Zidane skal genrejse Isco

7 år 4 måneder siden #1 af Administrationen

Da Zidane i sommer forlod Real Madrid var det af frygt for at stå tilbage med en trup, som var ramt af mangel på ambitioner, sult og lyst, hvilket også var hovedårsagen til at han valgte at kvitte jobbet.

Nu er den franske træner tilbage og en af hans første opgaver bliver at genrejse en spiller, som i udpræget grad har udstrålet mangel på ovenstående tre ting, nemlig Isco, og det står også som et klart ønske hos Real Madrid, at man får spanieren tilbage på det niveau, som han utvivlsomt har, men som han ikke har været fokuseret på at genfinde.

Isco har ellers på rygtebasis længe været meldt på vej ud af Real Madrid, men det har aldrig været en del af den sportslige ledelses planer og derfor håber man nu, at Zidane kan genrejse ham og Isco selv er da også mere end henrykt over, at Zidane er tilbage som træner.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Zidane skal genrejse Isco
Var der ikke rapporter om, at Casemiro også løber fra Isco i de senests tests? Han har aldrig været en hurtigløber, men måske er der alligevel noget om den vægt?

7 år 4 måneder siden #3 af Dios
Besvaret af Dios på emne Zidane skal genrejse Isco

BBB skrev: Var der ikke rapporter om, at Casemiro også løber fra Isco i de senests tests? Han har aldrig været en hurtigløber, men måske er der alligevel noget om den vægt?

Aaron Donald fra Rams vejer omkring de 135kg mener jeg, men løber en 40 yard (36 meter) på under 5 sekunder. Fart og acceleration har absolut intet med vægt at gøre. Samtlige defence spillere i NFL på plus 120kg skal vist nok, hvis jeg ikke husker helt forkert løbe en 40 yard på under 7 sekunder. Isco er skide tung i røven ligesom undertegnet, men man har vitterligt ikke forstand på det, hvis man nævner hans vægt som problemet :D

Arbeloa som vejede 40 kg og nærmest havde 8-pack løber vel en 100 meter på 1 time. Bare for at sætte tingene i perspektiv :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, Siempre fiel

7 år 4 måneder siden #4 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Zidane skal genrejse Isco

Dios skrev:

BBB skrev: Var der ikke rapporter om, at Casemiro også løber fra Isco i de senests tests? Han har aldrig været en hurtigløber, men måske er der alligevel noget om den vægt?

Aaron Donald fra Rams vejer omkring de 135kg mener jeg, men løber en 40 yard (36 meter) på under 5 sekunder. Fart og acceleration har absolut intet med vægt at gøre. Samtlige defence spillere i NFL på plus 120kg skal vist nok, hvis jeg ikke husker helt forkert løbe en 40 yard på under 7 sekunder. Isco er skide tung i røven ligesom undertegnet, men man har vitterligt ikke forstand på det, hvis man nævner hans vægt som problemet :D

Arbeloa som vejede 40 kg og nærmest havde 8-pack løber vel en 100 meter på 1 time. Bare for at sætte tingene i perspektiv :)

En sjov detalje omkring NFL og deres scouting combine er at Rich Eisen, en 49-årig NFL journalist løber en 40-yard på under 6 sekunder i jakkesæt, så jo en spiller skal helst under de 7 sekunder :-D

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn

7 år 4 måneder siden #5 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Zidane skal genrejse Isco

Dios skrev:

Hvis vi ser bort fra teknik og genetisk potentiale, så optimeres sprintstyrke ved at træne de rigtige muskler på den rigtige måde og ellers skære alt overflødig vægt fra - det vil sige både unødvendig muskelmasse samt fedt. Det er Newtons anden lov; hvis du slæber rundt på unødvendig vægt (hvilket er hvad der implicit bliver sagt om Isco) hæmmer det din acceleration. Så, bare lige for at slå det fast, (unødvendig) vægt er et af de primære parametre hvorved sprintstyrke optimeres.
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Jonas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kasillas, andreashn, Evden

7 år 4 måneder siden #6 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Zidane skal genrejse Isco
... Og desuden er der forskel på om vægten stammer fra fedt eller muskler:

i.pinimg.com/originals/18/18/64/181864b3...013bda56c18f09a8.png

www.google.com/search?biw=986&bih=555&tb...imgrc=ZB4z8QdYkRrArM:

Medmindre det sidste billede er manipuleret, så havde Solari altså en pointe. De "deller" er måske ikke et problem hvis man er en normal person, men når man spiller for real madrid så forventes en langt lavere fedtprocent for at optimere sit egen spil.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Kasillas.

7 år 4 måneder siden #7 af Dios

Jonas skrev:

Dios skrev:

Hvis vi ser bort fra teknik og genetisk potentiale, så optimeres sprintstyrke ved at træne de rigtige muskler på den rigtige måde og ellers skære alt overflødig vægt fra - det vil sige både unødvendig muskelmasse samt fedt. Det er Newtons anden lov; hvis du slæber rundt på unødvendig vægt (hvilket er hvad der implicit bliver sagt om Isco) hæmmer det din acceleration. Så, bare lige for at slå det fast, (unødvendig) vægt er et af de primære parametre hvorved sprintstyrke optimeres.

Hvis du ser bort fra genetik, så er der evidens for, at du har 20% tilbage at rykke med. Ser du også bort fra teknik, så har du ca. 10% af lege med. Det er simpelthen faktuelt forkert. Im sorry to say, men selvom det ser logisk ud i fysikkens tegn, så er det ren og skær genetik der afgører om du kan blive hurtig eller ej. Havde det blot været træning, teknik og kampstørrelse der var afgørende, så skulle du nok se samtlige sport udøvere praktisere den form for træning, hvor fart er et kæmpe plus.

For at blive den bedste, så er det klart, at kampvægten skal være ideel, og den rette træning med balance, hop og styrke af understel kan forbedre resultaterne på et konkurrencedygtigt plan, men det er ikke i nærheden af, at være den essentielle faktor for at være hurtig eller ej.

Det er jo heller ikke for sjov, at samtlige sprintere vejer plus 83-85kg, og fodboldspillere oftest vejer under 80kg. Lukaku render ofte rundt med nogle solide håndtag, men hans fart skal man immervæk ikke undervurdere.

Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Dios.

7 år 4 måneder siden #8 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Zidane skal genrejse Isco

Men isco har jo aldrig været en hurtig spiller ? Ham har aldrig været kendt for sin speed, hverken acceleration eller top speed.. vægt gør det ikke bedre, men om han så taber sig, bliver han jo aldrig hurtig (formentlig aldrig )

Isco har teknik, det er derfor mange elsker ham, men man har aldrig set ham løbe fra nogen som mpabbe, Vini, Neymar, Messi, Bale, cr7 og andre hurtige spillere

7 år 4 måneder siden #9 af Dios

Kasillas skrev: ... Og desuden er der forskel på om vægten stammer fra fedt eller muskler:

i.pinimg.com/originals/18/18/64/181864b3...013bda56c18f09a8.png

www.google.com/search?biw=986&bih=555&tb...imgrc=ZB4z8QdYkRrArM:

Medmindre det sidste billede er manipuleret, så havde Solari altså en pointe. De "deller" er måske ikke et problem hvis man er en normal person, men når man spiller for real madrid så forventes en langt lavere fedtprocent for at optimere sit egen spil.

Hvis du linker til et billede af BMI, så forstår du dig slet ikke på emnet :) Min BMI siger jeg er overvægtig, fordi min højde og vægt ikke stemmer overens. Alle der styrketræner, og har en god masse er overvægtige, hvis ikke meget på deres BMI.

Jeg er dog helt enig i, at Isco's form på billede nr. 2 ikke er skide imponerende, men som som sagt, så læs mit indlæg til Jonas :)

7 år 4 måneder siden #10 af BBB

Dios skrev: Arbeloa som vejede 40 kg og nærmest havde 8-pack løber vel en 100 meter på 1 time. Bare for at sætte tingene i perspektiv :)

Arbeloa er et fysisk vidunder, og hvis han ikke løb hurtigt, så var det fordi, at han ikke ønskede at ydmyge andre spillere på endnu et niveau. Du har set ham live, så du burde vide bedre!
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, andreashn, Rogoshin

7 år 4 måneder siden #11 af BBB

Doc.juego skrev:

Men isco har jo aldrig været en hurtig spiller ? Ham har aldrig været kendt for sin speed, hverken acceleration eller top speed.. vægt gør det ikke bedre, men om han så taber sig, bliver han jo aldrig hurtig (formentlig aldrig )

Det er næsten som om, at vi skriver det samme.

Uanset om jeg er hurtig i min optimale form eller ej, så bliver jeg ikke hurtigere, hvis jeg tager 5 kilo på.

7 år 4 måneder siden #12 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Zidane skal genrejse Isco

Dios skrev:

Jonas skrev:

Dios skrev:

Hvis du ser bort fra genetik, så er der evidens for, at du har 20% tilbage at rykke med. Ser du også bort fra teknik, så har du ca. 10% af lege med. Det er simpelthen faktuelt forkert. Im sorry to say, men selvom det ser logisk ud i fysikkens tegn, så er det ren og skær genetik der afgører om du kan blive hurtig eller ej. Havde det blot været træning, teknik og kampstørrelse der var afgørende, så skulle du nok se samtlige sport udøvere praktisere den form for træning, hvor fart er et kæmpe plus.

For at blive den bedste, så er det klart, at kampvægten skal være ideel, og den rette træning med balance, hop og styrke af understel kan forbedre resultaterne på et konkurrencedygtigt plan, men det er ikke i nærheden af, at være den essentielle faktor for at være hurtig eller ej.

Det er jo heller ikke for sjov, at samtlige sprintere vejer plus 83-85kg, og fodboldspillere oftest vejer under 80kg. Lukaku render ofte rundt med nogle solide håndtag, men hans fart skal man immervæk ikke undervurdere.

Okay, jeg tror der er mange ting du har et forkert billede af hvordan fungerer - heriblandt almen fysik. Det du skriver giver ikke mening. Har du kilder? Hvad er fakultet forkert? Baseret på hvilken evidens? Hvad præcis kan rykkes 20%? Hvad refererer de 20% til? Hvad med de 10%?

Vi er enige om at genetik er en faktor i hvilket potentiale du har som idrætsudøver. Det er dog ikke hvad vi debatterer her. Vi debatterer om du vil blive langsommere ved at tage unødvendig vægt på. Prøv at løb en 100m i idrætstøj. Gør det så igen med 20kg i en rygsæk. Eller 50kg, eller 100kg bare for at sætte det på spidsen. Du tror du løber samme tid hver gang? :D Det er simpel fysik. Om du kan lide det eller ej kan du ikke komme udenom det.

Leveret af Kunena Forum