Bedømmelse af truppen mod Espanyol
PMO skrev:
Ramos4 skrev:
PMO skrev:
Real HWL skrev: Det må simpelthen koste en karantæne til den næste bruger der siger Benzema er dårlig...
Ja han var god igår, mod ligaens nr. 15. Det er simpelthen ved at være til grin, at det er det punkt RM er nået til. Flot at score to mål mod Espanyol, men kan han gøre det mod Barcelona eller når kvaliteten af modstanderne forbedres?
Benzema har scoret 9 mål og lagt 7 assists mod Barcelona i alle turneringer. Men nej, det kan han nok ikke.
Fordelt på 32 kampe ja. En spiller som Suarez har lavet 9 mål og 4 assists på 12 kampe mod RM.
Jeg tror ikke vi kan købe Suarez desværre.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ethvert fodboldhold har brug for målfarlige spillere. Du kan komme langt med én enormt målfarlig angriber, der hele tiden søger de klassiske angriberrum i feltet, og som tegner sig for en stor håndfuld mål.
Eller også kan du nøjes med en mindre målfarlig angriber, hvis du har en eller flere offensivspillere, der noterer sig for en stor håndfuld mål.
Benzema hører ikke til den klassiske 9'er, men heldigvis har vi haft Ronaldo med de mange mål. Men vi har ikke indjusteret.
Vi har ikke kanterne eller 10'eren, der hakker 20+ mål i kassen. Ligeledes har vi heller ikke et spilsystem, der er bygget op om mange mål til andre end angriberen (eksempelvis Liverpool). Vi spiller på den nogenlunde samme måde, som vi har gjort under Ronaldo, men vi mangler den spiller i feltet, der rent faktisk slår til derinde i de store kampe.
Benzema kan derfor for min skyld gerne blive, men det kræver bare, at man investerer i én målfarlig kant, og at man desuden sætter midtbanen op på en anden måde, så vi kan begynde at få 10-15+ mål fra en af dem.
Hvis ikke, så må vi simpelthen tænke mere i mål og så hente en spiller som Kane eller Lewan, der scorer 40+ mål på en sæson.
Dios skrev:
Dragam skrev:
Real HWL skrev: Det må simpelthen koste en karantæne til den næste bruger der siger Benzema er dårlig...
Der er vel ingen som ikke synes Benzema var fantastisk igår, men det betyder jo ikke at han også er fantastisk i alle andre kampe - jeg synes personligt at det er alt for sjældent at vi ser kampe på det niveau af ham, hvor han er helt igennem verdensklasse, som han var igår.
Det er vel også kun Messi som kan præstere på sådan et niveau kamp efter kamp.
Selvom Ronaldo uden tvivl er savnet, så er Benzema vel igang med sin bedste sæson nogensinde. Her taler jeg ikke om hans kolde tal, men hans præstationer på banen. Han er gået ud af Ronaldo's skygge, og sikke en skam, at Ronaldo skulle holde ham så meget nede. For det er virkelig en fornøjelse og se Benzema udfolde sit talent på den her måde. Den autoritet han spiller med kunne vi immervæk godt bruge da vi havde Ronaldo på holdet, men hvad der gjorde, at Benzema slet ikke spillede sit eget spil ved jeg ikke.
Det ville godt nok klæde holdet, hvis en type som Ronaldo spillede ved hans side. En der truer bagrummet, og tager de nødvendige og rigtige løb som Benzema skaber.
Frækt bud på sådan en type: Vinicius. Benzemas og hans link up har allerede nu set rigtig lovende ud og når knægten lærer at afslutte, er det et perfekt makkerpar.
Sebberg skrev: Problemet er - som jeg har prøvet at fortælle til Danmarks største Benzema-fan længere oppe før - ikke så meget Benzema, men trupsammensætningen.
Ethvert fodboldhold har brug for målfarlige spillere. Du kan komme langt med én enormt målfarlig angriber, der hele tiden søger de klassiske angriberrum i feltet, og som tegner sig for en stor håndfuld mål.
Eller også kan du nøjes med en mindre målfarlig angriber, hvis du har en eller flere offensivspillere, der noterer sig for en stor håndfuld mål.
Benzema hører ikke til den klassiske 9'er, men heldigvis har vi haft Ronaldo med de mange mål. Men vi har ikke indjusteret.
Vi har ikke kanterne eller 10'eren, der hakker 20+ mål i kassen. Ligeledes har vi heller ikke et spilsystem, der er bygget op om mange mål til andre end angriberen (eksempelvis Liverpool). Vi spiller på den nogenlunde samme måde, som vi har gjort under Ronaldo, men vi mangler den spiller i feltet, der rent faktisk slår til derinde i de store kampe.
Benzema kan derfor for min skyld gerne blive, men det kræver bare, at man investerer i én målfarlig kant, og at man desuden sætter midtbanen op på en anden måde, så vi kan begynde at få 10-15+ mål fra en af dem.
Hvis ikke, så må vi simpelthen tænke mere i mål og så hente en spiller som Kane eller Lewan, der scorer 40+ mål på en sæson.
Korrekt. Vi skal vurdere hvad vi vil. Eller ledelsen skal. Skal Benzema linke op med nogle målfarlige spillere eller skal vi skifte ham ud og hente en decideret boksangriber. Begge formularer er fint for mig. Jeg har talt for Icardi før, og har også sagt at et indkøb af Hazard ikke er løsningen alene. Men når folk begynder at argumentere for at Benzema ikke er god nok til Madrid og at han ikke kan mod store hold osv. så hopper kæden af. Benzema er glimrende, men som du korrekt pointerer er det truppen der halter. Og det er jo ikke så mærkeligt, når man tænker på, at Perez har siddet på hænderne i jeg ved ikke hvor mange transfervinduer.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Mathiaska skrev:
Dios skrev:
Dragam skrev:
Der er vel ingen som ikke synes Benzema var fantastisk igår, men det betyder jo ikke at han også er fantastisk i alle andre kampe - jeg synes personligt at det er alt for sjældent at vi ser kampe på det niveau af ham, hvor han er helt igennem verdensklasse, som han var igår.
Selvom Ronaldo uden tvivl er savnet, så er Benzema vel igang med sin bedste sæson nogensinde. Her taler jeg ikke om hans kolde tal, men hans præstationer på banen. Han er gået ud af Ronaldo's skygge, og sikke en skam, at Ronaldo skulle holde ham så meget nede. For det er virkelig en fornøjelse og se Benzema udfolde sit talent på den her måde. Den autoritet han spiller med kunne vi immervæk godt bruge da vi havde Ronaldo på holdet, men hvad der gjorde, at Benzema slet ikke spillede sit eget spil ved jeg ikke.
Det ville godt nok klæde holdet, hvis en type som Ronaldo spillede ved hans side. En der truer bagrummet, og tager de nødvendige og rigtige løb som Benzema skaber.
Frækt bud på sådan en type: Vinicius. Benzemas og hans link up har allerede nu set rigtig lovende ud og når knægten lærer at afslutte, er det et perfekt makkerpar.
Lad os nu lige glemme Vinicius for et par sæsoner, og fokusere på de bedste spillere i verden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
PMO skrev:
Ja han var god igår, mod ligaens nr. 15. Det er simpelthen ved at være til grin, at det er det punkt RM er nået til. Flot at score to mål mod Espanyol, men kan han gøre det mod Barcelona eller når kvaliteten af modstanderne forbedres?
Han scorede 2 afgørende mål imod Bayern sidste sæson, og scorede i finalen. Er det svar nok? :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Brylle
- Gæst
-
Puha det er højt sat :DMatamoro skrev: Vinicius er kun 18 år og han er allerede en større trussel mod modstandernes bagkæde end Isco og Asensio nogensinde har været. Om et år er han bedre end Hazard. Læn jer tilbage og nyd udviklingen.
Men jeg tror bestemt at han på det næste års tid kan nå et helt unikt niveau. Allerede nu er han farlig mod alle modstandere og bliver ved med at udgøre en trussel. Hans blik for spillet er virkelig godt af en 18-årig at være, og hvis han lærer at afslutte, så ser det virkelig spændende ud. Det er i øvrigt sjovt, at en Copa del Rey kamp mod et hold, der pt ligger over Espanyol ikke er noget vi skal lægge os i, men når vi så slår det lavest rangerede hold af de to, så skal Benzema udødeliggøres... Det hænger ikke rigtig sammen.
Jeg kunne godt tænke mig at se hvad der skete, hvis man fik Bale med nu, så man havde Vinicius og Benzema til at bygge op, kombinere, udfordre og så Bale til at flyve i dybden og fylde i feltet. Ligeledes kunne jeg godt tænke mig flere offensive løb fra Vinicius end der kom i sidste kamp. Det har han dog været fin til i mange andre kampe.
Jeg elsker at se Bale i topform. Så er han ren verdensklasse. Eneste problem med Bale i Solaris startellever er at han nok ikke er intens nok i presspillet. Hvis han kunne blive det ville han være selvskrevet til holdet.
Dios skrev:
Dragam skrev:
Selvom Ronaldo uden tvivl er savnet, så er Benzema vel igang med sin bedste sæson nogensinde. Her taler jeg ikke om hans kolde tal, men hans præstationer på banen. Han er gået ud af Ronaldo's skygge, og sikke en skam, at Ronaldo skulle holde ham så meget nede.
Jøsses da.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Men Benzema havde hans bedste præstation i de 10 år han har været i klubben, så self. skal vi regne med han spiller sådan hver uge.
madrid2000 skrev: Benzema skal bare skide rigtigt - dvs. på WC, så bliver han rost til skyerne på dette Forum. Andre spillere, som Vinicious er ikke god nok, fordi han er 18 år - selvom manden egenhændigt har fået vendt os fra et langsomt elendigt kedeligt hold til et hold man gider, at kigge på, fordi han har fået sat fart i angrebet.
Men Benzema havde hans bedste præstation i de 10 år han har været i klubben, så self. skal vi regne med han spiller sådan hver uge.
Det er simpelthen Vinicius, der har vendt Real Madrids situation helt alene. Når man analyserer noget så overfladisk, kan det ikke undre, at man har svært ved at se noget godt i Benzema:-)
Personligt kan jeg godt forstå de personer, der er frustreret over Benzema til tider. Så længe de også kan se, det gode han bringer til holdet. For som flere har skrevet ,kan vi nok ikke regne med at Benzema, som primær målscorer. Men at mene han kun er for det skidte, kan jeg ikke få øje på.