Zidane sejrer kun i 50% af kampene

4 uger 22 timer siden #1 af Administrationen
Statistikken er ikke med...

ZidaneSevilla2

Statistikken er ikke med Zinedine Zidane i Real Madrid i franskmandens anden periode.

I de første 20 kampe er det nemlig kun blevet til 10 sejre, altså blot 50% og dermed ligger han langt under manden, som han afløste, Santiago Solari, som høstede sejre i mere end 70% af kampene. Det har ikke hjulpet Zinedine Zidane nævneværdigt, at man er kommet ind i en ny sæson, for i forgangne sæson blev det til 5 sejre i de sidste 11 kampe (45%), mens det blot er steget til 55% i den nye sæson med 5 sejre af 9 mulige. Til sammenligning opnåede Santiago Solari 12 sejre i sine 17 kampe.

I sin første periode som træner opnåede Zidane 68 sejre i 96 kampe, altså 70% og der bringer ham ind på en fjerdeplads over trænere i perioden 2009-2019, hvor Pellegrini (81% i 38 kampe.), Mourinho (76% i 114 kampe) og Ancelotti (75% i 76 kampe.) ligger foran franskmanden.

I sin anden periode er franskmanden droppet ned på en 7. plads og han overgår kun Julen Lopetegui, som fik 4 sejre i sine 10 kampe. Foran sig har han altså Solari og også Benítez, som nåede 11 sejre i 18 kampe, svarende til 61%.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 22 timer siden #2 af Salix7
Perez og klubben kan næppe leve med den statistik ret længe - såfremt Zidane ikke formår at implementere et klart spilkoncept og en måde at sætte spillerne op på, så er han færdig inden jul og senest til næste sommer!

Om man kan/kunne lide Mourinho eller ej, så løb spillerne for ham, og vi pressede modstandene helt vanvittigt de første 20-25min, hvilke ofte gjorde at vi var foran 1 eller 2-0. Samtidig var der langt mere styr på defensiven - derudover nåede Mourinho som den første 100 point i én sæson samt 121 mål i én sæson.
Jeg ser gerne ham eller Jürgen Klopp som den næste træner, da begge har bevist, at de kan bygge et hold op - hvilket vi i den grad for brug for!

4 uger 21 timer siden #3 af Matamoro
Lad os få Solari tilbage

4 uger 20 timer siden #4 af Sahinovic
Zidane har haft muligheden for at stille med det bedste hold i hvad, to kampe? Altså hvor alle mand har været klar, og så igen, har det altid været spillere der lige er vendt tilbage fra en skade, eller lige har haft brug for at komme i kampform.

Det har jo på ingen måder været optimalt, og det skal vel tages med i betragtning inden der allerede nu i oktober måned, tales om erstatninger.

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ElMadrid

4 uger 19 timer siden #5 af Salix7

Sahinovic skrev: Zidane har haft muligheden for at stille med det bedste hold i hvad, to kampe? Altså hvor alle mand har været klar, og så igen, har det altid været spillere der lige er vendt tilbage fra en skade, eller lige har haft brug for at komme i kampform.

Det har jo på ingen måder været optimalt, og det skal vel tages med i betragtning inden der allerede nu i oktober måned, tales om erstatninger.

Vi alle ved, at skaderne er væltet ned over klubben i et omfang, som de færreste vel kan huske at have set før.
Men det ændrer bare ikke på, at vi ikke har et klart og tydeligt spilkoncept, at motivationen lader til at være i bund hos spillerne og disciplinen er en by i Rusland.
Alle tre mangler kan ikke skydes på skaderne, men derimod manden, som er chef (træner) for truppen - derfor ser jeg det som helt naturligt, at der bliver givet udtryk for bekymring.
Kan Zidane ikke rette op eller i det mindste vise tegn på en strategi, som begynder at tage form efter 9-12 måneder, så vil det være naturligt at hans chef skrider til handling.

4 uger 18 timer siden #6 af Sahinovic

Salix7 skrev:

Sahinovic skrev: Zidane har haft muligheden for at stille med det bedste hold i hvad, to kampe? Altså hvor alle mand har været klar, og så igen, har det altid været spillere der lige er vendt tilbage fra en skade, eller lige har haft brug for at komme i kampform.

Vi alle ved, at skaderne er væltet ned over klubben i et omfang, som de færreste vel kan huske at have set før.
Men det ændrer bare ikke på, at vi ikke har et klart og tydeligt spilkoncept, at motivationen lader til at være i bund hos spillerne og disciplinen er en by i Rusland.
Alle tre mangler kan ikke skydes på skaderne, men derimod manden, som er chef (træner) for truppen - derfor ser jeg det som helt naturligt, at der bliver givet udtryk for bekymring.
Kan Zidane ikke rette op eller i det mindste vise tegn på en strategi, som begynder at tage form efter 9-12 måneder, så vil det være naturligt at hans chef skrider til handling.

Men er det ikke ham chefen der har genansat ham? Det må vel have sket på baggrund af nøje overvejelser(eller?), og når det er det, så holder man da vel også fast i den beslutning man har taget, som minimum til sommer.

Benítez, Lopetegui og nu måske Zidane, det er jo grotesk at man i Real Madrid ikke kan stå bag de valg man selv foretager sig.

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Sidste redigering: 4 uger 18 timer siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

4 uger 13 timer siden #7 af Dios
Og så skal Zidane’s første 2 måneder jo på ingen måde tælle med. Han sagde sit job op på grund af den manglende forbedring i truppen, og en ansættelse af ham skal ses som en helt ny ansættelse, selvom jeg kan læse mig frem til, at mange åbenbart har ufatteligt svært ved at forstå det.
Vi er ikke i 2017 længere! Hvis Zidane fundamentalt vil ændre noget på holdet, så skal man se bort fra han tidligere har været ansat, og derfor skal Perez på ingen måde skride til handling, og hvad vil det dog ændre? Endnu en trænerfyring og endnu en træner som skal overtage det samme hold med en forventning om nye resultater.
Tal om at pisse i bukserne for at holde på varmen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

4 uger 11 timer siden #8 af Doc.juego
Vanvittig dårlig statistik.
Men vi er jo ikke hægtet af i nogle af turneringerne.
Lad ham gå sæsonen ud, og hvis det ser skidt ud, så arbejd på at få en anden træner type. Man skylder da Zidane sæsonen ud.

4 uger 9 timer siden #9 af Salix7

Sahinovic skrev:

Salix7 skrev:

Men er det ikke ham chefen der har genansat ham? Det må vel have sket på baggrund af nøje overvejelser(eller?), og når det er det, så holder man da vel også fast i den beslutning man har taget, som minimum til sommer.

Benítez, Lopetegui og nu måske Zidane, det er jo grotesk at man i Real Madrid ikke kan stå bag de valg man selv foretager sig.

Jo, det er Perez, som har genansat Zidane, og jeg håber, at det er efter nøje overvejelser (alt andet vil være useriøst) - naturligvis holder man fast i sin beslutning ... i en periode ... men hvis det man har aftalt ved ansættelsen ikke bliver ført ud i livet, hvor længe skal man så lade det stå på?

Som jeg skrev vil det for mig give fin mening at lade Zidane få hele sæsonen (jeg er bare ikke sikker på, at det bliver tilfældet, hvis resultaterne ikke snart bliver bedre), da det naturligvis ikke er nemt at bygge et hold op fra bunden - men det ændrer ikke på, at jeg i den grad savner et klart spilkoncept, og et hold som helt tydeligt bliver sat godt op til kampene.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

4 uger 8 timer siden #10 af Salix7

Dios skrev: Og så skal Zidane’s første 2 måneder jo på ingen måde tælle med. Han sagde sit job op på grund af den manglende forbedring i truppen, og en ansættelse af ham skal ses som en helt ny ansættelse, selvom jeg kan læse mig frem til, at mange åbenbart har ufatteligt svært ved at forstå det.
Vi er ikke i 2017 længere! Hvis Zidane fundamentalt vil ændre noget på holdet, så skal man se bort fra han tidligere har været ansat, og derfor skal Perez på ingen måde skride til handling, og hvad vil det dog ændre? Endnu en trænerfyring og endnu en træner som skal overtage det samme hold med en forventning om nye resultater.
Tal om at pisse i bukserne for at holde på varmen.

Hvorfor skal de første 2 måneder ikke tælles med? De to måneder har han vel brugt på at lægge en plan og udtænke, hvilket system(er) og spilkoncept han vil bruge til den kommende sæson? (han skal naturligvis ikke dømmes for den sidste sæsons manglende resultater).

Jeg giver gerne Zidane en helt ny og frisk chance til at ændre noget fundamentalt på holdet - jeg har indtil videre bare haft rigtig rigtig svært ved at se, hvad Zidane har gjort anderledes indtil videre? Og hvor lang tid skal Zidane have til at skabe et nyt hold, klart spilkoncept, bedre disciplin og motiverede spillere? 1, 2 måske 3 sæsoner? Jeg forventer selv at se en markant fremgang/forandring allerede i løbet og efter én sæson, men jeg forventer samtidig ikke at vi vinder noget i den sæson.

Det sidste jeg ønsker er en trænerfyring og mere uro i truppen/klubben - men samtidig har jeg tårnhøje forventninger, fordi vi er verdens største og bedste - kan man ikke leve med det store pres og de høje forventninger, bør man nok overveje at støtte et hold som Arsenal, hvor en træner kan side i en menneskealder, og hvor der er meget langt mellem titler og pokaler.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

4 uger 7 timer siden #11 af Bismo
Jf. El chiringuito har klubben taget kontakt til Mourinho.

4 uger 6 timer siden #12 af BBB

Bismo skrev: Jf. El chiringuito har klubben taget kontakt til Mourinho.

Var seneste melding på ham ikke, at han havde fundet den næste PL-klub? Jeg kunne godt lide ham i sin tid, men jeg tror ikke, at han er den rette på nuværende tidspunkt.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.