AS: Real Madrid vil spare penge ved brug af udlejede spillere

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #13 af 9eren

Dios skrev:

9eren skrev: Eksempelvis, havde vi købt Haaland foran Dortmund kunne man have sparet 40 millioner euro hvis man droppede Jovic.

Man kunne have sparet alle pengene på Mendy, i stedet for at leje Reguilon ud.

Man kunne have sparet alle pengene på Hazard, hvis man valgte at bruge Vinicius og Rodrygo til alle kampene.

Der var altså mulighed for at slippe for enorme summer, hvis man havde et ordentligt scout system og ikke en for fransk en træner.

Nu tænker jeg at man kommer til at poste mange penge i en angriber fremfor noget der kunne være mere spændende til andre poster.

Kan du nævne 1 klub i verden, som gør det på din fantastisk nemme måde? For det kan jeg ikke. Hvad var forskellen på Haaland og Jovic før sidstnævnte endte i Real? Hvorfor tror du, at ingen klubber i verden bare lige køber 11 af de største talenter i verden og bare satser på dem?

Når Real Madrid har sparet de milliarder du ville ønske. Hvad skulle pengene så bruges på? Skal de udbetales til tilfældige Madridistas foran stadion? Skulle man begynde at få penge for at tage ind og se Real Madrid på Bernabeú?

Jeg tænker at det er en ret ligegyldig opgave at finde en klub der gør det dårligere eller bedre, vores situation bliver ikke forværret eller forbedret af det alligevel. Ej vil jeg finde en forskel mellem Jovic og Håland, jeg synes bare ikke man har gjort sit scouting arbejde godt nok, hvis man køber en angriber som ikke er dygtig nok og skal sendes på lejeaftale allerede inden han sætter sin fod i klubben. Så har man hvert fald ikke forstået dette kæmpe problem, at der mangler en angriber der kan score mål og være på de rigtige steder. Håland var trods alt billigere og den forskel har jeg nævnt. Det handler om at slå til og det er Real Madrid bare ikke gode nok til før spilleren koster 60 milliarder. Nu prøver man med hastværk, at finde den nye Kaka, den nye Cristiano osv og det har så gjort at man har for mange om budet. Rodrygo, Vinicius muligvis, men ellers Ødegaard, Kubo, Reinier skal ud i lejeaftaler fordi der også skal være plads til Hazard, Isco og flere andre. Alle de offensive talenter er ikke angribere og det er jo det vi har brug for.

Havde Real Madrid købt en bomber som bare kom en smule det tal CR7 gav for klubben, jamen så var det jo ikke det man skulle poste penge i til sommer, men måske kunne man løse andre problematikker klubben står overfor.

Nu er der overload og salg af James og Bales stadigvæk ikke løst og det er jo håbløst uden lige.

Jeg kender ingen klub der kan sætte sig selv i så mange udfordringer som Real Madrid, og det har kostet os titler, at vi ikke har været forberedt godt nok til sæsonen med henblik på truppen.

Man bliver for selvsikre og det skinner igennem helt ned på banen, hvor de sidste gang kom utrolig uforberedt til kampen mod Betis.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #14 af 9eren

Lars1991 skrev: Ja hvis bare assist guderne Vinicius og Rodrygo havde en ordenligt angriber at fodre.

Hvis de så spillede fast, så var det måske bare en smule bedre end man giver dem 4 dages pause for at Benzema og Bale kan spille ved siden af hinanden og derefter lucas v.

6 år 3 måneder siden #15 af Dios
9eren skrev:

Jeg tænker at det er en ret ligegyldig opgave at finde en klub der gør det dårligere eller bedre, vores situation bliver ikke forværret eller forbedret af det alligevel. Ej vil jeg finde en forskel mellem Jovic og Håland, jeg synes bare ikke man har gjort sit scouting arbejde godt nok, hvis man køber en angriber som ikke er dygtig nok og skal sendes på lejeaftale allerede inden han sætter sin fod i klubben. Så har man hvert fald ikke forstået dette kæmpe problem, at der mangler en angriber der kan score mål og være på de rigtige steder. Håland var trods alt billigere og den forskel har jeg nævnt. Det handler om at slå til og det er Real Madrid bare ikke gode nok til før spilleren koster 60 milliarder. Nu prøver man med hastværk, at finde den nye Kaka, den nye Cristiano osv og det har så gjort at man har for mange om budet. Rodrygo, Vinicius muligvis, men ellers Ødegaard, Kubo, Reinier skal ud i lejeaftaler fordi der også skal være plads til Hazard, Isco og flere andre. Alle de offensive talenter er ikke angribere og det er jo det vi har brug for.

