MARCA: Benzema er mere end bare en spiller

4 måneder 5 dage siden #1 af Offerlin

15553598079903.jpg

Real Madrid har i indeværende sæson være afhængig af Karim Benzema, i forbindelse med målscoringer, hvilket Zinedine Zidane genansættelse, indtil videre, ikke har ændre på.

Real Madrids nummer 9 scorede senest, i gårsdagens kamp mod Leganés. Derudover har franskmanden scoret i fire ud af de fem kampe Zidane har stået i spidsen for, siden sin tilbagevenden til Real Madrid.

Benzema har derfor scoret 27 mål i indeværende sæson, hvoraf 18 af dem har været i LaLiga-regi. Den igangværende sæson er således franskmandens personligt tredje bedste sæson i Real Madrid, kun overgået af sæsonen 11/12 hvor han scorede 32 mål og 15/16 hvor han scorede 28.

Udover at være klubbens målmaskine, er Benzema også en vigtig spiller i andre henseender. På et hold der er kriseramt, har angriberen vist sine holdkammerater vejen. Han viser styrke og gåpåmod i kampene og har en smittende kamplyst.

Ifølge MARCA er Benzema faktisk så vigtig for Real Madrid, at de beskriver ham som mere end bare en spiller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 5 dage siden #2 af BBB
Jeg himler og sukker tungt.

Mere end bare en spiller. Har han scoret mere end de to mål mod de 11 bedste hold i ligaen? Selv hvis måltotalen ryger i vejret, så har det stadig ikke været i nærheden af hans 11/12 sæson.

4 måneder 5 dage siden #3 af Ramos4

BBB skrev: Jeg himler og sukker tungt.

Mere end bare en spiller. Har han scoret mere end de to mål mod de 11 bedste hold i ligaen? Selv hvis måltotalen ryger i vejret, så har det stadig ikke været i nærheden af hans 11/12 sæson.

Korrekt. Men jeg vil stadig mene at han vil være genial til at kombinere og sætte f.eks. en Mbappe op. Problemet er hvis vi kun får Hazard og angrebet så hedder Benz, Vini, Hazard. Så er der tre oplæggere og ingen afsluttere. Men forestil dig derimod Benz-Mbappe-Hazard/Mané, der vil Benzema komme til sin ret.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, El Siete

4 måneder 5 dage siden #4 af Dios

Spillemæssigt har det uden tvivl været hans bedste sæson nogensinde! Ser man på kvaliteten på holdet dengang og nu, så taler det immervæk også for en langt bedre sæson. Real Madrid har bare ikke været bedre, og derfor kommer chancerne også kun imod de dårlige modstandere, eller hvor Benzema selv kan drible 1-2-3 mand og selv afgøre det. Det kan man bare ikke imod hold som er bedre end Leganes når defensiven sejler, midtbanen og angrebet slet ikke levere noget der minder om chancer, eller hurtigt spil, som kan sætte specielt Benzema op.
Nu magter jeg det ikke selv, men prøv evt. og sammenlign hans scoringer dengang, for der tror jeg altså heller ikke var imod top 10. Ser man på hvor mange af hans mål som har været direkte involveret i point, så er det også vanvittigt hvor afgørende han har været.

11/12 sæsonen var jo mange mål og vanvittige resultater, men hvis jeg ikke husker meget forkert, så kom det altså i 8-1 sejre over Osasuna etc. Det var ikke sprudlende kampe imod topholdene. Vi fik røvfuld af Barca som sædvanlig, og vandt utrolig mange tenniscifre-kampe. Synes godt nok du overvurdere den sæson noget så grusomt. Sæsonen står stadig utrolig højt for mig, men jeg var også inde og se mesterskabskampen imod Mallorca, som var noget specielt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

4 måneder 5 dage siden #5 af Dios

Ramos4 skrev:

Korrekt. Men jeg vil stadig mene at han vil være genial til at kombinere og sætte f.eks. en Mbappe op. Problemet er hvis vi kun får Hazard og angrebet så hedder Benz, Vini, Hazard. Så er der tre oplæggere og ingen afsluttere. Men forestil dig derimod Benz-Mbappe-Hazard/Mané, der vil Benzema komme til sin ret.

Men se hvad Pogba og Eriksen så ville kunne gøre ved holdet. De er begge fremragende til at tage dybdeløb, og de søger oftest rummene som Vinicius, Benzema og Hazard uden tvivl vil skabe.
Derudover, så tror jeg helt sikkert stadig på, at man ikke behøver en decideret afslutter for at putte bolden i kassen. Så længe chancerne bliver skabt og de rigtige løb tages, så skal målene nok også komme.

4 måneder 5 dage siden #6 af Ramos4
Jeg er nok bare (meget) tvivlende omkring at vi kan få vores spil til at køre så godt at alle kommer til at byde ind med mål. Det fungerer i City og Liverpool hvor alting kører på skinner og der er en klar strategi. Det kommer jo ikke til at ske i Madrid desværre. Større geni er Zidane trods alt ikke. Derfor er jeg overbevist om at vi har brug for stor kvalitet oppe foran, hvis vi skal have succes under ham. Ala Suarez og Messi der dukker op hver gang, lige meget hvor sort det ser ud. Det vil sige Mbappe, Neymar eller Mané + Hazard som minimum. Eller måske spille med både Benzema og Jovic. Et eller andet.

Benz - Vini - Haz kommer ikke til deres ret, hvis vi spiller lige så idéforladt som vi har gjort det meste af tiden under Zidane. Indlæg på indlæg osv. Men forhåbentlig opdager han og spillerne at de må sadle om nu hvor Ronaldo ikke er der mere.

4 måneder 5 dage siden #7 af Lars1991
Efter Benzema har været vores klart bedste spiller i den her forfærdelige sæson og en af de eneste der har taget ansvar, så synes jeg sgu han fortjener en sæson mere med nogle bedre spillere rundt om sig. Især fordi der er så mange andre pladser der trænger mere... som de to pladser rundt om ham. Asensio og Bale har jo sejlet rundt i den her sæson, og Vini må stadig ses som et spørgsmålstegn. I hvert fald ikke en man skal regne med synes jeg. Hvis han kan præstere på samme niveau og holde udviklingen(især mht afslutninger) så det bare en bonus.

4 måneder 5 dage siden #8 af BBB

Dios skrev:

11/12 sæsonen var jo mange mål og vanvittige resultater, men hvis jeg ikke husker meget forkert, så kom det altså i 8-1 sejre over Osasuna etc. Det var ikke sprudlende kampe imod topholdene. Vi fik røvfuld af Barca som sædvanlig, og vandt utrolig mange tenniscifre-kampe. Synes godt nok du overvurdere den sæson noget så grusomt. Sæsonen står stadig utrolig højt for mig, men jeg var også inde og se mesterskabskampen imod Mallorca, som var noget specielt.

Spillede vi ikke Barcelona ud af brættet i to kampe (men tabte alligevel den ene)? Jeg har ikke noget problem med Benzema's sæson som sådan. Den er bedre end de fleste af hans sæsoner, og resten af holdet har været dårligere. Jeg har et problem med den fuldstændig ukritiske ros af Benzema i en sæson, som har været ret dårlig.

4 måneder 2 dage siden #9 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev:

Spillede vi ikke Barcelona ud af brættet i to kampe (men tabte alligevel den ene)? Jeg har ikke noget problem med Benzema's sæson som sådan. Den er bedre end de fleste af hans sæsoner, og resten af holdet har været dårligere. Jeg har et problem med den fuldstændig ukritiske ros af Benzema i en sæson, som har været ret dårlig.

Nu tjekkede jeg lige op på det, så det ikke kun handlede om min hukommelse :) Vi tabte 1-3 på hjemmebane og vandt 1-2 på udebane. Kan kun huske 1-3 nederlaget, og det var på ingen måder kønt. Skal være ærlig og indrømme jeg ikke kan huske vores sejr.

Hvilken ros synes du Benzema ikke har fortjent? Jeg debatterede i starten af året med flere brugere herinde, som synes han var elendig endnu en sæson osv..

Sæsonen har været elendig, men kan ikke se hvad det har med sagen at gøre?

4 måneder 2 dage siden #10 af BBB

Dios skrev:

BBB skrev:

Dios skrev:

Nu tjekkede jeg lige op på det, så det ikke kun handlede om min hukommelse :) Vi tabte 1-3 på hjemmebane og vandt 1-2 på udebane. Kan kun huske 1-3 nederlaget, og det var på ingen måder kønt. Skal være ærlig og indrømme jeg ikke kan huske vores sejr.

Hvilken ros synes du Benzema ikke har fortjent? Jeg debatterede i starten af året med flere brugere herinde, som synes han var elendig endnu en sæson osv..

Sæsonen har været elendig, men kan ikke se hvad det har med sagen at gøre?

Sæsonen har været elendig for hele holdet, og derfor begynder pressen at juble over mellem-præstationer. At score to mål mod top 10-11 holdene gør ikke en spiller til "mere end en spiller".

4 måneder 1 dag siden #11 af Dios
BBB skrev:

Sæsonen har været elendig for hele holdet, og derfor begynder pressen at juble over mellem-præstationer. At score to mål mod top 10-11 holdene gør ikke en spiller til "mere end en spiller".

"mere end en spiller" forstår jeg ligeså meget som en spiller som er gået forrest som eneste mand, og har specielt imponeret mig med hans lederegenskaber. En spiller som viser vilje og fighterhjerte når spillet ikke har fungeret. Alt er med måde, og selvom han går igennem sin absolut bedste sæson som beskrevet tidligere IMO, så er det klart den falmer når du som en kæmpe kritiker af ham går i dybden, fordi han ligesom holdet fuldstændig er faldet sammen når vi har mødt modstand.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så tør jeg godt og sige vi ikke havde været i top 5-6 uden Benzema denne sæson, og videre fra gruppespillet i Chl var vi heller ikke kommet. Èn spiller som har scoret flere mål end samtlige midtbane, fløje og angribere samlet set denne sæson.

Vigtigst af alt, så har Benzema gjort det alle tvivlede på han kunne. Præstere uden Ronaldo! Nuvel, så kan han ikke alene, men det har man jo nu set med Ronaldo, at han heller ikke kan.
Forstår ikke dit behov i denne sammenhæng.

Sidste redigering: 4 måneder 1 dag siden ved Dios.

4 måneder 1 dag siden #12 af PMO

Dios skrev: BBB skrev:

"mere end en spiller" forstår jeg ligeså meget som en spiller som er gået forrest som eneste mand, og har specielt imponeret mig med hans lederegenskaber. En spiller som viser vilje og fighterhjerte når spillet ikke har fungeret. Alt er med måde, og selvom han går igennem sin absolut bedste sæson som beskrevet tidligere IMO, så er det klart den falmer når du som en kæmpe kritiker af ham går i dybden, fordi han ligesom holdet fuldstændig er faldet sammen når vi har mødt modstand.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så tør jeg godt og sige vi ikke havde været i top 5-6 uden Benzema denne sæson, og videre fra gruppespillet i Chl var vi heller ikke kommet. Èn spiller som har scoret flere mål end samtlige midtbane, fløje og angribere samlet set denne sæson.

Vigtigst af alt, så har Benzema gjort det alle tvivlede på han kunne. Præstere uden Ronaldo! Nuvel, så kan han ikke alene, men det har man jo nu set med Ronaldo, at han heller ikke kan.
Forstår ikke dit behov i denne sammenhæng.

Benzema scorede ikke mål af betydning i CL. Han scorede hverken mod Roma eller mod Ajax - igen kun mod de dårlige hold fandt han netmaskerne.
Ang. Ronaldo har han lige vundet Serie A og det var da på ingen måde hans skyld at Juve fejlede i CL.
Benzema er en udemærket spiller, men bedre er han heller ikke.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.