Ronaldinho: Vinicius er snart blandt verdens bedste

4 år 5 måneder siden #13 af -#7-
Personligt synes jeg det ser ud som om Vinicius lige nu ikke udvikler sig som forventet. Han har på ingen måde formået at bygge videre på sidste sæson, og er faktisk blevet meget dårligere. Afslutningerne sidder der fortsat overhovedet ikke, og man kunne have forventet at det især ville være noget han havde arbejdet på, men det ser faktisk ud til at være blevet værre, utroligt nok. Derudover ryger mange driblinger også fra ham, og beslutningerne er heller ikke blevet en tøddel bedre, igen tværtimod nærmest.

Det synes jeg er enormt bekymrende, uanset om meget af det så er en selvtillidsting, for Real Madrid og os fans havde helt bestemt håbet at han ville udvikle sig mere i retningen af Neymar, mens han lige nu allermest ligner en Robinho-light. Rodrygo foreksempel ligner et langt mere færdigt produkt, på trods af at han er yngre og nyere i klubben, og var de kommet til klubben samtidig er jeg ikke i tvivl om at det var Vinicius som skulle spille for Castilla, og altså ikke omvendt.

Og skal vi ikke også blive enige om at ham som bar Real Madrids angrebsspil sidste sæson og denne, er gode gamle Karim.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, Jonas, Jbner, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #14 af Dios

Daniel skrev: Dios

Den statistik du har på Vinícius Jr., hvor har du den fra? Han har spillet 38 førsteholdskampe for Real Madrid, scoret fire mål og lavet 13 assists. Syv af dem er godt nok i CdR, men de tæller vel også med, hvis du refererer til "alle turneringer" ;-)

www.transfermarkt.com/vinicius-junior/le...erein/spieler/371998

Jeg er dog stadig enig i din pointe, så det ændrer mine tal ikke på.


Synes selv det lød af lidt, da jeg for et par dage siden sad og så en video på 10-12 min. af Vinicius, hvor jeg mindes jeg så flere mål, men dobbelt tjekkede det ikke. Jeg slog det hurtigt op på whoscorred, men der er ikke Cdr kampe med kan jeg se :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #15 af Dios
@Matamoro.

Dejligt indlæg, og er da enig i stort set hele dit indlæg med få undtagelser :)

Mit problem med dine argumenter er, at du sætter 2 vidt forskellige præmisser op for Hazard og Vinicius for deres succes. Jeg er helt med på, at deres situationer er vidt forskellige, men der hvor den er fælles er, at Real Madrid presset er ens for både Vinicius og Hazard. Det er jo ikke sådan, at fordi Vinicius spiller, så vil holdet/spilleren blive klappet af banen, hvis vi hiver en uafgjort hjem. Den vindermentalitet der hedder: "Det er bare ikke nok i Real Madrid hvor man skal vinde alt, hver sæson" som du selv skriver gør sig gældende for både Hazard og Vinicius, så jeg synes ikke rigtig mit spørgsmål bliver besvaret.
Rent kvalitetsmæssigt her og nu har jo intet at gøre med, at Vinicius sagtens kan lærer at sparke på mål, eller docere sit spil, som jeg i begge punkter er helt enig i. For det er "bare" at sparke på mål i en time hverdag i langtid nok før det kommer. Problemet opstår som brugeren -#7- nævner, at det faktisk allerede nu burde være væsentlig bedre. Han har haft et halvt år fra hans skade til nu, hvor han specielt på det punkt skulle have rykket sig væsentligt, og her ser det bare ikke skide forbedret ud.

Hazard har på ingen måder leveret, men hans spil bliver gradvist bedre, og i seneste kamp viste han også prøver på sin enorme kvaliteter. Overhovedet ikke nok endnu, men modsat Vinicius, så handler det om fysisk form og tilpasning, hvor imod Vinicius stadig mangler at lærer det, og det er her problematikken opstår for mig.
Vinicius er en spiller, som indenfor de næste 3 sæsoner forhåbentlig er den helt store stjerne. Jeg er ikke helt med på bølgen, og vil kalde ham den nye Robinho, for der er immervæk kæmpe forskel på deres indgangsvinkel og kvalitet, men det er mig uforståeligt, at du ikke vil give en af de bedste i verden mere end 5 kampe før at dømme ham ude, for en spiller som Vinicius hvis spil lader til at være gået i stå.

Jeg synes Real Madrid er blevet mere end bare en klub som køber verdensklassespillere, og selvfølgelig er der plads til at udvikle spillere. Jeg er bare ikke fan af, at man i Real Madrid vil bygge holdet op om en spiller, som stadig mangler at bevise sit værd på højeste plan. Forstå mig ret, så gjorde Vinicius det fremragende sidste sæson, men bare ikke fremragende nok til, at Real Madrid skulle bygge holdet op omkring ham i en så ung alder med så store problemer foran mål. Og så er jeg bare heller ikke enig i, at Vinicius var vores angreb sidste sæson. Benzema overstrålede ham i den grad. Præcis ligesom han også gør denne sæson.
Der er helt klart plads til Vinicius på holdet, men bare ikke som fast mand som det ser ud nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #16 af Matamoro
Jeg vil ikke dømme Hazard ude. Selvfølgelig skal han have muligheden for at spille sig i form. Jeg tror desværre bare ikke at vi får at se en Hazard der er ligeså god som han var for Chelsea. Men lad os nu se

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #17 af Dios

Matamoro skrev: Jeg vil ikke dømme Hazard ude. Selvfølgelig skal han have muligheden for at spille sig i form. Jeg tror desværre bare ikke at vi får at se en Hazard der er ligeså god som han var for Chelsea. Men lad os nu se


Og sådan er det jo. Jeg tror han bliver langt bedre end det niveau han viste i Chelsea, HVIS Real Madrid som hold ikke falder helt sammen ligesom sidste sæson, men gradvist begynder at få implementeret Zidane's nye ideer, og diverse stjerner hæver deres niveau betragteligt, som jeg allerede nu synes flere har gjort.
Hazard er ikke Ronaldo's erstatning, for den individualist kan vi ikke erstatte 1 til 1 som det ser ud nu, men vi kan gøre holdet langt bedre, og her hjælper Hazard ekstremt meget.

Vi har et relativt nemt kampprogram resten af året, så hvis holdet kan holde fokus og få de 3 point i alle kampe, så tror jeg vi får en Hazard at se, som endda kan begynde og vinde individuelle priser.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce