Optakt: Real Madrid vs. Real Betis
Ramos4 skrev:
Steen skrev:
Ramos4 skrev: Zidane tager Bale med på bænken efter 2 kampe helt ude. Men bruger ham ikke. Intet giver mening med den her træner.
Det giver da helt klart mening. Zidane presser Bale ud, og tak for det, for ellers slipper vi aldrig af med den mand.
Hvorfor have ham på bænken efter to kampe ude? Hvad skal han ind og ud for?
Det er langt bedre at have ham på bænken under hele kampen end at have have ham helt ude af truppen, for så kan han ikke bare slå fra og gå ud og spille golf eller hvad end han nu laver. Det er langt mere ydmygende på denne måde. Alle havde vel foretrukket, at det ikke skulle nå så langt, men baseret på udtalelser fra Bale og hans agent, er dette den eneste løsning.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kiwes skrev: Mere Press på Perez dejligt. Alt omkring klubben er til grin. 200mil euro til køb - tro om igen.
Med PSG og City's problemer er det nok meget smart at overholde FFP trods alt. Jeg er bange for at vi ikke kommer til at bruge svimlende summer til sommer. Jeg er faktisk overbevist om det. Forhåbentlig kan vi få nok penge ind til at købe hvad vi har brug for.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: William Carvalho er altså et bæst. Jeg har ikke set noget til ham der fra Lyon, men han skal dæleme være god for at være bedre. Carvalho havde højeste pass accuracy i første halvleg. Han kender ligaen.
Han er bare i den absolutte top af defensive midtbanespillere.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
Ramos4 skrev: William Carvalho er altså et bæst. Jeg har ikke set noget til ham der fra Lyon, men han skal dæleme være god for at være bedre. Carvalho havde højeste pass accuracy i første halvleg. Han kender ligaen.
Han er bare i den absolutte top af defensive midtbanespillere.
Men man skal tale fransk for at blive købt af Zidane lader det til.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Ramos4 skrev:
Kiwes skrev: Mere Press på Perez dejligt. Alt omkring klubben er til grin. 200mil euro til køb - tro om igen.
Med PSG og City's problemer er det nok meget smart at overholde FFP trods alt. Jeg er bange for at vi ikke kommer til at bruge svimlende summer til sommer. Jeg er faktisk overbevist om det. Forhåbentlig kan vi få nok penge ind til at købe hvad vi har brug for.
Men altså - prøv lige at se på hva PSG, City, Barca m.fl. har brugt de seneste år. FFP udregnes over en 5-års periode og vi har jo nærmest intet købt de seneste år (hvorfor vi er elendige nu), så det ka simpelthen ik være sandt at der nu tales om at man regner med at man har 100 mio + måske 200 mio fra spillersalg at bruge. Jeg nægter at tro på at vi ka være så begrænsede pga FFP. Grundene må være Florentinos demens, manglende økonomiske muskler og Zidanes konservative tilgang hvor han stadig ønsker at beholde nærmest hele stammen. Jeg har hele tiden været skeptisk ift at der VIRKELIG sker noget (godt) til sommer og alt tyder indtil videre på at det blir en gigantisk skuffelse. Nææ, det blir de gamle travere på banen igen næste år - og resultatet blir mindst lige så ringe som i år
Jeg var ikke hans største fan under hans første periode, men jeg er langt mere fortrøstningsfuld denne gang. Han har haft en hel sæson til at evaluere, hvad der gik godt sidste gang, hvad der gik mindre godt, og hvad truppen har brug for. Og siden Zidane vendte tilbage, har han ikke lagt skjul på, at der var flere ting der gik galt under hans første periode, og at han selv kan gøre det meget bedre. Han gemmer sig ikke bag de 3 CL-titler, som mange andre trænere bare ville gøre.
Jeg er sikker på, at klubben nok skal vinde trofæer næste år, hvis man får hentet Hazard, Jovic, en ny venstre back og Eriksen/Pogba/Ndombele eller hvem end de nu vil hente ind til midtbanen. De øvrige spillere er altså ikke dårlige, de manglede bare sult og konkurrence i år. Vi har ikke brug for 7-8 nye spillere, og det er i øvrigt heller ikke muligt i dagens marked.
Målmandsposten er for mig et stort spørgsmålstegn
Forsvaret sejler rundt og mangler i den grad fornyelse - Ramos er immervæk gammel.
Midtbanen er grotesk ringe. Hvorfor forlænger man med Modric? Havde det været FM, var han blevet fritstillet. Der skal en helt ny midtbanekonstellation til.
Angrebet virker på papiret spændende og talentfuldt.
Nemt at være bagklog, men jeg har de sidste par år stillet spørgsmålstegn ved RMs økonomi, især med tanke på at der har været + på transferfronten i mange, mange vinduer efterhånden. Barcelona betaler glædeligt 1 milliard for en ny spiller også uden at halvdelen af truppen skal sælges, men det virker bare ikke til at RM har de penge. Det kan ikke passe at RM ikke, bare i er vindue, kan gå shoppeamok - især ikke når RM har vundet CL 3 gange i streg.
Men jeg forholder mig stadig skeptisk ift. RMs økonomi. Jeg tror på der er noget som skjules.
Steen skrev: Vi har haft tre trænere i løbet af sæsonen, og det har været lige dårligt hver gang. Det er tid til at folk indser, at det ikke er træneren, der er problemet. Zidane kom tilbage når der ikke var mere at spille for, og til en trup som han allerede sidste år var klar over, ikke var gode nok. Giv ham nu de spillere han vil have, så han kan få skabt den trup, han altid har haft lyst til, men er blevet nægtet af Perez.
Jeg var ikke hans største fan under hans første periode, men jeg er langt mere fortrøstningsfuld denne gang. Han har haft en hel sæson til at evaluere, hvad der gik godt sidste gang, hvad der gik mindre godt, og hvad truppen har brug for. Og siden Zidane vendte tilbage, har han ikke lagt skjul på, at der var flere ting der gik galt under hans første periode, og at han selv kan gøre det meget bedre. Han gemmer sig ikke bag de 3 CL-titler, som mange andre trænere bare ville gøre.
Jeg er sikker på, at klubben nok skal vinde trofæer næste år, hvis man får hentet Hazard, Jovic, en ny venstre back og Eriksen/Pogba/Ndombele eller hvem end de nu vil hente ind til midtbanen. De øvrige spillere er altså ikke dårlige, de manglede bare sult og konkurrence i år. Vi har ikke brug for 7-8 nye spillere, og det er i øvrigt heller ikke muligt i dagens marked.
Enig i at små justeringer kan gøre det. Men det skal være de rigtige, og det kræver nosser.
Min holdning afhænger helt klart af transfervinduet. Får vi lukket en masse gode handler hurtigt og afhændet nogle af de mætte folk, så ser det lyst ud. Men hvis Zidane agter at holde fast i Isco, Kroos, Marcelo og vi ikke kan komme af med Bale fx. så ser tingene pludselig sorte ud. Hvad ender magtkampen med ift. Pogba? Zidane vil super gerne have ham, resten af ledelsen vil slet ikke. Allerede en konflikt der, og Zidane har jo sagt at han skrider hvis han ikke må bestemme det hele.
PMO skrev: Bare fordi man henter 3-4 nye spillere ind, kommer det ikke til at gøre den store forskel, hvis der reelt kun hentes én til startopstillingen (Hazard).
Forsvaret sejler rundt og mangler i den grad fornyelse - Ramos er immervæk gammel.
Midtbanen er grotesk ringe. Hvorfor forlænger man med Modric? Havde det været FM, var han blevet fritstillet. Der skal en helt ny midtbanekonstellation til.
Nemt at være bagklog, men jeg har de sidste par år stillet spørgsmålstegn ved RMs økonomi, især med tanke på at der har været + på transferfronten i mange, mange vinduer efterhånden. Barcelona betaler glædeligt 1 milliard for en ny spiller også uden at halvdelen af truppen skal sælges, men det virker bare ikke til at RM har de penge. Det kan ikke passe at RM ikke, bare i er vindue, kan gå shoppeamok - især ikke når RM har vundet CL 3 gange i streg.
Men jeg forholder mig stadig skeptisk ift. RMs økonomi. Jeg tror på der er noget som skjules.
Rodrygo (50M) og Militao (50M) er allerede købt op til denne sæson. Hazard (100M) offentliggøres højest sandsyneligt om et par uger og Jovic (60M) måske allerede i den kommende uge. Godt, så er der allerede brugt €260M eller 2 milliarder kr. INDEN sommertransfervinduet overhovedet er åbent. Så snakkes der om Mendy (50M) til venstrekanten, Ndombele (60M) og Eriksen/Pogba (75-150M). Så nærmer vi os 4-500M euro. Der er jo et helt vanvittigt beløb, og et der virker ganske realistisk i de forskellige spanske medier.
Jeg er enig i at der skal gøres noget, en fornyelse af truppen, men hvordan man overhovedet snakke om at Real Madrid ikke vil eller kan bruge penge. Og hvordan skulle det på nogen måde, i en ikke-FM-verden, lade sig gøre at lave en udrensning af truppen, med de priser i dagens marked.
Så kan man snakkede om om det er de korrekte spillere man køber, men at der ikke bruges penge, passer jo simpelthen ikke. Og nej Hazard, Jovic osv er ikke købt endnu, men skal vi ikke være ærlige og sige at de er finde i truppen inden længe. Sommeren er lang og der er allerede brugt €100M.
Barcelona har brugt 280M på Coutinho og Dembele, og se hvad de har fået ud af det. De vil jo for alt i verden gerne af med Couthinho igen og der snakkes ligeledes om udrensning i Barcelonas trup.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Ramos4 skrev: Jeg tror Florentino tænker meget i at vi skal være rigeste klub hvert år. Den der Forbes liste er vigtigere for ham end at vi vinder ligaen. Champions League giver mest PR og flest penge at vinde, så den er interessant, men ligaen er Perez fløjtende ligeglad med. Stadionprojektet koster 30 mio i låneudgifter hvert år så vi skal hente de penge ind igen, så vi kan toppe alle penge-listerne jo ;)
Klubben begynder først at afdrage i 2023 og det er 15M årligt, ikke 30M. Og her hives der så allerede 100M+ mere ind årligt fra det "nye" stadion, plus en masse fra det nye Adidas-sponsorat. Nr 1 skal vi nok forblive, uagtet at man renoverer stadion og køber spillere :)
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
El Siete skrev:
PMO skrev: Bare fordi man henter 3-4 nye spillere ind, kommer det ikke til at gøre den store forskel, hvis der reelt kun hentes én til startopstillingen (Hazard).
Rodrygo (50M) og Militao (50M) er allerede købt op til denne sæson. Hazard (100M) offentliggøres højest sandsyneligt om et par uger og Jovic (60M) måske allerede i den kommende uge. Godt, så er der allerede brugt €260M eller 2 milliarder kr. INDEN sommertransfervinduet overhovedet er åbent. Så snakkes der om Mendy (50M) til venstrekanten, Ndombele (60M) og Eriksen/Pogba (75-150M). Så nærmer vi os 4-500M euro. Der er jo et helt vanvittigt beløb, og et der virker ganske realistisk i de forskellige spanske medier.
Så kan man snakkede om om det er de korrekte spillere man køber, men at der ikke bruges penge, passer jo simpelthen ikke. Og nej Hazard, Jovic osv er ikke købt endnu, men skal vi ikke være ærlige og sige at de er finde i truppen inden længe. Sommeren er lang og der er allerede brugt €100M.
Skal vi ikke lige vente med at indlemme spillerne i truppen, før de er officielt præsenteret? Jeg mindes at De Gea var “done deal” i mange mediers øjne. Jeg er fløjtende ligeglad med rygter og transfermøllen. Ld os se hvordan truppen ser ud til september. Mon ikke Perez ønsker, som minimum, at gå i nul igen, hvorfor der også skal sælges. Tænker at der bliver meldt ud at truppen skal have tilføjet navne, men der også skal ske afgange, før der kan ske tilgange.
Desuden er 100millioner euro på to spillere peanuts.