Bedømmelse af truppen mod Espanyol

7 år 3 måneder siden #25 af PMO

Rogoshin skrev:

madrid2000 skrev: Benzema skal bare skide rigtigt - dvs. på WC, så bliver han rost til skyerne på dette Forum. Andre spillere, som Vinicious er ikke god nok, fordi han er 18 år - selvom manden egenhændigt har fået vendt os fra et langsomt elendigt kedeligt hold til et hold man gider, at kigge på, fordi han har fået sat fart i angrebet.

Men Benzema havde hans bedste præstation i de 10 år han har været i klubben, så self. skal vi regne med han spiller sådan hver uge.

Det er simpelthen Vinicius, der har vendt Real Madrids situation helt alene. Når man analyserer noget så overfladisk, kan det ikke undre, at man har svært ved at se noget godt i Benzema:-)

Personligt kan jeg godt forstå de personer, der er frustreret over Benzema til tider. Så længe de også kan se, det gode han bringer til holdet. For som flere har skrevet ,kan vi nok ikke regne med at Benzema, som primær målscorer. Men at mene han kun er for det skidte, kan jeg ikke få øje på.

Benzema bringer helt sikkert nok positivt til holdet, men det der irriterer mig, er at han har fået så latterlig lang snor. Han er angriber og hans job er derfor primært at score mål- det gør han slet ikke nok. Så kan vi snakke om at han er god i opspillet, jamen så skal RM have en anden angriber, men klubben har stædigt holdt fast i ham som stensikkert 1. valg.
En klub som RM skal ikke lade sig nøje med spillere som engang imellem spiller godt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 3 måneder siden #26 af Dios

PMO skrev:

Rogoshin skrev:

madrid2000 skrev: Benzema skal bare skide rigtigt - dvs. på WC, så bliver han rost til skyerne på dette Forum. Andre spillere, som Vinicious er ikke god nok, fordi han er 18 år - selvom manden egenhændigt har fået vendt os fra et langsomt elendigt kedeligt hold til et hold man gider, at kigge på, fordi han har fået sat fart i angrebet.

Men Benzema havde hans bedste præstation i de 10 år han har været i klubben, så self. skal vi regne med han spiller sådan hver uge.

Det er simpelthen Vinicius, der har vendt Real Madrids situation helt alene. Når man analyserer noget så overfladisk, kan det ikke undre, at man har svært ved at se noget godt i Benzema:-)

Personligt kan jeg godt forstå de personer, der er frustreret over Benzema til tider. Så længe de også kan se, det gode han bringer til holdet. For som flere har skrevet ,kan vi nok ikke regne med at Benzema, som primær målscorer. Men at mene han kun er for det skidte, kan jeg ikke få øje på.

Benzema bringer helt sikkert nok positivt til holdet, men det der irriterer mig, er at han har fået så latterlig lang snor. Han er angriber og hans job er derfor primært at score mål- det gør han slet ikke nok. Så kan vi snakke om at han er god i opspillet, jamen så skal RM have en anden angriber, men klubben har stædigt holdt fast i ham som stensikkert 1. valg.
En klub som RM skal ikke lade sig nøje med spillere som engang imellem spiller godt.

Og i den tid, hvor det var sandt, at en angriber kun skal score mål måtte man tæve sin børn og kone. Kom nu videre :D Tingene udvikler sig. Engang kostede en af de bedste fodboldspillere i historien lige knap 500 mio. kr. (Zidane) og nu er det mere end almindeligt, at kaste det beløb efter breddespillere.

Ronaldo var ikke angriber, men scorede alle vores mål. Messi har aldrig nærmet sig noget der minder om en angriber-position, men er den mest scorende i hele Spanien. Top 4 over dem der scorede flest mål sidste sæson var ikke angribere, og denne sæson er vi vist helt nede i top 8, hvor de mest scorende ikke er angribere.
Vi har brug for den moderne angriber, som nemlig ikke er angriber, men scorer de fleste mål. Salah, Mbappé, Neymar etc.. Det er de slags spillere vi mangler ved siden af Benzema.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 3 måneder siden #27 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev:

Dragam skrev:

Real HWL skrev: Det må simpelthen koste en karantæne til den næste bruger der siger Benzema er dårlig...

