Spansk medie: Zidane villig til at smide Vinícius i puljen for Pogba

4 år 6 måneder siden #1 af Daniel
Transfervinduet er for...

Transfervinduet er for længst smækket i, men det forhindrer imidlertid ikke de skrivelystne spanske medier i at støve nye rygter op, som de spanske tilhængerne kan diskutere over en kop kaffe.

Således rapporterer det spanske medie El Desmarque, at Zinedine Zidane angiveligt skulle være villig til at inkludere Vinícius Júnior i en handel med Manchester United, der sender Paul Pogba den anden vej. 

Zidane har vendt tommelfingeren nedad til Christian Eriksen, Donny van de Beek og Bruno Fernandes, fordi han ser sin franske landsmand som den ideelle brik til Real Madrids midtbane, og derfor han er også parat til at gå langt for at lukke en handel med Manchester United.

Førnævnte medie melder videre, at Manchester United stadig forlanger 200 millioner euro for den 26-årige franske midtbaneprofil, hvilket fik Real Madrid til at trække følehornene til sig i sommerens transfervindue, men Zidane håber altså på, at englænderne vil blive fristet af Vinícius Júniors potentiale.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #2 af Thomaskjensen
Ja så håber jeg ikke det er ZZ-Top der bestemmer på det område. Men med en tilbagekøbs klausul er jeg med på vognen, han er et for stort talent til at sælge til nogen pris overhovedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #3 af Gude
Det håber jeg personligt på ingen måde det kommer til at ske. Synes ZZ er super men jeg begynder at tvivle lidt på ham når vi snakker om køb/salg. Tror hans stigning i graderne på gangene i Madrid, er gået ham lidt til hovedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #4 af El_Juan
Med Zizous manglende tiltro til unge spillere, så vil det ikke undre mig hvis der bare er en smule sandhed bag denne historie.

Det står efterhånden klart, at Zidane ikke rigtig aner hvordan han skal håndtere og udvikle de unge spillere. Enten sender ham det væk og hvis de endelig er i truppen, så gør han ikke rigtig brug af dem. Asensio er vel den eneste "unge" spiller han sådan rigtig har haft bare en smule succes med. Ellers taler historien efterhånden for sig selv når det kommer til Zizou og unge spillere. Han var vel ret beset heller aldrig et godt match som Castilla-træner.

Zizou er fantastisk til at håndtere store stjerner, etablerede og mere rutinerede spiller. Han ved lige hvordan han skal tale til dem, behandle dem, omgås dem og til dels også hvordan han skal få det bedste ud af dem. Men det falder lidt til jorden når det så kommer til håndteringen af de unge knægte.

Man kan vel gå så langt og stille spørgsmålstegn ved, om Zizou overhovedet matchede med strategien om at hente de bedste unge spillere. Det gik godt i første omgang fordi det primært var en gruppe af etablerede og rutinerede spillere, store stjerner og spillere som ved hvad det kræver på det højeste niveau. Nu rykker man videre med spillere som Lunin, Vallejo, Ceballos, Vinicius, Rodrygo, Kubo, Ødegaard, Reguilon mv. De fleste af dem udlejede. Er Zidane så den rette til at arbejde videre med dem når de kommer tilbage? Det tror jeg ikke på.

Fint nok hvis man for en enkelt sæson kan få succes her og nu. Men til næste sommer... Ønsker jeg mig Poch og mere ungdommelighed.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Brylle, Jakobsif555

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #5 af BBB
Jeg kan kun se Vinicius bliver mere Robinho end Neymar, så et salg har jeg det fint med. Hvis Zidane er her næste sommer, så lad os da give ham Pogba på bekostning af Vinicius.

Jeg tror ikke på Poch eller andre til at opbygge et hold i Real Madrid. Ingen træner har nok kredit hos tilskuere og Florentino, så ingen træner vil få tid til et langsigtet projekt, medmindre der er umiddelbar succes. Dette hold kan ikke få umiddelbar succes uden store indkøb.

Vi står desværre i en situation, hvor Zidane skal skabe et fundament, så en anden træner på sigt kan tage over.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #6 af -#7-

El_Juan skrev: Med Zizous manglende tiltro til unge spillere, så vil det ikke undre mig hvis der bare er en smule sandhed bag denne historie.

Det står efterhånden klart, at Zidane ikke rigtig aner hvordan han skal håndtere og udvikle de unge spillere. Enten sender ham det væk og hvis de endelig er i truppen, så gør han ikke rigtig brug af dem. Asensio er vel den eneste "unge" spiller han sådan rigtig har haft bare en smule succes med. Ellers taler historien efterhånden for sig selv når det kommer til Zizou og unge spillere. Han var vel ret beset heller aldrig et godt match som Castilla-træner.

Zizou er fantastisk til at håndtere store stjerner, etablerede og mere rutinerede spiller. Han ved lige hvordan han skal tale til dem, behandle dem, omgås dem og til dels også hvordan han skal få det bedste ud af dem. Men det falder lidt til jorden når det så kommer til håndteringen af de unge knægte.

Man kan vel gå så langt og stille spørgsmålstegn ved, om Zizou overhovedet matchede med strategien om at hente de bedste unge spillere. Det gik godt i første omgang fordi det primært var en gruppe af etablerede og rutinerede spillere, store stjerner og spillere som ved hvad det kræver på det højeste niveau. Nu rykker man videre med spillere som Lunin, Vallejo, Ceballos, Vinicius, Rodrygo, Kubo, Ødegaard, Reguilon mv. De fleste af dem udlejede. Er Zidane så den rette til at arbejde videre med dem når de kommer tilbage? Det tror jeg ikke på.

Fint nok hvis man for en enkelt sæson kan få succes her og nu. Men til næste sommer... Ønsker jeg mig Poch og mere ungdommelighed.


Meget enig. Det virker ganske enkelt virkelig besynderligt at man i ledelsen insisterer på de unge spillere, mens træneren for holdet ikke skænker dem en tanke. Ødegaard havde pyntet helt afsindigt meget på holdet i år. Ceballos har jeg ikke personligt den store fidus til, men han havde da været rar at have i truppen, så man ikke står nu med en papir-tynd bredde.

Jeg var virkelig glad da Zidane vendte tilbage. Men jeg er godt nok blevet noget mere lunken henover sommeren, ved tanken om ham som træner. Det ville simpelthen være en forbandet skam hvis han formår at ødelægge det eftermæle, som han skabte med de mange titler i første omgang.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #7 af Sahinovic
Jeg har aldrig forstået hvorfor det er, at man overhovedet går efter Pogba i første omgang? Er der en herinde der kan fortælle mig hvad hans spidskompetence er, eller hvilke egenskaber han er i besiddelse af der er ekstraordinære - for jeg ved det ærgeligt talt ikke.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #8 af Lars1991

Sahinovic skrev: Jeg har aldrig forstået hvorfor det er, at man overhovedet går efter Pogba i første omgang? Er der en herinde der kan fortælle mig hvad hans spidskompetence er, eller hvilke egenskaber han er i besiddelse af der er ekstraordinære - for jeg ved det ærgeligt talt ikke.


Hans styrker er da ret åbenlyse? Super stærk, fin fart. Det gør at han fylder meget defensivt. Derudover har han en super teknik, godt langskud, godt overblik og kan lave nogle vilde afleveringer. Han er jo egentlig tæt på en komplet spiller.
Det der trækker ham ned er jo han stabillitet, indstilling og beslutninger på banen. Med alt det han kan, skal han simpelthen have en meget større indflydelse på spillet, men det har han jo tit ikke. Han kan virke ufokuseret og lad. Lidt det der opgivende kropssprog som Ronaldo også havde, og egentlig også lidt for tit den samme egoisme. Ronaldo afgjorde jo så bare så mange kampe at det var ok, det gør Pogba ikke.
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved Lars1991.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #9 af Sahinovic

Lars1991 skrev:

Sahinovic skrev: Jeg har aldrig forstået hvorfor det er, at man overhovedet går efter Pogba i første omgang? Er der en herinde der kan fortælle mig hvad hans spidskompetence er, eller hvilke egenskaber han er i besiddelse af der er ekstraordinære - for jeg ved det ærgeligt talt ikke.


Hans styrker er da ret åbenlyse? Super stærk, fin fart. Det gør at han fylder meget defensivt. Derudover har han en super teknik, godt langskud, godt overblik og kan lave nogle vilde afleveringer. Han er jo egentlig tæt på en komplet spiller.
Det der trækker ham ned er jo han stabillitet, indstilling og beslutninger på banen. Med alt det han kan, skal han simpelthen have en meget større indflydelse på spillet, men det har han jo tit ikke. Han kan virke ufokuseret og lad. Lidt det der opgivende kropssprog som Ronaldo også havde, og egentlig også lidt for tit den samme egoisme. Ronaldo afgjorde jo så bare så mange kampe at det var ok, det gør Pogba ikke.


Du har nok ret i, at han defensivt egentligt er ret så OK, men jeg har valgt at se bort fra dette da jeg ikke mener vi har brug for en midtbanespiller der er defensiv orienteret. Med henhold til at han har en super teknik, godt langskud, godt overblik og kan lave nogle vilde afleveringer er jeg uenig i, set fra det perspektiv at han ikke er ekstraordinær i nogle af disse (det er dette jeg efterlyser) - Kevin De Bruyne og Gündoğan eksempelvis slår ham på samtlige af disse (offensive) parametre.

Så ja, jeg er enig i at Pogba kan lidt af det hele, men jeg mangler den ene egenskab hvor han virkeligt er ekstraordinær, og skiller sig ud fra andre midtbanespillere. Han er ikke den bedste - eller blandt de bedste - til noget som helst IMO.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #10 af mohbar
Pogba er en klassespiller, men det giver sg ikke mening at ZZ er så forhippet på at lade Vinicius indgå i en byttehandel med ham.. Vi har gjort så meget for at udvikle ham og giver ham kampe i ny og næ og nu hvor ZZ så pludselig er kommet til og ønsker at ofre Vini på skafottet så skal han bare væk!!?? Nej tak! Vini bør få mindst et år mere til at bevise sit værd.

ZZ er bare endnu en træner i den lange kæde af trænere Real Madrid har haft -endda en af de taktisk dårligere - medens at Vini på sigt har potentiale til at udvikle sig til noget stort.

Synes efterhånden at ZZs interesse for Pogba er på grænsen til at være psykotisk. Måske kunne Perez få ham til at miste interessen ved at foreslå at Vazquez skulle indgå i en byttehandel med Pogba!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #11 af Kimbo
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved Kimbo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #12 af Kimbo

Thomaskjensen skrev: Ja så håber jeg ikke det er ZZ-Top der bestemmer på det område. Men med en tilbagekøbs klausul er jeg med på vognen, han er et for stort talent til at sælge til nogen pris overhovedet.

Please stop med det der ZZ-Top
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, Evden, Kialpe, JK

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce