor organisation og sund fornuft er en by i Rusland. Der skal selvfølgelig hentes forstærkninger til offensiven i form af flere verdensklassespillere, men defensiven skriger jo på forstærkninger. Vi lukker absurd mange mål ind, og der bliver givet store chancer væk i øst og vest i nærmest samtlige kampe.
Problemet er imo primært Marcelo og Ramos, som stort set altid har været garanti for kaos i defensiven, på hver deres facon. De er dog blevet reddet af at de i mange år har været fantastiske i offensiven, og har bragt vildskab og passion med sig. De de bringer intet godt til vores ikke-eksisterende defensive organisation, men de er nærmest umulige at udskifte, fordi de er så store legender og begge er institutioner i klubben. Folk ville jo gå amok hvis de blev bænket, selvom det med 99.9 % sikkerhed ville forstærke vores defensiv gevaldigt.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
- Brylle
- Gæst
-
Det er vel forskellen på en spiller, der potentielt kan være spændende at have i truppen og så en spiller, der nu har bevist at han kan være med på et højt niveau. Godt nok er Porto ikke på samme niveau som Real Madrid, men det er stadig et niveau over en del La Liga klubber vil jeg mene. Det giver bare lidt mere sikkerhed at vide, at tilvænningen ser ud til at være gået godt og at han ikke har kæmpe problemer i Europa. Jeg synes bestemt det lyder som en spændende spiller.Chamartin skrev: Når nu Madrid scouter så voldsomt i Brasilien i disse år, er det ikke ligefrem rettidig omhu at skulle betale 50 mill. € for en spiller, der kunne hentes i Sao Paulo for 4 mill € i sommers. I så fald må han virkelig have rykket sig voldsomt på det halve år.
Brylle skrev:
Det er vel forskellen på en spiller, der potentielt kan være spændende at have i truppen og så en spiller, der nu har bevist at han kan være med på et højt niveau. Godt nok er Porto ikke på samme niveau som Real Madrid, men det er stadig et niveau over en del La Liga klubber vil jeg mene. Det giver bare lidt mere sikkerhed at vide, at tilvænningen ser ud til at være gået godt og at han ikke har kæmpe problemer i Europa. Jeg synes bestemt det lyder som en spændende spiller.Chamartin skrev: Når nu Madrid scouter så voldsomt i Brasilien i disse år, er det ikke ligefrem rettidig omhu at skulle betale 50 mill. € for en spiller, der kunne hentes i Sao Paulo for 4 mill € i sommers. I så fald må han virkelig have rykket sig voldsomt på det halve år.
Men scoutningen i Brasilien har jo netop været begrundet i at hente yngre talenter, inden de blev for dyre.
Man kunne nok have set Militaos talent allerede sidste år, tænker jeg, og man kunne nok også have tålt at afskrive 4 mill. €, hvis han skulle floppe ;)
- Brylle
- Gæst
-
Helt enig, det kan der ikke være to meninger om. Men det gør måske at han er bedre rustet såfremt han hentes.Chamartin skrev:
Brylle skrev:
Men scoutningen i Brasilien har jo netop været begrundet i at hente yngre talenter, inden de blev for dyre.
Man kunne nok have set Militaos talent allerede sidste år, tænker jeg, og man kunne nok også have tålt at afskrive 4 mill. €, hvis han skulle floppe ;)
Chamartin skrev:
Brylle skrev:
OK Kaptajn Hindsight. Vildt nok at man fra nu af har tænkt sig at kritisere Reals spejdere hver gang man køber en mere etableret samba-spiller. Synes godt nok det er en søgt kritik... Der kan have været 1000 gode grunde til ikke at hente ham - måske var han i kikkerten, måske var man ikke i tvivl om talentet? men om hvorvidt han kunne tilpasse sig uden for hjemlandet? Uanset hvad er 50mio euro i dagens marked ikke dyrt for en spiller der kan blive blandt verdens bedste. Hvis man mener at have fået der bevist i Porto giver det da fin mening at købe nu..
nono skrev:
Chamartin skrev:
Brylle skrev:
OK Kaptajn Hindsight. Vildt nok at man fra nu af har tænkt sig at kritisere Reals spejdere hver gang man køber en mere etableret samba-spiller. Synes godt nok det er en søgt kritik... Der kan have været 1000 gode grunde til ikke at hente ham - måske var han i kikkerten, måske var man ikke i tvivl om talentet? men om hvorvidt han kunne tilpasse sig uden for hjemlandet? Uanset hvad er 50mio euro i dagens marked ikke dyrt for en spiller der kan blive blandt verdens bedste. Hvis man mener at have fået der bevist i Porto giver det da fin mening at købe nu..
Det er svært både at kritisere klubben for at hente helt unge talenter og samtidig kritisere klubben når man så ikke henter helt unge talenter. Men det er tilfældet i øjeblikket. Det er ikke nemt :)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Lukita skrev:
Det kan godt være, at Real Madrid på sigt har brug for en erstatning for Ramos, men umiddelbart fatter jeg ikke, hvordan klubben kan tillade sig at kigge på andre end offensivspillere for tiden. Truppen skriger efter forstærkninger oppe foran, men næ nej. Der bliver i stedet kigget på en midterforsvarer. Suk...
Fordi vi udover en kønsløs og særdeles ufarlig offensiv, også har en fuldstændigt horribel defensiv, hvor organisation og sund fornuft er en by i Rusland. Der skal selvfølgelig hentes forstærkninger til offensiven i form af flere verdensklassespillere, men defensiven skriger jo på forstærkninger. Vi lukker absurd mange mål ind, og der bliver givet store chancer væk i øst og vest i nærmest samtlige kampe.
Problemet er imo primært Marcelo og Ramos, som stort set altid har været garanti for kaos i defensiven, på hver deres facon. De er dog blevet reddet af at de i mange år har været fantastiske i offensiven, og har bragt vildskab og passion med sig. De de bringer intet godt til vores ikke-eksisterende defensive organisation, men de er nærmest umulige at udskifte, fordi de er så store legender og begge er institutioner i klubben. Folk ville jo gå amok hvis de blev bænket, selvom det med 99.9 % sikkerhed ville forstærke vores defensiv gevaldigt.
Real Madrids defensive kvaler har aldrig skyldtes mangel på kvalitet i bagkæden. Ramos bliver af mange kaldt verdens bedste på sin position, Varane er fast mand for verdensmestrene i fodbold, Marcelo bliver af stort set samtlige fodboldeksperter kaldt verdens bedste venstreback og Carvajal er ligeledes en klassespiller. Los Blancos defensive problemer skyldes den form for fodbold, der spilles samt den arrogance, der findes på førsteholdet. Mange andre fodboldhold rundt omkring i Europa har markant ringere spillere i deres bagkæder, men de formår stadig at forsvare langt mere kompetent end Real Madrid. Liverpool har eksempelvis en omvandrende katastrofe i Dejan Lovren, men i den her sæson ligner han pludselig en dygtig spiller. Hvorfor mon det? Svaret er rimelig simpelt. Jürgen Klopp har pisket ind i sine spillere, at de skal presse modstanderne ufattelig meget, når de taber bolden. Det samme fortæller Pep Guardiola sine spillere, og hans hold lukker heller ikke mange mål ind. Spiller for spiller kan man rimelig let argumentere for, at Real Madrid burde have verdens bedste forsvar, men så længe mentaliteten på holdet ikke er til at genpresse som en i helvede hele vejen rundt og blot overlade det defensive arbejde på de to sidste tredjedele af banen til én mand, så vil man fortsat lukke et hav af mål ind. Real Madrid har i mange år været notoriske for at se stort på defensiven. For at fortsætte med Liverpool som eksempel, så ser du næsten altid deres offensive stjerner, Firmino, Salah og Mané løbe meget for at genvinde bolden højt på banen. De bliver hjulpet af en ivrig midtbane ført an af Wijnaldum og dernæst skubber forsvaret anført af Van Dijk op. Liverpool stopper ofte modstanderen, inden de bliver farlige. Det er Klopps filosofi. Hvis du så sammenligner med Madrid, så ser man stort set i hver kamp en Benzema enkeltmandspresse nogle gange, eller en Kroos som også kan finde på at rende højt op og presse ene mand. Resten af spillerne trækker sig lynhurtigt langt tilbage på banen, når bolden mistes. Der er desuden ofte afsindig store rum mellem kæderne. Enten er midtbanen alt for langt fra offensiven, eller så er der et kæmpe hul mellem midtbanen og forsvaret. I disse rum er det let for modstanderne at etablere angreb og dermed blive en trussel for Los Merengues. Real Madrids problem er ikke mangel på individuel kvalitet i defensiven, men i stedet en mangel på sammenhold og defensiv strategi. Der bliver aldrig presset som en enhed, og dermed bliver enkelte spillere ofte udstillet, hvilket vi eksempelvis har set med Ramos og Marcelo.
Offensiven derimod mangler netop individuel kvalitet. Vi har vel kun Vinicius, som har dribleevnerne og farten til at sætte sin direkte modstander i en en-mod-en duel. Dette problem kan faktisk kun løses ved at hente forstærkninger på transfermarkedet. Forsvarsproblemerne kan løses, hvis man har en kompetent træner, der tør sætte sig i respekt og træffe nogle upopulære valg. Det har Real Madrid ikke haft siden Mourinho. (Ikke at jeg ønsker mig ham tilbage).