Der er vel ingen som ikke synes Benzema var fantastisk igår, men det betyder jo ikke at han også er fantastisk i alle andre kampe - jeg synes personligt at det er alt for sjældent at vi ser kampe på det niveau af ham, hvor han er helt igennem verdensklasse, som han var igår.

Det er vel også kun Messi som kan præstere på sådan et niveau kamp efter kamp.

Selvom Ronaldo uden tvivl er savnet, så er Benzema vel igang med sin bedste sæson nogensinde. Her taler jeg ikke om hans kolde tal, men hans præstationer på banen. Han er gået ud af Ronaldo's skygge, og sikke en skam, at Ronaldo skulle holde ham så meget nede.

Jøsses da.

Synes egentlig Lucas sagde det passende. Han er den bedste 9'er i verden netop nu. Det har han aldrig nogensinde været med Ronaldo ved sin side, fordi Ronaldo skulle have bolden hvergang Benzema lige rørte den.
Bale har fået ansvar, men Benzema har taget ansvar. Det er vel den bedste forklaring på Ronaldo's virkning. Jeg siger jo ikke, at Benzema på nogen måde er bedre end Ronaldo, men bare at Benzema har spillet sit livs fodbold denne sæson, fordi han kan og må gøre hvad der falder ham ind uden, at han skal have Ronaldo i tankerne.

Men du har vel set en masse ligegyldige Milan kampe, og endnu en forfærdelig Chelsea kamp, fordi deres angriber er så uduelig :D

Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Dios.

7 år 3 måneder siden #28 af Ramos4

Dios skrev:

PMO skrev:

Rogoshin skrev:

Og i den tid, hvor det var sandt, at en angriber kun skal score mål måtte man tæve sin børn og kone. Kom nu videre :D Tingene udvikler sig. Engang kostede en af de bedste fodboldspillere i historien lige knap 500 mio. kr. (Zidane) og nu er det mere end almindeligt, at kaste det beløb efter breddespillere.

Ronaldo var ikke angriber, men scorede alle vores mål. Messi har aldrig nærmet sig noget der minder om en angriber-position, men er den mest scorende i hele Spanien. Top 4 over dem der scorede flest mål sidste sæson var ikke angribere, og denne sæson er vi vist helt nede i top 8, hvor de mest scorende ikke er angribere.
Vi har brug for den moderne angriber, som nemlig ikke er angriber, men scorer de fleste mål. Salah, Mbappé, Neymar etc.. Det er de slags spillere vi mangler ved siden af Benzema.

Når vi nu ikke kan vi Mbappe, Salah eller Neymar hvad gør vi så? Hazard bagved Benzema og så en 9'er, er det der vi er ude? For jeg tror simpelthen ikke vi får nogen af ovenstående.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 3 måneder siden #29 af PMO

Dios skrev:

BBB skrev:

Dios skrev:

Dragam skrev:

Real HWL skrev: Det må simpelthen koste en karantæne til den næste bruger der siger Benzema er dårlig...

Der er vel ingen som ikke synes Benzema var fantastisk igår, men det betyder jo ikke at han også er fantastisk i alle andre kampe - jeg synes personligt at det er alt for sjældent at vi ser kampe på det niveau af ham, hvor han er helt igennem verdensklasse, som han var igår.

Det er vel også kun Messi som kan præstere på sådan et niveau kamp efter kamp.

Selvom Ronaldo uden tvivl er savnet, så er Benzema vel igang med sin bedste sæson nogensinde. Her taler jeg ikke om hans kolde tal, men hans præstationer på banen. Han er gået ud af Ronaldo's skygge, og sikke en skam, at Ronaldo skulle holde ham så meget nede.

Jøsses da.

... men bare at Benzema har spillet sit livs fodbold denne sæson

Bare fordi han “spiller sit livs fodbold” betyder det jo ikke at han er fredet eller god nok. Det er trættende at folk herinde ikke kan huske meget mere end én kamp tilbage. Men det kommer selvfølgelig også an på hvad man forventer. Jeg blev RM-fan i 2000 og har siden glædet mig over at klubben havde nogle af de bedste spillere. Jeg er træt af middelmådighed, træt af spillere der kun præsterer hver 3.-4. kamp. Det er ikke godt nok.
Dermed ikke sagt at Benzema ikke har nogle brugbare kvaliteter (han er ekstremt vellidt i truppen, hvilket også skal tages med), men for mig at se skal han spille en mere sekundær rolle. RM skal have en rigtig målsluger- det har alle de europæiske konkurrenter. Kane kunne være en interessant makker til Benzema.
Følgende bruger(e) sagde tak: TcRedondo

7 år 3 måneder siden #30 af Dios
Ramos4 skrev:

Når vi nu ikke kan vi Mbappe, Salah eller Neymar hvad gør vi så? Hazard bagved Benzema og så en 9'er, er det der vi er ude? For jeg tror simpelthen ikke vi får nogen af ovenstående.

Jeg synes ikke der er nogle decideret angribere der er gode nok til Real Madrid. Hvis jeg stod for trupsammensætningen til sommer, og de største navne udover Hazard ikke var til rådighed, så ville jeg som sagt købe Kanté/Lucas Torreira, Eriksen, Hazard og Son Heung-min. Hente Ødegaard tilbage og sælge Modric (alt efter pris), Bale, James og Casemiro. Spille 4-3-3 med en 6'er, 8'er og 10'er på den centrale midtbane. Jeg savner vitterligt en 6'er som forstår sig på positionering og bare har en stor arbejdsradius inde centralt, og forstår vigtigheden i, at beskytte forsvaret, og give de offensive kræfter mere frihed. Kanté er ikke rendyrket 6'er, men han forstår det, og passer på profilen. Kroos som 8'er og Eriksen som 10'er.
Llorente i backup som 6'er, Ceballos som 8'er, Ødegaard som 10'er og Isco vil jeg godt have i truppen som en sidste chance. Modsat dig, så mener jeg han uden tvivl kan blive en af de bedste spillere i verden, hvis bare man spiller ham rigtigt.

Hazard i venstre, Benzema centralt og Asensio eller Son Heung-min i højre. Vi må ikke opgive Asensio, men han skal oppe sit game gevaldigt, så derfor skal der købes ind. Kan vi ikke få en fra øverste hylde, så er Son Heung-min et fremragende valg IMO, som er utrolig undervurderet. Han knokler ligesom Lucas, men er langt klogere i hans løb end Lucas, og utrolig kynisk foran kassen. Han banker dem bare ind med højre og venstre. Specielt hans løb i bagrummet og kynisme foran kassen er tiltalende for mig.
Vinicius som backup for Hazard, Lucas bliver ren fyld og Mariano er ren nødløsning. Kender ikke nok til Brahim, men synes han virker utrolig lovende, men lad ham og Rodrygo komme ud på et godt eventyr, så kan man altid vurdere igen til næste januar.
Jeg er ikke på bølgen med, at vi ikke vil eller kan bruge penge på spillere. Ligeså snart Neymar eller Mbappé er en mulighed, så tror jeg at en af dem er at finde i Real Madrid. Om det er til sommer eller næste sommer, så er der lagt penge af til et køb af en af dem.

En sådan trupsammensætning med en ordentlig træner, som vil spille offensivt possession bold tror jeg vil være mere end konkurrencedygtigt på alle parametre. Igen, så lægger jeg ligeså stor vægt på, at vi ikke skal score 2-3 mål for at kunne vinde en kamp, fordi man altid lukker ligeså mange mål ind. Vi skal simpelthen kunne forsvare os bedre, og for mit vedkommende, så vil jeg egentlig hellere vinde 2-0 end 4-2.
Får vi en langt bedre defensiv, som ikke udelukkende er Marcelo eller Ramos' ansvar, men hele holdets defensive organisation, så er en bomber fuldstændig ligegyldig IMO.

