Kamp om Eriksen

4 måneder 1 uge siden #1 af Offerlin
Kamp om Eriksen blev oprettet af Offerlin

Christian-Eriksen-1.jpg

Eden Hazard og Paul Pogba er to spillere, der står højt på listen over spillere Real Madrid er interesseret i at hente i løbet af sommerens transfervindue.

En anden spiller der dog også har fanget den spanske hovedstadsklubs interesse, er den danske midtbanespiller, Christian Eriksen. Klubben har eftersigende planer med den danske spiller og ønsker at hente ham, inden andre europæiske giganter kommer dem i forkøbet.

Eriksens kontrakt med Tottenham udløber d. 30. juni 2020, og danskeren ønsker angiveligt ikke at forny kontrakten med Premier League-klubben. Derfor er klubben nødsaget til at sælge spilleren i år, hvis de vil have et nævneværdigt beløb for ham.

Ifølge de seneste rygter er prisen på Eriksen omkring 100 millioner euro, hvilket svarer til cirka 750 millioner danske kroner. Et beløb som Florentino Perez dog, ifølge Defensa Central, forventer at nedsætte på baggrund af kontraktmæssige årsager.

Købet af Eriksen vil dog ikke være helt lige til, da klubber som Inter og Manchester United også har vist interesse for danskeren. Ifølge Tuttosport, var Inters sportsdirektør, Piero Ausilio, sågar til stede til Tottenhams Champions League-kamp mod Manchester City  for at se danskeren an.

Manchester United ser Eriksen som en mulig erstatning for Paul Pogba, der sandsynligvis forlader klubben til sommer.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 1 uge siden #2 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Kamp om Eriksen
Når vi nærmer os 9. august, mon ikke Daniel Levy går med til en kraftig reducering af den pris, for 100M for Eriksen, med et år tilbage kontrakten, er da godt nok at overbetale. Hazard til den pris kan lige gå an.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

4 måneder 5 dage siden #3 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Kamp om Eriksen
Jeg er meget splittet. Jeg synes Pogba's kvaliteter er dem vi har mest brug for. Målene, løbene i feltet. Omvendt er det ikke et ego man har lyst til at have rendende rundt. Han vil forvente en kæmpe kontrakt osv. Eriksen er mere ydmyg og skaber ikke ballade. Mere stabilt niveau. Men er han god nok til den helt store scene, kan han træde det skridt op i karrieren? Det er et svært valg synes jeg. Det kunne være fedt med en dansker i Madrid.

4 måneder 5 dage siden #4 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Kamp om Eriksen

Ramos4 skrev: Jeg er meget splittet. Jeg synes Pogba's kvaliteter er dem vi har mest brug for. Målene, løbene i feltet. Omvendt er det ikke et ego man har lyst til at have rendende rundt. Han vil forvente en kæmpe kontrakt osv. Eriksen er mere ydmyg og skaber ikke ballade. Mere stabilt niveau. Men er han god nok til den helt store scene, kan han træde det skridt op i karrieren? Det er et svært valg synes jeg. Det kunne være fedt med en dansker i Madrid.

Eriksens talent er noget af det ypperste. Læg dertil at hans tekniske og taktiske evner passer perfekt i en spansk klub. Kan sagtens se at Pogba kan komme med noget tiltrængt, men hvis valget står mellem de to går jeg klart med danskeren.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"

4 måneder 5 dage siden #5 af Ramos4
Det ville simpelthen også være vildt at se en dansker stå med Champions League trofæet i den hvide trøje. Jeg er normalt ikke udpræget nationalistisk eller romantisk anlagt, men det kunne altså være lidt fedt.

4 måneder 5 dage siden #6 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Kamp om Eriksen
Vi har Eriksen typer i vores trup allerede, men ingen Pogba typer. Det er klart mere tiltraengt med Pogba, uagtet hvilken spillertype man bedst kan lide.

Hala

4 måneder 5 dage siden #7 af Ramos4

zizou21 skrev: Vi har Eriksen typer i vores trup allerede, men ingen Pogba typer. Det er klart mere tiltraengt med Pogba, uagtet hvilken spillertype man bedst kan lide.

Eriksen er bare en klasse over Kroos i øjeblikket. Og som man ser Pogba spille (igen) i aften, er det svært at være fortaler for ham. Han ødelægger meget rytme i spillet, holder for længe på den og dribler på egen halvdel der fører til farlige situationer. Han er meget umoden stadig synes jeg. Jeg er helt med på at hans kvaliteter på papiret er noget vi kan bruge, men Eriksen kan sagtens være det bedste bud.

Får vi Eriksen og Hazard har vi købt to at Premier Leagues bedste spillere de seneste år. Det ville ikke være helt dårligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, andreashn, Fondo_Sur

4 måneder 5 dage siden #8 af Steen
Besvaret af Steen på emne Kamp om Eriksen
Jeg håber på Pogba, for han har meget af det truppen mangler, men han er på ingen måde en garanteret succes. Derfor kan jeg godt forstå Perez, hvis han ikke gider at betale 130-150 millioner euro for ham. Mon ikke United vil kræve en alt for høj pris, og at han derfor bliver der.
Eriksen ville ikke være et dårligt køb, men jeg er ikke helt overbevist om, at han ville kunne danne en god midtbane-duo med Modric eller Kroos. Der er dog ikke mange andre dygtige midtbanespillere, så derfor ville det være fint hvis man kunne hente ham for 70-80 millioner euro.

4 måneder 5 dage siden #9 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Kamp om Eriksen
En type som Bale er på papiret også en type vi mangler. Fart, skud, ej vent... jeg kan ikke føre denne argumentation ud. Nevermind.

Tror bare at min pointe er, at hvis man ikke kan præstere på det niveau, som der kræves så er det ligemeget om man har lidt af det holdet mangler.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Sidste redigering: 4 måneder 5 dage siden ved Fondo_Sur.

4 måneder 5 dage siden #10 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Kamp om Eriksen
Det kommer fuldstændig hvordan vi gerne vil spille.

Hvis vi stadig vil spille på indlæg hele næste sæson også, så er Pogba det åbenlyse valg, da han er bedre i feltet og at komme i boksen qua hans højde og fysik

Hvis vi vil spille possession-af-en-art, så er Eriksen det åbenlyse valg, da han har bedre blik for sine medspillere og pasningerne er bedre.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Taxii89

4 måneder 5 dage siden #11 af doven
Besvaret af doven på emne Kamp om Eriksen
Der er flere der har nævnt mål som en af årsagerne til at hente Pogba frem for Eriksen, men hvis man ikke tæller straffespark med har han altså scoret ét mål færre end Eriksen i denne sæson. Pogba har indtil videre scoret 7 mål (samt 9 på straffespark) og lavet 11 assists i 42 kampe. Eriksen har scoret 8 mål (0 på straffespark) og lavet 16 assists, ligeledes i 42 kampe. Forrige sæson scorede Pogba 6 mål, og Eriksen scorede 14.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, andreashn, Chamartin, Fondo_Sur, El Siete, Evden

4 måneder 4 dage siden #12 af Numeredoce
Besvaret af Numeredoce på emne Kamp om Eriksen
Det her skal ikke ses, som en 1:1 sammenligning af hverken type eller niveau.

Men jeg ser Eriksen som den åbenlyse arvtager til Modric. Eriksen kan både holde i bolden, og spillet forsvar med sine afleveringer. Han har et fantastisk skud, hvilket han har vist på både klub- og landshold, og han har intet imod at tage ansvar, hvilket vi kan se i hans rolle på landsholdet under Hareide. Nu er Real Madrid noget andet end DBU-bold, men pointen er, at jeg tror ikke Eriksen bukker under for presset i Madrid, selvom han udadtil virker som en stille fyr.

Vi ville med Eriksen også få en af de bedste frisparkstagere i Premier League. På afstand er Kroos vanvittig dygtig, men kommer vi tæt på mål, har vi længe manglet en reel trussel, siden Ronaldo besluttede sig for at stoppe med at træne frispark ;-) Derudover tror jeg at Eriksen bare vil skabe mindre påstyr og ballade, end Pogba.

Der er 13 måneders forskel på dem, så det er jo ikke fordi vi står imellem et kæmpe talent og en fodboldpensionist. Begge spiller er i deres bedste alder. Jeg går 100 % med Eriksen, hvis valget skulle ende med at stå mellem de to.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.