Zidane inden nattens første test mod Bayern München: Vi er klar til at komme i kamp

6 år 10 måneder siden #25 af Ramos4
Jeg så ikke kampen, men jeg må sige at det kommer TOTALT bag på mig hvis holdet har spillet som en rodebutik uden nogen egentlig idé. Det ligner os da ikke under Zidane ;) han er jo et taktisk geni.

Spøg til side. Det lyder ikke godt hvis hverken Benzema eller Jovic var skarpe i går, da det jo nok er dem der skal score målene for os primært. Netop derfor jeg helt klart synes vi mangler en Mané eller en anden god wing, der kan score mål. Alt for meget er på for få skuldre pt.

Dynamik på midtbanen lyder også som noget vi mangler. Modric og Kroos kan jo ikke genopfinde sig selv. De har spillet sammen i mange år efterhånden og gjort det rigtig flot, men det hele kører på rutinen og der kommer ikke mange overraskelser eller uforudsete ting. Kan Van de Beek gære en forskel? Jeg tvivler desværre. Så må vi sprænge banken for Pogba.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 10 måneder siden #26 af Ramos4
Nu har jeg lige set highlights. Modric så ud til at være godt spillende? Men midtbanen har selvfølgelig ingen substans uden en 6'er. Og som Casemiro spillede sidste sæson kan man godt blive nervøs. For forsvaret har simpelthen brug for støtte. Jeg synes Mendy så okay ud, men Carvajal er til gengæld lige så ringe som han plejer. Laver gerne et straffe per kamp, der heldigvis ikke bliver dømt.

Vi skaber meget offensivt og spiller egentlig fint fremad, omend med mange indlæg. Men som nævnt ovenfor, så nytter det ikke hvis Benzema ikke kan putte dem ind. Vi må håbe Jovic så kan. Ellers kan jeg ikke lige se hvor målene skal komme fra. Det der med at alle stepper op og scorer mere efter Ronaldos farvel, det skete ikke sidste sæson og det sker ikke nu. Det bliver ikke Vinicius med to venstrefødder og det bliver nok ikke Rodrygo (endnu)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: nono, Jonas

6 år 10 måneder siden #27 af Elto92
Jeg valgte at blive oppe i nat for at se 70 minutter af kampen..

Det var 2 vidt forskellige halvlege, den første klart bedre end den anden. Hazard jeg er en fornøjelse og man kunne godt se at han var en smule tilbageholdende, når først han folder sig ud så bliver han en stor gevinst for os.

Spillet var rigtig flot, dejlige kombinationer, vi spiller os ud af pres og havde klart flere chancer end Bayern. Carvajal og benzema var for mig de svageste. Benzema manglede lige det aller sidste som han ofte gør men det var tydeligt at der allerede er stor kemi imellem ham og hazard. Isco indgik også fint med her

Ikke mange indlæg som vi plejer at se det, vi forsøgte at kombiner os igennem midten og flere gange manglede vi lige det sidste. Men det var første kamp i pre-season så jeg tænker det er okay.

2.halvleg
Der forsvandt en del stjernestøv fra kampens start. Et nyt hold bestående af castilla spillere og med Vasquez fra start.
Kubo....kubo.. og atter kubo... Hans første aktion og han skære forbi en mand. Hurtige bevægelser og tilbyder sig hele tiden. Komfortabel med bolden. Hold øje med ham.

Spillet flød ikke lige så elegant, jovic så nervøs ud og ikke så hurtig som jeg troede han var.
Jeg sad i starten og tænkte"giv bolden til Vini..han skal nok skabe noget" og der går ca 5-10 minutter og han ender i en gunstig position til at lukke munden på alle, men det ender ud til et hjørnespark

Rodrygo lavede et virkelig flot frisparksmål har jeg set efterfølgende men ellers så jeg ikke nok til at bedømme ham ydeligere

6 år 10 måneder siden #28 af Dios
@Real HWL.

Det bliver spændende og se hvad Zidane hiver op af hatten, for modsat andre, så synes jeg nemlig, at Modric og Kroos spillede på sit gamle høje niveau. Ingen af dem bliver nogensinde defensive midtbanespillere, og derfor skal de heller ikke klandres for ikke at være verdensklasse 6'ere, selvom det lader til folket gerne så det.
De spillede begge med meget energi, og løb mange defensive meter. Synes dog Isco fortjener endnu en chance fra start. Kunne egentlig godt tænke mig og se Kubo på højrekanten nu når alternativerne ikke lige ligger til højrebenet, selvom det vil være synd og skole ham anderledes. Jeg er bare lidt usikker på den 10'er rolle, for hvor meget vil Zidane den?
Jeg er selv kæmpe fan, hvis vi går tilbage til 4-2-3-1, hvor vi lægger et højt pres for at få bolden tilbage, men spændende bliver det.

@Ramos4.

Modric var IMO rigtig godt spillende. Benzema var desværre hamrende uskarp, men mange indlæg spillede vi altså ikke med. Selvfølgelig var der en del for at afveksle, men primært var der meget småspil igennem midten, og det var også sådan vi kom frem til de fleste chance, hvis ikke det var på hurtige omstillinger, som også var dejligt og se tilbage.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Real HWL

6 år 10 måneder siden #29 af Ramos4
Okay, der var bare mange indlæg i highlights, men mange chancer bliver jo også skabt sådan. Eller på personlige fejl.

Det lyder dejligt at vi spillede mere gennem midten.

6 år 10 måneder siden #30 af Casillas2x
Fantastisk føste halvleg, synes ikke Asienjo byder en med synderlig meget.. Vi mangler en højrekant

6 år 10 måneder siden #31 af Doc.juego
Jeg fik desværre spolet resultatet inden strive fik gjort replay tilgængelig. Så først tænkte jeg negativt at jeg ikke gad se kampen, men besluttede mig nu for at give den et kik alligevel.
Jeg forventede at blive svært skuffet med samme kedelige spil som der var hele sidste sæson.

Men faktisk blev jeg meget positivt overrasket. Jeg har nogle kommentare til de forskellige spillere og taktikken.
Jeg forholder mig her mest til 1. halvleg da jeg tror at den helt klart reflektere hvad Zidane ønsker at benytte, både af spillere, taktik og opstilling til næste sæson.

1) Opstillingen:
Det ligner en klar 4-2-3-1 opstilling.
Generelt synes jeg ikke man savnede Casemiro som det regelrette defensive anker.
Isco som 10’er, og Asensio har umiddelbart vundet duellen som 1. mand på højre wing. Generelt synes jeg holdet viste gode takter, gode mønstre og offensive idéer, der ikke bare var hovedløse indlæg.
Generelt var jeg imponeret af Isco(jeg plejer ellers at være meget kritisk, og er én af dem der mener at han ikke har en fremtid i klubben)

Courtois:
Den Belgiske målmand fylder mig fortsat med tvivl, på papiret en klar opgradering ift. Navas. Men hvor ville det bare være dejligt hvis han faktisk viste det niveau der gjorde ham til én af de bedste for 4-5 år siden. Han laver ikke nogle deciderede drops, men ser uheldig ud ved 1-0 målet, hvor han kejter lidt rundt og falder over sig selv. Nogle få bolde der blokkeres, men burde være holdt. Virker generelt usikker.
Karakter 2

Carvajal:
Gør det ok, men det er lang tid siden at han har været verdens bedste højre back, gør dog en fin, men ikke fantastisk indsats i dag.
Karakter :3

Marcelo:
Gør det fint, men ikke fantastisk, er med i nogle gode hjørnesparks kombinationer.

Modric:
Viser hans kvaliteter frem i dag, søger længere frem på banen, gode offensive afleveringer, og fode diagonale bolde. Fylder ok på midtbanen og bevæger sig godt. Dejligt at se ham vise noget mere end sidste sæson.
Karakter :3-4

Kroos:
Spiller ok, pasnings sikker, lidt mere ambitiøs i sine aflevereringer en sidste sæson. Styrer midtbanen ok med Modric.

Hazard:
Viser unægtelig kvalitet, man kan godt se at han ikke er helt in sync med holdet endnu, de mangler lidt for at være spillet sammen, viser klart prøver på sin kvalitet.
Karakter : 3-4

Isco:
var faktisk rigtig god, fungerede fint som 10’er, varmede ikke bolden for meget, skiller sig godt af med den, både offensivt, men også længere nede på banen. Jeg havde givet op på isco for længst, og er stadig ikke sikker på at han høre til, men i denne kamp var han god.
Karakter :4

Asensio:
kommer i perioder, men falder meget ud af kampen.
Karakter :2-3

Benzema:
Den eneste i dag, som er decideret pinlig. Det er jammerligt, har dårlige afslutninger(det er når han faktisk kan ramme bolden), dårlige første berøringer, og dårlige spilninger. I denne kamp viser han alle de ting der gør at jeg tvivler på ham som 1. angriber. Han skylder vel allerede 3 mål ? og sæsonen er næsten ikke gået i gang. Jeg håber dog han kan finde sit Januar-december niveau frem igen.
Karakter : 1

Generelt synes jeg der var meget positivt at hente, til trods for resultatet. Jeg ser faktisk et koncept på banen, om det var en éngangs forestilling, eller om der kommer en forbedring ift. Sidste sæson er tidligt at sige.

6 år 10 måneder siden #32 af JesperA
Jeg må indrømme jeg ikke giver så meget for de her kampe, især ikke efter jeg i preseason 2009 fik udråbt Kaka' til vores bedste køb nogensinde, men var mere i tvivl med Ronaldo, der ikke spillede for godt i opvarmningsturneringerne.

Jeg tror opstillingen i 1. halvleg er ret tæt på hvad Zidane, med den trup der pt. er til rådighed, vil betragte som Once Ideal, og det er jeg også enig i. Når Casemiro og Valverde kommer tilbage fra ferie vil Casemiro nok glide ind som en sikker starter for at balancere midtbanen, men det kunne være rart med et indkøb der gjorde os mindre afhængig af ham, eller at se hvad Valverde kan med regelmæssige kampe. Jeg er dog forholdsvis tryg ved Casemiro som 6'er, og jeg kunne sagtens se det fungere med en midtbane med ham, Modric og Pogba eksempelvis. Måske lidt flere kampe ude af holdet kunne skærpe Kroos lidt, for i mange kampe virker det ikke rigtigt som om han gider, men han er jo en fantastisk spiller og de kvaliteter han besidder burde ikke være afhængige af hans alder, ligesom han også har leveret stabilt i så lang tid at det ikke kan være fordi han har overpræsteret. Generelt ville et køb af Pogba give mange flere muligheder på midtbanen - han er fysisk nok til at aflaste Casemiro, dynamisk nok til at tage over for Modric når han skal have en pause, samt pasningsstærk nok til at spille i stort set alle systemer. Jeg mener reelt han kan udfylde alle roller på den centrale midtbane, som kan give mulighed for mange flere sammensætninger af spillere, der kan tilføre vores spil noget uforudsigelighed, i stedet for bare Casemiro-Kroos-Modric hver eneste gang, for det virker efterhånden læst af de fleste hold.

Jeg medgiver Kubo ser spændende ud, jeg har endnu ikke fundet ud af hvad plads han egentlig spiller, men han ser god ud. Med fare for endnu et ekstremt jinx a la 2009 så syntes jeg også at Hazard så virkelig god ud, og han burde blive et kæmpe hit. Han virker som en spiller der nærmest aldrig spiller en hel dårlig kamp, fordi hans eksplosivitet, ærgerrighed og ikke mindst spilforståelse, gør ham umulig at lukke helt ned i 90 minutter. Og igen, uden at lægge for meget i den første træningskamp, så ser Benzema godt nok ikke skarp ud. Han kom dog frem til en del, hvilket trods alt er positivt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, BBB

6 år 10 måneder siden #33 af Real HWL

Dios skrev: @Real HWL.

Det bliver spændende og se hvad Zidane hiver op af hatten, for modsat andre, så synes jeg nemlig, at Modric og Kroos spillede på sit gamle høje niveau. Ingen af dem bliver nogensinde defensive midtbanespillere, og derfor skal de heller ikke klandres for ikke at være verdensklasse 6'ere, selvom det lader til folket gerne så det.
De spillede begge med meget energi, og løb mange defensive meter. Synes dog Isco fortjener endnu en chance fra start. Kunne egentlig godt tænke mig og se Kubo på højrekanten nu når alternativerne ikke lige ligger til højrebenet, selvom det vil være synd og skole ham anderledes. Jeg er bare lidt usikker på den 10'er rolle, for hvor meget vil Zidane den?
Jeg er selv kæmpe fan, hvis vi går tilbage til 4-2-3-1, hvor vi lægger et højt pres for at få bolden tilbage, men spændende bliver det.

@Ramos4.

Modric var IMO rigtig godt spillende. Benzema var desværre hamrende uskarp, men mange indlæg spillede vi altså ikke med. Selvfølgelig var der en del for at afveksle, men primært var der meget småspil igennem midten, og det var også sådan vi kom frem til de fleste chance, hvis ikke det var på hurtige omstillinger, som også var dejligt og se tilbage.

Jeg er helt enig, Kroos og Modric spillede en rigtig god kamp. Man kan håbe på de har fået sulten og spilleglæden tilbage. Generalt syntes jeg vi spillede en rigtig god 1. halvleg. Der var højt pres, god energi og fint spil. Jeg er også fortaler for en 4-2-3-1. Det giver rigtig mange muligheder med alle de unge spændende spillere vi har. Og ja Kubo kunne også sagtens spille til højere fremfor midten. Han har en gylden venstre fod. Jeg håber Zidane vil den 10er rolle rigtig meget. Vi har mange der kan spille den position. Isco, Hazard, Kubo og Brahim. Men spændende bliver det. Jeg er fortrystningsfuld :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

6 år 10 måneder siden #34 af madrid2000
Jeg så ikke kampen, men så youtube klip sammensat af Kubos aktioner. Jeg synes han minder om Iniesta? Er jeg helt galt på den?

Leveret af Kunena Forum