Jugones: Ramos har bedt om fri transfer for at skifte til Kina

4 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Nye oplysninger i Ramos-sagen fra spanske Jugones, som her til aften melder, at Sergio Ramos har bedt om at få en fri transfer, således at han kan skifte til kinesisk fodbold, hvor han har modtaget et økonomisk meget lukrativt tilbud.

Ønsket blev frembragt på Sergio Ramos´ møde med Florentino Pérez, men Real Madrid-præsidenten afviste pure at lade Real Madrid-anføreren smutte på en fri transfer og derfor er der lige nu kold luft mellem parterne.

De to havde også et udfald mod hinanden i marts måned, da Real Madrid blev ekspederet ud af Champions League mod Ajax Amsterdam, men der faldt ro over tingene på et møde efterfølgende, men nu er uroen altså atter blusset op.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #2 af BBB
Selvfølgelig skal han have lov til at smutte, hvis han vil væk. Han fortjener at få lov. Selvfølgelig skal han ikke have lov til at smutte på en fri transfer bare fordi, at _han_ har fået et økonomisk lukrativt tilbud.

Det hele lyder simpelthen så dumt :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #3 af Ramos4
Han har lige spillet en af sine bedre sæsoner i min øjne. Det er et skørt tidspunkt at skifte til Kina på. Tilbuddet skal nok være der næste år også. Men vi står jo i det lort vi selv har skabt. Ingen ageren på transfermarkedet i årevis og pludselig står vi en situation, hvor de gode spillere vil væk eller er for gamle - og alle de dårlige spillere er ude og fastslå at de bliver.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #4 af Bismo
Hvis hans hjerte ikke er det mere, så skal han selvfølgeligt have lov til at komme videre. Men det bliver ikke på fri transfer.

Så er der ikke andet at gøre end at gå All in på De Ligt. Jeg ved så desværre ikke, hvem der så skal træde ind i lederrollen. Marcelo er anden kaptajn, men han er overhovedet ikke en ledertype. Der er bogstaveligt talt INGEN på det her hold, der har evnen til at lede et hold! Det er en mærkelig situation at stå i. På to sæsoner mister vi de absolut to største egoer på holdet i CR og Ramos.

Der er ingen af de spillere, som vi bliver sat i forbindelse med, som har formatet. De Ligt kan blive det på sigt, lige nu er han alt for ung. Pogba er kun god, når tingene går godt. Hazard, Jovic osv..?
Sidste redigering: 4 år 10 måneder siden ved Bismo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #5 af BBB

Bismo skrev: Så er der ikke andet at gøre end at gå All in på De Ligt. Jeg ved så desværre ikke, hvem der så skal træde ind i lederrollen. Marcelo er anden kaptajn, men han er overhovedet ikke en ledertype. Der er bogstaveligt talt INGEN på det her hold, der har evnen til at lede et hold! Det er en mærkelig situation at stå i. På to sæsoner mister vi de absolut to største egoer på holdet i CR og Ramos.


Hvis det skal være én af de bagerste, så ville Varane og Carvajal være de mest realistiske bud. Jeg har svært ved at se Casemiro i rollen. Det skal ikke være Bale, Lucas, Benzema eller nogen af de andre i front. Isco er for meget ind og ud af holdet. Det skal heller ikke en person, der lige er kommet til klubben, så det udelukker Eriksen, Pogba, Hazard, Neymar, Mbappé og hvem vi ellers kan finde på.

Så er der Kroos og Modric. Kroos vil de fleste herinde flegne over. Modric er ved at være for gammel.

I min optik skal det gerne være en CB eller en 6'er eller 8'er, som har rollen. De står centralt nok til at kommunikere med flest muligt. En Xabi Alonso-type vil altid være min favorit. Suveræn på sin position, taler sproget (og gerne flere sprog), kommunikerer til medspillerne og altid stabil.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #6 af Jonas
Lige nu virker det mest af alt til at spillerne har mistet troen på projektet og vil forlade den synkende skude. Igennem sæsonen har der været snak om Ramos, Varane, Carvajal, Kroos og Modric var på vej videre. Jeg er med på at de to sidste bliver med kontraktforlængelserne men det ser stadig ud til at de har ytret sig i retning af at ville væk (hvilket indikerer at de ikke tror der er fremtid i holdet). Det er kun - som Ramos4 skriver - de dårlige spillere uden valg der "vil" blive. Selv ZZ har udtalt at han håber at kunne kæmpe med i toppen næste sæson. For helvede mand! Det er den mest uambitiøse og defensive udmelding jeg kan erindre. Hvordan fanden skal man forblive positiv når ikke engang dem der bliver betalt for at komme med jubeloptimistiske udmeldinger tør melde det mindste positivt ud?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #7 af Fondo_Sur
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #8 af Siempre fiel

