Optakt: Getafe - Real Madrid, LaLiga, 19. spillerunde
Virkelig dejligt at se Varane træde i karakter både offensivt og defensivt - særligt i Ramos' fravær, hvor han tidligere har haft det svært. Jeg kan ikke mindes at vi har set en bedre Varane end vi gør lige nu.
Skræmmende at se både Bale og Vinicius (forventet) brænde upressede 1v1-situationer. Hvor skal de mål dog komme fra...?
Mendy er god, men jeg leder efter ord der er stærke nok til at beskrive hvad jeg mener om kvaliteten om hans indlæg. Det er jo uvirkeligt eller tragikomisk, at en professionel fodboldspiller på højeste niveau vitterligt slår indlæg på serie 5-niveau - og det mener jeg ikke er en overdrivelse. Derudover er han jo virkelig solid, mest qua hans fysik.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Chamartin skrev:
Mener du seriøst, de har den bredeste trup? Sådan helt seriøst???elle44 skrev:
Ramos4 skrev:
elle44 skrev:
Ramos4 skrev:
elle44 skrev:
longwind skrev:
Kiwes skrev: Kroos for Valverde? Hvad Zidane - han har ikke lavet mange rigtige beslutninger idag.
Ser det som et tydeligt tegn på at han sparer spillere i dagens kamp
Håber da han bruger super cuppen til at spare spillere...
Det er vores største chance for en pokal.
Spøg til side, så tror jeg sådan en Super Cup betyder ret meget for klubben. Især fordi det er første udgave af et nyt format.
Håber jeg ikke. Vi har ikke bredden til at gå all in på sådan en pokal imo, det kommer til at koste i ligaen.
Så længe Barcelona gå all-in også, så går det jo lige op. Men det er okay hjernedødt at tage et smut til Saudi Arabien.
Forestil jer en sæson hvor et spansk hold skal spille to kampe ved Klub VM i december og så to kampe i Mellemøsten til januar. Det bliver jo døden for det pågældende mandskab.
I det tilfælde er det jo bedst for det hold der har den bredeste trup. Der har Barca pt de bedste kort for hånden som jeg ser det.
Og ja, det scenarie tør jeg slet ikke tænke på.
Ja, i forhold til os. Vi er altså ikke i 2017 mere, helt seriøst. Hvis vi får en skade på bare én af Benzema, Casemiro, valverde eller Ramos er vi fortabte. Der er jo ikke rigtig nogen af vores reserver der har slået til for alvor i den her sæson.
På papiret har vi den bredeste trup ja, men det er bare noget andet vi ser på banen.
elle44 skrev:
Chamartin skrev:
Ramos4 skrev:
elle44 skrev:
Ramos4 skrev:
elle44 skrev:
longwind skrev:
Kiwes skrev: Kroos for Valverde? Hvad Zidane - han har ikke lavet mange rigtige beslutninger idag.
Spøg til side, så tror jeg sådan en Super Cup betyder ret meget for klubben. Især fordi det er første udgave af et nyt format.
Håber jeg ikke. Vi har ikke bredden til at gå all in på sådan en pokal imo, det kommer til at koste i ligaen.
Så længe Barcelona gå all-in også, så går det jo lige op. Men det er okay hjernedødt at tage et smut til Saudi Arabien.
Forestil jer en sæson hvor et spansk hold skal spille to kampe ved Klub VM i december og så to kampe i Mellemøsten til januar. Det bliver jo døden for det pågældende mandskab.
I det tilfælde er det jo bedst for det hold der har den bredeste trup. Der har Barca pt de bedste kort for hånden som jeg ser det.
Ja, i forhold til os. Vi er altså ikke i 2017 mere, helt seriøst. Hvis vi får en skade på bare én af Benzema, Casemiro, valverde eller Ramos er vi fortabte. Der er jo ikke rigtig nogen af vores reserver der har slået til for alvor i den her sæson.
På papiret har vi den bredeste trup ja, men det er bare noget andet vi ser på banen.
I Barcelona er det jo en enkelt mand, der gør forskellen. Tager du ham ud er de ret ordinære. Og tager du Ter Stegen og Pique ud, er de nærmest fornærmende ringe.
Chamartin skrev:
elle44 skrev:
Chamartin skrev:
Ramos4 skrev:
elle44 skrev:
Ramos4 skrev:
elle44 skrev:
longwind skrev:
I Barcelona er det jo en enkelt mand, der gør forskellen. Tager du ham ud er de ret ordinære. Og tager du Ter Stegen og Pique ud, er de nærmest fornærmende ringe.
