Jugones: Ramos har bedt om fri transfer for at skifte til Kina
Jeg synes Casillas klarede det fint som anfører, og fint at have en spiller som Ramos der spillede hver eneste gang, i den periode hvor Casillas var ude af holdet så han kunne vænnes til det. Det har ikke været nogen let opgave at overtage det fra Raúl, der trods et roligt sind, altid for mig har fremstået som den ultimative anfører. Altid rolig, blandede sig ofte i konflikter på banen men ALDRIG på en konfronterende måde, og han har vel aldrig fået et rødt kort. Det står i stor kontrast til Ramos, men det kan noget andet, og jeg tror virkelig det er et kæmpe pres at være anfører for Real, især når det går dårligt. Det kræver bredde skuldre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev: Men en leder er jo normalt ikke noget man sådan lige vælger, udpeger eller bestemmer sig for. Nuvel, nogle kan udvikle sig til det med tiden (de færreste er det naturligvis som 20-årige), men helt generelt er det noget nogle spillere har/er og andre (de fleste) er bare ikke. Varane og Carvajal er fine bud, men der er ingen af dem jeg ser som dét dér fyrtårn, dén dér leder alle bare følger og lytter til - og ikke mindst læner sig opad i modgang. Jeg ser dem ikke som dem de andre kigger på og tænker "vi kan bare ikke tabe", ej heller er det dem modstanderne kigger på og tænker "fuck".
Jeg spørger, fordi jeg ikke ved det, men blev Maldini set som lederen, da han spillede sammen med Baresi? Han blev set som en leder efterfølgende.
Varane og Umtiti blev begge set som spillere, der havde brug for en partner til at lede dem i forsvaret, men alligevel klarede de sig OK til VM.
Jeg kan på ingen måde se Benzema som lederen for Real Madrid, og i min optik er det decideret useriøst at pege på ham.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
BBB skrev:
Siempre fiel skrev: Men en leder er jo normalt ikke noget man sådan lige vælger, udpeger eller bestemmer sig for. Nuvel, nogle kan udvikle sig til det med tiden (de færreste er det naturligvis som 20-årige), men helt generelt er det noget nogle spillere har/er og andre (de fleste) er bare ikke. Varane og Carvajal er fine bud, men der er ingen af dem jeg ser som dét dér fyrtårn, dén dér leder alle bare følger og lytter til - og ikke mindst læner sig opad i modgang. Jeg ser dem ikke som dem de andre kigger på og tænker "vi kan bare ikke tabe", ej heller er det dem modstanderne kigger på og tænker "fuck".
Jeg spørger, fordi jeg ikke ved det, men blev Maldini set som lederen, da han spillede sammen med Baresi? Han blev set som en leder efterfølgende.
Varane og Umtiti blev begge set som spillere, der havde brug for en partner til at lede dem i forsvaret, men alligevel klarede de sig OK til VM.
Jeg kan på ingen måde se Benzema som lederen for Real Madrid, og i min optik er det decideret useriøst at pege på ham.
Nej en Maldini blev helt klart først lederen da Baresi var væk og på samme måde kan man da håbe at Varane kan steppe op. Jeg tror såmænd kan han kan blive en type leder, men nogen ultimativ indpisker og vinder (som Ronaldo og Ramos) - altså én hvor de andre tænker "vi taber bare ikke med ham på holdet" - det bliver han helt sikkert ikke. Og typer som Modric, Kroos og da slet ikke Benzema har overhovedet ikke de egenskaber, så vi kommer til at mangle noget mentalt - dét er jeg desværre sikker på
Selvfølgelig kigger Messi ikke på ham inden en kamp og tænker "han kommer til at slagte mig 2-3 gange i dag", men det er vel heller ikke kravet for at være lederen?
Der er dog en hel del spillere som jeg hellere så forklare klubben, end Ramos.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
BBB skrev: Nu har jeg selv afskrevet ham pga. alder, men hvad får dig til at melde Modric fra? Klart en anden type leder end Ramos, men bestemt en leder i min optik. Der er noget selvopofrelse i hans spil, han giver ikke op, han løber de hårde meter. Han er en styrke for os både offensivt og defensivt. Han har respekten.
Selvfølgelig kigger Messi ikke på ham inden en kamp og tænker "han kommer til at slagte mig 2-3 gange i dag", men det er vel heller ikke kravet for at være lederen?
Modric har kun været dårligere og dårligere spillende de sidste to sæsoner, har været på vej væk og er så gammel at han jo er på manges, inkl min egen, ønskeliste om at blive smidt på porten. Så med mindre klubben er totalt apatisk og håbløs (som den ganske givet er), så bør han i hvert fald i nogen udstrækning spille en mindre rolle i den kommende sæson - som så vel for faen MÅ blive hans sidste i klubben. Desuden mangler han imo vildskab, udstråling og virker ganske enkelt også for stille. Han er ikke håbløs på nogen af de nævnte parametre, men synes bestemt ikke han brænder igennem som nogen naturlig leder
Rendering Error in layout Message/Item: KunenaBbcodeLibrary::DoInstagram(): Argument #1 ($bbcode) must be of type Nbbc\BBCode, string given, called in /var/www/madridista.dk/public_html/libraries/kunena/bbcode/bbcode.php on line 193. Please enable debug mode for more information.