Havde Real Madrid købt en bomber som bare kom en smule det tal CR7 gav for klubben, jamen så var det jo ikke det man skulle poste penge i til sommer, men måske kunne man løse andre problematikker klubben står overfor.

Nu er der overload og salg af James og Bales stadigvæk ikke løst og det er jo håbløst uden lige.

Jeg kender ingen klub der kan sætte sig selv i så mange udfordringer som Real Madrid, og det har kostet os titler, at vi ikke har været forberedt godt nok til sæsonen med henblik på truppen.

Man bliver for selvsikre og det skinner igennem helt ned på banen, hvor de sidste gang kom utrolig uforberedt til kampen mod Betis.

Prøv og svar på mit spørgsmål i stedet for. Det handler ikke om hvem der gør det bedre eller værre. Mit spørgsmål går på hvorfor du tror, at ingen klubber i verden gør hvad du mener er det nemmeste og bedste i hele verden?
Så tendensen for dig er, at skyde med spredhagl, men ligeså snart du skal stå til regnskab for det, så vil du ikke uddybe det, men blot sige at du mener klubben ikke har gjort det godt nok? Haaland har gjort det rigtig godt, men det samme gjorde Jovic. Det er de samme klubber som var ude efter begge angribere, så prøv at svar mig på hvad forskellen på de 2 spillere er?

Nu har jeg utallige af gange penslet det rimelig solidt ud mht. scoret mål af Benzema. Lewandowaski er den største bomber pt. og han har scoret 11 mål mere end Benzema. Vil det løse problemet uanset hvilken af vores spillere du vil supplere ham med? Nu kan jeg læse mig frem til du vil gå med Rodrygo og Vinicius. De har henholdsvis scoret 2 mål hver, så med den trio vil du mene det løser alle problemer?
For mig virker det som om du vil brokke dig for at brokke dig. Først siger du, at Real Madrid ikke er gode nok til at slå til, og herefter har man nu for mange om budet?

Hvilken bomber skulle hentes, som du tror kommer i nærheden af hans mål? Hvilke andre problematikker står Real overfor til sommer, hvis man nu bare havde sikret sig en anden bomber, som kunne nå Ronaldo's 50 mål pr. sæson?
Det er sjovt med Bale og James, for dem var du jo rent faktisk fan af dengang :D Det kan jeg da huske :)

Er enig i, at Real Madrid har sat sig i alt for mange dumme situationer, som har gjort vi står i en langt dårligere situation end hvad man kunne forvente. Det tror jeg samtlige fans vil skrive under på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #16 af 9eren

Dios skrev: 9eren skrev:

Prøv og svar på mit spørgsmål i stedet for. Det handler ikke om hvem der gør det bedre eller værre. Mit spørgsmål går på hvorfor du tror, at ingen klubber i verden gør hvad du mener er det nemmeste og bedste i hele verden?
Så tendensen for dig er, at skyde med spredhagl, men ligeså snart du skal stå til regnskab for det, så vil du ikke uddybe det, men blot sige at du mener klubben ikke har gjort det godt nok? Haaland har gjort det rigtig godt, men det samme gjorde Jovic. Det er de samme klubber som var ude efter begge angribere, så prøv at svar mig på hvad forskellen på de 2 spillere er?

Nu har jeg utallige af gange penslet det rimelig solidt ud mht. scoret mål af Benzema. Lewandowaski er den største bomber pt. og han har scoret 11 mål mere end Benzema. Vil det løse problemet uanset hvilken af vores spillere du vil supplere ham med? Nu kan jeg læse mig frem til du vil gå med Rodrygo og Vinicius. De har henholdsvis scoret 2 mål hver, så med den trio vil du mene det løser alle problemer?
For mig virker det som om du vil brokke dig for at brokke dig. Først siger du, at Real Madrid ikke er gode nok til at slå til, og herefter har man nu for mange om budet?

Hvilken bomber skulle hentes, som du tror kommer i nærheden af hans mål? Hvilke andre problematikker står Real overfor til sommer, hvis man nu bare havde sikret sig en anden bomber, som kunne nå Ronaldo's 50 mål pr. sæson?
Det er sjovt med Bale og James, for dem var du jo rent faktisk fan af dengang :D Det kan jeg da huske :)

Er enig i, at Real Madrid har sat sig i alt for mange dumme situationer, som har gjort vi står i en langt dårligere situation end hvad man kunne forvente. Det tror jeg samtlige fans vil skrive under på.

Jeg synes da der er mange klubber som gør det bedre end Real Madrid med de midler de har, fordi deres sportslige ledelse er kompetent. Hvis det så ikke handler om, hvilke titler man er kommet til, men ud fra den type spillestil og den struktur der er i klubben, så kan jeg nævne Getafe, Sevilla og Athletic Club i Spanien som eksempler. De får anskaffet materiale der passer til det de gerne vil ud fra færre midler osv. Handler det om talenter så kan det vel heller ikke ses bort fra, at Villarreal er en af de bedste klubber i Spanien til det og til at indlemme dem i førsteholds truppen. Sevilla formår at købe nogle gode ungdoms talenter blandt andet.

Jeg tror at Mbappe og muligvis Håland kan nå tæt på CR7 niveau, men det er også mega svært for han er bare historisk set den bedste i verden. Men jeg synes stadig at der skal købes to angribere og Isak vil være den anden.

Man har for mange om budet i den forstand at det er til de offensive pladser bag angriberne og man ikke har spredt det mere ud. I stedet for at hente Reinier og Kubo kunne man satse på angribere.

Engang var jeg fan af Bale og James, men jeg ønsker et større skifte på holdet. Jeg er ikke så meget fan at jeg så dem blive i sommers.

6 år 3 måneder siden #17 af madrid2000
9eren@
Hvorfor foreslå du ikke sidste år, at vi skulle købe Isak og Håland?

Hvorfor nævner du lige netop Isak og Håland? De koster jo netop mange penge nu. Kom med de angriber, der endnu ikke er kommet frem i lyset som Håland, og som vil være billige at købe nu, og samtidig gøre det rigtig godt for et hold som RM.

Det er nemt nok, at være bagklog. Og skælde ud på klubbens scout. Jeg synes vores transfer succesrate er bedre end mange andre klubber.

6 år 3 måneder siden #18 af JesperA
Vi har sukket efter en 9'er der kan lave mange mål, og størstedelen herinde var ganske godt tilfredse med Jovic i sommers, han scorede på alt i Bundesligaen og måtte være ham vi manglede. Det er da nemt at komme at sige bagefter at vi skulle have ventet til nu og købt Håland, eller købt ham da han scorede 9 mål mod Honduras, der kommer sikkert også et nyt stort talent frem på et andet tidspunkt som havde været endnu bedre, sådan fungerer det jo ikke. Tror du Jadon Sancho havde udviklet sig lige så eksplosivt i Real som han har gjort i Dortmund? Brahim Diaz var ifølge mange et endnu større talent, men sådan fungerer det ikke i Real, man kan ikke bare give en ung spiller chancen i 30 kampe i første sæson og så håbe på det bedste. Varane var reserve i lang tid, men trænede sammen med de bedste spillere i verden hver dag, og udviklede sig på den måde. Det er muligt det virker underligt når han "bare" kunne være taget til Dortmund og spillet 40 kampe pr. sæson og så blive solgt til Real senere, det kan da godt være, men nu kender han alt til klubben, er næste mand i anciennitet til at være anfører, bliver formentlig også næste anfører for verdens pt. bedste landshold, og har potentiale til at blive en legende i klubben. Netop derfor har man som regel en tilpasningsperiode og en længerevarende plan for de unge spillere, eksempelvis kampe for B-holdet og træninger med førsteholdet, udlejningsperioder, og langsomt integrere dem, ligesom med Carvajal, Valverde, Casemiro, Lucas og mange før dem.

Det er helt uhørt at man i Real kaster en så umoden og rå spiller som Vinicius ud i den dybe ende så tidligt, men han har været "heldig" at der var en halv sæson uden en skid at spille for, samt skadede og underpræsterende holdkammerater, samt at man fra klubbens side kan se at han på den lange bane er værd at investere spilletid i, ligesom man også gennem lang tid måtte finde sig i ekstremt svingende præstationer fra Marcelo som wing og Ramos som back, fordi de var unikke talenter. Den slags er i nogle tilfælde acceptabelt hvis forventningerne til spilleren er høje nok på lang sigt, men man kan ikke have 11 af den slags på banen samtidig.

Det er endnu for tidligt at afskrive Jovic helt, måske bliver han solgt til sommer og så er man videre til den næste, sådan er det nogle gange i Real og det er præmissen i så stor en klub, men hvem siger Håland trives i miljøet i og omkring Real Madrid, hvem siger han ikke bare er varm som Jovic var, fordi han fungerer godt i de omgivelser han er i nu? Det er da set før at spillere gør det fremragende et sted, men ikke kan sætte en fod rigtigt et andet sted fordi de ikke trives, se bare Di Maria, Memphis, Sanchez i United.

At kritisere købet af Mendy fordi man havde Reguilon - please... Han gjorde det fint på det vel nok dårligste hold vi har haft i 20 år, men jeg tager any day Mendy og Hazard over Reguilon og Vazquez. Transfermarkedet er et gamble og man rammer ved siden af en gang imellem, det koster penge, sådan er det i en storklub. Hvis man følger den logik der fremstilles her, skal man så bare vente på at man engang rammer en gylden generation af egne talenter og heldige indkøb som Cantona, Keane, Scholes, Giggs/Messi, Xavi, Iniesta, Busquets?

Lige pt. lader det til at vi, sammen med Barca, kæmper lidt med at finde de spillere der skal udgøre stammen i generationsskiftet, for at forblive en magtfaktor. Det har vi prøvet mange gange før, Barca har spillet UEFA Cup ude i Brøndby med Ronaldinho på holdet, men de kom hurtigt tilbage igen med et par store handler efter det. Man investerer for at forblive aktuelle, hverken Real eller Barca vil risikere at ende som United og Liverpool, i en situation hvor spillerne ikke længere gider til klubben fordi den ikke er hvad den var engang. Så koster de gode spillere endnu flere penge, og det bliver endnu sværere.. (jeg ved godt Liverpool er forbi de tider nu).. Så hellere sprøjte nogle penge forgæves rundt i forsøget på at finde de rigtige spillere, med risiko for nogle skæverter.

Sådan er det bare når man handler med unge spillere.
Random namedropping: Marcelo, Higuain, Fernando Gago, Sergio Ramos, Carlos Diogo, Drenthe, Garay, Illaramendi, Varane, Asensio, nogle var udråbt som de nye store kanoner, andre var unknowns for de fleste af os.. Nogle kostede mange penge og var ikke to potter pis værd, andre kostede ikke vildt meget og er verdenseliten...

Ps.
Håland, Mbappe og Ronaldo kunne nærmest ikke være mere forskellige i profil, det er tre vidt forskellige typer. Mbappe har potentiale til at kunne udfylde tomrummet fra Ronaldo, dog med nogle helt andre spidskompetencer, men han er klart den mest spændende unge spiller siden Neymar.
Alexander Isak rater jeg ikke specielt højt ud fra hvad jeg har set, Dortmund har desuden en 30 mio € tilbagekøbsklausul på ham, så han bliver dyr. Så hellere Leroy Sané der har kontraktudløb i 2021, skadespausen til trods.
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #19 af 9eren

madrid2000 skrev: 9eren@
Hvorfor foreslå du ikke sidste år, at vi skulle købe Isak og Håland?

Hvorfor nævner du lige netop Isak og Håland? De koster jo netop mange penge nu. Kom med de angriber, der endnu ikke er kommet frem i lyset som Håland, og som vil være billige at købe nu, og samtidig gøre det rigtig godt for et hold som RM.

Det er nemt nok, at være bagklog. Og skælde ud på klubbens scout. Jeg synes vores transfer succesrate er bedre end mange andre klubber.

Jeg var her ikke sidste år på forum så det er meget klart. Isak var på min liste før Dortmund købte ham og der gik også rygter om ham til Real Madrid før Dortmund købte ham. Da jeg så hvordan han spillede har jeg haft en interesse i ham siden.

Håland og Mbappe har jeg også ønsket før de blev solgt videre til Dortmund og PSG.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #20 af 9eren

JesperA skrev: Vi har sukket efter en 9'er der kan lave mange mål, og størstedelen herinde var ganske godt tilfredse med Jovic i sommers, han scorede på alt i Bundesligaen og måtte være ham vi manglede. Det er da nemt at komme at sige bagefter at vi skulle have ventet til nu og købt Håland, eller købt ham da han scorede 9 mål mod Honduras, der kommer sikkert også et nyt stort talent frem på et andet tidspunkt som havde været endnu bedre, sådan fungerer det jo ikke. Tror du Jadon Sancho havde udviklet sig lige så eksplosivt i Real som han har gjort i Dortmund? Brahim Diaz var ifølge mange et endnu større talent, men sådan fungerer det ikke i Real, man kan ikke bare give en ung spiller chancen i 30 kampe i første sæson og så håbe på det bedste. Varane var reserve i lang tid, men trænede sammen med de bedste spillere i verden hver dag, og udviklede sig på den måde. Det er muligt det virker underligt når han "bare" kunne være taget til Dortmund og spillet 40 kampe pr. sæson og så blive solgt til Real senere, det kan da godt være, men nu kender han alt til klubben, er næste mand i anciennitet til at være anfører, bliver formentlig også næste anfører for verdens pt. bedste landshold, og har potentiale til at blive en legende i klubben. Netop derfor har man som regel en tilpasningsperiode og en længerevarende plan for de unge spillere, eksempelvis kampe for B-holdet og træninger med førsteholdet, udlejningsperioder, og langsomt integrere dem, ligesom med Carvajal, Valverde, Casemiro, Lucas og mange før dem.

Det er helt uhørt at man i Real kaster en så umoden og rå spiller som Vinicius ud i den dybe ende så tidligt, men han har været "heldig" at der var en halv sæson uden en skid at spille for, samt skadede og underpræsterende holdkammerater, samt at man fra klubbens side kan se at han på den lange bane er værd at investere spilletid i, ligesom man også gennem lang tid måtte finde sig i ekstremt svingende præstationer fra Marcelo som wing og Ramos som back, fordi de var unikke talenter. Den slags er i nogle tilfælde acceptabelt hvis forventningerne til spilleren er høje nok på lang sigt, men man kan ikke have 11 af den slags på banen samtidig.

Det er endnu for tidligt at afskrive Jovic helt, måske bliver han solgt til sommer og så er man videre til den næste, sådan er det nogle gange i Real og det er præmissen i så stor en klub, men hvem siger Håland trives i miljøet i og omkring Real Madrid, hvem siger han ikke bare er varm som Jovic var, fordi han fungerer godt i de omgivelser han er i nu? Det er da set før at spillere gør det fremragende et sted, men ikke kan sætte en fod rigtigt et andet sted fordi de ikke trives, se bare Di Maria, Memphis, Sanchez i United.

At kritisere købet af Mendy fordi man havde Reguilon - please... Han gjorde det fint på det vel nok dårligste hold vi har haft i 20 år, men jeg tager any day Mendy og Hazard over Reguilon og Vazquez. Transfermarkedet er et gamble og man rammer ved siden af en gang imellem, det koster penge, sådan er det i en storklub. Hvis man følger den logik der fremstilles her, skal man så bare vente på at man engang rammer en gylden generation af egne talenter og heldige indkøb som Cantona, Keane, Scholes, Giggs/Messi, Xavi, Iniesta, Busquets?

Lige pt. lader det til at vi, sammen med Barca, kæmper lidt med at finde de spillere der skal udgøre stammen i generationsskiftet, for at forblive en magtfaktor. Det har vi prøvet mange gange før, Barca har spillet UEFA Cup ude i Brøndby med Ronaldinho på holdet, men de kom hurtigt tilbage igen med et par store handler efter det. Man investerer for at forblive aktuelle, hverken Real eller Barca vil risikere at ende som United og Liverpool, i en situation hvor spillerne ikke længere gider til klubben fordi den ikke er hvad den var engang. Så koster de gode spillere endnu flere penge, og det bliver endnu sværere.. (jeg ved godt Liverpool er forbi de tider nu).. Så hellere sprøjte nogle penge forgæves rundt i forsøget på at finde de rigtige spillere, med risiko for nogle skæverter.

