Butragueño: Gabriel Jesus forhindrede Ramos i at komme til bolden

4 år 1 måned siden #1 af Benzeron
Real Madrids...

Real Madrids direktør for institutionelle anliggender, angrebslegenden Emilio Butragueño, indrømmer, at Gabriel Jesus’ udlignende mål var et vendepunkt i gårsdagens kamp.

Ifølge El Buitre kom målet på et ubelejligt tidspunkt, da Real Madrid ellers sad godt på kampen.
- Vi scorede, og Vinícius’ overblik var perfekt, og det samme var udførelsen. Vi havde kontrol over kampen. De havde bolden, men de skabte ingen fare, men så kom det øjeblik, hvor Gabriel Jesus lænede sig akkurat så meget op af Sergio (Ramos, red), at han ikke kunne komme til bolden, og så scorede han. Det gjorde meget ondt på os.

Manchester City bragte efter 73 minutter noget fart på banen, da en anonym Bernardo Silva blev erstattet af Raheem Sterling. Netop Sterling var manden, der trak Citys straffespark, da Carvajal gik ned i en tåbelig tackling i feltet. Butragueño siger om indskiftningen af Sterling:
- At Sterling kom ind gjorde meget ondt på os. Vi førte 1-0 i det 77. minut, men derefter ændrede det hele sig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #2 af Sahinovic
Den eneste der forhindrede Ramos i at komme til bolden var Ramos selv. Hvis i tør så klik på nedenstående link, men jeg advarer på forhånd; der er tale om uhyggeligt ringe og pinligt forsvarsspil, og det ser vi uge efter uge fra generalen.

Læg så lige mærke til hvad Mendy gør i situationen - lige inden indlægget bliver slået af Kevin De Bruyne vælger han at orientere sig, og lige så snart han ser at der står en modspiller fri løber han over til manden og dækker ham op.

streamable.com/t0xe5

Florentino Pérez
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #3 af Lars1991
Jo mere jeg ser den, jo mere synes jeg også Courtois skal redde den. Ederson i den anden ende tager en meget svære bold på Benzemas hovedstød f.eks.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #4 af Zyconith
I første omgang er det jo fuldstændig vanvittigt at De Bruyne overhovedet kan få lov til at lave indlægget.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #5 af JK
Der er ikke rigtig nogen af de involverede, som kan være stolte af det øjeblik. Måske Valverde, der tager et fint defensivt løb sent i kampen, og Mendy, der rigtigt vælger at dække en fri mand op. Som situationen udvikler sig, havde Mendy måske kunnet redde det, hvis han ikke var løbet frem til Mahrez, men det kan han ikke klandres for. Mere fra Varane, mere fra Ramos, mere fra Courtouis...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #6 af slb1995

Sahinovic skrev: Den eneste der forhindrede Ramos i at komme til bolden var Ramos selv. Hvis i tør så klik på nedenstående link, men jeg advarer på forhånd; der er tale om uhyggeligt ringe og pinligt forsvarsspil, og det ser vi uge efter uge fra generalen.

Læg så lige mærke til hvad Mendy gør i situationen - lige inden indlægget bliver slået af Kevin De Bruyne vælger han at orientere sig, og lige så snart han ser at der står en modspiller fri løber han over til manden og dækker ham op.

streamable.com/t0xe5


Nu har jeg siddet og set klippet et par gange og kan ikke lade være med at tænkte, at det burde have været Bale*, der havde markeret Mahrez i stedet for Mendy. Dette kunne måske have gjort, at Mendy havde blandet sig med Ramos og Jesus.

*Bale kigger sig over skulderen og har nok øje for en evt. back, der kunne komme løbende, men alligevel ...

Og ja, uhyggeligt dårligt og uopmærksomt forsvarsspil af Ramos, der vitterligt glemmer alt om den eneste modstander tæt på målet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #7 af Real HWL
Syntes det er pinligt at man kritisere dommeren efter et nederlag offentlig. Først Vinicius, og nu Butragueño. Det er ikke Real Madrid værdigt. Man mødte et marginalt bedre hold på dagen. Lad fødderne snakke i returkampen hvis man er utilfreds.
Sidste redigering: 4 år 1 måned siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Zyconith, andreashn, Sahinovic, JK

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #8 af Dios
Forhåbentlig er 3. gang lykkens gang for Ramos. Imod Sociedad ser han slet ikke sin mand. Imod Jesus går han dog ind og markere sig til og starte med indtil han ser fodbold fra første række. Lad os håbe der kommer en lignende situation på søndag imod Barca, for så har han ihvertfald øvet sig på den.
Desværre lægger Barca aldrig indlæg op i luften, men skråt tilbage, så vi ser jo nok Ramos svigte derinde endnu engang.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #9 af Jonas
Jeg er med på at det er vigtigt at se indad og kontrollere de variable der kan kontrolleres fremad (vi har ikke kontrol over dommeren). Når det er sagt så er det da klart at Jesus skubber Ramos i ryggen og det er netop dette skub der gør at Ramos ikke kommer på bolden. Det kan der ikke være tvivl om. Man kan argumentere for at Ramos skulle have positioneret sig således at han ikke var så nem at skubbe væk, og det kan man tage sig med videre.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #10 af Ramos4

Jonas skrev: Jeg er med på at det er vigtigt at se indad og kontrollere de variable der kan kontrolleres fremad (vi har ikke kontrol over dommeren). Når det er sagt så er det da klart at Jesus skubber Ramos i ryggen og det er netop dette skub der gør at Ramos ikke kommer på bolden. Det kan der ikke være tvivl om. Man kan argumentere for at Ramos skulle have positioneret sig således at han ikke var så nem at skubbe væk, og det kan man tage sig med videre.


Omvendt rør Vinicius slet ikke Mahrez, da sidstnævnte falder om kuld i eget felt. Så ja, det er da rigtigt.

Det er altid svært med marginaler. Men når 4 mand går på De Bryune helt hovedløst og han stadig får lagt et indlæg, hvor vi skal dække én mand - når dét går galt, så er det svært at vinde en kamp. Og når Carvajal får en hjerneblødning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #11 af Jonas

Ramos4 skrev:

Jonas skrev: Jeg er med på at det er vigtigt at se indad og kontrollere de variable der kan kontrolleres fremad (vi har ikke kontrol over dommeren). Når det er sagt så er det da klart at Jesus skubber Ramos i ryggen og det er netop dette skub der gør at Ramos ikke kommer på bolden. Det kan der ikke være tvivl om. Man kan argumentere for at Ramos skulle have positioneret sig således at han ikke var så nem at skubbe væk, og det kan man tage sig med videre.


Omvendt rør Vinicius slet ikke Mahrez, da sidstnævnte falder om kuld i eget felt. Så ja, det er da rigtigt.

Det er altid svært med marginaler. Men når 4 mand går på De Bryune helt hovedløst og han stadig får lagt et indlæg, hvor vi skal dække én mand - når dét går galt, så er det svært at vinde en kamp. Og når Carvajal får en hjerneblødning.


Enig med marginalerne :P Jeg synes dog ikke man kan sige der går 4 mand på KDB. Valverde laver et flot tilbageløb og presser ham. Varane prøver bare at komme tilbage i position mens Carvajal og Modric bare dækker af for flade indlæg. Jeg synes egentlig situationen bliver håndteret fint da KDB bliver presset et ufarligt sted hen og ikke har andre muligheder end at smide en ballon-bold i feltet. Ramos virker også til at have kontrol over indlægget og ville have været først på bolden hvis han ikke var blevet skubbet. Courtois ser dårlig ud og hele situationen starter nok fordi Casemiro ikke er på sin pind, men når alt kommer til alt så synes jeg egentlig holdet ser fint ud i situationen. Dommeren dømte bare ikke det frispark jeg i hvert fald ser..

Hvad angår situationen med Carvajal så er jeg enig i at det er dumt at han går ned, specielt når man lige har set at dommeren har en aften hvor han gerne vil være i centrum. Når det er sagt så synes jeg også situationen er lidt tragikomisk i og med Sterling diver inden Carvajal er i nærheden af ham. Overvej nu at den første kontakt de har er mellem Carvajals knæ mens han ligger fladt ned og Sterlings lår. Sterling lader sig bare falde da han ser Carvajal glide og de rammer først hinanden da Sterling lander ovenpå Carvajal der ligger ned. Det er jo til grin :D Men igen, så er det dumt at Carvajal går ned når han ved dommeren leder efter en mulighed.

Link til billede af første kontakt mellem Sterling og Carvajal:
www.lucamarelli.it/champions-league-sarr...-sterling-81esimo-3/
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 1 måned siden #12 af Ramos4
Der er vel ingen idé i at fx. Varane er derude? 4 mand på én spiller i en ufarlig situation, det er da hul i hovedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce