Trup-udtagelse med klar besked til James og Bale

6 år 11 måneder siden #1 af Administrationen
Zinedine Zidane...

Zinedine Zidane har udtaget truppen til aftenens kamp mod Red Bull Salzburg og det er en klar besked til James Rodríguez, Gareth Bale og Mariano Díaz.

Det offensive trekløver er nemlig ikke udtaget til kampen og dermed har de fået endnu et vink med en vognstang om, at de ikke indgår i planerne for den kommende sæson.

Samtidig er også Rodrygo og Kubo udtaget, men de begynder som ventet at gøre deres indtog på Castilla-mandskabet, som også spiller kamp senere i dag.

Modric og Brahim er ikke udtaget heller. Førstnævnte fik en mindre skade under træningen, mens Brahim først lige er vendt tilbage fra sin skade. Til gengæld kan Militao og Casemiro se frem til at få deres første spilleminutter.

Truppen mod Red Bull Salzburg:
Målmænd: Courtois, Keylor Navas og Lunin
Forsvar: Carvajal, Militão, Ramos, Varane, Nacho, Marcelo, Odriozola og De la Fuente
Midtbane: Kroos, Casemiro, Valverde og Isco
Angreb: Benzema, Lucas Vázquez, Jovic, Vinicius Jr. og Hazard

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #2 af Thomaskjensen
Nogen der ved hvor kampen vises?

6 år 11 måneder siden #3 af slb1995

Thomaskjensen skrev: Nogen der ved hvor kampen vises?

Real Madrid TV viser den, ligesom de også viser kampen mod Roma på søndag.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

6 år 11 måneder siden #4 af Jaetinh
Med Asensio skadet, har vi Vinicius/Lucas til at kæmpe om den højre kant, åh gud. Det kan jeg satme ikke holde ud, med Lucas der er så tæt omkring startopstillingen.

6 år 11 måneder siden #5 af longwind
Hvor er det dog frustrerende at Zidane er så utrolig stædig. Mariano og James fortjener som minimum en chance for at vise, at de fortjener en plads i truppen (jeg vil mene, at Mariano allerede har vist det på de få minutter han er blevet givet). Det må være enormt frustrerende at have en chef som ham, og det sender vel egentlig heller ikke et specielt godt signal til resten af truppen. Hvorfor skulle den gamle garde dog kæmpe for deres plads i startopstillingen når de ved, at den er givet på forhånd? Hvorfor skulle Hazard være i form, når han ved, at han alligevel starter inde? Zidane har berøvet holdet enhver illusion om intern konkurrence, og man kan se det på stamspillernes præstationer. Sjovt, at en træner, som nævner 'intensitet' i næsten hvert interview, fjerner spillernes incitament til at udvise det
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved longwind.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Bismo, Salix7

6 år 11 måneder siden #6 af -#7-

longwind skrev: Hvor er det dog frustrerende at Zidane er så utrolig stædig. Mariano og James fortjener som minimum en chance for at vise, at de fortjener en plads i truppen (jeg vil mene, at Mariano allerede har vist det på de få minutter han er blevet givet). Det må være enormt frustrerende at have en chef som ham, og det sender vel egentlig heller ikke et specielt godt signal til resten af truppen. Hvorfor skulle den gamle garde dog kæmpe for deres plads i startopstillingen når de ved, at den er givet på forhånd? Hvorfor skulle Hazard være i form, når han ved, at han alligevel starter inde? Zidane har berøvet holdet enhver illusion om intern konkurrence, og man kan se det på stamspillernes præstationer. Sjovt, at en træner, som nævner 'intensitet' i næsten hvert interview, fjerner spillernes incitament til at udvise det

James har jo for pokker haft chancen i Real Madrid. I flere år endda. Man udlejede ham jo ikke i sin tid for sjov skyld, han var og er bare ikke god nok i længden, uanset om han så er sympatisk og helt sikkert en rigtig god fyr.

