Zidane sejrer kun i 50% af kampene

4 uger 12 timer siden #13 af -#7-
Skulle jeg komme med et bud, så bliver Pochettino ny træner i United, når Ole Gunnar bliver fyret, og så tager Mourinho til London atter engang.

Perez fyrer ikke allerede Zidane, det nægter jeg simpelthen at tro på, så skal man ende udenfor CL pladserne eller noget andet vanvittigt, og det tror jeg alligevel ikke man gør.

Jokeren i hele det her spil er dog Allegri, for hvor tager han hen? Milan har været nævnt, men deres projekt virker helt håbløst lige umiddelbart.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 9 timer siden #14 af Dios
@Salix7

Modtaget, så er jeg langt mere enig, selvom præmissen immervæk er svær for ham, at skulle planlægge hvilke taktikker, opstillinger etc. han skal gøre sig med når han ikke aner hvilke spillere han har kunne få.

Og jeg er enig, for Zidane har absolut intet gjort anderledes, men er det fair at klandre ham for ikke at kunne gøre en reel forskel nu når han vel stadig ikke har haft hele truppen til rådighed på én gang? I mine øjne så ikke. Nuvel, så kan han da godt sidde og tegne og fortælle foran de skadet spillere om hvordan de skal bevæge sig og spille, men hvis ikke det bliver udført i daglig praksis til træning, så kommer kemien bare ikke.
Man må gå udfra, at Zidane har øvet på opstillingen en helt del under træningen før Mallorca kampen, da han har vidst hvilke spillere som skulle spille 1-2 uger før kampen grundet skader, men ser man på hvordan Isco, James, Vinicius, Jovic og Benzema spillede, så lignede det jo, at det var første gang de mødtes tilfældigt til en omgang gårdbold. De havde helt sikkert trænet op og ned ugen op til, og endda mere, da ingen af dem deltog med landsholdet. Om det er Zidane som ikke er god nok ved jeg ikke, men det indikere jo også hvor svært det er at skabe kemi på ingen tid.

Jeg synes dit indlæg bærer fint præg af hvad jeg altid har synes er det største problem for Real Madrid. Det er presset/forventningerne udefra - lige fra fans til pressen. Vi har netop ikke tid til at opbygge et hold, som kan skabe ordentlige resultater og spil på banen.
Presset er enormt i Real Madrid, og det skal det også være, men balancen til tålmodighed skal også bare være der, og det er jo her det altid går galt.
Ting tager tid, og lige nu er der mange hold som er langt bedre end os, fordi de forkerte beslutninger er blevet taget i fortiden, men hvorfor blive ved med at begå de fejl?
Fyrer vi Zidane, så er det altså den 3. træner vi fyrer på blot 2 sæsoner. Hvis folk ikke selv kan se hvor stort et problem det er, så skal man jo blive ved med at tabe, og det er jo præcis derfor vi bliver ved med at tabe.

Jeg er på ingen måder fan af Zidane som træner, fordi han netop ikke er en konceptmand, og derfor bliver det meget rodet, da tingene skal afgøres på spillernes individualistiske kvaliteter og deres form. Det er også derfor Barca er blevet så markant dårligere de senere år. De har bare Messi som afgører samtlige kampe han spiller i ligaen. Fjernede man ham og satte Dembele ind sidste sæson, så var Barca jo 35 point efter os, og det er jo lidt den situation vi har sat os selv i, hvor Vinicius har "erstattet" Ronaldo.
Zidane skal i mine øjne forsvares, fordi han lige nu bliver nødt til at spille med 2 spillere i start 11'eren, som han ikke vil have i sin trup på grund af skader og manglende indløb. Derfor skal Zidane i mine øjne ikke klandres for, at de samme spillere ikke kan skabe anderledes resultater end hans 2 forgængere.
Selvfølgelig skal der komme klar forbedring resultatsmæssigt, spillemæssigt og stabilitetsmæssigt denne sæson, men det er urealistisk at tro man kan ændre Real Madrid's start 11'er på én sommer når navnene er de største stjerner i verden, så derfor synes jeg også Zidane som min. skal have 2 sæsoner, eller indtil han selv har fået den udskiftning i truppen som han snakkede så meget om i sommers.

Zidane ville af med James, Bale, Mariano og redaktionen her på Madridista er sikre på Isco også var på listen. Han fik kun 1/4 del af hans forholdsvis realistiske plan i sommers som vi kender til. Asensio var helt sikkert tiltænkt en stor rolle. Pogba kom ikke, og Donny var der ikke plads til i truppen, selvom han både selv og Ajax træner talte om skiftet. Skal Zidane så fyres, fordi han ikke kan få de uønskede spillere til at fungere optimalt? I min verden er det hykleri af værste skuffe. Det er spillere, som alle herinde med få undtagelser ønsker væk fra klubben.
Læg så til, at Zidane har fået den værst tænkelige start med den ene skade efter den anden til stamspillerne. Det er en kæmpe forklaring på vores problem, da man simpelthen ikke kan gardere sig imod et så stort mandefald. Havde Kroos spillet i stedet for Isco eller James, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at han alene mand via sin kontrol ville kunne vende kampen til en sejr, da vi netop manglede hans kontrol på midtbanen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 uger 9 timer siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.