De scorer da stadig mål selvom Messi ikke er der. Barca er dårlige, det er der ingen tvivl om, men de har nogle individuelle kvaliteter der gør at de tit får sat et par mål ind, Messi eller ej.
Desuden var min pointe at vi blot skal have én skade fordelt på 4 spillere før vi er i krise. Vi har jo ingen der tager Benzemas pligter hvis han skulle blive skadet. Hvis Casemiro bliver skadet tvinger det valverde ned på den defensive, hvor han så mangler i presspillet og det Offensive og hvordan gik det med Valencia og Bilbao? Bliver valverde skadet er det samme situation. Ramos skadet har vi militao, det er mere uvist hvordan det kommer til at gå, men jeg synes han virker lidt All over the place.
Vores hold virker bare frygteligt skrøbeligt da vi mangler en backup til nogle ekstremt vigtige spillertyper.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev: Vores hold er på ingen måde skrøbeligt. Vi lever i en tid, hvor vi ingen kan præstere at have 2 verdensklassehold til alle pladser. Vi har i forsvaret overflod. Selv med en skade og rødt til VB har vi en acceptabel backup. På midtbanen har vi reelt én svag position - defensiv midt, hvor Valverde kan tage over med en acceptabel præstation. I angrebet har vi også én position uden back-up - 9'eren. Det var svært at forudse, at Jovic efter en halv sæson ikke kan agere back-up. Mariano var vel egentlig bedre?
Hvorfor spiller vi så elendigt hver gang de spillere ikke er med. Vi har for guds skyld lige smidt 6 point i 3 kampe hvor valverde har manglet som boks til boks spiller i to af dem. Og det har intet at gøre med hvem der kunne forudsige hvad, faktum er at der ikke er en velspillende backup til Benzema lige nu. Og de andre andre positioner i angrebet? Altså hvem er det lige der gør det så godt? Der er da abosult ingen af vores kanter der har præsteret udover Hazard. Truppen er ikke bred bare fordi vi har mange spillere til én plads, det kræver at disse spillere også præstere når de er på banen, og det gør de simpelthen ikke.
Og mht. Til midtbanen, vi har reelt set to backups til kross i Modric og isco og absolut ingen backup til hverken Casemiro. Og hvis valverde overtager Casemiro rolle mister vi så meget på en anden del af banen.
Og fint nok med forsvaret, jeg kan lige gå med det at det ser ok ud dernede selvom jeg ikke er overbevist om militao endnu.
Der er kæmpe forskel på vores bredde nu i forhold til 2016 hvor alle bredespillere præsterede.
De eneste store tab siden dengang er vel Pepe og CR7, samt at Modric og Marcelo er dalet i niveau, mens Benzema til gengæld er blomstret op. De øvrige var mindst lige så elendige dengang. Jese er vel den mest savnede, men hans karriere.. Ja...
Vi spillede også elendigt dengang. CR7 scorede bare mål. End of story.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev: Altså James, Asensio, Vazquez, Jese, Morata, Isco, Kovacic og Coentrao, samt Kiko Casilla på mål og Danilo som reserver i 2016? Hvem ellers?
De eneste store tab siden dengang er vel Pepe og CR7, samt at Modric og Marcelo er dalet i niveau, mens Benzema til gengæld er blomstret op. De øvrige var mindst lige så elendige dengang. Jese er vel den mest savnede, men hans karriere.. Ja...
Vi spillede også elendigt dengang. CR7 scorede bare mål. End of story.
Vores reservehold vandt den ene la liga kamp efter den anden, kom nu lige... Den eneste grund til vi vandt doublen den gang var fordi vi kunne stille med to vidt forskellige hold uge efter uge.
Vi kunne stille med et hold der spillede ekstremt effektivt med CR7, og vi kunne spille med et helt andet hold der rent faktisk spillede fin bold, hvor især Isco dominerede. Morata scorede 15 mål i la liga som 2. Angriber. Ja selv Lucas spillede godt. De fungerede bare som et hold, og alle kendte deres roller.
Og så siger du "de eneste tab siden dengang er..." hvorefter du nævner 4 af årtiets bedste spillere, ikke bare i Madrid men i verden. Men bare rolig, Benzema er jo blomstret op.
Hvorfor spiller vi så elendigt hver gang de spillere ikke er med. Vi har for guds skyld lige smidt 6 point i 3 kampe hvor valverde har manglet som boks til boks spiller i to af dem. Og det har intet at gøre med hvem der kunne forudsige hvad, faktum er at der ikke er en velspillende backup til Benzema lige nu. Og de andre andre positioner i angrebet? Altså hvem er det lige der gør det så godt? Der er da abosult ingen af vores kanter der har præsteret udover Hazard. Truppen er ikke bred bare fordi vi har mange spillere til én plads, det kræver at disse spillere også præstere når de er på banen, og det gør de simpelthen ikke.
Og mht. Til midtbanen, vi har reelt set to backups til kross i Modric og isco og absolut ingen backup til hverken Casemiro. Og hvis valverde overtager Casemiro rolle mister vi så meget på en anden del af banen.
Og fint nok med forsvaret, jeg kan lige gå med det at det ser ok ud dernede selvom jeg ikke er overbevist om militao endnu.
Der er kæmpe forskel på vores bredde nu i forhold til 2016 hvor alle bredespillere præsterede.
Altså hentyder du til, at vi med Valverde som 8'er ville få 6 sten sikre point på Mestalla og Camp Nou? Bommerten på Bernabeú, som vel er det eneste negative resultat vil jeg nu heller ikke sige var Valverde's fravær skyld, da vi i den kamp brænder 3 100% chancer.
Selvfølgelig kan 2 så markante spillere som Marcelo og Hazard ikke erstattes 1:1 i vores trup. Selvfølgelig vil der være et savn i offensiven når de er væk.
Dog synes jeg truppen er kommet godt igennem det hårde kampprogram uden dem. Var langtfra tilfreds imod Bilbao, men fortæl mig lige hvem Barca satte ind, da Messi var skadet? Hvem kunne de erstatte Suarez med, hvis han ikke scorede? Hvad havde de at skyde med, da Arthur gik ud med en skade? Barca's bredde har da i den grad kostet så mange point i denne sæson. Det er da tåbeligt, at påstå noget andet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: elle44 skrev:
Altså hentyder du til, at vi med Valverde som 8'er ville få 6 sten sikre point på Mestalla og Camp Nou? Bommerten på Bernabeú, som vel er det eneste negative resultat vil jeg nu heller ikke sige var Valverde's fravær skyld, da vi i den kamp brænder 3 100% chancer.
Selvfølgelig kan 2 så markante spillere som Marcelo og Hazard ikke erstattes 1:1 i vores trup. Selvfølgelig vil der være et savn i offensiven når de er væk.
Dog synes jeg truppen er kommet godt igennem det hårde kampprogram uden dem. Var langtfra tilfreds imod Bilbao, men fortæl mig lige hvem Barca satte ind, da Messi var skadet? Hvem kunne de erstatte Suarez med, hvis han ikke scorede? Hvad havde de at skyde med, da Arthur gik ud med en skade? Barca's bredde har da i den grad kostet så mange point i denne sæson. Det er da tåbeligt, at påstå noget andet.
Jeg hentyder til at vi har været som forvandlet med Valverde i den rolle, vi spiller rent faktisk ok bold med en midtbane bestående af Kroos, Valverde og Casemiro. Men så snart den bliver lavet om er det skidt igen.
I Barca er det lige meget hvem de stiller med på midtbanen, de er alle sammen fyld og minder meget om hinanden, det hele handler om at de kan aflevere den op til offensiven og håbe på det bedste. Det er desuden samme taktik vi har haft indtil midtbanen blev mere dynamisk med den tidligere nævnte konstellation. Og det gik selvfølgelig dårligt for os når vi ikke har haft andre end Benzema til at score. I Barca er der trods alt tre spillere der jævnligt scorer i Messi, Suárez og Griezmann.
En skade til Messi resten af sæsonen ville afgøre mesterskabet til vores fordel, men en skade til enten Benzema, Valverde, casemiro og måske Ramos vil forære Barca mesterskabet.
I forsvaret er deres reserver Umtiti, Firpo og som sagt Semedo. Og så ham der Todibo der kun har en håndfuld førsteholdskampe på sit cv. Med Umtitis form i mente, er det nok ret tæt imellem ham og Militao, men vælger da Nacho over Todibo og Semedo, og Mendy over Firpo. Klart! (ja nævner med vilje ikke Odriozola, hellere have Nacho på højrebacken)
Oppe foran er det Dembele og så deres to unge gutter Fati og Perez. Det burde ikke være så svært at slå, men det er det jo så faktisk for os, for det jo helt klart der vi mangler aller mest. Vi ved jo ikke rigtig engang hvilke spillere vi skal se som breddespillere og hvem der er startere, så svært at sammenligne. Men skal vi ikke bare sige at det lige ringe?
Alt i alt tager jeg vores bredde over deres uden tøven. Desværre har de jo så Messi og hvis han er klar, skal de nok få skrabet en del points sammen, uanset deres bredde. Men det var jo ikke pointen.