- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Zidane inden nattens første test mod Bayern München: Vi er klar til at komme i kamp
Zidane inden nattens første test mod Bayern München: Vi er klar til at komme i kamp
- Jakobsif555
- Ekspert bruger
-
1. Hvem udgjorde vores centralemidtbane i anden halvleg, jeg kunne næsten kun tælle offensive spillere på banen?
2. En grund til at Odrio ikke spillede i anden halvleg?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jakobsif555 skrev: Nu så jeg desværre ikke kampen i går, så nogen der kan hjælpe mig med et par spørgsmål.
1. Hvem udgjorde vores centralemidtbane i anden halvleg, jeg kunne næsten kun tælle offensive spillere på banen?
1. Vi spillede med ret mange offensive spillere efter pausen. Kubo, Vini, Rodrygo, Lucas Vázquez og Jovic var alle på banen. Jaime Seoane havde de største defensive pligter på midtbanen. Så det var Kubo og Seoane centralt (diamant-agtigt), Vini og Lucas på kanterne og Rodrygo i en meget flyvsk rolle, som han udfyldte glimrende med flere fine aktioner.
2. Jeg har ikke læst noget i de spanske medier, men det kan sagtens bare dreje sig om noget fysisk.
- Jakobsif555
- Ekspert bruger
-
Lyder som en voldsom midtbane mod Bayern!
Jeg troede ellers Kubo spillede 9'er, men han er måske mere alsidig end det?
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Det var faktisk rigtig svært at se, virkelig rodet. Det var dog ham den unge soane eller noget i den stil, sammen med Rodryg og Lucas/Kubo. Det var ren legestue, overrasket over vi ik tabte større. 1.Halvleg var god spillemæssigt synes jeg, havde Jovic spillet i stedet for Benzema, så havde vi nok ført ved halvleg. Hazard giver virkelig meget til holdet. Vi havde en masse chancer, presspillet var også rigtig godt med en masse iver, hvilket for mig i hvert fald er ret positivt, der skal dog bare scores, enten tager Benzema sig sammen, eller håber jeg Jovic tager over. Det skal nok blive godt!Jakobsif555 skrev: Nu så jeg desværre ikke kampen i går, så nogen der kan hjælpe mig med et par spørgsmål.
1. Fløjspillet og de mange indlæg.
2. Opspillet nedefra.
3. Midtbanens fordeling.
Og på samtlige punkter blev jeg meget positivt overrasket.
Det var virkelig befriende, at vores 2 backs ikke konsekvent spillede bredt ud til vores fløje med det samme. Der kommer intet positivt ud af den måde at spille fodbold på, da fløjene skal åbne banen, og ikke udgøre possession i opspillet. Der er selvfølgelig en undtagelse når fløjene består at spillere som vil ind centralt, men som udgangspunkt, så var det befriende og se hvordan opspillet gik henover midten, og når der blev spillede bredt, så trak de ind og spillede centralt igen.
Derfor kom der heller ikke et hav af elendige indlæg, og det er jo fantastisk.
Dertil, så var jeg meget positivt overrasket over Isco's rolle. Endelig befandt han sig, hvor jeg synes han er bedst, og hvor jeg altid synes vi har manglet en spiller. Nemlig inde i lommen centralt på banen.
Det var tydeligt og se, at Zidane praktiserede en 4-2-3-1, og selvom den faldt lidt sammen i 2. halvleg, så er det en glædelig overraskelse, at han vil bringe noget mere offensivt inde centralt.
I netop de faser synes jeg Hazard, Isco og Benzema prøvede at finde hinanden. Alting lykkedes selvfølgelig ikk efter 10 dages træning, men selve opspillet og tankerne var der.
Der var specielt én episode, hvor de 3 har en del berøringer og afleveringer, hvor den falder ned til Kroos, som med det samme spiller diagonalt, hvor vi så bare burde have en Vinicius klar på den modsatte kant, som virkelig ville kunne udnytte den plads. Det er de sektioner jeg havde håbet vi fik, og det var dem vi prøvede at spille.
Alt gav ikke mening, og der mangler stadig meget endnu, men kampen efterlader mig alligevel et rigtig positivt indtryk. Derudover, så er der specielt 2 spillere, som virkelig har overrasket mig. Kubo, som den ene. Han er et naturtalent, og han er bare wow. Er du dum, hvor kan han blive vild, hvis man arbejder ordentligt med ham. Ham kunne jeg godt tænke mig at se i den 10'er rolle, da han også arbejder stenhårdt den anden vej.
Så er der Mendy, som blev beskrevet som en lidt klodset og Theo agtig type. Sådan ser jeg ham slet ikke. Han er utrolig atletisk og dynamisk i sit spil. Han kommer til og sætte Marcelo på bænken i løbet af denne sæson.
For er der noget Marcelo ikke tilfører holdet, så er det de lange løb til baglinjen, som kan få åbnet forsvaret op, så Hazard kan trække ordentligt ind i banen. Det samarbejde spår jeg til gengæld ikke til at blive noget at råbe hurra for.
