Optakt: Endnu en Clasico

7 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
Mon vidunderlige Vinicius får gang i netmaskerne i dag?

Efter den frustrerende affære i onsdagens El Clasico, hvor Real Madrid havde chancerne til at hente en sejr, men til slut måtte se et ekstremt effektivt Barcelona-hold løbe med det hele.

Derfor kan man også tale om en væsentlig revanchemulighed, når Barcelona igen i aften gæster Bernabeu. For selvom ligatitlen synes lysår væk, vil en sejr have stor moralsk betydning i retning af jagten på endnu en Champions League-trofæ, mens det selvfølgelig også har stor betydning for den interne selvforståelse mellem verdens to største klubber.

Begge hold forventes at komme til opgøret i stærkeste opgør, som det også var tilfældet i midtugen. Real Madrid må kun se bort fra Nacho af aktuelle spillere, mens Isco fortsat forventes ude af truppen, som det givetvis bliver tilfældet resten af sæsonen.

Derfor er de store spørgsmål også, om Solari endnu engang foretrækker Reguillon frem for Marcelo på venstre back, samt om han igen vil bænke Bale til fordel for Lucas Vazquez. De to spaniere gjorde det egentlig glimrende i Copa del Rey-opgøret, men det kan måske netop være Bale og Marcelos erfaring og kynisme, som kan være med til at give Kongeklubben det resultat man har brug for.

På resten af positionerne er der umiddelbart næppe den store tvivl. I enkelte spanske medier spekuleres der dog i, om Benzema får en pause efter et hårdt forårsprogram. Det skulle i så fald give Asensio chancen i en rolle som falsk 9’er, hvilket vil betyde, at Vinicius skydes en anelse længere frem.

Hos Barcelona er der næppe andre ændringer end Arthur, der nok kommer ind i stedet for Sergio Roberto på midtbanen. En nyhed som næppe glæder Solari, efter brasilianerens stærke El Clasico tidligere på sæsonen.

Indbyrdes trænger Real Madrid også til en markant op på en statistik som blot viser én sejr i de seneste seks opgør på Bernabeu mod Barcelona. Derudover har Barcelona også udlignet Kongeklubbens 95 El Clasico-sejre, hvilket betyder, at katalanerne for første gang i 87 år kan komme foran i det indbyrdes regnskab.

Real Madrids forventede hold: Courtois; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo, Modric, Casemiro, Kroos; Bale, Benzema, Vinicius

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #2 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Optakt: Endnu en Clasico
Bale over Lucas og Courtois over Navas, ellers samme flok som i onsdagens kamp.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Daniel.

7 år 4 måneder siden #3 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Optakt: Endnu en Clasico

Daniel skrev: Bale over Lucas og Courtois over Navas, ellers samme flok som i onsdagens kamp.

Det her må være Bale's absolut sidste chance! Jeg vil virkelig gerne være optimistisk på hans vegne, men samtidig må jeg også være ærlig og sige at jeg forventer endnu en rigtig dårlig kamp fra hans side. Samtidig tror jeg også at Carvajal kommer til at få en meget travl aften nu hvor han ikke har Lucas til at hjælpe sig defensivt.

7 år 4 måneder siden #4 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Optakt: Endnu en Clasico
Kommer vi først bagud så får vi en snitter igen-igen.

Hvis vi kommer foran trækker vi os heeelt ned, men har dog en chance.

Bale bliver forfærdelig at skulle kigge på.

Jeg glæder mig ikke specielt til kampen, men en storsejr kan redde lidt af æren denne sæson.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 år 4 måneder siden #5 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Optakt: Endnu en Clasico
Glæder mig lidt til denne Clasico. Spillernes/klubbens/fansenes sande karakter vil komme til udtryk. Hvordan det ender aner man intet om.

7 år 4 måneder siden #6 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Optakt: Endnu en Clasico
HA! Roberto på backen? Valverde har tabt sutten. Vini, der er severet.

7 år 4 måneder siden #7 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Optakt: Endnu en Clasico

Fondo_Sur skrev: Glæder mig lidt til denne Clasico. Spillernes/klubbens/fansenes sande karakter vil komme til udtryk. Hvordan det ender aner man intet om.

Jeg er godt nok spændt på om der kommer en reaktion fra hele bernabeu hvis vi taber endnu et el clasico. Perez har god grund til at være ekstra nervøs idag. Hvis først Bernabeu har vendt ham ryggen, så er han på røven.

7 år 4 måneder siden #8 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Optakt: Endnu en Clasico

Real HWL skrev:

Fondo_Sur skrev: Glæder mig lidt til denne Clasico. Spillernes/klubbens/fansenes sande karakter vil komme til udtryk. Hvordan det ender aner man intet om.

Jeg er godt nok spændt på om der kommer en reaktion fra hele bernabeu hvis vi taber endnu et el clasico. Perez har god grund til at være ekstra nervøs idag. Hvis først Bernabeu har vendt ham ryggen, så er han på røven.

Jeg ville i hvert fald pifte alt det jeg kunne. Det ville være uacceptabelt, og det falder tilbage på truppens tilstand.

7 år 4 måneder siden #9 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Optakt: Endnu en Clasico
Tak, Ramos!
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Bismo.

7 år 4 måneder siden #10 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Optakt: Endnu en Clasico
Kroos smider en let bold væk - lunten hjem. Ramos stormer frem bliver spillet i byden mål! Vi er simpelthen til grin. Jeg slukker og ser Astrallis. Peace out.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Bismo, Jonas

7 år 4 måneder siden #11 af MadridistaPorVida
Hvad fanden havde Kroos gang i? Nej nej nej forhelved så kæmp dog og vind bolden tilbage?!

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

7 år 4 måneder siden #12 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Optakt: Endnu en Clasico
Ærgeligt mål, men det lader til at de har studeret courtois stil, han lægger sig ned i en glidende i 1 mod 1, så de har trænet at lob'e den over ham ligner det.

Leveret af Kunena Forum