BBB skrev:

Bismo skrev: Så er der ikke andet at gøre end at gå All in på De Ligt. Jeg ved så desværre ikke, hvem der så skal træde ind i lederrollen. Marcelo er anden kaptajn, men han er overhovedet ikke en ledertype. Der er bogstaveligt talt INGEN på det her hold, der har evnen til at lede et hold! Det er en mærkelig situation at stå i. På to sæsoner mister vi de absolut to største egoer på holdet i CR og Ramos.


Hvis det skal være én af de bagerste, så ville Varane og Carvajal være de mest realistiske bud. Jeg har svært ved at se Casemiro i rollen. Det skal ikke være Bale, Lucas, Benzema eller nogen af de andre i front. Isco er for meget ind og ud af holdet. Det skal heller ikke en person, der lige er kommet til klubben, så det udelukker Eriksen, Pogba, Hazard, Neymar, Mbappé og hvem vi ellers kan finde på.

Så er der Kroos og Modric. Kroos vil de fleste herinde flegne over. Modric er ved at være for gammel.

I min optik skal det gerne være en CB eller en 6'er eller 8'er, som har rollen. De står centralt nok til at kommunikere med flest muligt. En Xabi Alonso-type vil altid være min favorit. Suveræn på sin position, taler sproget (og gerne flere sprog), kommunikerer til medspillerne og altid stabil.


Men en leder er jo normalt ikke noget man sådan lige vælger, udpeger eller bestemmer sig for. Nuvel, nogle kan udvikle sig til det med tiden (de færreste er det naturligvis som 20-årige), men helt generelt er det noget nogle spillere har/er og andre (de fleste) er bare ikke. Varane og Carvajal er fine bud, men der er ingen af dem jeg ser som dét dér fyrtårn, dén dér leder alle bare følger og lytter til - og ikke mindst læner sig opad i modgang. Jeg ser dem ikke som dem de andre kigger på og tænker "vi kan bare ikke tabe", ej heller er det dem modstanderne kigger på og tænker "fuck". Det helt store problem er at vi ikke har én eneste tilbage i truppen af dén type, en naturlig, født leder og vinder - bortset fra Ramos naturligvis. Ronaldo var imo faktisk ikke ligefrem den fødte leder, men han var en vinder som INGEN anden og gav holdet det samme som Ramos giver som leder - nemlig en følelse af selvtillid og fælles uovervindelighed. Og med vattyper som Benzema, Kroos og Modric som de mest centrale spillere fremover, så er vi dødsdømte. Og en Christian Eriksen eller en Hazard vil hjælpe lige præcis ingenting på dén konto

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #9 af -#7-
I det tomrum Ramos vil efterlade sig i forhold til anførerrollen, så er jeg overbevist om at der nok skal være nogen som tager rollen på sigt, omend nok ikke lige med det samme. Vi var heldige med at Casillas kunne overtage fra Raúl, og Ramos fra Casillas, i sin tid. Jeg tror et godt bud på en leder med det samme er Benzema, som er særdeles vellidt af alle i klubben, og mange af de unge især snakker pænt om. Han er selvfølgelig en meget anderledes ledertype end Ramos, men nu er Ramos også helt uovertruffen på lige netop det parameter. Og jeg tænker også lidt at det vel er ligegyldigt om Ramos forsvinder nu, eller om et år f.eks, i forhold til lederdebatten i hvert fald, problemstillingen vil være den samme til den tid, sådan er det vel for alle klubber som mister en langvarig kaptajn og leder.

Men på længere sigt vil jeg tro at Varane bliver kaptajn, en rolle han også har haft på det franske landshold i en ung alder.

Ellers er der jo også personificeringen af personligt ansvar, Marco Asensio......

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #10 af Ramos4

-#7- skrev: I det tomrum Ramos vil efterlade sig i forhold til anførerrollen, så er jeg overbevist om at der nok skal være nogen som tager rollen på sigt, omend nok ikke lige med det samme. Vi var heldige med at Casillas kunne overtage fra Raúl, og Ramos fra Casillas, i sin tid. Jeg tror et godt bud på en leder med det samme er Benzema, som er særdeles vellidt af alle i klubben, og mange af de unge især snakker pænt om. Han er selvfølgelig en meget anderledes ledertype end Ramos, men nu er Ramos også helt uovertruffen på lige netop det parameter. Og jeg tænker også lidt at det vel er ligegyldigt om Ramos forsvinder nu, eller om et år f.eks, i forhold til lederdebatten i hvert fald, problemstillingen vil være den samme til den tid, sådan er det vel for alle klubber som mister en langvarig kaptajn og leder.

Men på længere sigt vil jeg tro at Varane bliver kaptajn, en rolle han også har haft på det franske landshold i en ung alder.

Ellers er der jo også personificeringen af personligt ansvar, Marco Asensio......


Det kan godt være Casillas fik anførerbindet, men nogen leder har han aldrig været. Det er immervæk også svært at råbe folk op som bagerstemand. Lur mig om ikke Ramos var den egentlige leder lang tid før han faktisk blev anfører. Og folk som Arbeloa, Xabi Alonso, Ronaldo osv. har også kunne råbe de andre op forestiller jeg mig. Casillas har aldrig været en leder, det kan jeg ikke bilde mig selv ind.
Sidste redigering: 4 år 10 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #11 af Jaken

Ramos4 skrev: Det kan godt være Casillas fik anførerbindet, men nogen leder har han aldrig været. Det er immervæk også svært at råbe folk op som bagerstemand. Lur mig om ikke Ramos var den egentlige leder lang tid før han faktisk blev anfører. Og folk som Arbeloa, Xabi Alonso, Ronaldo osv. har også kunne råbe de andre op forestiller jeg mig. Casillas har aldrig været en leder, det kan jeg ikke bilde mig selv ind.


Nu kan der jo også være forskellige typer af ledere end stereotypen med den højtråbende indpisker. En leder skal også kunne mægle mellem parter, bevare roen, være pålidelig og give sine meninger til kende. Casillas var i mine øjne en super anfører. Han formåede om nogen at værne om klubbens historie og kultur med en evne til at håndtere de vanvittige forventninger og det kæmpemæssige pres. Lader også til at han har været en super holdkamerat som alle har holdt af og respekteret lige fra Real Madrid, over det spanske landshold og til FC Porto.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 4 år 10 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, JesperA, MMM, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 10 måneder siden #12 af Ramos4

Jaken skrev:

Ramos4 skrev: Det kan godt være Casillas fik anførerbindet, men nogen leder har han aldrig været. Det er immervæk også svært at råbe folk op som bagerstemand. Lur mig om ikke Ramos var den egentlige leder lang tid før han faktisk blev anfører. Og folk som Arbeloa, Xabi Alonso, Ronaldo osv. har også kunne råbe de andre op forestiller jeg mig. Casillas har aldrig været en leder, det kan jeg ikke bilde mig selv ind.


Nu kan der jo også være forskellige typer af ledere end stereotypen med den højtråbende indpisker. En leder skal også kunne mægle mellem parter, bevare roen, være pålidelig og give sine meninger til kende. Casillas var i mine øjne en super anfører. Han formåede om nogen at værne om klubbens historie og kultur med en evne til at håndtere de vanvittige forventninger og det kæmpemæssige pres. Lader også til at han har været en super holdkamerat som alle har holdt af og respekteret lige fra Real Madrid, over det spanske landshold og til FC Porto.


Jeg havde det fint med ham som anfører. Men uden Arbeloa og specielt Xabi Alonso var det aldrig gået så godt som det gjorde i de år. Anførerbindet går jo til Marcelo hvis Ramos smutter, det er reglerne i klubben. Så vi behøver ikke diskutere hvem der får det. Vi diskuterer vel mere hvem der skal være leder og indpisker. Der ser jeg nærmest ingen på holdet lige pt. Det er det vi mangler. Men du har ret i, at det er vigtigt med harmoni i truppen og nogen der kan mægle mellem forskellige parter. Jeg ser nu truppen som rimelig godt sammensat og glade for hinanden, så vi har ikke brug for en Casillas-type nu, vi har brug for en Ramos - men ham er vi ved at miste.

Håber det gav lidt mere mening :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum