Ronaldinho: Vinicius er snart blandt verdens bedste

1 måned 2 dage siden #1 af Jbner
Ronaldinho tror...

Ronaldinho

Ronaldinho tror på at Vinicius snart vil være blandt verdens bedste spillere.

Den 19-årige angriber er i gang med sin anden sæson i Real Madrid, men han går igennem en svær periode i øjeblikket, hvor han ikke har kunne få sit spil igang.

Ikke desto mindre tror den tidligere Barcelona-spiller, og verdensmester, Ronaldinho, at Vinicius inden længe vil være blandt verdens bedste spillere.

- Vinicius er allerede i en af de bedste klubber i verden.

- Jeg tror at han snart vil være i blandt de bedste.

Udtalelserne fra Ronaldinho kom i forbindelse med en opvisningskamp. Her blev han også spurgt ind til den nært forestående El Clásico.

- Jeg håber det bliver en god kamp, hvor der kommer mange mål, og de store stjerner viser sig frem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 dage siden #2 af Matamoro
Kun hvis Zidane giver ham tre kampe i streg på venstrekanten
Sidste redigering: 1 måned 2 dage siden ved Matamoro.

1 måned 1 dag siden #3 af Ramos4

Matamoro skrev: Kun hvis Zidane giver ham tre kampe i streg på venstrekanten

Så begynder han på magisk vis at ramme målet?

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 1 dag siden #4 af Matamoro
Man har da aldrig hørt om at en 19 årig kan udvikle sig
Følgende bruger(e) sagde tak: doven

1 måned 1 dag siden #5 af BBB
Hvem var det nu, der påstod, at vi snart ville glemme Hazard, fordi Vinicius er bedre?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 1 dag siden #6 af Matamoro
Vinicius har ikke fået chancen endnu. Hvis Zidane vil give ham tre kampe i træk på venstrekanten, så er der ikke en kæft der taler om Hazard på venstrekanten mere.
Knægten er 19 år. Det dur ikke med et kvarter i ny og næ på forskellige positioner.

Sidste sæson spillede han markant bedre end Hazard har gjort indtil videre i denne sæson. Hvor lang snor skal Hazard have?

Jeg sagde det fra starten af: Hazard bliver et flop i Madrid. Vi bør satse på Vinicius og Rodrygo.
Sidste redigering: 1 måned 1 dag siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 måned 1 dag siden #7 af Thomaskjensen
Jeg tror så ikke at 3 kampe er nok, problemet er vel at han er for god til at leje ud i 1-2 år.
Naturligvis er de der angribere nogle mærkelige størrelser, fra den ene dag til den anden kan målene vælte ind.
Giv han venstre kan i de mindre kampe, og smid Hazard ind på midten, Vinicius er fremtiden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro

1 måned 1 dag siden #8 af Dios
@Matamoro.

Jeg er oprigtigt interesseret i din mening, så misforstå mig ikke. Vi taler bare om en spiller, som har domineret en af de sværeste ligaer i flere år i træk. Han scorede 16 mål og lavede 15 assist i ligaen sidste sæson, og bliver af mange betegnet som en af de bedste i verden.
Ham vil du erstatte med en spiller som har scoret 3 gange og lavet 3 assist i alle turneringer i hele hans Real Madrid karriere. Jeg ville elske at hører hvorfor med gode saglige argumenter. Hvad er det der gør, at du tvivler på Hazard, og hvad får dig til at tro Vinicius på ingen tid vil kunne udvikle sig med lysets hastighed?
Det handler ikke om alder, da du decideret laver den direkte sammenligning imellem Hazard og Vinicius nu, så her skal alderforskellen selvfølgelig ikke spille en rolle.

Vinicius har fået chancen man får i Real Madrid når konkurrencen er så stor. Det samme har James, Valverde, Mendy og til dels også Odriozola. Det handler om at gribe den chance, og spille sig selv på holdet. Det gjorde Vinicius i den grad sidste sæson, men han så decideret dårlig ud i pre-season og mangler stadig sit egentlige gennembrud under Zidane, som Valverde har fået, og skal bygge videre på.
Konkurrencen er som sagt stor, så chancerne skal nok blive ved med at komme, men spiller Hazard sig først varm, så vil hans spil jo overstråle Vinicius IMO, og derfor vil det være endnu sværere at slå sit navn fast.

Jeg vil seriøst elske at se dine argumenter, som ikke bare handler om Vinicius skal have 3 kampe fra start, for så glemmer vi Hazard, eller hans alder er en hindring for ham nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 1 dag siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, Jbner

1 måned 1 dag siden #9 af Fondo_Sur
Ja, og Robinho blev den nye Pelé, Danilo den nye Cafú. Gago den nye Redondo osv.

Der er intet der er sikkert.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"

1 måned 1 dag siden #10 af Kratmus

Fondo_Sur skrev: Ja, og Robinho blev den nye Pelé, Danilo den nye Cafú. Gago den nye Redondo osv.

Der er intet der er sikkert.

Eriksen den nye Laudrup (Læs: Niveau til RM eller Barca) ;)

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

1 måned 1 dag siden #11 af Daniel
Dios

Den statistik du har på Vinícius Jr., hvor har du den fra? Han har spillet 38 førsteholdskampe for Real Madrid, scoret fire mål og lavet 13 assists. Syv af dem er godt nok i CdR, men de tæller vel også med, hvis du refererer til "alle turneringer" ;-)

www.transfermarkt.com/vinicius-junior/le...erein/spieler/371998

Jeg er dog stadig enig i din pointe, så det ændrer mine tal ikke på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Brylle

1 måned 1 dag siden #12 af Matamoro

Dios skrev: @Matamoro.

Jeg er oprigtigt interesseret i din mening, så misforstå mig ikke. Vi taler bare om en spiller, som har domineret en af de sværeste ligaer i flere år i træk. Han scorede 16 mål og lavede 15 assist i ligaen sidste sæson, og bliver af mange betegnet som en af de bedste i verden.
Ham vil du erstatte med en spiller som har scoret 3 gange og lavet 3 assist i alle turneringer i hele hans Real Madrid karriere. Jeg ville elske at hører hvorfor med gode saglige argumenter. Hvad er det der gør, at du tvivler på Hazard, og hvad får dig til at tro Vinicius på ingen tid vil kunne udvikle sig med lysets hastighed?
Det handler ikke om alder, da du decideret laver den direkte sammenligning imellem Hazard og Vinicius nu, så her skal alderforskellen selvfølgelig ikke spille en rolle.

Vinicius har fået chancen man får i Real Madrid når konkurrencen er så stor. Det samme har James, Valverde, Mendy og til dels også Odriozola. Det handler om at gribe den chance, og spille sig selv på holdet. Det gjorde Vinicius i den grad sidste sæson, men han så decideret dårlig ud i pre-season og mangler stadig sit egentlige gennembrud under Zidane, som Valverde har fået, og skal bygge videre på.
Konkurrencen er som sagt stor, så chancerne skal nok blive ved med at komme, men spiller Hazard sig først varm, så vil hans spil jo overstråle Vinicius IMO, og derfor vil det være endnu sværere at slå sit navn fast.

Jeg vil seriøst elske at se dine argumenter, som ikke bare handler om Vinicius skal have 3 kampe fra start, for så glemmer vi Hazard, eller hans alder er en hindring for ham nu.

Jeg synes Hazard er en fantastisk spiller. Han er en af de allermest seværdige spillere i verden. Han virker tilmed til at være sympatisk. Jeg ville elske at se ham triumfere i Real Madrid.
Sagen er bare, at jeg tror ikke han får succes i Real Madrid. Han er den type som lever alene på sin kreativitet og teknik. Dem er der ikke mange af og der er endnu færre der klarer sig på den allerøverste hylde på den måde. Han går ikke synderligt op i fitness og han har heller ikke en særlig veludviklet målnæse. Han har ikke en sindsyg ærgerrighed. Han er heller ikke en ledertype. Han kan bare godt lide spillet og han er blandt de bedste i verden til det. Han er på mange måder en romantisk drøm om hvordan spillet bør være.
Det er bare ikke nok i Real Madrid hvor man skal vinde alt, hver sæson.

Vinicius er en ung knægt med et vanvittigt stort potentiale. Han har ekstremt hurtige fødder, både i forhold til driblinger og sprint på den korte og lange distance. Det er medfødt. Det kan man ikke forbedre ved træning. Enten har man det eller også har man det ikke. Den fart betyder at han altid vil true modstanderen i bagrummet, nærmest uanset hvor småt det bagrum er. Han har en fantastisk selvtillid og vindermentalitet selv om han er en ung knægt. Han kommer til klubben som 18 årig og i sin debutsæson indtager han rollen som den bærer Real Madrids angrebsspil. Han nærmest legede med alle sine modstandere på venstrekanten. Hans spil oser af selvtillid. Han er ekstremt direkte i sit spil og prøver hele tiden at finde nye veje til at angribe modstanderen. Han prøver aldrig at spille alibi-bold.
Sådan en personlighed er også medfødt. Enten har man den eller også har man den ikke.

Når det er sagt, så er det klart at han er uortodoks. Det er også derfor at der mange som ikke kan lide ham. Der er mange som foretrækker det mere polerede spil. Vinicius vil altid lave nogle skæve bolde og mislykkede driblinger. Det kan man ikke undgå når man prøver så mange forskellige ting af som han gør og når man er så direkte i sit spil. Men evnen til at træffe beslutninger i spillet kan man opøve ved træning og erfaring. Han skal lære at docere sit spil. Jeg synes dog han virker til at være en ydmyg fyr der gerne vil tage ved lære. Så det ser jeg ikke som en forhindring for hans udvikling.
Så er der evnen til at afslutte som folk hæfter sig ved. Afslutninger kan man også træne og forbedre markant.

Så er der dem som hævder at Real Madrid ikke er en udviklingsklub og der ikke er tid til at udvikle et råt talent som Vinicius. Der mener jeg bare at vi ikke har noget at tabe. Hazard blev købt som en verdenstjerne og har overhovedet ikke leveret noget endnu. Han ligner på ingen måde en spiller som skal bære det her hold. Vinicius evnede at bære holdets angrebsspil i sidste sæson. Giv ham mulighed for at vise at han kan fortsætte hvor han slap. Det kan ikke blive værre end det Hazard præsterer for tiden.
Sidste redigering: 1 måned 1 dag siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, madrid2000

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.