Random namedropping: Marcelo, Higuain, Fernando Gago, Sergio Ramos, Carlos Diogo, Drenthe, Garay, Illaramendi, Varane, Asensio, nogle var udråbt som de nye store kanoner, andre var unknowns for de fleste af os.. Nogle kostede mange penge og var ikke to potter pis værd, andre kostede ikke vildt meget og er verdenseliten...

Ps.
Håland, Mbappe og Ronaldo kunne nærmest ikke være mere forskellige i profil, det er tre vidt forskellige typer. Mbappe har potentiale til at kunne udfylde tomrummet fra Ronaldo, dog med nogle helt andre spidskompetencer, men han er klart den mest spændende unge spiller siden Neymar.
Alexander Isak rater jeg ikke specielt højt ud fra hvad jeg har set, Dortmund har desuden en 30 mio € tilbagekøbsklausul på ham, så han bliver dyr. Så hellere Leroy Sané der har kontraktudløb i 2021, skadespausen til trods.

Omgivelserne har helt klart indflydelse på om en spiller trives. Jesé har Ikke været på toppen nogen steder siden sin skade eksempel vis. Det er bare en anden snak, men du kan da heller ikke sige at Jovic har fået en helt ærlig chance for at falde til. James fungerer jo heller ikke under de nuværende omgivelser.
Scouting arbejdet er bare ikke gjort godt nok, sådan er det hvis man allerede september og oktober måned tænker i en udlejning til Jovic. Der var behov for en angriber der kunne slå igennem her og nu, hvilket aldrig har været det helt store problem for Real Madrid at finde nogensinde. Der har altid været angribere der kan score mål.

Brahim som du nævner er der heller ikke nogen plan med, forventer slet ikke at han får 30 kampe, men 1,5 kampe i pokalen på en lang sæson og nogle minutter hist og her er ikke en plan. Sådan er det med mange af vores unge talenter at der mangler en plan med dem. Jeg vil så heller ikke sige at Zidane er dygtig træner til at arbejde med de unge spillere. Han vælger jo også sin gamle garde, hvis han kan undgå at smide Rodrygo og Vinicius på banen. Så klubben skal absolut kritiseres på flere områder for det hænger ikke sammen, at man bruger over 200 millioner på unge spillere næsten for at de skal arbejde under en træner der ikke ønsker at bruge dem.

Udover den manglende evne at kunne slå til i Real Madrid, så mangler de også evnen til at være kyniske overfor de ældre spillere. Og så mangler man evnen til at skille sig af med dem også. Derfor kommer der ikke det generationsskifte vi har brug for og derfor trækker det også i langdrag med at komme tilbage på toppen i ligaen. Måske en dag når den sportslige ledelse er en anden.

Jeg håber at alle de unge spillere vi har slår igennem, men der er bare for mange faktorer der siger i mod det.

Lige nu håber jeg på en trup på 24-25 mand til næste sæson, hvor man har været kynisk nok og hvor mange af de unge indgår i truppen. Men Benzema er nok at finde alligevel
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved 9eren.

6 år 3 måneder siden #21 af BBB

9eren skrev: Scouting arbejdet er bare ikke gjort godt nok, sådan er det hvis man allerede september og oktober måned tænker i en udlejning til Jovic. Der var behov for en angriber der kunne slå igennem her og nu, hvilket aldrig har været det helt store problem for Real Madrid at finde nogensinde. Der har altid været angribere der kan score mål.

Det vil være spild af penge med en angriber med mål i støvlerne, når Zidane alligevel altid går med Benzema. Specielt hvis det er en ung gut, der skal bevise sig. En spiller som Zlatan (nej, jeg vil ikke have ham) ville bedre kunne klare konkurrencen med Benzema, fordi der altid har været mål i hans støvler, og hans selvtillid ikke smadres ved at være på bænken de tre første kampe i sæsonen.
Om hans samarbejde med Zidane ville kunne klare at tage tre kampe på bænken, er jeg dog i tvivl om :-D

6 år 3 måneder siden #22 af raul7=kongen

JesperA skrev: Vi har sukket efter en 9'er der kan lave mange mål, og størstedelen herinde var ganske godt tilfredse med Jovic i sommers, han scorede på alt i Bundesligaen og måtte være ham vi manglede. Det er da nemt at komme at sige bagefter at vi skulle have ventet til nu og købt Håland, eller købt ham da han scorede 9 mål mod Honduras, der kommer sikkert også et nyt stort talent frem på et andet tidspunkt som havde været endnu bedre, sådan fungerer det jo ikke. Tror du Jadon Sancho havde udviklet sig lige så eksplosivt i Real som han har gjort i Dortmund? Brahim Diaz var ifølge mange et endnu større talent, men sådan fungerer det ikke i Real, man kan ikke bare give en ung spiller chancen i 30 kampe i første sæson og så håbe på det bedste. Varane var reserve i lang tid, men trænede sammen med de bedste spillere i verden hver dag, og udviklede sig på den måde. Det er muligt det virker underligt når han "bare" kunne være taget til Dortmund og spillet 40 kampe pr. sæson og så blive solgt til Real senere, det kan da godt være, men nu kender han alt til klubben, er næste mand i anciennitet til at være anfører, bliver formentlig også næste anfører for verdens pt. bedste landshold, og har potentiale til at blive en legende i klubben. Netop derfor har man som regel en tilpasningsperiode og en længerevarende plan for de unge spillere, eksempelvis kampe for B-holdet og træninger med førsteholdet, udlejningsperioder, og langsomt integrere dem, ligesom med Carvajal, Valverde, Casemiro, Lucas og mange før dem.

Ps.

Du har meget ret. Det du også skriver i første del er Achraf jo også et godt bevis på. Hans udvikling gik nærmest baglæns, da han blev en del af førsteholdet - psykisk var han ikke klar til det - og han blev usikker. Nu har tiden i Dortmund modnet ham. Der er han af og til på bænken også, men får løbende nye chancer og kommer stærkere tilbage. Lidt det samme er sket med Jadon. De får lov at fejle, få deres pauser og kommer så tilbage til en ny god periode. I Madrid er den mulighed der bare ikke.

Jovic blev givetvis købt en anelse for tidligt i sin udvikling. Derudover mindes jeg ikke en spiller, der har været mere uheldig i sin første sæson. Adskillige forsøg på træværket, to mål annulleret for uhyre snævre offsides og andet. Det er marginaler som har kostet hans momentum og selvtillid. Jeg tror på Jovic, men jeg er ikke sikker på jeg tror på ham i Madrid længere. Han skal nok få en stor karriere og bombe mål ind, men Zizou virker til at have andre planer og så må vi jo som klub agere derefter. En udlejning til Sevilla eller lignende vil være fænomenalt - både for hans værdi og selvtillid.

6 år 3 måneder siden #23 af -#7-
Måske det også er værd at nævne med Jovic, at han kommer til en gigantisk klub hvor han ikke snakker sproget mig bekendt, og altså en klub som samtidig ikke har en åbenlys gruppe som tager ham ind socialt. Havde vi haft en serber, russer eller måske Lunin i klubben, så kunne han måske have passet ind der. Det kan lyde vældig pædagogisk, og det er det måske også. Men det er en "usynlig" faktor som virkelig betyder meget for visse typer af mennesker (medmindre man hedder Zlatan eller Cristiano tænker jeg). Og jeg tror netop Jovic er en type som har behov for noget tryghed også, som han ikke har fundet i Real Madrid endnu, for hvem vender han det med hvis han har haft en dårlig kamp eller sidder meget på bænken?

Så vil nogen måske påstå han ikke har det nødvendige mentale overskud til at spille for klubben, hvilket også sagtens kan være sandt. Men for at tage en type som Marcelo, så havde han netop Roberto Carlos at støtte sig op af, noget som Carlos selv nævner i sin TPT artikel forleden. Var Marcelo blevet en ligeså stor succes hvis han var overladt lidt til sig selv i starten? Det er selvfølgelig umuligt at svare på, men det er da en interessant tanke.

DC19

6 år 3 måneder siden #24 af Dios
@-#7-.

Hvis jeg siger Kroatien hvad siger du så? :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum