Officielt: Zidane er træner til 2022

7 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

Helt som ventet er Zinedine Zidane ny træner i Real Madrid. Det meddeler man på klubbens officielle hjemmeside.

Kritikken af Santiago Solari har været hård og ubarmhjertig på det seneste og det har naturligvis været uholdbart for klubben at man røg ud af alle tre turneringern inden for en uge.

Zinedine Zidane får kontrakt frem til 2022 og han har tidligere vundet 9 titler med Real Madrid som træner, nemlig 3 CL-titler, 1 spansk mesterskab, 2 europæiske Super Cup, 2 VM for klubhold og 1 spanske Super Cup.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #2 af madrid2000

7 år 4 måneder siden #3 af Steen
Vildt! Det er nok det bedste der kunne ske for klubben. Stor cadeau til Zidane, det er et meget modigt valg og det viser hvor meget han elsker klubben.
Det ser ud til, at det bliver en vanvittig sommer. Han må være blevet lovet mange ting, siden han vælger at komme tilbage. Forhåbentligt kan han lokke Pogba til klubben denne sommer, og måske Mbappe næste år!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Jelle, andreashn, Chamartin, El Siete

7 år 4 måneder siden #4 af Henke
Én af de bedste ting ved denne nyhed er, at Ramon Calderon ikke fik ret. Den idiotiske mand påstår at vide alt, men ved i virkeligheden så lidt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gribben, andreashn

7 år 4 måneder siden #5 af madrid2000
Det er ærgeligt, at det ikke skete efter de to nederlag til Barcelona. Bedre sent end aldrig.

7 år 4 måneder siden #6 af slb1995
Hvis bare det var sket i sommer, at Florentino ville give Zidane al den magt ... Så havde sæsonen - måske, måske ikke - været en så stor fiasko.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn

7 år 4 måneder siden #7 af -#7-
Zidane er jo intet mindre end et geni. Var han blevet i sommers, så var det nok ham man havde fyret nu istedet for at ansætte på ny. Som Steen skriver, Perez må godt nok have lovet ham rigtigt mange ting, hvilket lyder lovende.

Men det bedste af det hele....

Farvel og fucking tak til Bale!

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, Steen, JimmyBroe, andreashn, ElMadrid, Madrid1998, mohbar, Jonas, El Siete og 3 flere

7 år 4 måneder siden #8 af fiatten
Så det afgjort:

Vi beholder Benzema til 2022. Hvis Zidane bliver endnu længere kan vi beholde Benzema til han bliver 45 år.

Tror jeg er den eneste, som ikke er glad for Zidanes comeback.
Vi kommer til at se de samme jammerlige indlæg i feltet, som de sidste 2-3 år - bare uden Ronaldo til at heade dem ind.
Han har ingen taktisk stil, filosofi etc. Han putter Lucas Vazquez på højrekanten og så må vi bare håbe benzema header dem ind.
Vi mangler en retning rent taktisk, formations-mæssigt.

I det mindste skiller vi os af med Bale - nu når Zidane er tilbage. Men forstår stadig ikke HVORFOR man ikke lader Solari være der sæsonen ud. Hvorfor have ny træner, når vi ikke kan nå at vinde noget som helst.

7 år 4 måneder siden #9 af Evden

fiatten skrev: Så det afgjort:

Vi beholder Benzema til 2022. Hvis Zidane bliver endnu længere kan vi beholde Benzema til han bliver 45 år.

Vi kommer til at se de samme jammerlige indlæg i feltet, som de sidste 2-3 år - bare uden Ronaldo til at heade dem ind.
Han har ingen taktisk stil, filosofi etc. Han putter Lucas Vazquez på højrekanten og så må vi bare håbe benzema header dem ind.

I det mindste skiller vi os af med Bale - nu når Zidane er tilbage. Men forstår stadig ikke HVORFOR man ikke lader Solari være der sæsonen ud. Hvorfor have ny træner, når vi ikke kan nå at vinde noget som helst.

Ved at han kommer til nu, så har han længere tid til at få inkorporeret sine idéer til hvordan truppen skal spille, fremfor at han kun har sommerferien.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, El Siete, BoBan

7 år 4 måneder siden #10 af Administrationen

fiatten skrev: Så det afgjort:

I forhold til at skulle lokke nye spillere til, er det nemmere at have Zidane præsenteret nu end til sommer.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios, Real HWL, Steen, Bismo, Chamartin

7 år 4 måneder siden #11 af Numeredoce
Jeg må indrømme, at jeg også er skeptisk. Ingen tvivl om, at jeg hellere ser Zidane end Solari. Kan godt lide Zidanes væremåde i pressen, og jeg tror han har langt større chance for, at hive store navne ind, hvilket der er brug for.

Men jeg er enig mht resulaterne. INTET kan tage fra ham, at han vandt historiske CL-titler. Absolut intet. Ren verdensklassepræstation. Punktum.

Men spillet i ligaen under ham, var ofte komplet idéløst. Indlæg, indlæg, indlæg og flere indlæg. I håb om at Ronaldo på et tidspunkt stod det rigtige sted. Og Zidane var her trods alt i noget tid, så han havde god tid, til at få sine taktiske idéer finpudset. Spørgsmålet er, om Perez havde for meget at skulle have sagt, mht hvem der spillede hvor og hvornår. Hvis Zidane kan vise, at han har en vision for holdet, så er jeg positiv. Hvis vi står om et år, og satser på at vores backs kan ramme Benzema med et indlæg, ja så ved jeg ikke hvor meget fremskridt vi har gjort.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

7 år 4 måneder siden #12 af Dios
Zidane er noget nær det bedste der kunne ske for os. Selvfølgelig skal Solari ikke have resten af sæsonen, når hans fremtid i klubben var færdig til sommer. Han havde mistet spillerne, og selvom det langtfra er Solari's skyld alene, at det ikke gik bedre, så må man bare konstatere, at det ikke var godt nok, og han ikke havde mere at skyde med.
Zidane kommer tilbage, hvor al respekt for træneren igen vil være at kunne se. Zidane vil med sikkerhed skabe en langt bedre stemning, og få noget gejst ind på holdet igen. Spillere som Marcelo, Isco og Asensio vil helt sikkert gøre alt for, at komme tilbage igen, hvor det desværre ser mere sort ud for Odriozola, Llorente, Ceballos og til dels Bale, da det jo aldrig har set positivt ud fra hans vedkommende af.

Jeg har som sådan aldrig været fan af Zidane som træner, men jeg tror man undervurdere Ronaldo's indflydelse på spillet. Vi har set det med Benzema denne sæson, hvor frigjort han er blevet, og var der noget Ronaldo altid appellerede til inde på banen, så var det indlæg. Med Ronaldo og Bale på holdet, hvor man havde bolden 60% af tiden, så skal der komme mange indlæg. Alt andet ville være tåbeligt, selvom jeg var ved at smadre alt i huset hvergang vores back's smækkede et indlæg indover.
Ser vi på vores spillermateriale, så appellere det jo heller ikke til indlæg. Ihvertfald ikke de høje ballon bolde vi har set på de sidste 5 år. Om det er en tilfældighed eller ej, så har vi jo slet ikke spillet med mange indlæg uden Ronaldo på holdet.
Jeg tror og håber vi får et mere flydende spil at se, hvor der bliver spillet på vores hurtige kanter. Det bliver ihvertfald spændende og se hvordan han vil gribe offensiven an. Vinicius skade kunne vel ikke komme på et værre tidspunkt for ham end den gjorde. Får Zidane Isco og Asensio tilbage på sporet igen, så står Vinicius ikke i en så gunstig position som førhen.

Når alt det er sagt, så er der jo mindst ligeså mange dårlige som gode ting at sige om ham. Den evig kedelige og stationære trio med Casemiro, Modric og Kroos kan jo blive en realitet igen, men er der nogen som kan få Kroos og Modric tilbage i form igen, så er det Zidane.

Som mange er inde på, så kan jeg simpelthen ikke forestille mig andet end, at Zidane får 100% magt over truppens sammensætning til sommer. Forhåbentlig betyder det at Hazard trækker i den hvide trøje til næste sæson. Jeg er faktisk oven ud lykkelig over, at Zidane er blevet ansat igen, og specielt taget i betragtning af, at han står med de langt bedste kort på hånden overfor Perez.
Situationerne fra hans første ansættelse minder meget om denne, men presset på ham er langt større end førhen. Det er nu han skal bevise hvad han er lavet af, og det kan vel kun betyde, at han skal bygge holdet op igen med nye spillere, da der ikke er meget fremtid i de gode gamle spillere.

Glæder mig faktisk rigtig meget :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, madrid2000, Steen, JimmyBroe, ElMadrid, doven, BoBan, Evden

Leveret af Kunena Forum