Podcast-Special: CL-optakt med Peter Grønborg

4 uger 6 timer siden #13 af Sebberg

Dios skrev: @Sebberg.

Man kan jo altid diskutere om den ene eller anden er god nok, men der hvor han rammer bedst er om snakken om de nærmest umulige store transfers. Perez nævnte det jo også forleden, at man har været interesseret i diverse store stjerner, hvor klubberne bare ikke vil sælge. Hvad gør man så? Så kan man selvfølgelig gå vejen og svine alt og alle til, eller erkende, at de tider bare er forbi medmindre vi betaler 500% for meget for spilleren, som mange af de engelske klubber gør det.

Snakken om de manglende indkøb/fornyelse af holdet ville jo aldrig have været på tale, hvis man kunne hente Lewandowski, Hazard, Mbappé og Pogba som må betegnes som de største spillere klubben åbent har været interesseret i de sidste 4 år, og som Perez åbent erkender har været umulige, hvis vi ser bort fra vi endelig har fået Hazard, men det er jo 4 år siden vi første gang prøvede at købe ham fra Chelsea af.
Det hænger jo lidt sammen med, at de spillere man har i truppen er en form for "nødløsning". Nuvel, så mener jeg helt klart stadig Isco vil være en stjerne på holdet, hvis han f.eks. spillede under Pep, men det er egentlig irrelevant. Han er ikke god nok for Real Madrid grundet den stil vi har, og længere er den bare ikke.
Derfor er det også logisk, at omlægge strategien om, at købe de bedste spillere, da Real Madrid ikke er den største på banen længere når vi taler om økonomi, og her springer kæden så lidt af for mig. For det tror jeg aldrig har været en førsteprioritet for Perez, men nærmere en konsekvens af, at man ikke kan gøre som i gamle dage, så nej vi er ikke Villarreal, hvor vi skal udvikle stjerner for andre klubber, men vi er heller ikke Real Madrid tilbage i det første årti af 00'erne, som kunne gøre præcis hvad vi havde lyst til, fordi ingen andre klubber kunne følge med os.

Det hele giver efterhånden mening, og det er dejligt at hører Perez tale åbent om tingene, og det giver et langt større indblik i tingene.

Det er måske også historiens nemmeste argument for Perez, der har været enormt svag på købsfronten. 'Det har været umuligt'...

Intet er umuligt. Det handler om, at Florentino på sine gamle dage er blevet en nærigfar, og det er helt fint med det princip, hvis man har råd til at være det. Hvis truppen er nogenlunde fuldendt og indkøbene er sekundære.

Men det har ikke været tilfældet. Pålidelige spanske medier har ved mange af vores transfersagaer de sidste par år - Mbappé, Hazard, Pogba etc. - berettet, hvordan Perez har synes, at prisen var for høj, og at han ikke vil betale.

Vi er Real Madrid, der er en af de største klubber at spille i, og som de seneste fem år faktisk har indkasseret fint med penge i forhold til salg af spillere. Vi burde sgu kunne gå ud og hente dem vi vil, og det har vi også kunnet, hvis vi virkelig gad. Selvfølgelig kunne man have hentet Pogba i år, hvis man ikke havde trukket den så længe, og det samme er tilfældet med Hazard de seneste par sæsoner. Selvfølgelig kunne man også være kommet af med Bale tidligere på sommeren eller sidste sommer, hvis man virkelig ville.

Det handler om, at Perez har forsøgt at være en fornuftig købmand, men den fornuft har der bare ikke været råd til de seneste sæsoner, og det giver kæmpe bagslag på banen nu.

Sørgeligt - intet mindre.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 6 timer siden #14 af Sebberg
Og en tilføjelse.

Det er naturligvis ikke alene Perez' ansvar, men hele samarbejdet med Zidane.

Vores midtbane har sejlet i mange år, og det var så soleklart for enhver med minimal fodboldforståelse efter sidste sæson, at man havde brug for nyt blod der.

Man var enig med både Van de Beek og Eriksen, men Zidane lagde sig fast på Pogba.

Hvad fanden nytter det, når man så ikke kunne få Pogba? Nu står vi med den samme jammerlige midtbane, der intet liv har, og som bliver løbet over ende konstant.

4 uger 5 timer siden #15 af Dios
@Sebberg.

Nærigfar? :D Man fik Ronaldo og Bale til €100 millioner. Er man så nærrig, hvis man ikke vil betale €200 millioner for Hazard eller Pogba? Kan det skyldes priserne er steget så ekstremt meget, at man bare ikke kan være med? Jeg ville elske, hvis Perez bare bruge 100 milliarder og samlede det bedst FM hold i hele verden, men jeg ville hade ham endnu mere, hvis det betød vi spillede i Segunda året efter, fordi vi ikke kunne følge med længere. Realistisk set, så kan vi ikke give 600 mio. kr. For en back som Danilo, som City har gjort. Vi skal trods alt tjene pengene i klubben før vi kan bruge dem. Sådan er det jo desværre ikke i andre klubber.

Som du ved, så var Mbappé allerede Real spiller indtil hans far fik ham overbevist om, at han ikke skulle være Ronaldo's afløser, så Perez var jo villig til at springe banken for ham, og det er her jeg synes folk er blevet forfærdelige. Hvorfor bringe sådan et køb op, når du udmærket godt ved at det er ren politikersnak?

Er dog helt enig i, at man sagtens kunne komme af med Bale tidligere, og den står Perez selv for. Er dog ikke enig i, at man bare skal købe for at købe. Nu har jeg aldrig været den største fan af Pogba, og kan egentlig ikke se det helt vilde i ham, men kan godt forstå hvorfor Zidane ikke vil erstatte ham med Eriksen. De er 2 vidt forskellige typer, og ja vi står uden forstærkninger til midtbanen, men mon dog Eriksen havde hjulpet på det problem. En spiller uden power, som helt sikkert vil gøre det bedre end James og til dels Isco, men hvis det ikke er det Zidane vil, så er det ikke sådan det skal være.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

4 uger 4 timer siden #16 af Sebberg
@Dias

Kald det nærigfar eller mangel på realitetssans. Du kan jo ikke sidde med korslagte arme og være chokeret over inflationen af transfersummerne, mens resten af ens konkurrenter ser det som en barsk realitet, som man bliver nødt til at acceptere.

Selv Barca, der i mange år har været notorisk tilbageholdne med at købe spillere for dyre beløber, har jo accepteret, at de skal betale næsten en milliard for Dembele, for de ved, at de høje beløber også modsat er en gevinst på salgssiden. Tror du, at de går konkurs i 2020 eller havner i Segunda?

Glem ikke, at vi solgte Morata for 66 millioner euro. Ronaldo for 117 millioner euro som 40-årig.

Selvfølgelig kan man være med.

Enig med Eriksen, men det er jo bare et signal om, at det ikke har været så svært at skaffe forbedringer, som man forsøger at gøre det til. Det har som sagt været åbenlyst for enhver, at der manglede nyt DNA på midten, og om så det var Van de Beek, Eriksen, Milinkovic-Savic eller en helt fjerde, så ville man kunne hente dem. Det ville man også med Pogba, hvis man bare tidligt på sommeren havde taget sig sammen og lagt et ordentligt beløb i stedet for at forsøge at trække den, før det blev for sent.

Du vil slet ikke erkende, at det decideret skandaløst, at man med de seneste sæsoners - især den sidste - kønsløse og til tider forfærdelige - spil ikke har formået at hente med end én ny starter til holdet?
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

3 uger 6 dage siden #17 af Dios
@Sebberg.

Er der da indikationer om, at det er sådan Perez operere? Der er ingen andre konkurrenter, som har set det i øjnene. Vi skal måle os selv med Barca og Bayern, og her har vi købt ind langt dyrere end dem de senere år. Selv Juve er begyndt at få sponsorat penge fra Ford af for at få deres indkøb i hus. Man kan være enig eller ej, men det er immervæk at skyde over mål, hvis man mener Perez er blevet nærig. Tingene skal hænge sammen, og Barca købte jo kun Dembele af nød. Havde man stadig haft Neymar, så havde de jo ikke overvejet ham grundet hans pris. Hans pris hang også lidt sammen med, at Barca var desperate og havde masser af penge.

Selvfølgelig kan vi være med. Vi har lige slået rekorden i, at bruge flest penge i et transfervindue, men vi kan ikke købe spillere som der ikke er tænkt over som andre kan. Vi kan ikke bare købe Eriksen, og sige fuck ham næste sæson, hvis han ikke levere for derefter at købe Pogba. Jeg forstår godt hvorfor man ikke købte Hazard for 1,6 milliarder sidste sommer, og jeg forstår også godt hvorfor Real ikke gav det beløb for Pogba denne sæson. Det er simpelthen for mange penge, selvom de uden tvivl ville pynte, men problemerne er langt dybere end et par spillerindkøb, så lige lidt vil det måske hjælpe.

Jeg er utrolig skuffet over tingenes udvikling. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man ikke har købt ordentligt ind til holdet de sidste mange år. Jeg er fan af utrolig mange ting der sker og er sket i Real Madrid de sidste 5-6 år, men ligeså mange dårlige ting kan jeg også sige om det.
Modsat mange andre, så synes jeg aldrig vores problem har været den centrale midtbane. Jeg har set den, som den absolut stærkeste midtbane nogensinde sammen med Busquets, Xavi og Iniesta trioen. Problemet for mig har altid været den sidste brik oppe foran med Ronaldo og Benzema. Vi har manglet kreativitet og dynamik, og ja man kunne måske godt have hentet sådan en spiller til midtbanen, men så mister man bare den kontrol og overlegenhed vores midtbane har udstrålet de sidste 4-5 år. Bale har fået alt for lang snor, og havde man udskiftet ham med Hazard for 3 år siden, så havde vi med statsgaranti været langt mere konkurrencedygtige i alle turneringer. Vi havde måske slet ikke bemærket hvor statisk en trio vi havde på midtbanen, hvis ikke sammensætningen var så elendig, men individuelle kvaliteter har reddet os. Så ja, jeg synes det er helt igennem skandaløst, at vi ikke har handlet bedre ind, men denne sommer har været den absolut bedste siden 09.

Nu er jeg ikke økonom, men jeg kan love dig for, at jeg havde smidt Bale, James og Mariano af helvedes til inden sæsonen startede. Jeg har ikke tal på hvad det ville koste, eller hvor meget vi har på banken uden salg af dem, men det er jo de 3 spilleres skyld, at vi ikke kunne registrere nogen nye.

Og bare lige for at slå det fast, så synes jeg også Zidane griber tingene helt forkert an. Han prøver det samme kamp efter kamp, og forventer samme resultat. Jeg tror helt sikkert på, at Kroos og Modric kan komme igang igen, men ikke nødvendigvis under de her forhold. Zidane bliver nødt til at ryste posen, og spille lidt mere usikkert.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.