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

7 år 3 måneder siden #31 af Dios
PMO skrev:

Bare fordi han “spiller sit livs fodbold” betyder det jo ikke at han er fredet eller god nok. Det er trættende at folk herinde ikke kan huske meget mere end én kamp tilbage. Men det kommer selvfølgelig også an på hvad man forventer. Jeg blev RM-fan i 2000 og har siden glædet mig over at klubben havde nogle af de bedste spillere. Jeg er træt af middelmådighed, træt af spillere der kun præsterer hver 3.-4. kamp. Det er ikke godt nok.
Dermed ikke sagt at Benzema ikke har nogle brugbare kvaliteter (han er ekstremt vellidt i truppen, hvilket også skal tages med), men for mig at se skal han spille en mere sekundær rolle. RM skal have en rigtig målsluger- det har alle de europæiske konkurrenter. Kane kunne være en interessant makker til Benzema.

Nu har jeg været en fortaler for Benzema siden 08. Jeg vidste hvilken spiller han var før han kom til Real Madrid, og jeg elskede at man hentede ham, fordi han netop aldrig har været en gammeldags angriber. Han spillede jo også som en falsk 9'er i Lyon, selvom mange vil sige, at Pep var ham der opfandt begrebet. Han gjorde det med Messi, men rollen var jo allerede kendt tilbage i 60'erne, hvis ikke før.

Jeg ved ikke hvor meget du husker fra de gode gamle 00'er dage, men det var immervæk indbegrebet af middelmådighed og fremragende præstationer i hver 3. kamp kun. Det var jo ikke for sjov, at klubben på ingen måder domineret ligaen. Finalen i 2002 burde vi ha tabt, og Leverkusen spillede os jo ud af banen i store dele af 2. halvleg, men en ung Casillas var den eneste grund til, at vi hev den hjem alligevel.
Nuvel, så var stjernerne de største i verden, men dem ved siden af dem var jo ekstremt dårlige. Alt-eller-intet-Helguera var jo ikke skide god. Der skulle ikke gå mange år før, at Salgado var langsommere end Isco og Arbeloa tilsammen, og reserverne for Makelele fortjener ikke engang at blive nævnt længere. Beckham har jo aldrig været god, og Owen får Bale til at se integreret ud. Figo og Zidane leverede aldrig på et kontinuerligt plan, og efter 02/03 sæsonen, så var de jo ikke magiske længere.
Jeg tror din hukommelse driller med dig, hvis du tror det var en dans på roser dengang.

Misforstå mig ikke, for jeg var kæmpe fan af det kaos dengang. Jeg elskede den naive måde man spillede fodbold på, hvor taktik var noget Perez lagde med sin afdøde hustru under middagen, og fremlagede en halv time før kampstart. Jeg var mega fan, da kampene altid endte 6-3 eller sådan noget vanvittigt. Tror da ihvertfald aldrig jeg glemmer Morientes 5 mål imod Las Palmas, men igen, så bliver man ældre og spillet udvikler sig.
Det er stadig dagsorden i England, hvor der ikke er styr på en skid, og derfor er den liga så skide interessant for mig ift. La Liga. Jeg er bare ikke fan af konceptet når det kommer til Real Madrid.

7 år 3 måneder siden #32 af PMO
@Dios

Min hukommelse er nok relativt sløret og jeg er nok også ret nostalgisk. Jeg husker også at der var kaos dengang, især mange år efter Del Bosque.
Selvfølgelig har spillet ændret sig og på mange måder til det bedre, men den store forskel for mig er, at RM ikke længere har stjernerne. Jeg husker sikker dårligt, men dengang synes jeg ikke der var så mange “gode og stjernebesatte” hold som idag. Derfor er det endnu mere alfa og omega at have de bedste spillere.
Jeg modtager dog gerne en historie undervisning fra omkring år 2000 - jeg var trods alt kun 11 dengang
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, TcRedondo

Leveret af Kunena Forum