Mariano har i mindre grad fået en fair chance, det vil jeg medgive. Men jeg begriber så heller ikke hvad folk ser i ham, han skvatter i bolden konstant og kan ikke tæmme en sofa. Han er slet ikke Real Madrid materiale i min verden.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Rogoshin

6 år 11 måneder siden #7 af longwind

-#7- skrev:

longwind skrev: Hvor er det dog frustrerende at Zidane er så utrolig stædig. Mariano og James fortjener som minimum en chance for at vise, at de fortjener en plads i truppen (jeg vil mene, at Mariano allerede har vist det på de få minutter han er blevet givet). Det må være enormt frustrerende at have en chef som ham, og det sender vel egentlig heller ikke et specielt godt signal til resten af truppen. Hvorfor skulle den gamle garde dog kæmpe for deres plads i startopstillingen når de ved, at den er givet på forhånd? Hvorfor skulle Hazard være i form, når han ved, at han alligevel starter inde? Zidane har berøvet holdet enhver illusion om intern konkurrence, og man kan se det på stamspillernes præstationer. Sjovt, at en træner, som nævner 'intensitet' i næsten hvert interview, fjerner spillernes incitament til at udvise det

James har jo for pokker haft chancen i Real Madrid. I flere år endda. Man udlejede ham jo ikke i sin tid for sjov skyld, han var og er bare ikke god nok i længden, uanset om han så er sympatisk og helt sikkert en rigtig god fyr.

Mariano har i mindre grad fået en fair chance, det vil jeg medgive. Men jeg begriber så heller ikke hvad folk ser i ham, han skvatter i bolden konstant og kan ikke tæmme en sofa. Han er slet ikke Real Madrid materiale i min verden.

Jeg har aldrig forstået at folk ikke mener, at James har niveau til Madrid. Jeg har respekt for synspunktet, men jeg synes aldrig han spillede sig af holdet, og hvis vores taktik primært kommer til at bestå af indlæg, så er det da en hjerneblødning ikke at give en af de bedste i verden til den disciplin en chance.

Jeg kan lide Mariano af den simple årsag, at han scorer mål. Det gør han næsten hver gang, han er på banen. Desuden har han vilje og karakter, og sætter et eksempel for resten af spillerne med sin ærgerrighed og sit gåpåmod. Vi har masser af andre spillere, der kan stå for den glansfulde del af spillet, faktisk har vi nærmest for mange af dem, men når det kommer til at smide bolden i nettet, har vi jo kun Benzema, der kan gøre det på en regulær basis. Nu er det offensivt at sammenligne Mariano med Ronaldo (udover 7-tallet), men Ronaldo var jo også garant for spildte chancer og tåbelige skudforsøg hver kamp. Det blev tilgivet, fordi han scorede så meget som han gjorde. Hvis vi skal spille sådan som vi gør nu, har vi død og pine brug for en afslutter i boksen. Om det er Jovic eller Mariano er for mig underordnet, men jeg er vild med Marianos vildskab og vinderinstinkt, og det synes jeg er værd at belønne. Ikke mindst for at sende et signal til resten af truppen
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved longwind.

6 år 11 måneder siden #8 af El Siete

Begge spillere (og Bale) har jo fået at vide at de ingen plads har på holdet, og det har de jo nok vidst i lang tid, så det kommer jo ikke som et chok for dem. Truppen skal skæres ned, vi kan jo ikke have 30 mand rendende i truppen.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios

6 år 11 måneder siden #9 af nono
Jeg er også helt kynisk. Real Madrid er altså en arbejdsplads og her er nogle af spillerne blevet bedt om at finde nye klubber.

Ja - én ting er spillet på banen, men noget andet er den kultur og det sammenhold man ønsker. Her kan der være en række hensyn som gør, at Zidane ikke mener at de pågældende spillere passer ind i hans vision. Sådan er det at være chef - man må nogle gange træffe nogle hårde valg for kollektivets skyld.

Jeg tror personligt, det handler rigtig meget om engagement og livsførelse for Zidane. Bale der ikke gider at lære sproget, ikke engagerer sig med sine holdkammerater, ikke holder sig sund og skadesfri, taler til Zidane gennem sin agent i det offentlige rum... Det er jo ren ukrudt - det skal bare ud. Ift., James husker jeg da også levende historierne om vilde disko-ture i både Madrid og når han var hjemme i Columbia, at han nogle gange var for skadet til at kunne optræde for Madrid for derefter at spille på sprøjten for sit land, hans bil politi-jagt mm.. Han var/er en gudsbenådet spiller, men hvis han er for useriøs er det som at have et råddent æble i kurven...

Jeg synes det er fint at spillerne får klar besked. De har alle tre, især Bale, stillet sig på hælene og ytret ønske om at blive i Real Madrid hvor de har en kontrakt, trods det at de er uønskede i klubben. Så man jo sende et signal den anden vej om hvad de har i udsigt, hvis de alligevel vælger at blive: 1 år på tribunen.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios, Rogoshin, Ramos4

6 år 11 måneder siden #10 af Ramos4
Enig Nono. Man kan mene om Zidane og hans dispositioner hvad man vil, men han er i sidste ende ham der bestemmer og det må man respektere. Hvis han vil have James og Mariano ud, så er det sådan (Bale er vi vel alle enige om)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 11 måneder siden #11 af nono
For dem der peger på Mariano, Bales og James' fodboldmæssige kvaliteter synes jeg også det er værd at nævne, at Guardiola i den grad delte vandene da han sparkede det magiske tre-kløver; Eto'o, Ronaldinho og Deco ud på røv og albuer.... For ikke at nævne hans behandling af Touré og Zlatan. De dispositioner er der jo ingen der stiller spørgsmåltegn ved længere. Kvalitet på banen er altså kun én ting...

6 år 11 måneder siden #12 af longwind
Der er vel heller ingen, der anfægter Zidanes autoritet. Præcis som du siger, Ramos, er nogle af os bare uenige i hans dispositioner, og det er den frustration, jeg og andre giver udtryk for. Selvfølgelig skal Zidane have fuld magt over hvem han ønsker i truppen, det tror jeg ikke, at jeg har set nogen være uenig i.

I forhold til at træffe hårde valg for kollektivets skyld, så er mit argument jo netop, at Zidanes isolering af bestemte spillere skader konkurrencen i truppen, og dermed kollektivet. Hvis det handler om engagement og livsførelse er der vel ingen grund til, at man skal isolere Mariano, der om nogen fører en eksemplarisk livsstil.

Bale skal ud, der er der vel efterhånden ingen der anfægter. Det er fair nok at smide James på porten, min personlige holdning er bare, at han stadig kan tilbyde holdet noget. Mariano synes jeg er blevet behandlet totalt urimeligt, og behandlingen af ham symboliserer problemet med truppen. Han blev hentet tilbage som andetvalg med løfte om at få chancer, men kun lige over 400 minutter i ligaen. Alligevel formåede han at score et mål hvert 146' minut. Næste sommer får han på trods af gode takter i opstarten at vide at han kan pakke sine ting og smutte. Også Reguilón og Ceballos får sparket uden egentlig at få en mulighed for at vise, hvad de kan. Så kan man diskutere hvorvidt disse spillere har fået deres chance og misset den, eller hvorvidt de har niveauet til at spille i Madrid.

Min pointe er ikke, at disse spillere bør være indiskutable startere, men at Zidane dræber enhver følelse af konkurrence på holdet ved at sende et klart og tydeligt signal om, at præstationer ikke har betydning for din spilletid. Man kan kalde det at være en hård leder. Jeg kalder det at være en dårlig.

Næste gang man undrer sig over hvorfor holdet har energiniveau som et serie 4-mandskab på en tømmermændsramt søndag formiddag indtil "B-holdet" kommer på banen, kan man jo tænke lidt over, hvad deres incitament til at udvise intensitet egentlig er.

Leveret af Kunena Forum