Modric kan blive nøglen

13 år 4 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Det var med nød og næppe, at Real Madrid sendte Manchester United ud af Champions League og samtidig sikrede sig en kvartfinaleplads, hvor Galatasaray nu venter.

Efter returopgøret i Manchester, er der blevet skrevet mangt og meget. Der skal ikke herske nogen tvivl om, at De Røde Djævle havde godt fat i Real Madrid i hovedparten af kampen, ikke mindst frem til udvisningen af Nani. En udvisning, som ændrede kampens forløb. Om det så var forkert eller ej, at vise Nani det røde kort, er en helt anden side af sagen.

Frem til udvisningen af Nani styrede Manchester United kampen. De havde held med at isolere Xabi Alonso. En taktisk genistreg af Sir Alex Ferguson, som havde sat Welbeck på Alonso. Welbeck formåede at isolere Real Madrids midtbanestrateg og han forhindrede ham i at
diktere spillet og slå sine tværpasninger og lange dybe pasninger. Efter udvisningen af Nani rykkede hjemmeholdet Welbeck ud på kanten. I stedet skulle Van Persie nu tage sig af Alonso.

Mourinho reagerede prompte på udvisningen ved blandt andet at sende Luka Modric på banen. En ændring der skulle vise sig, at blive afgørende. Nok kunne man lukke af for Alonso, men ikke også for Modric, som kom ind og dikterede spillet og mere eller mindre afgjorde kampen med en scoring og et oplæg til mål. Den lille kroat fik al den plads på banen, som han kunne ønske sig og det udnyttede han til fulde. Han trådte for alvor i karakter.

Der skal ikke herske tvivl om, at det var godt set af Mourinho med indskiftningen af Modric. Men når det så er sagt, så var indskiftningen af Pepe lige så skidt, som indskiftningen af Modric var god. Med Xabi, Özil og Modric på banen flød spillet og Real Madrid havde kampen i deres hule hånd. Efter Pepe kom på banen, virkede portugiseren som en stopklods. Real Madrid mistede grebet om kampen og gav Manchester United – trods det at de var en mand i undertal –
muligheden for at komme tilbage i kampen. Heldigvis gik den hjem.

Igen i går – i 5-2-sejren over Mallorca – viste Modric sig så på ny fra sin bedste side. Nok en gang dikterede han spillet i bedste Xabi Alonso-stil og ikke nok med det, så scorede han et pragtmål fra distancen, samtidig med, at han var arkitekten bag Real Madrids første mål. Desværre virkede Pepe på midtbanen igen som en hæmsko, hvorfor Los Blancos' spil heller ikke for alvor fik lov at flyde.

Bagud 1-2 ved pausen tog Mourinho konsekvensen. Ud med Arbeloa og Morata. Ind med Özil og Benzema. Pepe blev rykket ned i midterforsvaret. Sergio Ramos ud som højre back. Benzema gik direkte ind på venstrekanten, mens Özil gik ind på den centrale midtbane og tog kontrol over kampen sammen med Modric. Herefter flød spillet og Real Madrid vendte et truende nederlag til en sikker 5-2-sejr.

Her, hvor sæsonen går ind i sin afgørende fase, har man lært nogle vigtige ting. Først og fremmest i forhold til den rolle Modric kan komme til at spille. Ikke alene kan han gå direkte ind og afløse Xabi Alonso, så Alonso ikke længere skal spille hver kamp, men han kan ligeledes gå ind og bidrage, når modstanderne har held med at lukke ned Xabi Alonso. Det sidste er essentielt.

Samtidig skaber han langt mere flow i spillet. Ikke mindst når han, Xabi Alonso og Özil er på banen på samme tid. Det er i høj grad de tre, der kan diktere spillet, finde hullerne og slå den afgørende pasning. Og det er umuligt at lukke ned for dem alle på en gang. Derfor vil der blive muligheder fra distancen. Akkurat som Modric så fint viste, både mod Manchester United og Mallorca.

En anden væsentlig ting man kan tage med, er luksusproblemet i forsvaret. Sergio Ramos og Varane er outstanding. Og samtidig har man Pepe klar, som kan komme ind og tage over, uden at det svækker holdet defensivt. Pepe har ligeledes igen vist sig som et supplement på midtbanen. Om end desværre også som en stopklods i samme rolle. Han udstiller vigtigheden af Khediras tilstedeværelse. For man kan sige meget om Khedira, men spillet flyder i langt højere grad med ham på banen, end det er tilfældet når Pepe er på midtbanen.

Alt i alt kan man – og ikke mindst Mourinho – glæde sig over, at have stort set alle spillere til rådighed i sæsonafgørelsen. Der er masser af strenge at spille på, med mulighed for stor taktisk variation og ligeledes rotation. Mourinho har ikke bare ét luksusproblem, men adskillige. Det eneste The Special One så kan ærgre sig over, er at han ikke skal arbejde med denne fantastiske trup efter denne sæson.

I sandhed får Mourinho nok næppe nogensinde igen lov til at arbejde med en trup, der er så slagkraftig, som den han har haft til rådighed de sidste par sæsoner. Om han så har fået det maksimale ud af det, er en helt anden sag.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #2 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Modric kan blive nøglen
"Det eneste The Special One så kan ærgre sig over, er at han ikke skal arbejde med denne fantastiske trup efter denne sæson."

Det kan han jo takke sig selv for...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 4 måneder siden #3 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Modric kan blive nøglen
Smukke ord Siempre, ikke mindre.

Jeg er her stadig XOXO

• madrid01
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #4 af madrid01
Besvaret af madrid01 på emne Modric kan blive nøglen

Raul-rik skrev: "Det eneste The Special One så kan ærgre sig over, er at han ikke skal arbejde med denne fantastiske trup efter denne sæson."

PRÆCIS

Jeg synes også at det vil være bedre at sætte modric i startopstilling istedet for Di maria, og ramos på backen stedet for arbeloa, det vil give mere kontrol over kampen bedre flow og ikke mindre åbne modstanders forsvar, ligenu dækker modstander alonso så har vi problemer men med modric har vi en ekstra.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved madrid01.

13 år 4 måneder siden #5 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Modric kan blive nøglen

madrid01 skrev:

Raul-rik skrev: "Det eneste The Special One så kan ærgre sig over, er at han ikke skal arbejde med denne fantastiske trup efter denne sæson."

PRÆCIS

Jeg synes også at det vil være bedre at sætte modric i startopstilling istedet for Di maria, og ramos på backen stedet for arbeloa, det vil give mere kontrol over kampen bedre flow og ikke mindre åbne modstanders forsvar, ligenu dækker modstander alonso så har vi problemer men med modric har vi en ekstra.

Jeg tænker bare; hvis dette havde været bedst, havde Mou ikke gjort det så?
Jeg har før pointeret vigtigheden ad Arbeloa, det er jeg færdig med. Lad mig i stedet pointere vigtigheden af Ramos i det centrale forsvar. Der er manden i top 2, måske er han den bedste - på sine gode dage. På højrebacken er det ikke helt det samme hvis du spørger mig.

On topic: Fantastisk artikel. Mange taktiske detaljer - dem kan man ikke få nok af!
Modric har vidst spillet sig ind i hjerterne på os alle, til trods for mange havde dømt ham ude.

13 år 4 måneder siden #6 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Modric kan blive nøglen

madrid01 skrev:

PRÆCIS

Som jeg sagde da han blev sat på backen dengang. Ramos begår mærkelige frispark, bliver tit fanget på mellemhånd, alt imens han på midten er verdens bedste. Han kan godt sættes på backen, men kun hvis Arbeloa er skadet og der ikke er andre til at tage over. Forstår ikke folk vil have ham på backen. Det jo ikke for sjovt at selv Vicente har sat ham i midten af forsvaret :-)

• madrid01
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #7 af madrid01
Besvaret af madrid01 på emne Modric kan blive nøglen

Realmadrid94 skrev:

madrid01 skrev:

PRÆCIS

Som jeg sagde da han blev sat på backen dengang. Ramos begår mærkelige frispark, bliver tit fanget på mellemhånd, alt imens han på midten er verdens bedste. Han kan godt sættes på backen, men kun hvis Arbeloa er skadet og der ikke er andre til at tage over. Forstår ikke folk vil have ham på backen. Det jo ikke for sjovt at selv Vicente har sat ham i midten af forsvaret :-)

Ved du hvad det er det værste gang sludder jeg har hørt nogensinde, boo hoo "ramos bliver fanget på mellemhånd og begår for mange frispark", så skal han TAGE SIG SAMMEN og ikke bliv fanget på mellemhånd eller lave for mange frispark ,det her er Voksen fodbold og det er REAL MADRID ikke børnehave.
Forfanden arbeloa kan spille venstreback og altid præstere dårligt som højreback, essien kan spille venstreback og spille højreback mens han altid hart vært defensiv midtbane og gøre det godt, mens ramos som har vært højreback i rigtigt mange år pludselig ikke kan klar det. WOW
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved madrid01.

13 år 4 måneder siden #8 af Realmadrid94

madrid01 skrev:

Realmadrid94 skrev:

madrid01 skrev:

PRÆCIS

Ved du hvad det er det værste gang sludder jeg har hørt nogensinde, boo hoo "ramos bliver fanget på mellemhånd og begår for mange frispark", så skal han TAGE SIG SAMMEN og ikke bliv fanget på mellemhånd eller lave for mange frispark ,det her er Voksen fodbold og det er REAL MADRID ikke børnehave.
Forfanden arbeloa kan spille venstreback og altid præstere dårligt som højreback, essien kan spille venstreback og spille højreback mens han altid hart vært defensiv midtbane og gøre det godt, mens ramos som har vært højreback i rigtigt mange år pludselig ikke kan klar det. WOW

Hahahaha tager du pis på mig? Er du 10 år gammel? Han er jo ikke SÅ god som mange har gjort ham til, på højrebacken. Han er en OK højreback, men han er jo MINDST en milliard gange bedre i midterforsvaret. Man skal jo være idiot for at mene han er en bedre højreback end midterforsvarer. Hvis du kunne læse dansk, ville du se at jeg skrev, at Ramos altid har haft problemer på backen. Kan du overhovedet huske hvor mange gule kort han fik da han spillede højreback? Han er NATURLIGT en midterforsvarer.
Til en anden af dine skæve påstånde. Essien KAN spille venstreback, højreback og alt andet. Han er bare ikke ligeså god vel? Man skal vel udnytte en spillers spidskompetence, og ikke bare det han kan. Du skal have det bedste fra dine spillere. Du kan jo også sætte Benzema på kanten, men der er han jo ikke bedst. Ronaldo kan du også sætte som angriber, men der er han ikke bedst. De kan godt spille pladsen, men det er ikke der hvor de udfolder sig 100 %. Har jeg skåret det godt nok ud? Eller skal jeg skære det yderligere ud? Det var jo et spørgsmål om tid før han røg ind i midterforsvaret igen.
Næste gang, så argumenter i en sober tone, så du ikke får et hidsigt svar tilbage. Idioti.. (Sorry til alle andre over dette negative og angribende indlæg)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

13 år 4 måneder siden #9 af Dios
Besvaret af Dios på emne Modric kan blive nøglen
Fantastisk artikkel!.

For første gang i rigtig rigtig mange år, så er jeg faktisk ved og brække mig over spansk presse, og nærmere beskrevet Marca og AS. Ikke at det har noget med artiklen som sådan, men de har fra dag 1 af, gået direkte efter manden, og artiklen her rammer bare hovedet på sømmet.
Her mener jeg Modric :).

Angående Pepé, så er det faktisk sjovt. For han havde præcis samme rolle på det portugisiske landshold for nogle år siden. Han var fast starter sammen med Carvalho, men blev slået af holdet af Bruno Alves, og derefter blev han faktisk også rykket op på den centrale midtbane.
Selv er jeg kæmpe modstander af idéen, da Pepé er rigtig dårlig til og skille sig af med bolden, og som det også er beskrevet, så virker han som en hæmsko på spillet.

Selvom jeg er meget efter Arbeloa, så er han dog stadig en bedre højreback end Ramos. Ramos er en langt større trussel i offensiven, så længe det ikke kommer til indlæg, men Ramos ligner jo en Segunda spiller defensivt på den højreback position. Så min konklusion må bare være, at Pepé må se sig slået af holdet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Dios.

13 år 4 måneder siden #10 af Realmadrid94

Dios skrev: Fantastisk artikkel!.

For første gang i rigtig rigtig mange år, så er jeg faktisk ved og brække mig over spansk presse, og nærmere beskrevet Marca og AS. Ikke at det har noget med artiklen som sådan, men de har fra dag 1 af, gået direkte efter manden, og artiklen her rammer bare hovedet på sømmet.
Her mener jeg Modric :).

Angående Pepé, så er det faktisk sjovt. For han havde præcis samme rolle på det portugisiske landshold for nogle år siden. Han var fast starter sammen med Carvalho, men blev slået af holdet af Bruno Alves, og derefter blev han faktisk også rykket op på den centrale midtbane.
Selv er jeg kæmpe modstander af idéen, da Pepé er rigtig dårlig til og skille sig af med bolden, og som det også er beskrevet, så virker han som en hæmsko på spillet.

Selvom jeg er meget efter Arbeloa, så er han dog stadig en bedre højreback end Ramos. Ramos er en langt større trussel i offensiven, så længe det ikke kommer til indlæg, men Ramos ligner jo en Segunda spiller defensivt på den højreback position. Så min konklusion må bare være, at Pepé må se sig slået af holdet.

For at understrege hvor dårlig han KAN være, så minder han mig en smule om Anders Randrup til tider. Så slemt kan mine øjne få det til at se ud. Til tider altså :P
Jeg synes Pepe skal bruges som Supersub til både forsvaret og midtbanen. Selvom han har et hidsigt temperament, så er han god at have som udskifter. Men ja, han slår nok ikke nogle af holdet lige nu. De præsterer jo en milliard gange bedre nu, end da de gjorde mod ham.
Men hvad sker der for alle de dueller vi taber i eget felt? Vi har Ronaldo, Ramos, Varane, Alonso, Khedira og en 1.90 m høj keeper.. Det er skræmmende.

• KesseBM
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #11 af KesseBM
Besvaret af KesseBM på emne Modric kan blive nøglen
Glimerende artikel :)

Det er fantastisk at Modric er kommet godt i gang, jeg har meget store forventninger til ham. Så det er lækkert de begynder at blive indfriet. Men det tager tid før han rammer 100 %. Man skal have med i tankerne, hvor en vigtigt position han har på holdet efter min mening. Jeg forstår heller ikke rigtigt hvorfor Nuri Sahin ikke fik flere chancer, fordi der var da absolut ingen tvivl om mandens talent. Jeg mener man burde have taget højde for at han startede med en skade.

Jeg er fuldstændig enig i at Ramos hører til i midterforsvaret og ikke som højreback. Han spiller med en helt anden udstråling osv. Så Pepe må sku en tur på bænken, det er så spørgsmålet om han vil finde sig i det? Ellers mener jeg at man stadig har en glimerende mand i Raul Albiol. Så må man håbe på at Carvajal bliver hentet hjem, så der er et alternativt til Arbeloa. Som skrevet før har Arbeloa sine mangler offensivt, her er jeg sikker på Carvajal vil træde i karakter, da jeg synes, han har bevist han har niveauet til at være med efter en fot sæson i det tyske.

Det kan vist konstanteres at det er en rimelig komplet trup, som Mou har til rådighed, Det er så spørgsmålet om han kan udnytte potentialet i den?

Med henblik på dødbolde, synes jeg også det er skræmmende med alle de store og hovedstærke spiller. Jeg mindes da ikke at det var at det var et problem forrige sæson. Overhovedet. Jeg ved ikke lige hvad der er sket der.

13 år 4 måneder siden #12 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Modric kan blive nøglen

KesseBM skrev: Glimerende artikel :)

Det er fantastisk at Modric er kommet godt i gang, jeg har meget store forventninger til ham. Så det er lækkert de begynder at blive indfriet. Men det tager tid før han rammer 100 %. Man skal have med i tankerne, hvor en vigtigt position han har på holdet efter min mening. Jeg forstår heller ikke rigtigt hvorfor Nuri Sahin ikke fik flere chancer, fordi der var da absolut ingen tvivl om mandens talent. Jeg mener man burde have taget højde for at han startede med en skade.

Jeg er fuldstændig enig i at Ramos hører til i midterforsvaret og ikke som højreback. Han spiller med en helt anden udstråling osv. Så Pepe må sku en tur på bænken, det er så spørgsmålet om han vil finde sig i det? Ellers mener jeg at man stadig har en glimerende mand i Raul Albiol. Så må man håbe på at Carvajal bliver hentet hjem, så der er et alternativt til Arbeloa. Som skrevet før har Arbeloa sine mangler offensivt, her er jeg sikker på Carvajal vil træde i karakter, da jeg synes, han har bevist han har niveauet til at være med efter en fot sæson i det tyske.

Det kan vist konstanteres at det er en rimelig komplet trup, som Mou har til rådighed, Det er så spørgsmålet om han kan udnytte potentialet i den?

Med henblik på dødbolde, synes jeg også det er skræmmende med alle de store og hovedstærke spiller. Jeg mindes da ikke at det var at det var et problem forrige sæson. Overhovedet. Jeg ved ikke lige hvad der er sket der.

Sahins skader ødelagde det for ham. Han kom aldrig op i det tempo der er krævet. Ikke mindst af Mourinho. Fart og tempo var netop "problemet". Jeg tror ikke Sahin ville kunne vende sig til tempoet og den måde Mourinho ønsker at holde skal spille på. Netop med høj fart. Det ville i hvert fald have taget et godt stykke tid. Og det var et problem i forhold til hans skader, for han var aldrig rigtig oppe i gear, eller i nærheden af at være oppe i gear.

Med Modric er det noget andet. Han kommer direkte fra Premier League, hvor tempoet er opskruet. Selvfølgelig skal Modric ligeledes have tid til at vænne sig til spansk fodbold, men ikke i samme omfang som det formentlig ville have været tilfældet med Sahin. Forudsætningerne var og er bedre for Modric.

Sahin kom på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt. Desværre. Nu har man en ny løsning i Modric og jeg tvivler på, at Sahin nogensinde kommer tilbage til Real Madrid. Skal man kigge efter løsninger når Xabi Alonsos tid er helt ovre, så må man kigge mod Sociedad - hvor Xabi ligeledes kommer fra - eftersom der render to kæmpetalenter rundt deroppe i form af Illaramendi og Ruben Pardo.

Hvad Pepes situation angår, så hænger det selvfølgelig i høj grad sammen med det skadesforløb han havde for nylig. Det var et skridt tilbage for ham. Samtidig spillede Varane sig for alvor ind i varmen. En kombination af dette gør, at Pepe nu skal kæmpe endnu hårdere for sin plads. Det gavner kun holdet med den øgede konkurrence. Det tvinger ligeledes Albiol til at holde sig skarp, hvis han overhovedet skal så meget som i nærheden af en plads på bænken. Jeg ser kun dette som et positivt aspekt. Man står med - efter min mening - de tre bedste centerforsvarere i verden i form af Pepe, Sergio Ramos og Varane.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved El_Juan.

Leveret af Kunena Forum