Spansk presse: Bale vil ikke væk
Hvornår har Perez fortalt, at han vil af med en spiller? Jeg husker ikke, at det er sket. Det betyder ikke, at han vil beholde dem alle. Kaka og Bale har været Perez' køb, så han vil også skulle indrømme, at hans galactico køb ikke er slået igennem.
Jeg tror ikke på, at Bale er en økonomisk god investering. Han er ikke Ronaldo eller Ramos.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bare nej, jeg orker ikke læse det postulat længere. Han er nærmere verdens ringeste indskifterMatamoro skrev: Han er verdens bedste indskifter.
DC19
Hvis klubben vil have penge for Bale, så kan Perez jo heller ikke gå ud og sige, at Bale skal væk nu. Så står der klubber klar til at modtage, som hverken vil betale for transferen eller betale Bale's løn.
Liverpool vred i omegnen af én milliard ud af ærmerne på Barcelona, selvom Coutinho ikke lagde skjul på, at han gerne ville videre i karrieren. Hazard har heller ikke lagt skjul på, at drømmen er Real Madrid, og selvom han blot hat ét år tilbage af kontrakten til sommer, skal klubben formentlig af med 100 millioner euro for ham.... hvis det er den vej, som man går.
Det er en anden tid. Et andet marked. Så det der med, at det skader en spillers værdi at ønske sig væk - eller den anden vej rundt - holder nødvendigvis ikke længere i dagens marked.
Vi vil sagtens kunne få en god skilling for Bale, hvis man laver en offentlig budrunde på ham, om end det naturligvis ikke er kutyme. Der er nok købere til en spiller som Bale, der, trods spillemæssig nedgang, har et hæderligt palmares at vise frem fra sin tid i Real Madrid. Det er der stadig klubber, som gerne betaler penge for.
Hvornår har Perez fortalt, at han vil af med en spiller? Jeg husker ikke, at det er sket. Det betyder ikke, at han vil beholde dem alle. Kaka og Bale har været Perez' køb, så han vil også skulle indrømme, at hans galactico køb ikke er slået igennem.
Men så er det da heller ikke Kaká og Bale man skal gå i struben på. Det er nødvendigvis ikke deres skyld, at de har været i Real Madrid et år eller to for længe. Det ansvar hviler i lige så høj grad - hvis ikke højere grad - også på Pérez/Real Madrid, som jeg forsøgte at slå på i mit indlæg på side 1.
Bejlerne er der (de var der formentlig i mindre grad på Kaká), og så er det op til Pérez/Real Madrid at få den bedste pris for ham. Det er ikke Bales opgave. Waliseren er blot en handelsvarer i fodboldverden, men er han tilfreds i Real Madrid, og er Real Madrid tilfredse med ham, giver det jo ingen mening at fremprovokere et skifte/salg.
Og så runger det bare endnu mere hult, når man går efter spilleren. Især når vi som uvidende debattører intet ved om, hvad der er op og ned. Det meste er jo rent gætteri.
Jeg tror ikke på, at Bale er en økonomisk god investering. Han er ikke Ronaldo eller Ramos.
Jeg har ikke tallene på det, men det vil alligevel være mit bedste bud på, hvorfor Pérez ikke har forsøgt at afhænde Bale endnu, da vi alle kan se, at det ikke kan være på grund af det sportslige ;-)
Daniel skrev:
Hvis klubben vil have penge for Bale, så kan Perez jo heller ikke gå ud og sige, at Bale skal væk nu. Så står der klubber klar til at modtage, som hverken vil betale for transferen eller betale Bale's løn.
Liverpool vred i omegnen af én milliard ud af ærmerne på Barcelona, selvom Coutinho ikke lagde skjul på, at han gerne ville videre i karrieren. Hazard har heller ikke lagt skjul på, at drømmen er Real Madrid, og selvom han blot hat ét år tilbage af kontrakten til sommer, skal klubben formentlig af med 100 millioner euro for ham.... hvis det er den vej, som man går.
Det er en anden tid. Et andet marked. Så det der med, at det skader en spillers værdi at ønske sig væk - eller den anden vej rundt - holder nødvendigvis ikke længere i dagens marked.
Det er jo ikke det samme. Hvis klubben vil beholde spilleren (Countinho og Hazard), så er det det modsatte af at gå ud og sige, at vi vil af med Bale. De ville/vil væk, for at skifte til større adresser. Som udgangspunkt går de nok ikke ned i løn, og hvis de tager et skridt til siden lønmæssigt, så gør de det pga. chancen for titler.
Igen vil det være det modsatte med Bale. Det burde vi ikke engang diskutere.
Resten af dit svar bliver noget rod, fordi det skyder ved siden af grundpræmissen. Vi kan ikke sige, at spillere skal væk nu, fordi det går ud over markedsværdien, og vi står svagt ift. spilleren og potentiel ny klub, når der skal være kompensation for mistede lønkroner. Spilleren kan sagtens ønske sig væk uden at det påvirker markedsværdien væsentligt. Hvis United havde stået og banket på døren for at få Bale i sommerens og vinterens transfervindue, så ville vi stå stærkere, fordi der er en efterspørgsel efter ham.
Der var nogle tal før eller lige efter Bale blev købt, som indikerede, at hans værdi ift. trøjesalg var meget lille, bl.a. fordi han kommer fra Wales. James havde en højere værdi. Det samme med Ronaldo, Ramos og sikkert også Benzema. Jeg ved ikke, hvor han ligger, men hvis jeg skulle gætte, så ville han være i nærheden af Asensio, som for kort tid siden blev set som den næste store frelser. Så skal det være hans personlige sponsorer, der giver en værdi. Der ligger hans Adidas kontrakt på omkring 3 mio. pund om året. Det er jo ikke alverden, hvis klubben kun henter 50% af den deal.
-#7- skrev: Hvis man nu skulle være rigtig konspiratorisk, kunne man så forestille sig at fordi Bale er sponsoreret af Adidas, så vil Perez næppe af med ham? Jeg kan lige umiddelbart komme i tanke om Messi, Salah og Pogba som vel er de eneste tre større spillere (markedsføringsmæssigt) end Bale, som også er sponsoreret af netop Adidas. Jeg ved sgu ikke hvor meget det har at sige, sikkert intet overhovedet, men det er da en sjov tanke at lege med om ikke andet.
Jeg forstår ikke sammenhængen. Vi er sponsoreret af Adidas i forvejen, hvad betyder det for klubben hvem de individuelle spillere er sponsoreret af? Er det fordi klubben får procenter af spillernes indtægter tænker du? I såfald er det vel stadig peanuts i det store billede tænker jeg.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
-#7- skrev: Hvis man nu skulle være rigtig konspiratorisk, kunne man så forestille sig at fordi Bale er sponsoreret af Adidas, så vil Perez næppe af med ham? Jeg kan lige umiddelbart komme i tanke om Messi, Salah og Pogba som vel er de eneste tre større spillere (markedsføringsmæssigt) end Bale, som også er sponsoreret af netop Adidas. Jeg ved sgu ikke hvor meget det har at sige, sikkert intet overhovedet, men det er da en sjov tanke at lege med om ikke andet.
Jeg forstår ikke sammenhængen. Vi er sponsoreret af Adidas i forvejen, hvad betyder det for klubben hvem de individuelle spillere er sponsoreret af? Er det fordi klubben får procenter af spillernes indtægter tænker du? I såfald er det vel stadig peanuts i det store billede tænker jeg.
Jeg tænker at klubbens Adidas sponsorat måske kunne blive større, hvis klubben kan garantere at nogle af Adidas’ største stjerner samtidig er i klubben. Det må alt andet lige have været en torn i øjet på både Adidas og Nike, da Ronaldo var i klubben.
Men altså, hvis det ikke stod klart af mit tidligere indlæg, så famler jeg lidt i blinde, det var blot en sjov strøtanke jeg fik i et øjebliks kedsomhed :-)
DC19
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Endnu mere brænde på bålet. Ancelotti blev vred over Bale's selviskhed. Perez fyrede Ancelotti og beholdt Bale. Resten er historie.