Real Madrid har tvivl om Achraf Hakimi

1 måned 2 uger siden #13 af BBB
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så enig med et indlæg som ovenstående. Det rammer både Hakimi og nogle af de andre spillere, der aldrig vil blive de nye verdensstjerner i Real Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #14 af Mathiaska

Dios skrev: Mathiaska skrev:

Kunne ovenstående ikke hænge sammen med manglende kampform og skarphed? Synes umiddelbart det lyder voldsomt hvis du dømmer knægten ud på 3 kampe post-corona hvor det er hans teknik der påtales.

Desuden er det et spinkelt grundlag at kassere et talent på efter min mening. Teknik i form af førstegangsberøringer og pasninger er da om nogen noget han kan nå at bygge på sit spil over de næste 10-12 år?
Jeg kan i hvert fald også komme i tanke om de første 10-20 tilfælde hvor Carvajal hverken har kunne cleare eller tæmme end bold og han er da om nogen kommet efter det.

Vi ser alle forskelligt på spillet og på spillerne, heldigvis. For mig er der ingen tvivl om, at Hakimi er det absolut største talent på højre backen i verden og han vil med garanti pløje den højrekant i årevis for Real Madrid i årene der kommer.

Nu tror jeg der var rigtig mange som så Hakimi fejle imod Bayern, og mange af de situationer som Charmartin hentyder til kom også i netop den kamp. Dog er det jo ikke nyt for ham i Dortmund, og det var jo også sådan før Corona.
Alt for mange lader til at tro, at man bare kan træne sig ud af alt. Hvis man bare kunne det, tror du så ikke, at samtlige spillere vil mestre alt teknisk? Nogle har det og andre har det bare ikke. Hakimi har det heller ikke, men det har heller aldrig været hans kompetencer.

Er man det største backtalent, hvis man bliver spillet som højrekant i stedet for back, fordi man ikke er god nok defensivt? Samtlige af Hakimi's præstationer som har fået alle op af stolen har jo ikke været som back, men som højrekant. Nuvel, så tror jeg ikke skide meget på ham, da hans kvaliteter ikke vil komme til sin ret i Real Madrid som jeg ser det, og han immervæk ikke får i nærheden af den hjælp defensivt som back i Real som han får som wingback i Dortmund.
Jeg frygter egentlig bare at han er i frit fald i Real Madrid, fordi Dortmund er så meget andet end Real Madrid, og alle øjne vil se hans fejl, og dermed vil hans pris styrtdykke igen, og han vil aldrig rigtig shine igen. Synes helt klart at man skal sælge ham til kæmpe overpris, da det vil give et kæmpe boost økonomisk. Det vil være en Morata om igen.

Jeg må nok hellere korrigere og erkende, at der er en vis herre i Liverpool som viser et betragteligt større format end Hakimi.

Jeg er ikke en af de du hentyder til som tror at man kan "træne sig ud af alt", men jeg er bestemt en af de som tror at både forsvarsspil, pasninger og førsteberøringer kan blive betragtelig bedre over årerne, særligt når vi snakker om en 21 årig spiller. Carvajal tørnede i 2011/2012 ud for Leverkusen - mener du ikke han er blevet bedre teknisk siden, uden fortsat at være perfekt? Han er i hvert fald ikke en spiller jeg vil mene bare har det, men snarere udstyret med en mentalitet der viser at han virkelig vil det.

Jeg mener at man er et af de største backtalenter når man som 20-21 årig på et Bundesliga hold kan spille sig ind på årets hold på en formidabel sæson. Jeg køber gerne din pointe om at han er bedre offensivt end defensivt, men det skulle ikke være første gang vi ser en back af den støbning i Madrid. Og ja, det kan da også være du har helt ret i at det ville være bedre at skyde ham af til PSG eller lignende for overpris, men det kan i forlængelse af det scenarie bestemt heller ikke afvises, at vi i løbet af 2-5 år vil fortryde det grusomt. Det er ikke til at vide og det er jo det smukke ved talentudvikling.

For mig ser det bare markant bedre ud at lade Hakimi og Carvajal kæmpe om den plads de kommende år fremfor Carvajal og Odriozola, som jeg ingen fidus ser i :) Så må Papa Flo rejse de 30-60 mil et salg af Hakimi vil indbringe på anden vis.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

1 måned 2 uger siden #15 af Thomaskjensen
Det har været interassant at se lidt mere til Hakimi efter de er kommet igang med ligaen i Tyskland, og JA, det er ikke imponerende med det defensive, det er ikke imponerende med det tekniske og i blandt ser han lidt forvirret ud...

På den anden side så går det fandeme hurtigt på kanten, og jeg ser ham som en klar starter når vi spiller mod lidt "svagere" modstandere som pakker sig, og ellers se Cassemiro falde tilbage og bakke op for ham når han ikke kan nå hjem, som det også er set med Carvajal.

Han bliver måske ikke første valg med det samme som jeg troede tidligere, ja ellers så gør han det. Mod de stærke kan han spille højre kant, og ellers hwb.

1 måned 2 uger siden #16 af Chamartin
Jeg må sige, at Hakimis optrædener for Dortmund minder mig meget dem, jeg husker ham for i den ene sæson, han fik i Madrid i første omgang.
Der er nogle spidskompetancer omkring fart og fremdrigt i omstillinger og tilstedeværelse i modstanderens felt, men som jeg ser det, skal det være i store rum med plads til at løbe frit i. Ikke lige sådan Madrid som oftest får lov at spille, fordi modstanderne pakker sig.
Carvajal er heller ikke et stort forbillede hvad angår teknik og spil i små rum, men det har dog altid været noget bedre, når han ellers mentalt er nogenlunde stabil.
Hakimi minder mig langt mere om en type som Lucas Hernandez (dog nok et niveau over) end om en type som Marcelo...eller Alphonse Davies fra Bayern. Han er så venstre back, men hold da op, han ser ud til at blive for vild, hvis han fortsat kan lægge på.

1 måned 2 uger siden #17 af Daniel

Chamartin skrev: Jeg må sige, at Hakimis optrædener for Dortmund minder mig meget dem, jeg husker ham for i den ene sæson, han fik i Madrid i første omgang.
Der er nogle spidskompetancer omkring fart og fremdrigt i omstillinger og tilstedeværelse i modstanderens felt, men som jeg ser det, skal det være i store rum med plads til at løbe frit i. Ikke lige sådan Madrid som oftest får lov at spille, fordi modstanderne pakker sig.
Carvajal er heller ikke et stort forbillede hvad angår teknik og spil i små rum, men det har dog altid været noget bedre, når han ellers mentalt er nogenlunde stabil.
Hakimi minder mig langt mere om en type som Lucas Hernandez (dog nok et niveau over) end om en type som Marcelo...eller Alphonse Davies fra Bayern. Han er så venstre back, men hold da op, han ser ud til at blive for vild, hvis han fortsat kan lægge på.

Hvordan minder Hakimi dig om Lucas Hernández? Jeg kan næste ikke finde to spillere, der minder mindre om hinanden..... den ene excellerer på den offensive side af bolden. Den anden den defensive side. Det er to spillere, der slet ikke er tæt på at have de samme karakteristika på banen, eller er det noget andet, du lægger vægt på i din sammenligning af de to?

Hakimi blev overmatchet mod Davies i kampen mod Bayern München. Det så vi alle. Men set over hele sæson er det ofte Hakimi, der har overmatchet sine defensive modstandere pga. den offensive pakke, han er udstyret med. Og det har også været på den helt store scene; Champions League.

Hakimi har en fremtid i Real Madrid, hvis han da har tålmodigheden. Han er alsidig, og det er noget en hvilken som helst trup, der vil spille med, hvor det er sjovt, kan bruge. Jeg tror personligt stadig på ham, som Real Madrids fremtidige højreback, men der kan sagtens gå mere end én sæson før han er klar til den opgave.

Siden 00'erne har vores venstreback været præget af to offensive brasilianere med nogle helt vidunderlige ting i bagagen, hvor højreback mere har været præget af stabilitet i Salgado og Carvajal - sidstnævnte den klart bedste af de to selvfølgelig. Jeg kan sagtens forestille mig et scenarie i Real Madrid, hvor Hakimi kommer til at stå for de offensive ting i højresiden og Mendy skal stå for stabiliteten i venstresiden.

Og nej, jeg sammenligner ikke Hakimi med Carlos og Marcelo ;-)

1 måned 2 uger siden #18 af BBB
En offensiv venstre back er ikke blot en spiller, der skal stå højt på banen.

Vi spiller mod Atletico i 2022. Der står 2-1 til dem, vi vinder på reglen om udebanemål, hvis vi udligner. De er presset helt i bund i det 85. minut. Hvilken kvalitet skal Hakimi bruger til at lave en åbning i forsvaret? Skal han forsøge at sprinte forbi sin oppasser og lave et indlæg? Skal han drible? Skal han indgå i småspil omkring feltet? Hvilken kvalitet gør ham til en god offensiv back for os?

1 måned 2 uger siden #19 af Fondo_Sur
Hakimi er altså god defensivt fordi han er så fandens hurtig. Lidt ligesom Mendy eller Wan-Bisakka. Denne kvalitet ophøjer ham som spiller.

Det er også lidt skørt at afskrive ham med tanke på at fodbold stadigt bliver mere atletisk, som man især ser det i Premier League. Holdets teknik kunne i hvert fald ikke bruges til så meget, da vi fik bank 2-1 hjemme på Bernabeu mod City.

En Carvajal & Hakimi duo virker rigtig god. Håber at Hakimi gider.

Kan se det for mig:
Ødegaard på højrekanten trækker ind på midten, Hakimi sprinter i et overlap, Casemiro trækker ned.

"La camiseta del Real Madrid es blanca, se puede manchar de barro, sudor y hasta de sangre... pero nunca de vergüenza"
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Fondo_Sur.

1 måned 2 uger siden #20 af Raul7-2880
På papiret har Hakimi gjort det godt i Dortmund (altså i Bundesligaen, hvor selv Jovic var en stjerne).
Ville til enhver tid foretrække en Carvajal i topform. Som 28-årige burde man toppe som fodboldsspiller. Problemet er dog, at han aldrig har genfundet sit absolutte topniveau efter hans pericarditis. Derfor fortjener Hakimi en chance, hvor han forhåbentlig kan udvikle sig endnu mere.

1 måned 2 uger siden #21 af Jbner

Daniel skrev:

Chamartin skrev: Jeg må sige, at Hakimis optrædener for Dortmund minder mig meget dem, jeg husker ham for i den ene sæson, han fik i Madrid i første omgang.

Hvordan minder Hakimi dig om Lucas Hernández? Jeg kan næste ikke finde to spillere, der minder mindre om hinanden..... den ene excellerer på den offensive side af bolden. Den anden den defensive side. Det er to spillere, der slet ikke er tæt på at have de samme karakteristika på banen, eller er det noget andet, du lægger vægt på i din sammenligning af de to?

Mon ikke Chamartin har forvekslet Lucas Hernandez med bror Theo Hernandez? Den sammenligning giver i hvert fald lidt bedre mening :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Chamartin

1 måned 2 uger siden #22 af Zamorano

Daniel skrev:

Chamartin skrev: Siden 00'erne har vores venstreback været præget af to offensive brasilianere med nogle helt vidunderlige ting i bagagen, hvor højreback mere har været præget af stabilitet i Salgado og Carvajal - sidstnævnte den klart bedste af de to selvfølgelig Jeg kan sagtens forestille mig et scenarie i Real Madrid, hvor Hakimi kommer til at stå for de offensive ting i højresiden og Mendy skal stå for stabiliteten i venstresiden.

Og nej, jeg sammenligner ikke Hakimi med Carlos og Marcelo ;-)

Der er jeg godt nok ikke enig. Husker du kun Salgado for de sidste år? Han var suveræn i starten af 00'erne.
Skulle jeg pege på den bedste af de to, så blev det Salgado.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Zamorano. Begrundelse: Quote fejl

1 måned 2 uger siden #23 af Lars1991

Fondo_Sur skrev: Hakimi er altså god defensivt fordi han er så fandens hurtig. Lidt ligesom Mendy eller Wan-Bisakka. Denne kvalitet ophøjer ham som spiller.

Det er også lidt skørt at afskrive ham med tanke på at fodbold stadigt bliver mere atletisk, som man især ser det i Premier League. Holdets teknik kunne i hvert fald ikke bruges til så meget, da vi fik bank 2-1 hjemme på Bernabeu mod City.

En Carvajal & Hakimi duo virker rigtig god. Håber at Hakimi gider.

Kan se det for mig:
Ødegaard på højrekanten trækker ind på midten, Hakimi sprinter i et overlap, Casemiro trækker ned.

Det da et mærkeligt kamp at tage som eksempel. Den kamp havde da intet at gøre med forskellen i hverken tekniske eller atletiske færdigheder, det var da hundrede procent en mental forskel, hvor vi smider det væk på personlige fejl efter vi ellers havde været generelt lidt bedre og endda kommet foran.
Men sjovt du nævner den i forbindelse højrebaks, for med den præstation Carvajal havde i den kamp, havde vi nok vundet den hvis vi havde Hakimi med. Det kunne han umuligt have gjort værre haha.

1 måned 1 uge siden #24 af Chamartin

Jbner skrev: Mon ikke Chamartin har forvekslet Lucas Hernandez med bror Theo Hernandez? Den sammenligning giver i hvert fald lidt bedre mening :)

Fuldstændig korrekt. Beklager ;)

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.