Modric kan blive nøglen

13 år 4 måneder siden #13 af BBB
Besvaret af BBB på emne Modric kan blive nøglen
Hvor er det beskæmmende, at man kan sammenligne Ramos på HB med en segunda-spiller og Anders Randrup(!!). Det er godt nok sigende for nogle fans, at vi for blot to år siden hyldede Ramos som verdens bedste HB, og nu mener at han er slået af Arbeloa. Hvis vi havde to Ramos, så var Arbeloa ikke på holdet, for Arbeloa har ikke - og vil ikke - slå Ramos af holdet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #14 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Modric kan blive nøglen

BBB skrev: Hvor er det beskæmmende, at man kan sammenligne Ramos på HB med en segunda-spiller og Anders Randrup(!!). Det er godt nok sigende for nogle fans, at vi for blot to år siden hyldede Ramos som verdens bedste HB, og nu mener at han er slået af Arbeloa. Hvis vi havde to Ramos, så var Arbeloa ikke på holdet, for Arbeloa har ikke - og vil ikke - slå Ramos af holdet.

Jeg har ALDRIG sagt at han var en af verdens bedste højre backs. At du måske har ment det, er for mig uvedkommende. Jeg siger heller ikke Arbeloa er bedre. Jeg siger blot at jeg hellere vil have Ramos i midten og Arbeloa på backen end Arbeloa på bænken og Ramos på backen. Det er da meget simpelt?

Jeg tror jeg snakker både for mig og Dios når jeg siger at det skulle ses som et komisk indslag, altså sammenligningerne mellem Ramos og diverse andre spillere/niveauer. Det er PINLIGT at DU ikke kan tage en joke. Men i orden :)
Og hvis vi havde 2 x Ramos, så havde vi fået dobbelt så mange røde og gule kort. Ellers tak du :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 4 måneder siden #15 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Modric kan blive nøglen
Ramos var en fremragende højreback i sin tid, men når han sidenhen er blevet prøvet derovre igen, har resultatet været mangelfuldt og kluntet. Han har glemt hvordan man spiller back, heldigvis er han nu en fremragende centerback, selvom hans sidste sæson var en del stærkere end den nuværende.

Mht. Modric: Han er endelig begyndt at vise sin kvalitet, men han har trods alt ikke gjort sig fortjent (endnu!) til sit enorme prisskilt. Kaka har jo også efterhånden fået spillet en eller to fine kampe i årenes løb ;), så vi bliver nødt til lige at vente en sæson eller to med at gøre ham til et flop eller en succes. Fortsætter han som nu, peger det i hvert fald en af retningerne ;)

Dios skrev: Fantastisk artikkel!.

For første gang i rigtig rigtig mange år, så er jeg faktisk ved og brække mig over spansk presse, og nærmere beskrevet Marca og AS. Ikke at det har noget med artiklen som sådan, men de har fra dag 1 af, gået direkte efter manden, og artiklen her rammer bare hovedet på sømmet.
Her mener jeg Modric :).

Det har nu altid været en del af gamet, når man spiller for Real Madrid. Han var heller ikke overbevisende i de første ca. 6 måneder af sæsonen, så noget kritik af ham og hans præstationer var uundgåeligt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 4 måneder siden #16 af rezamadridista
2 X Ramos > Arbeloa og Ramos når som helst.
Og tror ikke man kan sætte det op så let som du gør Realmadrid94 med hensyn til kort.

Folk devaluere hvor vigtigt det er at have to backs der kan præstere offensivt. Vi har brug for at være farlige fra begge sider. Bare tag et kig på rivalerne. Alba og Alves skiftes om at være en trussel, ligepludselig kommer bolden fra højre side og et andet tidspunkt kommer bolden fra venstre side. Og det er hellere ikke sådan at Arbeloa er en utrolig god forsvarer.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

13 år 4 måneder siden #17 af BBB
Besvaret af BBB på emne Modric kan blive nøglen

Realmadrid94 skrev: Jeg har ALDRIG sagt at han var en af verdens bedste højre backs. At du måske har ment det, er for mig uvedkommende. Jeg siger heller ikke Arbeloa er bedre. Jeg siger blot at jeg hellere vil have Ramos i midten og Arbeloa på backen end Arbeloa på bænken og Ramos på backen. Det er da meget simpelt?

Dios kaldte Arbeloa bedre. Ramos blev ofte beskrevet som en af verdens, hvis ikke verdens bedste højre back to år tilbage - i konkurrence med Alves og Maicon - Lahm tog venstre back. Hvis du har været uenig i at Ramos er den bedste (eller deriblandt), er der ikke noget jeg kan gøre ved det. Jeg kan dog oplyse om at jeg skrev "vi", Madridistas, og ikke "du".

Realmadrid94 skrev: Jeg tror jeg snakker både for mig og Dios når jeg siger at det skulle ses som et komisk indslag, altså sammenligningerne mellem Ramos og diverse andre spillere/niveauer. Det er PINLIGT at DU ikke kan tage en joke. Men i orden :)
Og hvis vi havde 2 x Ramos, så havde vi fået dobbelt så mange røde og gule kort. Ellers tak du :)

1) Jeg tager det som at du ville sige nej til 2x Ramos, og derfor hellere vil beholde Arbeloa og 1x Ramos.
2) Din argumentationsteknik er forfærdelig, når folk er uenige med dig (du har kørt på alder, skrivefærdigheder og sagt man er en idiot, hvis man har en anden holdning til Ramos' position end dig).

Vi er tydeligvis uenige, jf. 1, og jeg gider ikke diskutere Ramos' berettigelse som højre back, hvis man møder en argumentationsteknik som din.

13 år 4 måneder siden #18 af Dios
Besvaret af Dios på emne Modric kan blive nøglen
Jaken skrev:

Det har nu altid været en del af gamet, når man spiller for Real Madrid. Han var heller ikke overbevisende i de første ca. 6 måneder af sæsonen, så noget kritik af ham og hans præstationer var uundgåeligt.

Kan du nævne 3 Real Madrid spillere som var overbevisende de første 6 måneder af denne sæson?. Jeg kan nemlig ikke, og der var en grund til jeg sagde 3 og ikke 2 ;).
Tilgengæld kan jeg nævne flere som ikke har fået samme behandling som Modric i pressen, og faktisk også fra rigtig mange Real Madrid fans, men alligevel har kostet nogenlunde det samme. Benzema, Coentrao og Kaká er nogle af de bedste bud, men vil faktisk også nævne Di María.

Du nævner selv Kaká underligt nok. Problemet med ham, er jo faktisk bare, at han på ingen måder kan komme på vores hold med hans seneste præstationer, som du roser, men at hans niveau i Real Madrid har været så forfærdeligt, at man helt glemmer hvor god han egentlig engang var. Sjovt nok, så er det de samme meritter som folk stadig husker ham for, og ikke den ualmindelige dårlige fodboldspiller han har været i Real Madrid.
Det lyder nok hårdt, men der kan jo ikke være den mindste tvivl om hans niveau i Real Madrid.
Lægger man sympatien på hylden, og udelukkende kun vurdere ham på hans spil, så er det jo faktisk ikke engang en Segunda spiller værdigt, og dette er ikke engang sagt i sjov, som det var med Ramos :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

13 år 4 måneder siden #19 af Jaken

Dios skrev: Jaken skrev:

Kan du nævne 3 Real Madrid spillere som var overbevisende de første 6 måneder af denne sæson?. Jeg kan nemlig ikke, og der var en grund til jeg sagde 3 og ikke 2 ;).
Tilgengæld kan jeg nævne flere som ikke har fået samme behandling som Modric i pressen, og faktisk også fra rigtig mange Real Madrid fans, men alligevel har kostet nogenlunde det samme. Benzema, Coentrao og Kaká er nogle af de bedste bud, men vil faktisk også nævne Di María.

Nej, jeg kan ikke nævne 3 :P Men det ændrer ikke på, at nyindkøb altid bliver vurderet meget nøje i de store klubber, især i Real Madrid.
Di Maria præsterede i starten af sin karriere mere end Modric (Kriterierne var også nogle andre: forventninger var ikke lige så høje, da der var tale om en lavere transfersum og et talent og ikke en etableret stjerne), og blev retmæssigt ikke kritiseret.
Coentrao og Kaka er da, for så vidt jeg husker, blevet kritiseret i samme grad som Modric. Især med Coentraos vanvittigt høje transfersum in mente. Benzema var også i sin tid meget udskældt, både under og efter sin første sæson. Så jeg synes sagtens at der kan drages paralleller med disse.

Dios skrev: Du nævner selv Kaká underligt nok. Problemet med ham, er jo faktisk bare, at han på ingen måder kan komme på vores hold med hans seneste præstationer, som du roser, men at hans niveau i Real Madrid har været så forfærdeligt, at man helt glemmer hvor god han egentlig engang var. Sjovt nok, så er det de samme meritter som folk stadig husker ham for, og ikke den ualmindelige dårlige fodboldspiller han har været i Real Madrid.
Det lyder nok hårdt, men der kan jo ikke være den mindste tvivl om hans niveau i Real Madrid.
Lægger man sympatien på hylden, og udelukkende kun vurdere ham på hans spil, så er det jo faktisk ikke engang en Segunda spiller værdigt, og dette er ikke engang sagt i sjov, som det var med Ramos :)

Jeg har aldrig rost Kaka, aldrig nogensinde. Han kan aldrig komme på holdet og han skal væk hurtigst muligt. Det har altid været min holdning og vil altid være det. Jeg nævnte blot i mit andet indlæg, at han også har spillet en eller to gode kampe i hele sin Real Madrid karriere, og derfor skal vi også vente med at vurdere succesen af Modric-indkøbet. Der skal mere end et par gode kampe til at være en succes, men som jeg også skriver: fortsætter Modric (ikke Kaka) sine nuværende takter, er han godt på vej.

Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Jaken.

13 år 4 måneder siden #20 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Modric kan blive nøglen

BBB skrev:

Realmadrid94 skrev: Jeg har ALDRIG sagt at han var en af verdens bedste højre backs. At du måske har ment det, er for mig uvedkommende. Jeg siger heller ikke Arbeloa er bedre. Jeg siger blot at jeg hellere vil have Ramos i midten og Arbeloa på backen end Arbeloa på bænken og Ramos på backen. Det er da meget simpelt?

Dios kaldte Arbeloa bedre. Ramos blev ofte beskrevet som en af verdens, hvis ikke verdens bedste højre back to år tilbage - i konkurrence med Alves og Maicon - Lahm tog venstre back. Hvis du har været uenig i at Ramos er den bedste (eller deriblandt), er der ikke noget jeg kan gøre ved det. Jeg kan dog oplyse om at jeg skrev "vi", Madridistas, og ikke "du".

Realmadrid94 skrev: Jeg tror jeg snakker både for mig og Dios når jeg siger at det skulle ses som et komisk indslag, altså sammenligningerne mellem Ramos og diverse andre spillere/niveauer. Det er PINLIGT at DU ikke kan tage en joke. Men i orden :)

1) Jeg tager det som at du ville sige nej til 2x Ramos, og derfor hellere vil beholde Arbeloa og 1x Ramos.
2) Din argumentationsteknik er forfærdelig, når folk er uenige med dig (du har kørt på alder, skrivefærdigheder og sagt man er en idiot, hvis man har en anden holdning til Ramos' position end dig).

Vi er tydeligvis uenige, jf. 1, og jeg gider ikke diskutere Ramos' berettigelse som højre back, hvis man møder en argumentationsteknik som din.

Når man svarer hånende, får man et ligeså hånende svar igen. :) andet kan man ikke forvente. Det var trods alt ikke mig som startede med at nedgøre andre. :) men iorden, så længe du kan føle at du er bedre til at argumentere. Når du siger Madridistas, går jeg trods alt med under det begreb. Og jeg pointerede det ikke passede. Alves, Maicon og Lahm var langt bedre dengang. Ramos' defensiv er elendig som højre back, Ramos havde 1 god sæson som højre back, ikke mere end det. Alves og specielt Lahm var været blandt de bedste i rigtig lang tid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 4 måneder siden #21 af Dios
Jaken skrev:

Nej, jeg kan ikke nævne 3 :P Men det ændrer ikke på, at nyindkøb altid bliver vurderet meget nøje i de store klubber, især i Real Madrid.
Di Maria præsterede i starten af sin karriere mere end Modric (Kriterierne var også nogle andre: forventninger var ikke lige så høje, da der var tale om en lavere transfersum og et talent og ikke en etableret stjerne), og blev retmæssigt ikke kritiseret.
Coentrao og Kaka er da, for så vidt jeg husker, blevet kritiseret i samme grad som Modric. Især med Coentraos vanvittigt høje transfersum in mente. Benzema var også i sin meget udskældt, både under og efter sin første sæson. Så jeg synes sagtens at der kan drages paralleller med disse.

Modric skal vurderes, og der kan også konkluderes, at han ikke spillede godt i 2012. Når al det er sagt, så skal man være objektiv, retfærdig og realistisk. Modric er en fantastisk spiller, og desværre for ham selv, med et højt prisskilt, og der kan ikke forventes, at han går ind på et Real Madrid hold i krise og vender skuden. Der kan ikke forventes, at han med det samme går ind og levere præstationer som han gjorde i Tottenham med det samme, og der kan ikke forventes, at han svinger diagentstokken på midtbanen, uden overhovedet og kunne spansk, og kommunikere med sine holdkammerater. Modric kom fra et hold som spillede kombinationsspil, til et hold som lever på og score på omstillingerne. Jeg vil godt se Ronaldo slå igennem på et Barcelona lignende hold :).
Det er alle ting vi skal forholde os til, da vi ikke skal sælge aviser, og vi på den måde kan være menneskelige, og ikke bare urimelige og høre på.

Jeg nævnte Di María, fordi han stadig efter 3 sæsoner ikke har leveret som vi kan forvente det. Di María leveret, som man kun kan håbe, en spiller vil gøre i sin første sæson. Coentrao var jo tiltænkt en rolle som reserve for Marcelo. Og på den måde blev skånet. Han blev udskældt, og faktisk er han jo først nu ved og levere som man kan forvente. Benzema blev rigtig udskældt, men husker du hvor dårlig han var hehe?. Alle var dog enige om, at det bare var en tilvænningsperiode, og hans meget generte personlighed, som gjorde han ikke præsterede.

Jeg har aldrig rost Kaka, aldrig nogensinde. Han kan aldrig komme på holdet og han skal væk hurtigst muligt. Det har altid været min holdning og vil altid være det. Jeg nævnte blot i mit andet indlæg, at han også har spillet en eller to gode kampe i hele sin Real Madrid karriere, og derfor skal vi også vente med at vurdere succesen af Modric-indkøbet. Der skal mere end et par gode kampe til at være en succes, men som jeg også skriver: fortsætter Modric (ikke Kaka) sine nuværende takter, er han godt på vej.

"Kaka har jo også efterhånden fået spillet en eller to fine kampe i årenes løb ;), så vi bliver nødt til lige at vente en sæson eller to med at gøre ham til et flop eller en succes.".

Sorry mig der læste forkert :). Læste det som i årets løb, og ikke årenes løb. Troede du mente hans kampe omkring Deportivo kampen, hvor alle pro, troede Kaká var tilbage :).
Men den tager jeg sku på min kappe.

Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Dios.

13 år 4 måneder siden #22 af Real Madrid 7
Hold nu op modric kan godt blive en nøgle spiller i Real Madrid alle siger at han ikke kan jeg Tror han kan han er afgårene

13 år 4 måneder siden #23 af Dios
BBB skrev:

Jeg mener også Arbeloa er bedre defensivt som højreback. Ramos blev gjort til verdens bedste højreback af Real Madrid fans, men alle andre var nu enige om, at Alves, Maicon og Lahm var bedre.
Så du mener, at hvis man ikke har regnet Ramos som verdens bedste back, så er man ikke Madridista?.

Ramos har haft 1 god sæson på den højreback, og hvor man rent faktisk kunne betegne ham som den bedste højreback i verden. Det var i 2007/2008 sæsonen.

Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Dios.

13 år 4 måneder siden #24 af Jaken

Dios skrev: Modric skal vurderes, og der kan også konkluderes, at han ikke spillede godt i 2012. Når al det er sagt, så skal man være objektiv, retfærdig og realistisk. Modric er en fantastisk spiller, og desværre for ham selv, med et højt prisskilt, og der kan ikke forventes, at han går ind på et Real Madrid hold i krise og vender skuden. Der kan ikke forventes, at han med det samme går ind og levere præstationer som han gjorde i Tottenham med det samme, og der kan ikke forventes, at han svinger diagentstokken på midtbanen, uden overhovedet og kunne spansk, og kommunikere med sine holdkammerater. Modric kom fra et hold som spillede kombinationsspil, til et hold som lever på og score på omstillingerne. Jeg vil godt se Ronaldo slå igennem på et Barcelona lignende hold :).
Det er alle ting vi skal forholde os til, da vi ikke skal sælge aviser, og vi på den måde kan være menneskelige, og ikke bare urimelige og høre på.

Og jeg er fuldstændig enig med dig :) Hvad jeg skrev var heller ikke et udtryk for min egen holdning, men et udtryk for mediernes måde at håndtere Real Madrid spillere på. Jeg var også indforstået med at det ville tage tid for Modric, nu kan vi jo også allerede se at det går bedre. Medierne omkring Real Madrid stiller ofte urealistiske høje krav, derfor synes jeg heller ikke at de har været usædvanligt hårdere ved Modric end tidligere spillere.

Dios skrev: Jeg nævnte Di María, fordi han stadig efter 3 sæsoner ikke har leveret som vi kan forvente det. Di María leveret, som man kun kan håbe, en spiller vil gøre i sin første sæson. Coentrao var jo tiltænkt en rolle som reserve for Marcelo. Og på den måde blev skånet. Han blev udskældt, og faktisk er han jo først nu ved og levere som man kan forvente. Benzema blev rigtig udskældt, men husker du hvor dårlig han var hehe?. Alle var dog enige om, at det bare var en tilvænningsperiode, og hans meget generte personlighed, som gjorde han ikke præsterede.

Det vil jeg nu ikke sige. Di Maria var fantastisk i sine første 2 sæsoner, og leverede mere end hvad jeg i hvert fald havde forventet. Det er først i år, at hans niveau har været endnu mere svingende end normalt og at de bedste præstationer har udeblevet. Han spillede en vigtig rolle sidste år op til sin skade, og var på daværende tidspunkt en af vores vigtigste spillere (i første halvsæson).

Coentrao blev indkøbt som en af verdenshistoriens dyreste forsvarsspillere, det må da være et mærke der klistrer sig til en. Han blev nemlig også udskældt og, som du også siger, er det først nu at han præsterer nogenlunde.
Benzema var nemlig forfærdelig i sin første sæson og blev, efter hvad jeg husker, voldsomt kritiseret - endnu mere end Modric. Og med rette.

Hvad jeg siger er bare: Medierne har ikke behandlet Modric ekstraordinært skidt, i hvert fald ikke mere end hvad eksempelvis Benzema blev. At det er uretfærdigt, er vi begge enige i, men det er ikke desto mindre kutyme for de madrilenske medier.

Dios skrev:
"Kaka har jo også efterhånden fået spillet en eller to fine kampe i årenes løb ;), så vi bliver nødt til lige at vente en sæson eller to med at gøre ham til et flop eller en succes.".

Sorry mig der læste forkert :). Læste det som i årets løb, og ikke årenes løb. Troede du mente hans kampe omkring Deportivo kampen, hvor alle pro, troede Kaká var tilbage :).
Men den tager jeg sku på min kappe.

Heh, det er i orden ;) Jeg kan godt se hvordan sætningen kan misforstås, men når jeg skriver: "så vi bliver nødt til at vente en sæson eller to med at gøre ham til et flop eller en succes", så refererer jeg til Modric og ikke Kaka. Kaka kunne for lang tid siden blive direkte kategoriseret som et flop i Real Madrid, måske endda et af de største i fodboldhistorien.

Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Jaken.

Leveret af Kunena Forum