Zidane: Jeg er den ansvarlige, men jeg har ikke nogen forklaring

6 år 4 måneder siden #1 af Administrationen
Det var en alt...

Det var en alt andet end tilfreds Zinedine Zidane, som i går mødte op til pressemødet efter kampen mod Betis.

Her sagde han følgende om nederlaget:
- Vi spillede en dårlig kamp fra start til slut. Vi kom ikke på noget tidspunkt ind i kampen. Vi mistede mange bolde og det var en dårlig kamp. Jeg er den ansvarlige, men jeg har ikke nogen forklaring på det. Vi kan ikke være tilfredse med kampen.

Han erkendte, at det var et fortjent nederlag:
- Det kostede os dyrt. Jeg synes, at spillerne forsøgte, men det bragte os ingen vegne. Det er min skyld og jeg er nødt til at analysere, hvad der skete. Vi må se fremad, for det vi har lavet indtil nu har ikke været dårligt. Der mangler 11 kampe og vi skal kæmpe for det.

Om manglen på intensitet:
- Jeg vil forsvare mine spillere og hvis jeg skal sige noget, vil jeg sige det direkte til dem. Vi manglede noget i alle facetter, især omkring boldbesiddelse. Jeg tager ansvaret for det hele. Det var vores dårligste kamp i sæsonen.

Udskiftningen af Toni Kroos blev bemærket – herunder også i vores nedtakts-podcast– og Zidane sagde følgende:
- Jeg tror ikke, at han føler sig personligt ramt, vi er alle i samme båd.

Om holdets defensiv:
- I dag var det alle, både angrebet og forsvaret. Det er ikke kun defensivt, selv om vi indkasserer to mål. Det, der irriterer mig mest, er vores omgang med bolden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 4 måneder siden #2 af Bismo
"Jeg er den ansvarlige, men jeg har ikke nogen forklaring på det."

Det er meget betryggende... Især efter at han har trænet holdet i en hel sæson nu.
Sidste redigering: 6 år 4 måneder siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Cristiano7

6 år 4 måneder siden #3 af longwind

Bismo skrev: "Jeg er den ansvarlige, men jeg har ikke nogen forklaring på det."

Det er meget betryggende... Især efter at han har trænet holdet i en hel sæson nu.

Jeg har et bud på en ekstremt simpel forklaring: Kvaliteten af vores angribere kan matches af de fleste midterhold fra en af de 5 store ligaer i Europa.

Det lyder som en dårlig joke, men ville bare én af vores angribere kunne komme på holdet i f.eks. Wolves? West Ham ligger nummer 16 i Premier League, og har i Haller og Felipe Anderson ca. samme niveau af individuel kvalitet på toppen som Real Madrid.
Sidste redigering: 6 år 4 måneder siden ved longwind.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Jonas, Fondo_Sur, Cristiano7

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 4 måneder siden #4 af 9eren
Det er desværre ikke det syn klubben og de ansvarlige har på Benzema og andre angribere.

Hazard er en fantastisk spiller, men sportsligt set har han slet ikke været fit for fight siden kampen mod Arsenal. Klubben gik efter et navn og ikke en spiller som der var behov for. Nogen har for lang snor i klubben og der er ikke en fornuftig tilgang til hvordan man laver en trupsammensætning.

Vi brugte 200 millioner lige ud i luften til denne sæson, for Reguilon kunne sagtens ha taget den plads Mendy har gjort. Hazard var ikke nødvendig med Junior, Rodrygo og Isco i truppen. Luca Jovic var ikke et gennemtænkt køb overhovedet og Asensio fik desværre en skade. En skade man ikke kendte til før man købte Hazard.

Så Zidane og ledelsen skal pege på sig selv når Zidane har fundet forklaringen, for den ligger hos ham. Tilliden til vores angribere og manglende evne til at spille offensiv fodbold.

Vi har kun scoret 49 liga mål efter 27 kampe. Det bekræfter mine argumenter

6 år 4 måneder siden #5 af Sahinovic

9eren skrev: Hazard var ikke nødvendig med Junior, Rodrygo og Isco i truppen.

Ja, en fit Hazard er slet ikke det vi står og mangler på nuværende tidspunkt når vi har en mand som Vinicius klar. Det kan slet ikke mærkes når belgieren ikke er startelleveren, fordi vores unge brasilianer formår virkeligt at hæve boldomgangen inde på banen.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991

6 år 4 måneder siden #6 af JK

Sahinovic skrev:

Ja, en fit Hazard er slet ikke det vi står og mangler på nuværende tidspunkt når vi har en mand som Vinicius klar. Det kan slet ikke mærkes når belgieren ikke er startelleveren, fordi vores unge brasilianer formår virkeligt at hæve boldomgangen inde på banen.

Glem ikke, Vinicius har scoret dobbelt så mange ligamål som Hazard i denne sæson!

En Chelsea/Belgien-fit Hazard kunne nu måske godt hjælpe til...

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 4 måneder siden #7 af 9eren

Sahinovic skrev:

Problemet er jo ikke Vinicius men resten af angrebet.

6 år 4 måneder siden #8 af Ramos4
Vinicius er også et problem, jo.

Hans beslutninger og afslutninger er stadig helt i skoven. Han er alt for én-dimensionel i sit spil. Slet ikke afrundet og et færdigt produkt endnu. Det er man ikke nødvendigvis som 19-årig og derfor er han slet ikke start-11 potentiale.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 4 måneder siden #9 af 9eren

Ramos4 skrev: Vinicius er også et problem, jo.

Hans beslutninger og afslutninger er stadig helt i skoven. Han er alt for én-dimensionel i sit spil. Slet ikke afrundet og et færdigt produkt endnu. Det er man ikke nødvendigvis som 19-årig og derfor er han slet ikke start-11 potentiale.

Men de ting vil han skulle arbejde med under alle omstændigheder. Problemet er dog ikke Vinicius men at der ikke bliver arbejdet godt nok med de udfordringer han har.

De spillere der er omkring ham, så faktisk skal løfte hans spil og guide ham, ikke er gode nok til det. Resten af angrebet formår ikke at leve op til det. Der bliver snakket meget om spillere der skal sparkes i havet på forskellige podcast, og Benzema er en af dem der skal sparkes afsted og ikke kan komme tilbage.

6 år 4 måneder siden #10 af Fondo_Sur

longwind skrev:

Bismo skrev: "Jeg er den ansvarlige, men jeg har ikke nogen forklaring på det."

Jeg har et bud på en ekstremt simpel forklaring: Kvaliteten af vores angribere kan matches af de fleste midterhold fra en af de 5 store ligaer i Europa.

Det lyder som en dårlig joke, men ville bare én af vores angribere kunne komme på holdet i f.eks. Wolves? West Ham ligger nummer 16 i Premier League, og har i Haller og Felipe Anderson ca. samme niveau af individuel kvalitet på toppen som Real Madrid.

Vigtig pointe.

6 år 4 måneder siden #11 af Dios

9eren skrev:

Men de ting vil han skulle arbejde med under alle omstændigheder. Problemet er dog ikke Vinicius men at der ikke bliver arbejdet godt nok med de udfordringer han har.

De spillere der er omkring ham, så faktisk skal løfte hans spil og guide ham, ikke er gode nok til det. Resten af angrebet formår ikke at leve op til det. Der bliver snakket meget om spillere der skal sparkes i havet på forskellige podcast, og Benzema er en af dem der skal sparkes afsted og ikke kan komme tilbage.

Skal det forståes på den måde, at Benzema ikke hjælper Vinicius nok på banen når han skal sparke på mål, eller lave den rigtige aflevering? :D Så havde spilleren i stedet heddet Lewandowski, så havde han skubbet Vinicius væk, og i stedet sparket bolden i nettet. Eller hvor er det du vil hen med, at spillerne omkring Vinicius ikke hjælper ham nok med de udfordringer han har?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 år 4 måneder siden #12 af Ramos4

9eren skrev:

Ja okay. Men det er et problem at klubben bruger så mange penge på unge ufærdige talenter, når vi står og mangler rigtig klasse oppe foran. Sådan vil jeg hellere formulere det.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum