Bedømmelse af truppen mod Levante

1 måned 2 uger siden #13 af El Siete
Ifølge Bleacher Report har Hazard misset lige så mange kampe (20) i 8 måneder hos Real, som i syv sæsoner hos Chelsea.

Men han er jo også kommet i vores lægestabs kyndige hænder :D

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #14 af elle44

Kiwes skrev: Forhåbetlig kommer Hazard ikke med til EM og får en LANG pause så kan komme sig helt oven på sin skade. Det er selvfølgelig ikke sikkert at han kommer tilbage til sit vanlige niveau efter sådan en omgang, desværre. Tid til at give Vini fast spille tid.

Tør slet ikke tænke på hvilken tilstand han kommer tilbage i efter en lang pause.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

1 måned 2 uger siden #15 af Siempre fiel

Jbner skrev:

madrid2000 skrev:

Jbner skrev:

madrid2000 skrev: Hvis det er rigtig, så er Hazard nok det værste køb man har lavet i klubbens historie. 130 mio euro. Kommer fed til klubben. Er kampklar i 5-6 kampe, og skadet resten af sæsonen.

Slap u lige af for fanden. Det værste køb i historien? Tror nu snildt jeg kunne finde 50 køb der har været værre.

Kan finde 50 indkøb, som har kostet 130 mio euro?

Jeg går ud fra at du mener det værste køb i historien er en kombination af de ting du nævner? Så hvis du vil have at man kun må kigge på spillere til den pris, så nej, selvfølgelig kan jeg ikke det. Men hvis man kigger på præstationer, skader og tager alt i betragtning, så er Hazard LANGT fra det værste køb i historien.
Det er meget meget hurtigt at trække sådan et statement frem, pga. én skadesplaget sæson. Hazard har 4 år tilbage af sin kontrakt, og hvis han spiller fantastisk de næste 4 år, kan han stadig nå at blive et vanvittigt godt køb. Derudover er de 130 mio et røverkøb af en spiller der har præsteret som han har gjort tidligere. Tager du en mand som Kaka, så var han et langt dårligere køb end Hazard har været, set udfra de parametre du stiller op. Han var dyr, han havde mange skader, og han spillede aldrig godt. Holdet har spillet noget af deres bedste fodbold i denne sæson når Hazard har været på banen, og det har han en stor del af æren for. Så at kalde ham det værste køb i historien allerede nu, er decideret idiotisk hvis man spørger mig.

Manden bliver snart 30 og har tydeligvis glasben og bliver ikke hurtigere. Vi har givet over 100 mio for en mand på næsten 30 med ét år tilbage af kontrakten - og vi har fået ÉT mål på en sæson! Og nu sidder vi fast med to evigt skadede 30+ spillere med astronomiske lønninger - vi har fuldstændigt udelukket os selv fra overhovedet at kigge i retning af Mbappe.

Det var da godt vi ikke gik efter Mbappe da han tog skridtet fra Monaco eller Haaland da han tog skridtet, for 20 mio, fra Salzburg. Vi insisterer åbenbart på lottokuponer på 17 eller de dyreste spillere på 30. Gud forbyde at vi skulle betale for unge europæiske spillere som allerede er slået igennem i CL og som man har nærmest garanti for at kunne gå direkte ind i en startopstilling. Det kan naturligvis være dyrt at handle den type, men til gengæld er det mere sikkert end en brasilianer på 17 som aldrig er prøvet på højeste niveau og der er langt mere fremtid end én på 30 du aldrig kan få penge for igen og som sidder fast med en kæmpe løn. Men til gengæld ville det naturligvis betyde at man så blev nødt til at skifte nogle af spillerne fra den opstilling som nu har været hellig i alt for mange år. Vorherre bevares

1 måned 2 uger siden #16 af Doc.juego

Jbner skrev:

madrid2000 skrev:

Jbner skrev:

madrid2000 skrev: Hvis det er rigtig, så er Hazard nok det værste køb man har lavet i klubbens historie. 130 mio euro. Kommer fed til klubben. Er kampklar i 5-6 kampe, og skadet resten af sæsonen.

Slap nu lige af for fanden. Det værste køb i historien? Tror nu snildt jeg kunne finde 50 køb der har været værre.

Kan finde 50 indkøb, som har kostet 130 mio euro?

