Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: El Chiringuito: Ramos overvejer exit

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 3 dage siden #13

• mohbar
  • mohbar's profilbillede
  • Platin bruger
Raul7-2880 skrev:
Det mig en gåde at folk herinde ingen problemer har med at erstatte en klublegende og leder som stadig præsterer på højt højt niveau med en 19-årige knægt som ingen kendte for ét år siden. En spiller som de fleste herinde formentlig kun har set at spille maks 5 kampe?
De Ligt er et super talent men at ønske Ramos væk og erstatte ham med de Ligt er en kæmpe risiko. Det optimale vil selvfølgelig være at sikre hans underskrift og leje ham ud til Ajax endnu et år.

Edit: ESPN melder om at de Ligt har endegyldigt valgt barca. Træls for Umtiti, den knæskade har ødelagt det for ham. Fodbolden er kynisk.

Hvis denne er møntet på mig er det helt forkert. Jeg er tilhænger af Ramos og han er absolut en levende legende for Real. Men han er ved ved at gå på pension og så er der en (og nej har fulgt ham længere end 1 år og selv det argument vil falde til jorden bare tænk på Mbappe.. ). Jeg mener det vil være rettidig omhu at satse på ham som arvtager i forsvaret.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 3 dage siden #14

• Zyconith
  • Zyconith's profilbillede
  • Platin bruger
Altså jeg ville bare være mere tryg med snart hvem som helst der ikke var Sergio Ramos. Der er bare for meget Gøg og Gokke over ham og Casemiro som de defensive ankre. Jeg er langt mere tryg ved Varane, Nachos og et ungt, urutineret, ubeskrevet hollandsk blad.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 3 dage siden #15

• El Siete
  • El Siete's profilbillede
  • Platin bruger
Den mand lever og ånder for Madridismoen. Han er indbegrebet af Real Madrid og selvfølgelig bliver han. Så vidt jeg kan se er hans kontrakt heller ikke prangende, ikke i forhold til andre store spillere (og Bale), så jeg er overbevist om det igen "blot" er et spørgsmål om kontraktfornyelse.

Han har lavet mange hjerneblødninger på en bane, men er i sindsyge han har lavet så mange flere geniale :D
Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, Raul7-2880, andreashn, elle44

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 2 dage siden #16

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Zyconith skrev:
Altså jeg ville bare være mere tryg med snart hvem som helst der ikke var Sergio Ramos. Der er bare for meget Gøg og Gokke over ham og Casemiro som de defensive ankre. Jeg er langt mere tryg ved Varane, Nachos og et ungt, urutineret, ubeskrevet hollandsk blad.

Ja det gik jo fint mod Ajax da Ramos havde karantæne. De andre spillere står jo nærmest i kø til at tage over og vise lederegenskaber. Du er et geni.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, Gribben, andreashn, Bismo, elle44, Fondo_Sur

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 1 dag siden #17

• JesperA
  • JesperA's profilbillede
  • Platin bruger
Ramos er måske verdens største big game player. Det er ikke noget tilfælde at Real kommer i finaler, eller aldrig taber finaler, det er fordi ledere som ham og Ronaldo indgyder gejst og motivation i holdet, og selv går forrest som eksempler. Nu er det svært at vurdere om det stadig er tilfældet, eftersom det ikke vrimlede med store kampe i sidste sæson, men Marcelo har det samme i sig.

Problemet med Ramos er mere i de kampe hvor der "bare" er 3 points på spil. Han er uden tvivl for arrogant i sit spil, og har nogle gange lidt for høje tanker om sig selv, men i mine øjne er han stadigvæk vores vigtigste spiller. Jeg vil desuden uden at tøve påstå at han i mine øjne er blandt de 5 største legender i klubbens historie, så et pludseligt skifte i dette transfervindue vil jeg aldrig nogensinde tilgive ledelsen hvis de tillader. Det ville være at sælge holdets sjæl, og holdet vil være efterladt uden en anfører, og uden en eneste spiller der er værdig til at bære anførerbindet (i forhold til at være den der går forrest og indgyder gejst hos de andre, som jeg mener er en anførers opgave, Messi).
Sidste redigering: 3 uger 1 dag siden af JesperA.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: elle44, doven, Ramos4

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 1 dag siden #18

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Der er ingen der lige står klar til at tage over. Bindet går jo til Marcelo og så Benzema, fordi sådan er reglerne ift. anciennitet, men nogen egentlig leder har vi ikke.

Jeg tror også det er derfor Zidane er så glad for Pogba. Han skulle eftersigende have været en god indpisker til VM og en vindertype. Hvad der så er sket i United er svært at forklare.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 1 dag siden #19

• JesperA
  • JesperA's profilbillede
  • Platin bruger
Ja det optimale ville i min optik være at Ramos blev 2-3 år endnu, der er lige plads til at få tatoveret et bynavn mere på benet over CL-pokalen, og så kan man rejse en statue af ham. Næste mand i rækken bag Marcelo og Benzema er Varane, han har prøvet det nogle gange for Frankrig, og det lod til at fungere fint med ham som den kølige og Umtiti som den frembrusende VM, men det er utvivlsomt også lettere at fremstå som en god forsvarsspiller når man spiller på hold med Kanté, som kan få selv Wes Morgan og Robert Huth til at ligne gode spillere.

Jeg kender ikke ham Militao andet end fra fifa, men jeg mener absolut ikke vi kan undvære Ramos på nuværende tidspunkt. Med alt hvad han har opnået ville det da også være katastrofalt hvis vi skal huske hans seneste betydningsfulde kamp som en hvor han trak en advarsel med vilje, som endte med at koste livet i CL. Det er arrogant og hovedløst som vi også kender Ramos, men den kamp viser vel også meget godt hvorfor han ikke kan undværes endnu.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 1 dag siden #20

• Daniel
  • Daniel's profilbillede
  • Platin bruger
JesperA skrev:
Ramos er måske verdens største big game player. Det er ikke noget tilfælde at Real kommer i finaler, eller aldrig taber finaler, det er fordi ledere som ham og Ronaldo indgyder gejst og motivation i holdet, og selv går forrest som eksempler. Nu er det svært at vurdere om det stadig er tilfældet, eftersom det ikke vrimlede med store kampe i sidste sæson, men Marcelo har det samme i sig.

Problemet med Ramos er mere i de kampe hvor der "bare" er 3 points på spil. Han er uden tvivl for arrogant i sit spil, og har nogle gange lidt for høje tanker om sig selv, men i mine øjne er han stadigvæk vores vigtigste spiller. Jeg vil desuden uden at tøve påstå at han i mine øjne er blandt de 5 største legender i klubbens historie, så et pludseligt skifte i dette transfervindue vil jeg aldrig nogensinde tilgive ledelsen hvis de tillader. Det ville være at sælge holdets sjæl, og holdet vil være efterladt uden en anfører, og uden en eneste spiller der er værdig til at bære anførerbindet (i forhold til at være den der går forrest og indgyder gejst hos de andre, som jeg mener er en anførers opgave, Messi).

Sergio Ramos er en af de helt store. Også større end forsvars-ikoner som Fernando Hierro, José Santamaría, Manuel Sanchís Jr., der alle var markante spillere - og bærende kræfter i klubben - i deres samtid.

Det gjorde ondt, da klubben valgte at sælge Ronaldo, men det ville være noget helt andet (emotionelt), hvis klubben også valgte at afhænde Ramos. Han har bare altid været der, og så har han fra dag ét i klubben, med sin sevillianske vildskab i blodet, personificeret madridismoen, som vi alle holder af.

Jeg er slet ikke klar til at sige farvel til Ramos, og jeg tror egentlig heller ikke, at han er klar til at sige farvel til Real Madrid af sportslige grunde, så uanset hvilke gnidninger/uenigheder, der hersker mellem El Capitán og Papa Pérez, så håber jeg inderligt, at de bliver løst hurtigt og gnidningsfrit. Han har minimum 2-3 gode år tilbage i sig endnu. Og i den periode vil han stadig være en af spillets ypperste på sin plads.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, Real HWL, JimmyBroe

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 1 dag siden #21

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Varane som fransktalende og en lidt mere stille type slår mig ikke som den oplagte leder.

Jeg ser faktisk Carvajal som bedste bud på en ny indpisker og leder, når Ramos stopper. Det kræver selvfølgelig at Dani kan genfinde sit gamle høje niveau.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 1 dag siden #22

• BBB
  • BBB's profilbillede
  • Platin bruger
Ramos4 skrev:
Varane som fransktalende og en lidt mere stille type slår mig ikke som den oplagte leder.

Det kan godt være, at han taler fransk, men han taler også spansk. Sid Lowe skrev om det for 6(!) år siden.
www.theguardian.com/football/blog/2013/m...l-varane-real-madrid
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED

El Chiringuito: Ramos overvejer exit 3 uger 1 dag siden #23

• Ramos4
  • Ramos4's profilbillede
  • Platin bruger
Agh mon dog. Bale har ikke lært det endnu, så jeg er overbevist om at det tager længere tid.

Spøg til side. Det lyder da dejligt.
COM_KUNENA_VIEW_DISABLED
  • Side:
  • 1
  • 2
Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.