- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Ødegaard vil spille Champions League med Real Sociedad i den kommende sæson
Ødegaard vil spille Champions League med Real Sociedad i den kommende sæson
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Martin Ødegaards nærmeste fremtid i Real Madrid er fortsat uvis og i dag åbnede han selv op over for, at han bliver i Baskerlandet i den kommende sæson.
Det skete på et pressemøde i Real Sociedad, hvor han sagde følgende:
- Målet er Champions League og det er det, vi ønsker os, for det er en drøm for alle fodboldspillere i hele verden at spille den turnering og det ønsker vi at gøre i den kommende sæson.
Ifølge spanske AS skal Martin Ødegaard allerede have kommunikeret til Real Sociedad, at han ønsker at opfylde sin lejeaftale, som gælder for den kommende sæson også.
Det giver nok Zidane noget ro ikke, at skulle tage stilling til hvor Ødegaard skal spille og i stedet for hvem. For lige i øjeblikket, så er der bare kamp om pladserne. Så kan Modric få sin sidste sæson, og takke af efter en kæmpe karriere i Real Madrid. Det er jo ikke Modric der ville være hans direkte konkurrent alligevel, og med Modric får man alligevel mere en end habil "reserve".
Bliver spændende og se hvor mange vi kan få skudt af til sommer. Men køber gerne stadig en midtbane med Casemiro, Kroos og Valverde som de startende 3. Forhåbentlig kan de suppleres med Camavinga, Modric og Donny van de Beek eller spillere i den kaliber.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- 9eren
- Gæst
-
9eren skrev: Ødegaard er bare smart og holder alle kort åbne, for det er jo tydeligt at Zizou ikke er glad for Ødegaard. Han har allerede givet ham nogle mentale tæv på Castilla. Og det lærer man som spiller af og her er det så tydeligt, hvor meget en træner kan stoppe en positiv udvikling eller få det bedste ud af en spiller. Det har Zidane desværre også været rigtig god til !
Hvorfor er det, at du aldrig underbygger dine (vanvittige) påstande?
"...for det er jo tydeligt at Zizou ikke er glad for Ødegaard."
Kilde? Udtalelse? Eller bare en fornemmelse/påstand?
"Han har allerede givet ham nogle mentale tæv på Castilla."
Hvordan? Eller bare endnu en fornemmelse/påstand?
"...og her er det så tydeligt, hvor meget en træner kan stoppe en positiv udvikling eller få det bedste ud af en spiller. Det har Zidane desværre også været rigtig god til!"
Den her fornemmelse/påstand er jeg særligt interesseret i at høre meget mere om. Du må have en masse underbyggende fakta liggende i skrivebordsskuffen, når du kan slynge sådan noget ud?
- 9eren
- Gæst
-
Daniel skrev:
9eren skrev: Ødegaard er bare smart og holder alle kort åbne, for det er jo tydeligt at Zizou ikke er glad for Ødegaard. Han har allerede givet ham nogle mentale tæv på Castilla. Og det lærer man som spiller af og her er det så tydeligt, hvor meget en træner kan stoppe en positiv udvikling eller få det bedste ud af en spiller. Det har Zidane desværre også været rigtig god til !
Hvorfor er det, at du aldrig underbygger dine (vanvittige) påstande?
"...for det er jo tydeligt at Zizou ikke er glad for Ødegaard."
Kilde? Udtalelse? Eller bare en fornemmelse/påstand?
"Han har allerede givet ham nogle mentale tæv på Castilla."
Hvordan? Eller bare endnu en fornemmelse/påstand?
"...og her er det så tydeligt, hvor meget en træner kan stoppe en positiv udvikling eller få det bedste ud af en spiller. Det har Zidane desværre også været rigtig god til!"
Den her fornemmelse/påstand er jeg særligt interesseret i at høre meget mere om. Du må have en masse underbyggende fakta liggende i skrivebordsskuffen, når du kan slynge sådan noget ud?
Fordi jeg regner med at man følger med nok til at kunne nikke genkendende til det jeg siger!
www.google.dk/amp/s/amp.marca.com/en/foo...5fdea294d8b45c7.html
Ødegaard blev flere gange smidt på bænken uden årsag. Der gik flere rygter om at de to ikke kunne med hinanden ej til træning. Kan du sikkert finde link til AS omkring om at Zizou ik var den store fan af Ødegaard.
“ Den her fornemmelse/påstand er jeg særligt interesseret i at høre meget mere om. Du må have en masse underbyggende fakta liggende i skrivebordsskuffen, når du kan slynge sådan noget ud?”
Kender du til Rosenthal effekten ?
Jeg arbejder med mennesker til dagligt, og du piller ved folks psyke tit. Går Zizou rundt og ignorere en spiller som Ødegaard eller ikke giver ham den nødvendige opmærksomhed, så skal der ikke gøres meget mere for at pille ved hans selvtillid.
Trænere har sgu da indflydelse på så meget psykologisk hos hver enkelt spiller. At bænke en angriber for at gøre ham sur, svarer tilbage på banen med mål. Und so weiter. Det er sgu da logik for burhøns!
Den eneste kilde der refereres til har følgende overskrift;9'eren skrev: Det er sgu da logik for burhøns!
Læser man ovenstående, så lyder det forfærdeligt. Men vælger man at læse videre, lyder det lige pludseligt knap så forfærdeligt;Odegaard: It was nice to have Zidane as coach, but not for my self-confidence
Inde på bold.dk kan man også finde følgende citat;"What an incredible technique he has.''
Så nej, der er ikke et eneste bevis derude der viser, at Zidane og Ødegaard skulle have et dårligt forhold - og, hvorfor i helvede skulle franskmanden nogensinde have noget imod en spiller der er ambitiøs, hårdtarbejdende, ydmyg og i besiddelse af en helt igennem fantastisk teknik/intelligens - lidt ligesom ham selv? Ja, der var en periode han blev bænket, fordi han simpelthen ikke gjorde det godt nok. Det kom på baggrund af de elendige forhold (banerne) man havde som Castilla spiller, og for en spiller som Ødegaard har kvaliteten af en fodboldbane enorm stor betydning.''Zidane som træner var fantastisk. Men nogle gange var han ikke så god for selvtilliden. Som når han viste os, hvordan vi skulle spille. Sikke en teknik, siger Ødegaard.''
Florentino Pérez
9eren skrev:
Fordi jeg regner med at man følger med nok til at kunne nikke genkendende til det jeg siger!
www.google.dk/amp/s/amp.marca.com/en/foo...5fdea294d8b45c7.html
Man er nødt til at stille spørgsmålstegn til det, du siger, når det er skriger til himlen og er faktuelt forkert. Sådan må det være, og sådan skal det være.
Lars1991 og Sahinovic er heldigvis kommet mig lidt forkøbet, så jeg ikke er nødt til at pille dig helt fra hinanden. Den udtalelse fra Ødegaard skal ikke forstås ordret. Du er nødt til at være bedre i din kildekritik. Han refererer udelukkende til Zidanes egenskaber på træningsbanen, med bolden, og ikke om sit forhold til franskmanden. Der findes mange andre fortolkninger derude, som du eventuelt kunne give dig i kast med. Her er én:
“It was great to be coached by Zidane but sometimes it wasn't good for your self-confidence – when he showed us how we should do certain things in training... what a technique!
Ødegaard roser Zidane, og det er helt vildt, at du kan tolke det på andre måder, men selvfølgelig underholdende for os andre ;-)
Ødegaard blev flere gange smidt på bænken uden årsag. Der gik flere rygter om at de to ikke kunne med hinanden ej til træning. Kan du sikkert finde link til AS omkring om at Zizou ik var den store fan af Ødegaard.
Det er ikke min opgave at underbygge dine påstande/fornemmelser. Det er din egen.
Kender du til Rosenthal effekten ?
Jeg arbejder med mennesker til dagligt, og du piller ved folks psyke tit. Går Zizou rundt og ignorere en spiller som Ødegaard eller ikke giver ham den nødvendige opmærksomhed, så skal der ikke gøres meget mere for at pille ved hans selvtillid.
Trænere har sgu da indflydelse på så meget psykologisk hos hver enkelt spiller. At bænke en angriber for at gøre ham sur, svarer tilbage på banen med mål. Und so weiter. Det er sgu da logik for burhøns!
Nu skal vi ikke battle om ligegyldige begreber. Det gør ikke dine påstande/fornemmelser mere sande. Du påstår, at Zidane har ignoreret Ødegaard og ikke givet ham den nødvendige opmærksomhed, og det vil jeg egentlig bare gerne se nogle håndgribelige beviser på. Et interview, en udtalelse (der ikke bliver fejlfortolket) eller andet.
Zidane har alle dage været en mester i at håndtere en trup. Det er der, han frem for alt, excellerer. Og det er der rigtig mange beviser og udtalelser på. Og det handler selvfølgelig om hans behandling af den enkelte spiller. Det være sig målmænd, forsvarsspillere, midtbanespillere og angribere, om du vil det eller ej.
Tilbage til Ødegaard, der sagde følgende, da Zidane vendte tilbage til Real Madrid:
"It's positive for me, too. I know him well and we have a good relationship. I worked under him for a few years, both in the 'B' team and in his time as first-team coach."
Så tilbage til min oprindelige pointe: Det kunne være pisse lækkert, hvis du ville underbygge din (vanvittige) påstande fremover, i stedet for at regne med, at alle bare tage dine ord/fornemmelser for gode varer.
- 9eren
- Gæst
-
Martin Ødegaard “ "Having Zidane as my coach was a very nice thing, but it wasn’t good for my self-confidence.”
Det har altså intet med hans teknik at gøre og du skærer fuldstændig væk at Zidane pludselig tog Ødegaard på bænken flere gange under Castilla. Men ellers point taken! Det er dog et klart bevis og AS skrev også om det nogle gange da Ødegaard spillede på Castilla.
Zidane har været en mester i at håndtere en trup men ikke alle spillere! Der er forskel på at håndtere en trup og gøre dem klar til de store opgør, end at skulle udvikle et ungt talent der skal have indflydelse om en eller to sæsoner senere. Du blander æbler og bananer!
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
as.com/futbol/2019/02/02/primera/1549125728_316398.html
- 9eren
- Gæst
-
Dem skal jeg selvfølgelig nok prøve at finde fra AS!
Men det fraholder mig ikke fra at sige, at Ødegaard ikke har fået det bedste ud af det med Zizou og Zizou har nok haft andre top prioriteter end at løfte en ung spiller som Martin. Der har sågar gået rygter om at Zidane til tider var træt af Ødegaards gøren og laden i Real Madrid. Det er ikke aktuelt nu og situationen er en anden i dag.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.