Rodrygo og Kubo er fremtiden. Det er synd, hvis de skal ned på Castilla, for de kommer til at ødelægge samtlige modstandere i den liga. Man må dog sige, at Rodrygo stjal billedet fra Vinicius igår, som dog ikke havde meget held, men det lægger jeg ikke for meget i. Det vigtigste med de her kampe er, at få skabt et sammenspillet hold, hvor fysikken for alvor kommer tilbage.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Ifht at det er første test, så spillede start-11’eren i overraskende højt tempo, man spillede langt mere centralt end i forgangne sæson, og man spillede direkte. Hazard skulle lige spille sig igang, men hold da op det gok stærkt, da først han var varm. Jeg ville stadig gerne prøve med en Jovic sammen med Benz. Benz og Hazard spiller fint sammen, men der mangler en kynisk fod på afslutningerne, og det skal ikke være Benz’ rolle hver gang. Der ryger alt for mange 100%-chancer i vasken, hvis det er ham, man kigger efter hver gang.
Havde glædet mig til Vini, men det så ikk synderligt prangende ud. Kubo ser til gengæld fantastisk ud! Rodrygo ser også interessant ud og ligner en af de der spillere, der bare har et gyldent hug fra naturens side.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Dios skrev: Så vil jeg som sædvanlig være den første til at sparke noget positivitet ind i billedet, for jeg havde faktisk 3 fokus punkter inden nattens kamp.
1. Fløjspillet og de mange indlæg.
2. Opspillet nedefra.
3. Midtbanens fordeling.
Og på samtlige punkter blev jeg meget positivt overrasket.
Det var virkelig befriende, at vores 2 backs ikke konsekvent spillede bredt ud til vores fløje med det samme. Der kommer intet positivt ud af den måde at spille fodbold på, da fløjene skal åbne banen, og ikke udgøre possession i opspillet. Der er selvfølgelig en undtagelse når fløjene består at spillere som vil ind centralt, men som udgangspunkt, så var det befriende og se hvordan opspillet gik henover midten, og når der blev spillede bredt, så trak de ind og spillede centralt igen.
Derfor kom der heller ikke et hav af elendige indlæg, og det er jo fantastisk.
Dertil, så var jeg meget positivt overrasket over Isco's rolle. Endelig befandt han sig, hvor jeg synes han er bedst, og hvor jeg altid synes vi har manglet en spiller. Nemlig inde i lommen centralt på banen.
Det var tydeligt og se, at Zidane praktiserede en 4-2-3-1, og selvom den faldt lidt sammen i 2. halvleg, så er det en glædelig overraskelse, at han vil bringe noget mere offensivt inde centralt.
I netop de faser synes jeg Hazard, Isco og Benzema prøvede at finde hinanden. Alting lykkedes selvfølgelig ikk efter 10 dages træning, men selve opspillet og tankerne var der.
Der var specielt én episode, hvor de 3 har en del berøringer og afleveringer, hvor den falder ned til Kroos, som med det samme spiller diagonalt, hvor vi så bare burde have en Vinicius klar på den modsatte kant, som virkelig ville kunne udnytte den plads. Det er de sektioner jeg havde håbet vi fik, og det var dem vi prøvede at spille.
Alt gav ikke mening, og der mangler stadig meget endnu, men kampen efterlader mig alligevel et rigtig positivt indtryk. Derudover, så er der specielt 2 spillere, som virkelig har overrasket mig. Kubo, som den ene. Han er et naturtalent, og han er bare wow. Er du dum, hvor kan han blive vild, hvis man arbejder ordentligt med ham. Ham kunne jeg godt tænke mig at se i den 10'er rolle, da han også arbejder stenhårdt den anden vej.
Så er der Mendy, som blev beskrevet som en lidt klodset og Theo agtig type. Sådan ser jeg ham slet ikke. Han er utrolig atletisk og dynamisk i sit spil. Han kommer til og sætte Marcelo på bænken i løbet af denne sæson.
For er der noget Marcelo ikke tilfører holdet, så er det de lange løb til baglinjen, som kan få åbnet forsvaret op, så Hazard kan trække ordentligt ind i banen. Det samarbejde spår jeg til gengæld ikke til at blive noget at råbe hurra for.
Rodrygo og Kubo er fremtiden. Det er synd, hvis de skal ned på Castilla, for de kommer til at ødelægge samtlige modstandere i den liga. Man må dog sige, at Rodrygo stjal billedet fra Vinicius igår, som dog ikke havde meget held, men det lægger jeg ikke for meget i. Det vigtigste med de her kampe er, at få skabt et sammenspillet hold, hvor fysikken for alvor kommer tilbage.
Kunne være fedt at se en start 11 i næste kamp mod Arsenal som ser sådan her ud.
Courtois
Carvajal-Varane-Ramos-Mendy
Modric-Kroos
Vinicius-Kubo-Hazard
Benzema
Vildt vi har fået Kubo gratis, han bliver jo vanvittig.
Jakobsif555 skrev: Nu så jeg desværre ikke kampen i går, så nogen der kan hjælpe mig med et par spørgsmål.
Kubo og Jaime Seoanne spillede centralt.
Rodrygo spillede offensiv midt.
Og det fungerede bare ikk.
Undrede mig også over hvorfor Odriozola ikke spillede..
En udtalelse fra en tidligere Barcelona akademi træner Joan for en uges tid siden:
"Letting Kubo go and join Real Madrid was Barça’s biggest mistake in quite some time."
Og fra en anden Barcelona træner også:
“He was destined to be a first-team player. He had unbelievable potential because he had an impressive talent alongside a great work ethic and discipline."
Hehe :-))
Meget kan dog stadigt ændres inden sæsonstart.
Rodrygo og japaneren ligner sande talenter. Men som bekendt kan man ikke bygge et hold op omkring teenagere.
Der er brug for noget effektivitet og kynisme.