MARCA: Benzema er mere end bare en spiller

4 år 11 måneder siden #13 af BBB

Dios skrev: så er det klart den falmer når du som en kæmpe kritiker af ham går i dybden, fordi han ligesom holdet fuldstændig er faldet sammen når vi har mødt modstand.


Ja, hvis han ikke kan holde til, at vi kigger nærmere på hans sæson, så er det nok fordi, at den er bestået, men ikke mere end det. Han har spillet bedre end holdet, men det betyder altså ikke, at han har spillet godt. Læg nu mærke til at jeg ikke roser andre på hans bekostning. Jeg har ikke et alternativ på holdet, som jeg vil spille i stedet for ham.

Du har altså også sænket din standard meget, når du storroser ham for en sæson som denne. Det ville du jo aldrig have gjort med Ronaldo. Der ville du have været kritikeren, som påpegede, at han kun havde scoret mod de små hold. Vi kan også gå endnu mere ind i de ting, som Benzema i din optik er god til. Hvorfor har andre spillere på holdet ikke scoret flere mål, hvis Benzema er så god til at lægge op til chancer? Både Bale og Asensio kan som minimum sparke til en bold på niveau med Benzema.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 11 måneder siden #14 af Real HWL
Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke finde en angriber jeg hellere vil have end Benzema. Til gengæld kan jeg finde en masse spillere rundt om Benzema jeg hellere vil have. Benzema er i top 3 over bedste angribere i verden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Rogoshin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 11 måneder siden #15 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: så er det klart den falmer når du som en kæmpe kritiker af ham går i dybden, fordi han ligesom holdet fuldstændig er faldet sammen når vi har mødt modstand.


Ja, hvis han ikke kan holde til, at vi kigger nærmere på hans sæson, så er det nok fordi, at den er bestået, men ikke mere end det. Han har spillet bedre end holdet, men det betyder altså ikke, at han har spillet godt. Læg nu mærke til at jeg ikke roser andre på hans bekostning. Jeg har ikke et alternativ på holdet, som jeg vil spille i stedet for ham.

Du har altså også sænket din standard meget, når du storroser ham for en sæson som denne. Det ville du jo aldrig have gjort med Ronaldo. Der ville du have været kritikeren, som påpegede, at han kun havde scoret mod de små hold. Vi kan også gå endnu mere ind i de ting, som Benzema i din optik er god til. Hvorfor har andre spillere på holdet ikke scoret flere mål, hvis Benzema er så god til at lægge op til chancer? Både Bale og Asensio kan som minimum sparke til en bold på niveau med Benzema.


Hvis du virkelig kendte mig, som du efterhånden burde :D Så ville du også vide, at spillet på banen er altafgørende for om jeg synes sæsonen er mere end godkendt. Det er jo ikke Benzema's 18 mål i ligaen som er imponerende for mig, da 20 mål som min. burde være et krav for en angriber i de største klubber i ligaen, hvis man skal være holdets målscorer.
Det jeg er mest imponeret over ved Benzema er den omstilling han har skulle gå igennem. De sidste 5-6 sæsoner, hvor han sammenlignet med denne sæson har været fuldstændig låst i sit spil, hvor han havde et formål, og det var at gøre Ronaldo bedre. Alene det pres har Bale jo vist, at det var enormt, for han har vel aldrig haft en så dårlig sæson som denne.
Benzema derimod er holdets topscorer, men også hele offensivens omdrejningspunkt. Det er ham alle søger nu, og alene den omstilling synes jeg har været mere end godkendt. Han er blevet den individualist som han var for 10 år siden, hvor han igen udfordre sine direkte modstandere, og i flere omgange rent faktisk har haft stor succes med det.

Jeg har alle dage elsket Benzema for den type han er, men efter denne sæson, så er jeg ligesom Real HWL af den holdning, at der ingen andre angribere er jeg hellere vil have. Du husker sikkert også, at jeg i slutningen af sidste sæson ønskede en ny angriber som skulle tage overfor Benzema. Det er en helt anden snak nu, og derfor har hans sæson været meget mere end godkendt.

For lige at svarer på dit spørgsmål, så har Bale af mærkværdige årsager været placeret mere stationært på begge kanter denne sæson. Det er immervæk svært for Benzema, at sætte Bale op til en scoring når han står helt isoleret på kanten, og vil smække endnu et indlæg indover. Asensio har vel de seneste 4-5 kampe fået noget der minder om 5 100% chancer som han har brændt igen og igen.
Du ved udmærket også godt, at det ikke handler om, at have 2. sidste fod på bolden, for at være god til at sætte sine holdkammerater op. Tager vi den logik, så er Ronaldo jo en bedre playmaker end Messi i Chl regi. Kom nu lidt.

Der er i denne sæson kun 2 spillere som har holdt niveu. Den ene var dømt til at fejle i Benzema, og den anden vidste ingen hvem var før denne sæson i Reguillon. Tager man det i betragtning, så er det jo ren verdensklasse det Benzema har præsteret :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Rogoshin

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce