Real Madrid vil hente Militao
Marcelo har aldrig kunnet forsvare, som i overhovedet, Ramos har stadig ikke lært at placere sig osv.
Det er lidt Casemiro problemet om igen, de vil alle op og lege med de andre drenge i offensiven men er ikke meget meget for at løbe hjem igen.
Jeg er enig i at det ville hjælpe at vi pressede modstanderen mere og at vi havde en midtbane der rent faktisk skærmede lidt af for forsvaret.
Jeg hader den usympatiske rotte Alba over alt på jorden, og jeg mener også Marcelo er bedre end ham i offensiven, men defensivt er Alba lysår foran. Ikke fordi han som sådan er super skarp i forsvaret selv, men udelukkende fordi han konstant løber hjem hver evig eneste gang de taber bolden, han redder sig selv og holdet gang på gang via ren arbejdsiver og selvfølgelig hans hurtighed.
Tror faktisk det jeg bliver aller mest gal over er når folk lunter hjem efter at have tabt kuglen og lader forsvaret (det der er tilbage) stå med lorten.
Jeg elsker Kroos men jeg er lige ved at flå tv'et ned af væggen når han gang på gang noncelant nærmest går hjem. Det gælder i øvrigt flere af spillerne.
Den absolut eneste spiller på det hold der havde rettighed til den slags var Ronaldo, alle andre skal arbejde.
Hmm det blev lidt længere end hvad der var meningen, bliver generelt bare pissed når visse spillere mener de er for fine til at arbejde for holdet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Mølbat skrev: Hvis man vil se et eksempel på det, jeg mener, så kan man passende zappe lidt mellem Real Madrids kamp og Liverpools kamp. Det er skræmmende så stor forskel, der er i presspillet. Alle løber de negative meter, alle "overfalder" modstanderne, når de har bolden. Det sker ikke i kongeklubben.
Det er vi jo for fine til skal de nok huske. Sådan nogle riscisier skal vore spillere ikke løbe.
Mølbat skrev:
Lukita skrev:
Det kan godt være, at Real Madrid på sigt har brug for en erstatning for Ramos, men umiddelbart fatter jeg ikke, hvordan klubben kan tillade sig at kigge på andre end offensivspillere for tiden. Truppen skriger efter forstærkninger oppe foran, men næ nej. Der bliver i stedet kigget på en midterforsvarer. Suk...
Fordi vi udover en kønsløs og særdeles ufarlig offensiv, også har en fuldstændigt horribel defensiv, hvor organisation og sund fornuft er en by i Rusland. Der skal selvfølgelig hentes forstærkninger til offensiven i form af flere verdensklassespillere, men defensiven skriger jo på forstærkninger. Vi lukker absurd mange mål ind, og der bliver givet store chancer væk i øst og vest i nærmest samtlige kampe.
Problemet er imo primært Marcelo og Ramos, som stort set altid har været garanti for kaos i defensiven, på hver deres facon. De er dog blevet reddet af at de i mange år har været fantastiske i offensiven, og har bragt vildskab og passion med sig. De de bringer intet godt til vores ikke-eksisterende defensive organisation, men de er nærmest umulige at udskifte, fordi de er så store legender og begge er institutioner i klubben. Folk ville jo gå amok hvis de blev bænket, selvom det med 99.9 % sikkerhed ville forstærke vores defensiv gevaldigt.
Real Madrids defensive kvaler har aldrig skyldtes mangel på kvalitet i bagkæden. Ramos bliver af mange kaldt verdens bedste på sin position, Varane er fast mand for verdensmestrene i fodbold, Marcelo bliver af stort set samtlige fodboldeksperter kaldt verdens bedste venstreback og Carvajal er ligeledes en klassespiller. Los Blancos defensive problemer skyldes den form for fodbold, der spilles samt den arrogance, der findes på førsteholdet. Mange andre fodboldhold rundt omkring i Europa har markant ringere spillere i deres bagkæder, men de formår stadig at forsvare langt mere kompetent end Real Madrid. Liverpool har eksempelvis en omvandrende katastrofe i Dejan Lovren, men i den her sæson ligner han pludselig en dygtig spiller. Hvorfor mon det? Svaret er rimelig simpelt. Jürgen Klopp har pisket ind i sine spillere, at de skal presse modstanderne ufattelig meget, når de taber bolden. Det samme fortæller Pep Guardiola sine spillere, og hans hold lukker heller ikke mange mål ind. Spiller for spiller kan man rimelig let argumentere for, at Real Madrid burde have verdens bedste forsvar, men så længe mentaliteten på holdet ikke er til at genpresse som en i helvede hele vejen rundt og blot overlade det defensive arbejde på de to sidste tredjedele af banen til én mand, så vil man fortsat lukke et hav af mål ind. Real Madrid har i mange år været notoriske for at se stort på defensiven. For at fortsætte med Liverpool som eksempel, så ser du næsten altid deres offensive stjerner, Firmino, Salah og Mané løbe meget for at genvinde bolden højt på banen. De bliver hjulpet af en ivrig midtbane ført an af Wijnaldum og dernæst skubber forsvaret anført af Van Dijk op. Liverpool stopper ofte modstanderen, inden de bliver farlige. Det er Klopps filosofi. Hvis du så sammenligner med Madrid, så ser man stort set i hver kamp en Benzema enkeltmandspresse nogle gange, eller en Kroos som også kan finde på at rende højt op og presse ene mand. Resten af spillerne trækker sig lynhurtigt langt tilbage på banen, når bolden mistes. Der er desuden ofte afsindig store rum mellem kæderne. Enten er midtbanen alt for langt fra offensiven, eller så er der et kæmpe hul mellem midtbanen og forsvaret. I disse rum er det let for modstanderne at etablere angreb og dermed blive en trussel for Los Merengues. Real Madrids problem er ikke mangel på individuel kvalitet i defensiven, men i stedet en mangel på sammenhold og defensiv strategi. Der bliver aldrig presset som en enhed, og dermed bliver enkelte spillere ofte udstillet, hvilket vi eksempelvis har set med Ramos og Marcelo.
Offensiven derimod mangler netop individuel kvalitet. Vi har vel kun Vinicius, som har dribleevnerne og farten til at sætte sin direkte modstander i en en-mod-en duel. Dette problem kan faktisk kun løses ved at hente forstærkninger på transfermarkedet. Forsvarsproblemerne kan løses, hvis man har en kompetent træner, der tør sætte sig i respekt og træffe nogle upopulære valg. Det har Real Madrid ikke haft siden Mourinho. (Ikke at jeg ønsker mig ham tilbage).
Fuldstændig rigtigt formuleret. Det eneste jeg vil tilføje er, at Marcelo alt for ofte er væk fra venstresiden. Det gør at Ramos må trække derud og det giver naturligvis et stort hul i midten. Det hele bliver trukket skævt fordi Marcelo kun forsvarer når han selv har lyst. Jeg ved ikke hvem han tror han er. Hans offensive kvaliteter betyder ikke, at han ikke skal forsvare. Men han er også ved at være gammel i brasilianer-år, så mon ikke Marcelo skulle tage Modric i hånden og smutte til Italien til sommer.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Mølbat skrev:
Lukita skrev:
Det kan godt være, at Real Madrid på sigt har brug for en erstatning for Ramos, men umiddelbart fatter jeg ikke, hvordan klubben kan tillade sig at kigge på andre end offensivspillere for tiden. Truppen skriger efter forstærkninger oppe foran, men næ nej. Der bliver i stedet kigget på en midterforsvarer. Suk...
Fordi vi udover en kønsløs og særdeles ufarlig offensiv, også har en fuldstændigt horribel defensiv, hvor organisation og sund fornuft er en by i Rusland. Der skal selvfølgelig hentes forstærkninger til offensiven i form af flere verdensklassespillere, men defensiven skriger jo på forstærkninger. Vi lukker absurd mange mål ind, og der bliver givet store chancer væk i øst og vest i nærmest samtlige kampe.
Problemet er imo primært Marcelo og Ramos, som stort set altid har været garanti for kaos i defensiven, på hver deres facon. De er dog blevet reddet af at de i mange år har været fantastiske i offensiven, og har bragt vildskab og passion med sig. De de bringer intet godt til vores ikke-eksisterende defensive organisation, men de er nærmest umulige at udskifte, fordi de er så store legender og begge er institutioner i klubben. Folk ville jo gå amok hvis de blev bænket, selvom det med 99.9 % sikkerhed ville forstærke vores defensiv gevaldigt.
Real Madrids defensive kvaler har aldrig skyldtes mangel på kvalitet i bagkæden. Ramos bliver af mange kaldt verdens bedste på sin position, Varane er fast mand for verdensmestrene i fodbold, Marcelo bliver af stort set samtlige fodboldeksperter kaldt verdens bedste venstreback og Carvajal er ligeledes en klassespiller. Los Blancos defensive problemer skyldes den form for fodbold, der spilles samt den arrogance, der findes på førsteholdet. Mange andre fodboldhold rundt omkring i Europa har markant ringere spillere i deres bagkæder, men de formår stadig at forsvare langt mere kompetent end Real Madrid. Liverpool har eksempelvis en omvandrende katastrofe i Dejan Lovren, men i den her sæson ligner han pludselig en dygtig spiller. Hvorfor mon det? Svaret er rimelig simpelt. Jürgen Klopp har pisket ind i sine spillere, at de skal presse modstanderne ufattelig meget, når de taber bolden. Det samme fortæller Pep Guardiola sine spillere, og hans hold lukker heller ikke mange mål ind. Spiller for spiller kan man rimelig let argumentere for, at Real Madrid burde have verdens bedste forsvar, men så længe mentaliteten på holdet ikke er til at genpresse som en i helvede hele vejen rundt og blot overlade det defensive arbejde på de to sidste tredjedele af banen til én mand, så vil man fortsat lukke et hav af mål ind. Real Madrid har i mange år været notoriske for at se stort på defensiven. For at fortsætte med Liverpool som eksempel, så ser du næsten altid deres offensive stjerner, Firmino, Salah og Mané løbe meget for at genvinde bolden højt på banen. De bliver hjulpet af en ivrig midtbane ført an af Wijnaldum og dernæst skubber forsvaret anført af Van Dijk op. Liverpool stopper ofte modstanderen, inden de bliver farlige. Det er Klopps filosofi. Hvis du så sammenligner med Madrid, så ser man stort set i hver kamp en Benzema enkeltmandspresse nogle gange, eller en Kroos som også kan finde på at rende højt op og presse ene mand. Resten af spillerne trækker sig lynhurtigt langt tilbage på banen, når bolden mistes. Der er desuden ofte afsindig store rum mellem kæderne. Enten er midtbanen alt for langt fra offensiven, eller så er der et kæmpe hul mellem midtbanen og forsvaret. I disse rum er det let for modstanderne at etablere angreb og dermed blive en trussel for Los Merengues. Real Madrids problem er ikke mangel på individuel kvalitet i defensiven, men i stedet en mangel på sammenhold og defensiv strategi. Der bliver aldrig presset som en enhed, og dermed bliver enkelte spillere ofte udstillet, hvilket vi eksempelvis har set med Ramos og Marcelo.
Offensiven derimod mangler netop individuel kvalitet. Vi har vel kun Vinicius, som har dribleevnerne og farten til at sætte sin direkte modstander i en en-mod-en duel. Dette problem kan faktisk kun løses ved at hente forstærkninger på transfermarkedet. Forsvarsproblemerne kan løses, hvis man har en kompetent træner, der tør sætte sig i respekt og træffe nogle upopulære valg. Det har Real Madrid ikke haft siden Mourinho. (Ikke at jeg ønsker mig ham tilbage).
Selvfølgelig har hele mentaliteten omkring vores presspil også en indflydelse, men det ændrer stadig ikke på at jeg ikke ser hverken Ramos eller Marcelo som specielt gode forsvarsspillere, i hvertfald på nogle områder. Selv når Marcelo for en sjælden gangs skyld er nede og stå, så er han tit nem at afdrible og overløbe, pga. han ikke er den hurtigste spiller, og ved indlæg, specielt når de fx. kommer fra modsatte side, så efterlader han alt for ofte sin mand, hvis han da overhovedet på noget tidspunkt har haft øje for ham.
Ramos har nogle fantastiske defensive kvaliteter, når han altså gider. Han er lynende hurtig for en forsvarsspiller at være, han er frygtløs i duellerne, og i hovedspillet er det meget få der matcher ham. Desværre er hans placeringsevne ikke specielt god, og så har han også i 9 ud af 10 kampe en koncentration og situationsfornemmelse som en fem-årig. Han vælger tit at presse op på nogle helt vanvittige tidspunkter, og så kommer han ofte alt for unødvendigt hårdt ind i sine dueller, mens han tit laver deciderede svinske aktioner. Selvom han selvfølgelig tit har kortere snor hos dommerne pga. hans blakkede ry, og at han har mange kampe under bæltet, så er det alligevel ikke for sjovt at han har rekorden for flest kort i de spanske rækker, i Champions League og for det spanske landshold. Det er bl.a pga. af disse ting at jeg personligt har svært ved at se ham som den bedste forsvarsspiller i verden. Han kan være fænomenal, og offensivt er der ingen centrale forsvarsspillere som ham, men defensivt har han gennem årene kostet så meget.
Igen, både Ramos og Marcelo står tit for skud når det sejler defensivt, hvilket det nærmest altid har gjort, mens de har været i startopstillingen, men jeg er enig i at de heller ikke bliver hjulpet alverden af offensiven og midtbanen, i hvertfald ikke så længe at to ud af vores tre midtbanespillere er offensivt orienterede. Jeg holder dog fast i at de er en af de største grunde til vores manglende defensive stabilitet. Jeg kommer til at savne dem når de engang er væk, pga. deres store betydning for vores offensive spil, men når jeg kamp efter kamp har lyst til at smadre hele min stue pga. de koster så meget, så glæder jeg mig efterhånden til tiden efter dem, hvor vi forhåbentligt får to forsvarsspillere som har evnerne til at forsvare på det påkrævede niveau.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.