Jeg går ud fra at du mener det værste køb i historien er en kombination af de ting du nævner? Så hvis du vil have at man kun må kigge på spillere til den pris, så nej, selvfølgelig kan jeg ikke det. Men hvis man kigger på præstationer, skader og tager alt i betragtning, så er Hazard LANGT fra det værste køb i historien.
Det er meget meget hurtigt at trække sådan et statement frem, pga. én skadesplaget sæson. Hazard har 4 år tilbage af sin kontrakt, og hvis han spiller fantastisk de næste 4 år, kan han stadig nå at blive et vanvittigt godt køb. Derudover er de 130 mio et røverkøb af en spiller der har præsteret som han har gjort tidligere. Tager du en mand som Kaka, så var han et langt dårligere køb end Hazard har været, set udfra de parametre du stiller op. Han var dyr, han havde mange skader, og han spillede aldrig godt. Holdet har spillet noget af deres bedste fodbold i denne sæson når Hazard har været på banen, og det har han en stor del af æren for. Så at kalde ham det værste køb i historien allerede nu, er decideret idiotisk hvis man spørger mig.

Jeg synes ikke det er seriøst, ikke at kalde Hazard et kæmpe flop (på nuværende tidspunkt)
Hazard har helt sikkert kvalitet - det er ganske vidst .

Men hvis man nu kikker på hvad vi faktisk HAR fået ud af Hazard. Dette tager IKKE højde for hvaf vi får i fremtiden.
Men hvad har vi fået på nuværende tidspunkt?
Han har været super dyr.
Han mødte overvægtig op til sæsonen. Og han bliver snart 30. Vi skal jo have value NU, ikke om 2 år. Så møder han småkvabset op.... ikke okay når man er elite sportsmand på højeste plan.
Vi har fået 3-4 gode kampe.

Vi har fået 15 kampe.. 1 mål.

Du nævner Kaka som "klart et dårligere køb".
Kaka kan sagtens diskuteres om han var en succes eller ej, om det var hans egen skyld, Mourinho der ikke brugte ham, eller skader.

Men Kaka har da på ingen måder været værre (på nuværende tidspunkt, det kan være anderledes om 2-3 år)
Hvordan man "synes de spillede er både upålideligt, da det er 100% subjektivt og at Kaka nu er snart 10 år siden, og hukommelse er meget upålidelig.

Men lad os sammenligne deres stats fra Wikipedia.
Hazard 15 kampe 1 mål 0.07 mål/kamp
Kaka 33 kampe 9 mål 0.27 mål /kamp

Ergo her er Kaka 4 x bedre på et objektivt parameter

Fra whoscored:
Hazard 15 kampe 2 Assists 0.13 /kamp
Kaka 32kampe 7 assist 0.22 / kamp

Hazard average rating 7.4
Kaka average rating 7.46

Dette er kun gældende for 1. Sæson gad ikke at regne mere.

Men det underbygger min pointe. Så jeg vil mene at du tager helt fejl.
Der er næsten ingen løb der har været dårligere end Hazard (på NUVÆRENDE tidspunkt)
Hazard kan sagtens endnu blive en kampe succes. Men lige nu er han et kæmpe flop. Af mange årsager skader, niveau, Assists og mål, pris, mødte uforberedt op til sæsonen.

Jeg kører i dette fordi jeg synes folk har en tendens til bare at skrive noget de synes, uden at det har noget at gøre med hvad der fakrisk foregår på banen.
Fx er Marcelo blevet svinet det sidste stykke tid. Men var jo fakrisk virkelig god i denne kamp. Og havde da også højeste rating på whoscored.
Men grundet en svag sæson især sidste år, er han bare på "Hate listen".
Hazard er det nye håb, han var god for Chelsea, folk kan lide hans type.. Men han har jo fakrisk været elendig fraset nogle få kampe (igen ind til videre!)

Kaka har et dårligt et i klubben fører til: Kaka var meget være end Hazard... Men det bare ikke sandt, ud over hvad man måske subjektiv synes.

Hvis Hazard nu er ude resten af sæsonen.. Så er der jo tilnærmelsesvis indiskutabelt. At hans første sæson er et kæmpe koks. Og direkte til 03.
Dermed ikke sagt at Hazard ikke har kvalitet, eller ikke er en god spiller, eller aldrig kan få succes i real. Men det har han ikke so far.
Ej heller mere succes end Kaka havde.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Doc.juego.

1 måned 2 uger siden #17 af Lars1991
Udover en svær start på sæsonen har Hazard jo løfet vores spil markant hver gang han har været på banen og tit har han ikke engang været på 100% (som i de seneste to). Han har været skuffende målmæssigt, men det også det eneste negative man kan sige om hans spil på banen.

Kaka var aldrig i nærheden af sit niveau i Milan og løftede ikke holdet på nogen som helst måde - det gjorde Ronaldo tilgengæld.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jbner

1 måned 2 uger siden #18 af Siempre fiel

Lars1991 skrev: Udover en svær start på sæsonen har Hazard jo løfet vores spil markant hver gang han har været på banen og tit har han ikke engang været på 100% (som i de seneste to). Han har været skuffende målmæssigt, men det også det eneste negative man kan sige om hans spil på banen.

Kaka var aldrig i nærheden af sit niveau i Milan og løftede ikke holdet på nogen som helst måde - det gjorde Ronaldo tilgengæld.

Ej det mener du ikke da? han har haft enkelte gode kampe - især lige inden sin skade i november, men ud af hans 15 kampe har de ca ti da været helt ligegyldige.

Og mht sammenligningen med Kaka - personligt rager det mig en skid om det er den ene eller anden der er den største katastrofe i Madrid - men helt sikkert er det at den Madrilenske sportspresse allerede er begyndt at sammenligne det nye flop med det gamle.

Forresten, som en anden skriver - og som jeg også nævner i et tidligere indlæg - så er det da fint at drømme om nyt blod i angrebet, men faktum er at vi jo pt en helt ny Hazard som jo kommer til at optage en plads, penge ift FFP og en gigantisk hyre de næste flere år ligegyldigt om han er skadet eller ej, vi har en Bale som ikke kan sælges og som har en gigantisk hyre, en Benz som optager en totalt fast plads, høj hyre og nyligt forlænget - og så har vi Rodrygo, Brahim, Vini, James, Lucas, Jovic (som også er ny) - og offensive midtbanespillere som Isco og måske Ødegaard og en Reinier og Kubo på vej - og jeg har muligvis endda glemt nogen. Og 6-7 af dem har desperat brug for spilletid for at udvikle sig. Så vi er jo totalt låst ift at være med i kampen om Sterling, Mbappe, Sancho, Haaland og de andre gigastjerneskud som kommer til at være helt i verdenstoppen mange år frem. Vi skal satse på at en Vini eller en anden pludselig bryder igennem - ellers ser det altså svært ud

1 måned 2 uger siden #19 af Ramos4
Jeg synes klart Hazard har vist noget i vores spil som ingen andre har. Men han har også været overvægtig, skadet og den der "afslutning" 1-1 i går, hvad var det? Så det er hverken eller for mig.

Jeg er meget enig i, at vi står i en mærkelig situation, med mange unge talenter, men store problemer offensivt lige pt. Vi mangler mål, akut. Så kan det godt være Kubo, Vini og co. er the shit om 5 år, men der kan vi stå med 0 mesterskaber i træk.

We need goals. Wir mussen goals haben. Og så på spansk her.

Sue me.

1 måned 2 uger siden #20 af Siempre fiel
Helt enig i at Hazard vel er den spiller der virkelig kan give os noget. Men vi har bare stort set ikke set det og kommer næppe til det i denne sæson. Et helt år spildt og så bliver han 30.

Min helt store anke har i flere år nu været sammensætningen af truppen - et hav af store navne alle fuldstændigt fasttømret i startopstillingen og alle med gigantiske lønninger og deres bedste tid bag sig. Alle nærmest umulige at komme af med og alle nærmest uden værdi ved salg. Det har bare gjort det uendeligt svært at gennemføre et skifte. Man har så begyndt at købe helt unge, forhåbentlig kommende stjerner, men reelt lottokuponer - og flere af dem til meget høje priser - altså både Vini og Rodrygo kostede vel omkring det dobbelte af Haaland eksempelvis. Og allesammen er reelt så ufærdige at de ikke kan levere regelmæssigt og heller ikke bliver betroet nogen særlig rolle - og så er det jo svært at udvikle dem. Ikke mindst når man har de her tonstunge millionærnavne rendende rundt som skal starte stort set hver gang og får forlænget deres kontrakter i tide og utide - mest pga deres meritter i fortiden. Det er en uhyggelig ond spiral som ledelsen helt selvforskyldt har sat sig i og det er noget af en labyrint at finde vej ud af. Dertil kræves der i min optik blandt andet en træner der har visionerne og modet til at starte lidt forfra - og meget kan man sige om Zidane - men dén mand er han i hvert fald helt sikkert ikke

1 måned 2 uger siden #21 af Matamoro
Hazard er et flop. Vi skulle have satset på Vinicius og Rodrygo. De er i det mindste i form. Hazard er en fornøjelse at se på en bane men han er ingen killer. Vini er en større hovedpine for ethvert modstanderhold fordi han med sin fart konstant truer. Rodrygo er mere målfarlig end Hazard. Jeg ved godt at har Hazard nogle meget loyale støtter på denne side men de kommer også til at indse at Hazard ikke bliver en succes.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Matamoro.

1 måned 2 uger siden #22 af Ramos4

Matamoro skrev: Hazard er et flop. Vi skulle have satset på Vinicius og Rodrygo. De er i det mindste i form. Hazard er en fornøjelse at se på en bane men han er ingen killer. Vini er en større hovedpine for ethvert modstanderhold fordi han med sin fart konstant truer. Rodrygo er mere målfarlig end Hazard. Jeg ved godt at har Hazard nogle meget loyale støtter på denne side men de kommer også til at indse at Hazard ikke bliver en succes.

Åh gud, where to start.

Jamen hvis Vini og Rodrygo er så gode, så kan vi jo passende se det nu hvor Hazard er skadet igen. Synes du nogen af dem har grebet chancen mens han var væk? Sådan rigtigt?

Hvorfor har du så meget imod Hazard? Du ønsker ligefrem at vi alle kommer til at indse han ikke bliver en succes. Holy moly. Det er næsten som om du hellere vil have ret end at have det går godt for holdet.

Du skriver at Vini er en trussel og at Rodrygo afslutter godt, jamen så er det jo ærgerligt at de er to spillere og vi ikke kan klone dem ;) De har store mangler begge to.

Sue me.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Sahinovic

1 måned 2 uger siden #23 af Sahinovic

Matamoro skrev: Vini er en større hovedpine for ethvert modstanderhold fordi han med sin fart konstant truer..

En Panodil, og så i seng med dig - kommentarerne omkring Hazard er simpelthen blevet for latterlige :-D

Ramos out.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Sahinovic.

1 måned 2 uger siden #24 af Matamoro
Jeg forstår godt at i er glade for Hazard. Han var fantastisk i Chelsea. Men han har ingenting leveret i Madrid. Han dribler ikke forbi sine modstandere med samme lethed som Vinicius. Han truer ikke bagrummet på samme måde som Vinicius. Så kan man påpege at Vinicius er elendig til at afslutte, men hvad har Hazards afslutninger ført til? Han har næsten ikke scoret. Rodrygo er mere usynlig på banen end Hazard men har i det mindste scoret en række mål.
Så kan man hævde, at Madrid spiller bedre med Hazard. fordi han og Marcelo var virkelig gode sammen i hjemmekampen mod PSG. Det var først og fremmest Marcelos fortjeneste, men Marcelo er over the hill, så det er ikke så relevant at han og Hazard kan være gode sammen. Uanset hvordan vi vender og drejer den så har Hazard ikke leveret. Det skyldes manglende fitness, skader, manglende killer-instinkt og en anden type forsvarsspillere i la Liga. De er mere adrætte end de store drenge i Premier league. Hazard og Coutinho dribler ubesværet forbi deres modstandere i Premier League. Det samme sker bare ikke i La Liga. Nuvel, jeg håber selvfølgelig at Hazard bliver en monster succes for Real Madrids skyld, jeg kan bare ikke se det ske. Jeg ved godt at jeg stod ret alene da jeg i sommers skrev at Hazard ikke er den rette til Madrid. Det er indlysende at mange tænker at Hazard kan overføre sit Chelsea-niveau til Real Madrid. Der er bare en verden til forskel på de to klubber. I Madrid er det ikke nok med en flot dribletur. Det skal føre til noget. Det er også Vinicius problem, men han er under udvikling. Hazard er indkøbt som en verdensstjerne der skal levere fra første dag. Hazard er heller ikke bygget til at være en spiller der kan fortsætte med at være på højeste niveau i mange år. Han falder betydeligt i niveau om et år eller to. På samme måde som Wayne Rooney gjorde. Hazard kan muligvis omskoles til midtbanen, det kan forlænge hans karriere. Nå ikke mere herfra. Sov godt folkens
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Matamoro.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.