Ødegaard vil spille Champions League med Real Sociedad i den kommende sæson

3 år 9 måneder siden #13 af -#7-
Jeg husker også der var lidt problemer med Ødegaard i starten på Castilla, men det var mest på grund af den høje løn han fik i forhold til sine holdkammerater, og at Ødegaard selv ikke ligefrem satte ild i banen når han spillede. Og så angiveligt en uoverensstemmelse mellem Florentino og Zidane angående en træningslejr, som Kratmus nævner. Men et decideret personligt problem mellem Zidane og Ødegaard mindes jeg godt nok ikke lige at have læst, det virker sgu ærlig talt som grebet lidt ud af den blå luft.

DC19
Emnet er blevet låst.
  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 9 måneder siden #14 af 9eren
Nu fandt jeg artiklerne og så slettede jeg dem ved en fejl. Men de kan findes alle på AS.com under søgningen Odegaard.

Blandt andet er der artikler, hvor Ødegaard forklarer at hans fremgang startede under Solari på Castilla og der skete en masse positive ting efter han om til holdet. Det eneste han nævner ift ham selv og Zidane er at de har en positiv relation.

Der kan også findes artikler som henviser til det med holdkammeraterne og hans løn, men også om de problemstillinger der var med Ødegaards far og Real Madrid omkring hvor der skulle trænes med mere. Det er her jeg mener at Ødegaards issues med Zidane er opstået, og der kom nogle mentale smæk til Ødegaard, som blev bænket uden grund. Ødegaard udtaler selv at han blev kritiseret meget udefra og han havde en svær start men vendingen kom altså under Solari.

En af de grunde til at Ødegaard havde det svært, var blandt andet at han blev placeret på kanten. Det så jeg også i flere kampe, hvor han søgte meget centralt og længere nede i banen. Det samme mønster så jeg i Sociedad kampen. Han trækker længere ned og mere centralt.

Til aller sidst så er Zidane heller ikke den første til at hive Ødegaard hjem, han har allerede udtalt at det er fint Ødegaard bliver et år mere ude.


Og husk at Enzo blev fortrukket af Zizou foran Ødegaard.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved 9eren.
Emnet er blevet låst.
3 år 9 måneder siden #15 af Jonas
Har vi ikke vendt den med Ødegaard og ZZ for noget tid siden? Jeg mener jeg på et tidspunkt hev nogle kilder på emnet.. Nu gider jeg ikke finde kilderne igen, men mit klare indtryk er også at de to ikke kan sammen.

Nu lommefilosoferer jeg lidt: ZZ har åbenlyse problemer med spillere der har en dominerende personlighed og er vel noget der ligner en fodbold-kommunist. Forstået på den måde at han vægter gruppen over (talentfulde) individer i en ret ekstrem grad og han giver (talentfulde) individer der forstyrer dynamikken i gruppen den kolde skulder på en måde der virker semi-uprofessionel -- det er mit indtryk. Jeg tror klubben (dengang ZZ trænede Castilla) sagde til ZZ at Ødegaard i en eller anden form skulle stå over resten af Castilla og dertil hjalp træningerne med førsteholdet, som Ødegaard som jeg husker insisterede på, nok ikke. Herefter har han nok fået den kolde skulder af både ZZ og resten af holdet.. Det har sandsynligvis været ret diskret, jeg kunne forestille mig i form af at ZZ ikke har forsvaret Ødegaard overfor utilfredse/jaloux holdkammerater. Sådan noget kan hurtigt udvikle sig til at have en effekt på banen i form af at holdkammeraterne ikke spiller ham som de skal, han selv er frustreret og føler presset som træneren så igen ikke vil hjælpe ham med og så kører den onde cirkel..
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren
Emnet er blevet låst.
3 år 9 måneder siden #16 af raul7=kongen

Jonas skrev: Har vi ikke vendt den med Ødegaard og ZZ for noget tid siden? Jeg mener jeg på et tidspunkt hev nogle kilder på emnet.. Nu gider jeg ikke finde kilderne igen, men mit klare indtryk er også at de to ikke kan sammen.


Skønt med debat, men lad os lige hæve niveauet lidt.

Det er ikke blot dig, men den går altså ikke at skrive en teori, derefter affeje det med at man ikke gider finde ud af om den holder vand og så bare konstatere den er god nok.

Det kan vi simpelthen gøre bedre som forum. Alternativet er alt for mange pseudodiskussioner som reelt er ligegyldige.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic
Emnet er blevet låst.
3 år 9 måneder siden #17 af Jonas
@ Raul

Mit indlæg er delt op i to dele:

1) Jeg nævner muligheden for at denne debat allerede er dækket med kilder. Dette for at dem der er interesserede kan gå tilbage og finde den hvis de ønsker.

2) Et spekulativt afsnit -- som skrevet. Hvis du læser den spekulative del, så vil du jo også vide at det sandsynligvis ikke er noget der ville være kilder på uanset om det er forekommet eller ej. Jeg spekulerer at ZZ muligvis ikke har forsvaret Ødegaard i situationer hvor han kunne/burde og derigennem har haft en negativ effekt på deres forhold og Ødegaards præstationer. Hverken Ødegaard eller ZZ har nogen interesse i at fortælle noget hvis ovenstående er forekommet. Betyder det at hele dette mulige aspekt slet ikke må diskuteres endog nævnes -- fordi du mener det er en ligegyldig diskussion? Det forekommer mig ikke som en sund debatkultur du advokerer for. Jeg foreslår du undlader at forsøge at censurere folk ud fra subjektive kriterier. Alternativet er at det leder til alt for mange pseudodiskussioner som reelt er ligegyldige -- som denne.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Jonas.
Emnet er blevet låst.
3 år 9 måneder siden #18 af raul7=kongen

Jonas skrev: @ Raul

Mit indlæg er delt op i to dele:

1) Jeg nævner muligheden for at denne debat allerede er dækket med kilder. Dette for at dem der er interesserede kan gå tilbage og finde den hvis de ønsker.

2) Et spekulativt afsnit -- som skrevet. Hvis du læser den spekulative del, så vil du jo også vide at det sandsynligvis ikke er noget der ville være kilder på uanset om det er forekommet eller ej. Jeg spekulerer at ZZ muligvis ikke har forsvaret Ødegaard i situationer hvor han kunne/burde og derigennem har haft en negativ effekt på deres forhold og Ødegaards præstationer. Hverken Ødegaard eller ZZ har nogen interesse i at fortælle noget hvis ovenstående er forekommet. Betyder det at hele dette mulige aspekt slet ikke må diskuteres endog nævnes -- fordi du mener det er en ligegyldig diskussion? Det forekommer mig ikke som en sund debatkultur du advokerer for. Jeg foreslår du undlader at forsøge at censurere folk ud fra subjektive kriterier. Alternativet er at det leder til alt for mange pseudodiskussioner som reelt er ligegyldige -- som denne.


Jeg har ikke snakket om at censurere. Men skal man endelig ud af den sti, så er det mindst subjektive kriterie vel, at man som minimum forventes at bakke sine teorier op af kilder.

Pointen er egentlig mest, at det er trættende og dræbende sagligheden, når man bare slynger påstande ud - uden de på nogen måde er bakket op - og tilmed ophøjer det til faktum. Teorier er selvfølgelig velkomne, men så diskuter dem som teorier.
Emnet er blevet låst.
  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 9 måneder siden #19 af 9eren
Der skal nok komme kilder på fremadrettet, men de fleste kan vel godt huske, at Carvajal blev sendt til Tyskland på anbefaling af Mourinho ikke ? (Eksempel)

Men her er en artikel omkring dette.

www.tribalfootball.com/articles/bayer-ch...al-3346591#popup-sso

Så nogle gange tænker man ikke i kilder, men tingene er meget åbenlyst, for jeg ved jo godt at folk følger med i tykt og tyndt.

Daniel har bare en anden opfattelse af tingene end jeg, for jeg var dernede i den periode hvor Ødegaard spillede for Castilla og har en anden oplevelse om hans tid på holdet der. Og den opfattelse er bakket op af, at Ødegaard roser Solaris træner evner mere og hentyder til at der kom en markant ændring under ham/ samt Ødegaards periode hvor Zizou sætter ham af. Endvidere så i den periode, hvor Ødegaards far var involveret i, hvor sønnike skulle træne og Zizou/Perez sammenstød omkring en USA tur. Så det er ikke fordi hans start har været smertefri under Zidane. Enzo optog jo også den plads Ødegaard fortrækker at spille og Ødegaard blev derfor sendt på kanten.

Og jeg har så henvist til hvor de artikler kan findes!

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved 9eren.
Emnet er blevet låst.
  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Væk
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 9 måneder siden #20 af 9eren
www.tipsbladet.dk/nyhed/primera-division...per-umoden-oedegaard

Så fandt jeg den som også var på AS

Så beklager Daniel, men jeg har diskuteret det på forummet for 5 år siden, hvor jeg var medlem. Troede jeg du kunne huske

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved 9eren.
Emnet er blevet låst.
3 år 9 måneder siden #21 af Jonas
@ Raul

Jeg ved ikke om det er fordi du ikke læser hvad jeg skriver eller om du bare er tungnem. Der er flere ting her, så lad os tage dem en ad gangen:

1) "Jeg har ikke snakket om at censurere": At anmode om at ting ikke bliver sagt/ gjort, eller sagt/gjort anderledes, er definitionen på censur (e.g. ordnet.dk/ddo/ordbog?query=censur). Bare lige for at slå det fast.

2) "..bare slynger påstande ud - uden de på nogen måde er bakket op..": Læs hvad jeg skriver. Det er per definition ikke muligt at finde en kilde på om ZZ oprigtigt har forsvaret Ødegaard mindre end andre spillere. Det har jeg allerede skrevet. Betyder det at hele dette emne ikke må nævnes pga din sarthed? Men du leder måske efter kilder på de småting jeg berører (som ikke er relevante ifht min centrale spekulation), som jeg nævner allerede er dokumenteret i et andet indlæg men som du ikke gider finde? I så fald:

ZZ fokus på holdet over individet: e.g.

- apnews.com/00733b7407da48caa4271bc4ef1dc...-to-Madrid's-success
- www.xinhuanet.com/english/2018-05/22/c_137197971.htm

ZZ giver individer der forstyrrer gruppe-dynamikken den kolde skulder: Dette er noget der typiske først bliver bekræftet efter de pågældende spillere har stoppet karrieren. Dog har vi en kilde fra Ceballos alligevel:

- www.xinhuanet.com/english/2018-09/06/c_137449678.htm

Ødegaard skulle have special treatment da han spillede på Castilla: e.g.

- the18.com/news/zinedine-zidane-doesnt-wa...martin-odegaard-tour

At Ødegaard muligvis har fået en kold skulder på Castilla: e.g.

- bleacherreport.com/articles/2858328-odeg...-save-them-a-fortune


3) "..og tilmed ophøjer det til faktum.": Her lyver du simpelthen. Jeg indleder mit spekulerende afsnit med "Nu lommefilosoferer jeg lidt" efterfulgt af et kolon. På intet tidspunkt skriver jeg at noget er et faktum, tværtimod. Som jeg skriver så spekulerer jeg og følger en argumentativ rød tråd.

Jeg tror det primære problem her er at du ikke læser hvad jeg skriver.
Emnet er blevet låst.
3 år 9 måneder siden #22 af BBB
Fedt at linke til ordnet og så ikke selv læse definitionen :-D

"kontrol der indebærer at formidlingsprodukter som fx film, aviser, bøger eller breve undersøges kritisk af en myndighed og evt. tilbageholdes eller kræves redigeret før de når modtageren ofte ud fra politiske eller moralske hensyn"

De andre definitioner handler ikke om censur, som der her skrives om.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen
Emnet er blevet låst.
3 år 9 måneder siden #23 af raul7=kongen

Jonas skrev: @ Raul

Jeg ved ikke om det er fordi du ikke læser hvad jeg skriver eller om du bare er tungnem. Der er flere ting her, så lad os tage dem en ad gangen:

1) "Jeg har ikke snakket om at censurere": At anmode om at ting ikke bliver sagt/ gjort, eller sagt/gjort anderledes, er definitionen på censur (e.g. ordnet.dk/ddo/ordbog?query=censur). Bare lige for at slå det fast.

2) "..bare slynger påstande ud - uden de på nogen måde er bakket op..": Læs hvad jeg skriver. Det er per definition ikke muligt at finde en kilde på om ZZ oprigtigt har forsvaret Ødegaard mindre end andre spillere. Det har jeg allerede skrevet. Betyder det at hele dette emne ikke må nævnes pga din sarthed? Men du leder måske efter kilder på de småting jeg berører (som ikke er relevante ifht min centrale spekulation), som jeg nævner allerede er dokumenteret i et andet indlæg men som du ikke gider finde? I så fald:

ZZ fokus på holdet over individet: e.g.

- apnews.com/00733b7407da48caa4271bc4ef1dc...-to-Madrid's-success
- www.xinhuanet.com/english/2018-05/22/c_137197971.htm

ZZ giver individer der forstyrrer gruppe-dynamikken den kolde skulder: Dette er noget der typiske først bliver bekræftet efter de pågældende spillere har stoppet karrieren. Dog har vi en kilde fra Ceballos alligevel:

- www.xinhuanet.com/english/2018-09/06/c_137449678.htm

Ødegaard skulle have special treatment da han spillede på Castilla: e.g.

- the18.com/news/zinedine-zidane-doesnt-wa...martin-odegaard-tour

At Ødegaard muligvis har fået en kold skulder på Castilla: e.g.

- bleacherreport.com/articles/2858328-odeg...-save-them-a-fortune


3) "..og tilmed ophøjer det til faktum.": Her lyver du simpelthen. Jeg indleder mit spekulerende afsnit med "Nu lommefilosoferer jeg lidt" efterfulgt af et kolon. På intet tidspunkt skriver jeg at noget er et faktum, tværtimod. Som jeg skriver så spekulerer jeg og følger en argumentativ rød tråd.

Jeg tror det primære problem her er at du ikke læser hvad jeg skriver.


Jeg har ingen intention om at bruge så meget som et yderligere sekund på at diskutere med folk som har behov for at kalde mig tungnem.

Vi stopper her.
Emnet er blevet låst.
3 år 9 måneder siden #24 af Jonas

BBB skrev: Fedt at linke til ordnet og så ikke selv læse definitionen :-D

"kontrol der indebærer at formidlingsprodukter som fx film, aviser, bøger eller breve undersøges kritisk af en myndighed og evt. tilbageholdes eller kræves redigeret før de når modtageren ofte ud fra politiske eller moralske hensyn"

De andre definitioner handler ikke om censur, som der her skrives om.


Som der står, så er censur en kontrol (af formidlingsprodukter, herunder debatinglæg) der indebærer at formidlingsprodukter undersøges af en kritisk myndighed og evt. redigeres, tilbageholdes mv. før de når modtageren. I dette scenarie advokerer Raul for at folk ikke skal lave en bestemt type debatindlæg. Det vil sige han advokerer for at folk selv agerer den kritiske myndighed og redigerer eller fjerner det debatindlæg de ellers havde tænkt sig at skrive før det når forum, baseret på hans egen subjektive standard. Det vil sige han advokerer for censur. Godt vi er enige.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum
Annonce