Real Madrid har tvivl om Achraf Hakimi

2 måneder 2 uger siden #1 af Administrationen
Achraf Hakimis lejemål...

achraf hakimi

Achraf Hakimis lejemål i Dortmund har været en stor succes. Faktisk har det måske næsten været en for stor succes.

For i løbet af den to-årige lejeperiode har marokkaneren spillet 65 kampe, hvor han har scoret 10 mål og lavet 17 assists og det gør ham til en af de mest succesrige spillere i den tyske Bundesliga i de seneste to sæsoner.

Det betyder naturligvis samtidig, at han har visse forventninger til spilletid og i Real Madrid er man bevidste om, at man risikerer at bremse hans udvikling, hvis man henter ham hjem til en rolle som alternativ til Dani Carvajal på positionen som højre back.

Derfor skal man have en snak i løbet af sommeren, hvor man skal finde ud af om samarbejdet skal fortsætte eller om der skal findes andre løsninger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 2 uger siden #2 af Frederik04
Carvaral har da vist mange gange i denne sæson at han efterhånden er ved at være klar til at blive afløst. Tror Hakimi nemt slår ham af :-)

2 måneder 2 uger siden #3 af Thomaskjensen
ha ha, den var jo sjov, Hakimi stå i skyggen af Carvajal...

Syntes i burde havde refereret til at enligt en skodavis, formentlig en avis der handler om eksotiske tæpper rygtes det at...

Der er jo altid en risiko for at han ikke kommer passe ind i klubben, men seriøst, blive bænket af Carvajal :)

2 måneder 2 uger siden #4 af elle44

Thomaskjensen skrev: ha ha, den var jo sjov, Hakimi stå i skyggen af Carvajal...

Syntes i burde havde refereret til at enligt en skodavis, formentlig en avis der handler om eksotiske tæpper rygtes det at...

Der er jo altid en risiko for at han ikke kommer passe ind i klubben, men seriøst, blive bænket af Carvajal :)

Har du set Hakimi spille? Jeg er selv nysgerrig, ofte er det jo en "græsset er altid grønnere på den anden side" situation. Jeg frygter Hakimi har nogle mangler der ikke bliver straffet på samme måde i Bundesligaen som de vil i Den spanske liga. Og i Real Madrid vil han i særdeleshed være under luppen for hver enkelt lille fejl han laver.

Men Carvajal har godt nok været svingende de sidste par sæsoner og ofte med flere dårlige kampe end gode kampe, hvis han dog bare havde haft et lidt højere bundniveau :/ man skulle tro bundniveauet blev hævet med mere erfaring i bagagen, men det tegner sig omvendt for Carvajal desværre. Dog vil jeg ikke afskrive ham før jeg ser ham spille på et velfungerende hold igen.

2 måneder 2 uger siden #5 af madrid2000
Af de gange jeg har set Hakimi, så har han spillet som højre midt i stedet for back. Eller også har det været wingback i 5-2-3, så ja det bliver ikke bare, at erstatte ham med Carvajal, da han ikke er særlig god defensivt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

2 måneder 2 uger siden #6 af Dios

madrid2000 skrev: Af de gange jeg har set Hakimi, så har han spillet som højre midt i stedet for back. Eller også har det været wingback i 5-2-3, så ja det bliver ikke bare, at erstatte ham med Carvajal, da han ikke er særlig god defensivt.

Det er faktisk sjovt, for da han fik chancen i Real Madrid i sin tid gik kritikken på, at han var for dårlig offensivt og rent solid defensivt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, andreashn

2 måneder 2 uger siden #7 af Fondo_Sur

madrid2000 skrev: Af de gange jeg har set Hakimi, så har han spillet som højre midt i stedet for back. Eller også har det været wingback i 5-2-3, så ja det bliver ikke bare, at erstatte ham med Carvajal, da han ikke er særlig god defensivt.

Når man har Mendy som VB, så kan man godt tillade sig at agere mere offensivt på højre side ;-) Derudover bliver han nok mere moden defensivt. Marcelo har dog paldrig været “god defensivt”, men ham har vi nu været rigtig rigtig glade for.

Jeg er fortrøstningsfuld. Mest af alt fordi han kan så mange ting. En overordnet rigtig god fodboldspiller. Vigtigt for det nuværende, så er han ung, hurtig og forhåbenligt sulten efter store bedrifter.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"

2 måneder 1 uge siden #8 af BBB

Dios skrev:

Det er faktisk sjovt, for da han fik chancen i Real Madrid i sin tid gik kritikken på, at han var for dårlig offensivt og rent solid defensivt.

Har han lært at slå et indlæg fra højre side? Sidst jeg så ham live, der var han ringe. Det var Sancho i øvrigt også.

2 måneder 1 uge siden #9 af Holm
Både Mendys og Hakimis væsentligste offensive kvalitet er vel deres hurtighed. Der er ingen af dem der er særlige dygtige til at slå lange indlæg (fra siderummet).
I Dortmund bruger Hakimi tit sin hurtighed til at komme i det bagerste halvrum og derved bliver en aflevering til afslutning ret kort, hvilket øger sandsynligheden for succes og også sandsynligheden for at han selv scorer på en eventuel efterfølgende chance.
I Madrid kommer indlæg fra begge backs tit fra siderummet, hvilket statistisk er ufornuftigt i en snævner betragtning. Omvendt kan det lokke modspillerne ud i siderummet og dermed skabe plads i halvrummet.
Jeg kunne godt ønske mig at se Real i denne Dortmund-inspireret opstilling 3-4-3, hvor Casimiro trækker ned i forsvaret når vi er i forsvar:
Benzema
Hazard-Isco
Kroos-Valverde
Mendy-Casimiro-Hakimi
Ramos-Varane-
Sidste redigering: 2 måneder 1 uge siden ved Holm.

6 dage 4 timer siden #10 af Chamartin
Nu har jeg set Hakimi nærmere efter i tre kampe her efter Bundesligaens genstart, og jeg må bare sige, at Hakimi bliver aldrig kandidat som førstevalg til højrebacken i Madrid.
Hans teknik er for ringe. Hans misser boldtæmninger, der ryger ud over sidelinien. Han har svært ved at spille i små rum og skal have masser af plads i dybden til at udnytte sin hurtighed for at være farlig. Han har mystiske og farlige clearinger med hovedet og venstreskøjten, der sender bolden ind på midten foran straffesparksfeltet - et superfarigt område at spille bolden hen i som forsvarer.

Han ville muligvis være god, hvis Madrid spillede primært på hurtige omstillinger som for knap 10 år siden, men det gør vi bare ikke i dag.
Jeg mener, Madrid skal have et godt alternativ til Carvajal. Det er bare ikke hverken Hakimi eller Odriozola er jeg bange for. Ingen af dem kan sætte Carvajal alvorligt under pres til startopstillingen.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios

6 dage 10 minutter siden #11 af Mathiaska

Chamartin skrev: Nu har jeg set Hakimi nærmere efter i tre kampe her efter Bundesligaens genstart, og jeg må bare sige, at Hakimi bliver aldrig kandidat som førstevalg til højrebacken i Madrid.
Hans teknik er for ringe. Hans misser boldtæmninger, der ryger ud over sidelinien. Han har svært ved at spille i små rum og skal have masser af plads i dybden til at udnytte sin hurtighed for at være farlig. Han har mystiske og farlige clearinger med hovedet og venstreskøjten, der sender bolden ind på midten foran straffesparksfeltet - et superfarigt område at spille bolden hen i som forsvarer.

Kunne ovenstående ikke hænge sammen med manglende kampform og skarphed? Synes umiddelbart det lyder voldsomt hvis du dømmer knægten ud på 3 kampe post-corona hvor det er hans teknik der påtales.

Desuden er det et spinkelt grundlag at kassere et talent på efter min mening. Teknik i form af førstegangsberøringer og pasninger er da om nogen noget han kan nå at bygge på sit spil over de næste 10-12 år?
Jeg kan i hvert fald også komme i tanke om de første 10-20 tilfælde hvor Carvajal hverken har kunne cleare eller tæmme end bold og han er da om nogen kommet efter det.

Vi ser alle forskelligt på spillet og på spillerne, heldigvis. For mig er der ingen tvivl om, at Hakimi er det absolut største talent på højre backen i verden og han vil med garanti pløje den højrekant i årevis for Real Madrid i årene der kommer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, doven

5 dage 21 timer siden #12 af Dios
Mathiaska skrev:

Kunne ovenstående ikke hænge sammen med manglende kampform og skarphed? Synes umiddelbart det lyder voldsomt hvis du dømmer knægten ud på 3 kampe post-corona hvor det er hans teknik der påtales.

Desuden er det et spinkelt grundlag at kassere et talent på efter min mening. Teknik i form af førstegangsberøringer og pasninger er da om nogen noget han kan nå at bygge på sit spil over de næste 10-12 år?
Jeg kan i hvert fald også komme i tanke om de første 10-20 tilfælde hvor Carvajal hverken har kunne cleare eller tæmme end bold og han er da om nogen kommet efter det.

Vi ser alle forskelligt på spillet og på spillerne, heldigvis. For mig er der ingen tvivl om, at Hakimi er det absolut største talent på højre backen i verden og han vil med garanti pløje den højrekant i årevis for Real Madrid i årene der kommer.

Nu tror jeg der var rigtig mange som så Hakimi fejle imod Bayern, og mange af de situationer som Charmartin hentyder til kom også i netop den kamp. Dog er det jo ikke nyt for ham i Dortmund, og det var jo også sådan før Corona.
Alt for mange lader til at tro, at man bare kan træne sig ud af alt. Hvis man bare kunne det, tror du så ikke, at samtlige spillere vil mestre alt teknisk? Nogle har det og andre har det bare ikke. Hakimi har det heller ikke, men det har heller aldrig været hans kompetencer.

Er man det største backtalent, hvis man bliver spillet som højrekant i stedet for back, fordi man ikke er god nok defensivt? Samtlige af Hakimi's præstationer som har fået alle op af stolen har jo ikke været som back, men som højrekant. Nuvel, så tror jeg ikke skide meget på ham, da hans kvaliteter ikke vil komme til sin ret i Real Madrid som jeg ser det, og han immervæk ikke får i nærheden af den hjælp defensivt som back i Real som han får som wingback i Dortmund.
Jeg frygter egentlig bare at han er i frit fald i Real Madrid, fordi Dortmund er så meget andet end Real Madrid, og alle øjne vil se hans fejl, og dermed vil hans pris styrtdykke igen, og han vil aldrig rigtig shine igen. Synes helt klart at man skal sælge ham til kæmpe overpris, da det vil give et kæmpe boost økonomisk. Det vil være en Morata om igen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 5 dage 21 timer siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, Ramos4

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.