Zidane har bedt om firkløver

4 måneder 2 uger siden #13 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Zidane har bedt om firkløver

Daniel skrev: Men vi kan vel godt blive enige om, at præmissen er anderledes end i de to foregående sommertransfervindue?

Både og. Resultaterne har ikke været med Real Madrid i indeværende sæson, mens de selvfølgelig var det i de foregående sæsoner. Det har dog IMO længe været et problem, at man ikke har formået at forstærke truppen ordentligt. Man kan argumentere for, at holdet peakede i 2016/17-sæsonen, hvor man vandt The Double. Herefter kunne en smart ledelse så have været en smule fremadsynet og begyndt at tænke i at fremtidssikre holdet, hvilket man selvfølgelig kan argumentere for, at Los Blancos har gjort med købene af Ceballos, Vallejo, Odriozola, Brahim Diaz, Theo og Lunin (jeg regner ikke Courtois med her, da det er tydeligt, at han var købt som en her-og-nu forstærkning). Problemet hos Real Madrid er bare, at man har forregnet sig på ærgerlig vis, da man simpelthen har tænkt, at alle de unge spillere let kunne tage over for mange af dem, som man har sendt videre i systemet. En spiller som James er ikke blevet erstattet kvalitetsmæssigt. Det samme kan siges om Pepe, Morata og ikke mindst Ronaldo.

Pérez og resten af bestyrelsen har åbenbart slet ikke overvejet, at når man skiller sig af med kvalitetsspillere, så skal der også være nogle til at tage over her og nu. På sigt kan de førnævnte unge spillere sikkert godt udvikle sig til topspillere, men lige nu er man noget dårligere stillet, end man eksempelvis var i 2016/17-sæsonen. Især da Ronaldo smuttede til Juventus forventede alle, inklusiv mig selv, at det var en selvfølge, at man hentede en anden topspiller til i det mindste at forsøge at lukke det massive hul, som portugiseren efterlod. Det gjorde man som bekendt ikke, og i denne sæson falder hammeren så som følge af flere års mangelfuld og uforsvarlig aktivitet på transfermarkedet. En klub som Real Madrid skal ikke forsøge at erstatte samtlige stjernespillere med ungdomsspillere. Vi har set, hvor galt sådan noget kan gå i Arsenal, hvor Wenger i 00'erne og i starten af 10'erne mistede den ene verdensklassespiller efter den anden, og så erstattede dem med helt unge spillere. I stedet bør Los Merengues sigte efter en sundere blanding af kvalitetsspillere i deres bedste alder og så en række yngre spillere til at supplere dem. Det er den tankegang på transfermarkedet, som Florentino Pérez skal tilbage til, hvis man spørger mig.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #14 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Zidane har bedt om firkløver

Doc.juego skrev:

El Siete skrev: Ja til Militao, Pogba og Hazard, og til dels også Jovic, men der nævnes priser omkring €80M for ham og ville han være så meget bedre end Mariano? Alt hypen omkring ham skyldes en halv sæson+ i Bundesligaen.
Det kommer også meget an på hvem man sender afsted, hvis disse spillere kommer til klubben. Bale skal selvfølgelig afsted, men hvem af Modric og Kroos bliver det, osv.

Hazard - 100M
Pogba - 150M
Militao - 50M
Jovic - 80M
=380M

Bale - 70M
Modric - 25M
Kovacic - 50M
James - 60M
Mariano - 20M
Vallejo - 10M
=235m

-145M i alt

Jeg forstår heller ikke hvorfor der absolut skal skiftes 2. Angriber hver sæson..
Som jeg ser det, skal man enten helt sadle om og få en anden angriber end benzema, ellers skal man beholde Mariano. Hvad får man ud af at købe en spiller til 80 m, for at lade ham sidde på bænken hele sæsonen som vores andre B-angribere ?
Er Jovic virkelig så god ? Jeg kender ham ikke, men Mariano er 25 år, så stadig "ung" snart sin bedste alder, har i den grad målnæse som han har bevist på real Madrid B, hans enkelte sæson i real, i Lyon og knap så meget i den sæson godt nok.
Han får i snit under 21 min. Pr. Kamp den sjældne gang han faktisk bliver skiftet ind, og har alligevel et bedre mål snit end benzema (sidst jeg så på min. Pr. Mål, det har måske ændret sig da han ikke har scoret siden, men benzema har).

Mariano er slet ikke top 5 angriber i verden nej, men hvorfor er det at han ikke vare skal have en chance for at være back Up ? Og så faktisk give ham nogle minutter ?
Hvorfor skal han sælges, så man kan brænde 80 m. På en ny back Up ? Det er helt hul i hovedet IMO.
Tror ikke man får en bedre angriber end Mariano der acceptere at være efter benzema. Man finder slet ikke en angriber der acceptere dine behandling som B angribere får i real. Se bla. Moratta der præsterede virkelig godt, men fik meget lidt tid.

Hvad tænker I andre ? Jeg kender ikke Jovic, men giver det virkelig mening at skifte B-angriber, når man har hentet Mariano, givet ham nr. 7 og basicly næsten ikke givet ham noget der minder om en chance ?

Mht. Mariano, så tror jeg simpelthen at det er fordi han er boldmongol at man ikke satser mere på ham, og giver ham flere minutter. Det er naturligvis sat lidt (meget) på spidsen, men han er virkelig absurd ringe med bolden ved fødderne, det er i hvert fald min opfattelse, og så vidt jeg ved også en af Lyon fansenes helt store anke med ham i sidste sæson. De mål han scorer hist og her opvejer overhovedet ikke at det svarer til at sparke bolden ind på en træstamme når man afleverer til ham. Så hellere få en anden angriber ind som kan lidt mere end blot at afslutte fint engang imellem. Henter man Jovic er jeg ikke i tvivl om at han vil få langt flere minutter end Mariano, også selvom Karims far sidder på bænken. Derudover var Mariano jo også et godt gammeldags Faubert/panik indkøb. Havde han ikke spillet i Real Madrid tidligere i karrieren, så var han aldrig nogensinde blevet hentet.

Mht. til de andre spillere, så er det helt fint med mig. Man må formode at man går ind i et transfervindue hvor Zidane får lige præcis de spillere han selv har udpeget, til den måde han vil spille på, og derfor stoler jeg 100% på at uanset hvem man henter, så vil det være det rigtige indkøb, i hvert fald indtil andet er bevist.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay

4 måneder 2 uger siden #15 af BBB
Besvaret af BBB på emne Zidane har bedt om firkløver
Det er lidt hårdt at skrive, at Mariano scorede "hist og her", når han var deres topscorer sidste sæson og sammen med Fekir scorede 40% af deres mål.

Jeg er måske ikke uenig i konklusionen, men det er også at negligere, hvad han gjorde sidste sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

4 måneder 2 uger siden #16 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Zidane har bedt om firkløver

BBB skrev: Det er lidt hårdt at skrive, at Mariano scorede "hist og her", når han var deres topscorer sidste sæson og sammen med Fekir scorede 40% af deres mål.

Jeg er måske ikke uenig i konklusionen, men det er også at negligere, hvad han gjorde sidste sæson.

Jeg er enig, det var en skidt formulering, den tager jeg på min kappe. Men pointen står stadig.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay

4 måneder 2 uger siden #17 af Dios
Besvaret af Dios på emne Zidane har bedt om firkløver
Har historikken omkring vores angribere ikke bevist, at det er fuldstændig ligegyldigt hvor mange mål de scorer. Kan de ikke spille fodbold som Benzema, så kommer de ikke på holdet. Efter min mening helt fair, men forstår sådan set også modparten.
Jeg har set minimalt til Luka Jović, men det jeg har set, så er han en fysisk stærk bokspiller, som sparker alt ind i og omkring feltet, men har sine problemer i opspillet. Præcis det modsatte af Benzema, hvor det selvfølgelig aldrig taler til hans fordel, at han før denne sæson har været hamrende uskarp, men det er jo et must, at det er en spillende angriber med spidskompetencer i opspillet.
Jovic er farligst på dødbolde og høje indlæg ind i feltet, men ser man på spillerne omkring ham, så er det jo kanter der skærer ind i banen, og vil kombinere. En Hazard, Vinicius, Rodrygo og endda Mbappé er jo alle spillere, som vil det stikmodsatte.

Selvfølgelig skal vi have forskellige typer på holdet, men der er vel ingen som vil have endnu et fremmedlegeme til klubben. Dynamikken bliver bare bedre og farligere på et hold, hvor spillerne er mere identiske.

Får vi Hazard og Eriksen eller Pogba, så vil jeg faktisk være tilfreds med transfervinduet.Jeg foretrækker dog stadig Eriksen fremfor Pogba, da sidstnævnte stadig er for meget af en humørspiller med for store udsving imellem top og bundniveau, hvor Eriksen levere mere stabilt, men dog ikke har samme topniveau.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 måneder 2 uger siden ved Dios.

4 måneder 2 uger siden #18 af BBB
Besvaret af BBB på emne Zidane har bedt om firkløver

Dios skrev: Selvfølgelig skal vi have forskellige typer på holdet, men der er vel ingen som vil have endnu et fremmedlegeme til klubben. Dynamikken bliver bare bedre og farligere på et hold, hvor spillerne er mere identiske.

Jeg vil hellere have en angriber, der skal serviceres end en kantspiller, der er boldmongol. Så langt er vi enige. Det er muligt at spille fodbold, hvor angriberen ikke fungerer som opspilsstation, men targetman/afslutter.

Jeg er helt enig i, at en spiller, der ikke ligner Benzema, ikke vil komme på holdet. Dertil er Zidane for stædig, og det bliver hurtigt penge ud af vinduet.

4 måneder 2 uger siden #19 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: Selvfølgelig skal vi have forskellige typer på holdet, men der er vel ingen som vil have endnu et fremmedlegeme til klubben. Dynamikken bliver bare bedre og farligere på et hold, hvor spillerne er mere identiske.

Jeg vil hellere have en angriber, der skal serviceres end en kantspiller, der er boldmongol. Så langt er vi enige. Det er muligt at spille fodbold, hvor angriberen ikke fungerer som opspilsstation, men targetman/afslutter.

Jeg er helt enig i, at en spiller, der ikke ligner Benzema, ikke vil komme på holdet. Dertil er Zidane for stædig, og det bliver hurtigt penge ud af vinduet.

Her foretrækker jeg så bare en verdensklassespiller som Hazard med Benzema på toppen i stedet for nogle af dem skal være boldmongoler :D
Jeg forstår hvad du mener, men har du det meste af boldbesiddelsen, så er du også bare afhængige af, at dine spillere skal kunne kombinere med bolden og spille i små rum.
Bale ville jo være fuldstændig vanvittig under Mourinho, og vi så jo hvor farlig han var under Ancelotti når vi spillede omstillingsspil.
Det er jo bare en helt anden Bale vi ser i etableret angreb. Af samme årsag tror jeg også det er derfor Higuain og Morata ikke er i klubben længere.
De typer døde bare for 10-15 år siden, og ser man rundt på samtlige storhold, så er det jo ikke længere de typer som spiller en væsentlig rolle i angrebet.

Synes det er noget pjat at sige Zidane er for stædig når Benzema har været i klubben i 10 sæsoner under adskille forskellige trænere. Det er jo ikke ligesom med Bale, som er blevet henvist til bænken af 2 ud af 4 trænere han har haft. Vi taler altså her om, at Lucas har slået ham af holdet. Mere skulle der jo ikke til.
Han er måske ikke alles drøm om en 9’er, men du finder bare ikke en angriber som er så god på spillet som ham. Det er præferencer og dine indlæg bærer stadig meget præg af, at du ikke er kommet dig over Higuain :D

4 måneder 2 uger siden #20 af PMO
Besvaret af PMO på emne Zidane har bedt om firkløver
Spørgsmålet er om 4 er nok?

Jeg synes det kunne være fantastisk at prøve at vinde ligaen efter en kontinuerlig god præstation. Problemet er, i min optik, at meget få i den nuværende trup har spillet godt og stabilt over en hel sæson i mange år. Ud med humørspillerne.

4 måneder 2 uger siden #21 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Zidane har bedt om firkløver

Synes det er noget pjat at sige Zidane er for stædig når Benzema har været i klubben i 10 sæsoner under adskille forskellige trænere. Det er jo ikke ligesom med Bale, som er blevet henvist til bænken af 2 ud af 4 trænere han har haft. Vi taler altså her om, at Lucas har slået ham af holdet. Mere skulle der jo ikke til.
Han er måske ikke alles drøm om en 9’er, men du finder bare ikke en angriber som er så god på spillet som ham. Det er præferencer og dine indlæg bærer stadig meget præg af, at du ikke er kommet dig over Higuain :D

Benzema har utvivlsomt været fuldstændigt ekstremt beskyttet af lige netop Zidane, der åbenlyst nærer stor kærlighed til ham, måske større end hvad sundt er. Benzema var god for Ronaldos spillestil, men da denne ikke er i klubben længere, er det svært at finde argumenter for hvorfor Benzema fortsat skal være førsteangriber. Vi har ikke brug for en angriber der trækker ned og skaber plads til de andre offensivspillere, når ingen af dem er bare i nærheden af at være lige så farlig i afslutningsfasen som Ronaldo var. Vi har brug for en angriber der er en trussel på den sidste tredjedel, som tager de rigtige løb og som vil dræbe for at komme først på chancerne. Ikke en angriber der nærmest udelukkende har scoret mod de små hold i sæsonen, og leget gemmeleg i de svære kampe.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Gribben, Doc.juego, andreashn, Papi

4 måneder 2 uger siden #22 af Papi
Besvaret af Papi på emne Zidane har bedt om firkløver

Dios skrev:

BBB skrev:

Her foretrækker jeg så bare en verdensklassespiller som Hazard med Benzema på toppen i stedet for nogle af dem skal være boldmongoler :D
Jeg forstår hvad du mener, men har du det meste af boldbesiddelsen, så er du også bare afhængige af, at dine spillere skal kunne kombinere med bolden og spille i små rum.
Bale ville jo være fuldstændig vanvittig under Mourinho, og vi så jo hvor farlig han var under Ancelotti når vi spillede omstillingsspil.
Det er jo bare en helt anden Bale vi ser i etableret angreb. Af samme årsag tror jeg også det er derfor Higuain og Morata ikke er i klubben længere.
De typer døde bare for 10-15 år siden, og ser man rundt på samtlige storhold, så er det jo ikke længere de typer som spiller en væsentlig rolle i angrebet.

Der er stadig masser af angribere i topfodbold, der udmærker sig ved at være gode, stærke afsluttere i boksen. Den sene Cristiano befinder sig jo også for det meste i boksen, og har vel egentlig aldrig rigtigt været nogen specielt god kombinationsspiller. Og Juventus viste jo for nogle uger siden, hvordan man kan scorer mål mod kompakte modstandere ved at bombardere med indlæg mod to hovedstødsstærke angribere i stedet for at kombinere sig til chancer. Det er vel netop også denne taktik, som Zidane har benyttet sig mest af i sin tid som Real Madrid træner, og som jo har været temmeligt succesfuld.

Det er ikke en filosofi, som jeg finder specielt underholdende, og jeg håber helt klart på, at Real Madrid satser på at bygge en offensiv, der kan brillere med bolden og kombinere sig gennem forsvar osv, men jeg vil bestemt heller ikke have noget imod at have spillere i truppen, der kan gøre Real Madrids offensiv lidt fleksibel end den har været de seneste år.

Jeg tror desuden ikke på, at vi kommer til at score flere mål ved at købe endnu flere playmaker, hvis ikke vi rent faktisk har en spiller i angrebet, der kan score mål og være omdrejningspunktet for angrebene. Det har samtlige andre storhold, så det skal vi selvfølgelig også have.

4 måneder 2 uger siden #23 af Dios

Lukita skrev:

Benzema har utvivlsomt været fuldstændigt ekstremt beskyttet af lige netop Zidane, der åbenlyst nærer stor kærlighed til ham, måske større end hvad sundt er. Benzema var god for Ronaldos spillestil, men da denne ikke er i klubben længere, er det svært at finde argumenter for hvorfor Benzema fortsat skal være førsteangriber. Vi har ikke brug for en angriber der trækker ned og skaber plads til de andre offensivspillere, når ingen af dem er bare i nærheden af at være lige så farlig i afslutningsfasen som Ronaldo var. Vi har brug for en angriber der er en trussel på den sidste tredjedel, som tager de rigtige løb og som vil dræbe for at komme først på chancerne. Ikke en angriber der nærmest udelukkende har scoret mod de små hold i sæsonen, og leget gemmeleg i de svære kampe.

Fortæller du mig virkelig, at dette Real Madrid hold havde været i spil til samtlige titler denne sæson, eller være markant bedre, hvis du kunne udskifte Benzema med hvilken som helst anden angriber med de kompetencer du taler om? Eller er det bare dine præferencer du taler om igen?
Nu så jeg ikke hele kampen igår, da min søvn var vigtigere synes jeg, men jeg så til omkring de 60 min. vil jeg skyde på, og der havde vi skabt 0 chancer. Hvilken angriber i verden udover Messi og Ronaldo skal bruge 0 chancer på at scorer 1 mål? Fair nok, så havde en 4 meter høj targetman nok hjulpet gevaldigt på tingene igår med de latterlige mange indlæg, men kig nu på hvad Benzema får at arbejde med!

Lucas dribler og dribler, men skvatter altid i bolden, ellers holder han for længe på den, så der bliver begået et frispark på ham. Asensio lægger man slet ikke mærke til, og Modric og Kroos skal slå en aflevering på 40 meter for at spille den op til vores angribere, fordi de begge hellere vil være tættere på vores forsvarspillere end angribere.
Isco og Bale så jeg ikke så meget til igår, men det er jo en solid standard præstation for dem begge, så dem behøvede jeg ikke engang at se for at kunne bedømme dem.

Når holdet spiller elendigt, så er det immervæk sjældent de fleste spillere ikke gemmer sig, som du vil kalde det. Havde du regnet med Benzema ville spille sit livs fodbold i en kamp hvor vi bliver monster most med tenniscifre? Du vælger jo nærmest selv om modstanderen skal hedde CSKA, Sevilla, Barca, Ajax, Levante eller den anden ligegyldige klub som minder om dem.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, Rogoshin, Papi

4 måneder 2 uger siden #24 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Zidane har bedt om firkløver

PMO skrev:

Administrationen skrev: Hvis vi den 31. august ved midnatstid har sikret Militão, Pogba, Hazard og Jovic, hvordan vil I så vurdere transfervinduet?

Meget spændende, især med et angreb bestående af Hazard, Vini og Benzema/Jovic.

Pogba tror jeg også ville være en stor gevinst, for han skaber en trussel fra midtbanen som holdet imo mangler.

Der er så én af de angribere der kan score og det er Jovic. Så skal vi sætte vores lid til ham. Hold op det bliver en lang sæson mand.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.