Optakt: Real Madrid - Valencia, LaLiga, 29. spillerunde

1 år 10 måneder siden #97 af Sahinovic

Fondo_Sur skrev: Ligasæsonen er snart forbi og han har lavet 16 mål og 6 assists. Kom nu lidt... Det er flot, men lige på vippen til om det er nok til at sikre et mesterskab til klubben.

Det er, mildest talt, en meget imponerende præstation af Benzema, taget i betragtning af at Hazard har været så meget skade, og offensiven deraf hovedsageligt har bestået af Vinicius, Rodrygo, Bale og Lucas Vazquez - enhver angribers drøm, kom nu lidt selv altså :-D

De fire ovenstående spillere har sammenlagt stået for 8 mål og 4 assist :-D

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #98 af Lars1991
Det jo det jeg synes er hele humlen ved det her. Ja Benzema kan godt have sine mangler foran mål, det kommer meget i stimer som vi også har set i den her sæson, hvor han var fuldstændigt i hopla det første halve år, men efter julepausen gik helt ned. Han er da ikke perfekt. Men hvorfor denne syge fiksering på ham når vi kigger på vores trup? Hvorfor blive ved og ved med at svine vores bedste offensiv spiller til? Imens Hazard har været ude, har der jo intet kommet fra nogen anden, som Sahinovic også siger. Altså, vi ser det jo igen i dag, Valverde bliver smidt ud på højre kanten som så mange gange før. Så kan man være enig eller uenig i den beslutning, men det siger jo nok noget om kvaliteten fra vores andre offensive spillere når det er en plausibel mulighed.

1 år 10 måneder siden #99 af Fondo_Sur
Haha, lad mig ikke starte på Bale og Hazard :-D Benzema overstråler da dem begge, men vi må lige få proportionerne på plads, når man kritiserer fans, der gennem årene med rette har sat spørgsmålstegn til Benzemas evner foran mål.
Sidste redigering: 1 år 10 måneder siden ved Fondo_Sur.

1 år 10 måneder siden #100 af Dios

Fondo_Sur skrev: Ligasæsonen er snart forbi og han har lavet 16 mål og 6 assists. Kom nu lidt... Det er flot, men lige på vippen til om det er nok til at sikre et mesterskab til klubben.

Man kan også vende den om og sige, hvor fuldstændig vanvittig Benzema har været i denne sæson, at vi med en sejr imorgen faktisk står til at vinde La Liga. Specielt taget i betragtning, at han intet hjælp får fra sine offensive holdkammerater. Hvis Benzema ikke starter angrebene, så kommer holdet ikke frem til chancer. Hvis ikke Benzema scorer, så scorer Real Madrid ikke, og det er jo netop det der er og har været vores absolut største problem i denne og sidste sæson.

Du nævner selv Lewandowski, men prøv og tæl hvor mange af hans mål som egentlig er afgørende. Du får et kæmpe chok over hvor mange "ligegyldige" mål den mand scorer. En anden nævner Benzema's mål kommer i stimer, men netop Lewandowski er kendt for at scorer mange mål i samme kamp, hvor han så er fuldstændig til overs i alle andre kampe.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 år 10 måneder siden #101 af Fondo_Sur
Ville da glæde mig over, hvis Benzema som 9’er scorede alle de afgørende mål i de resterende 9 kampe. Så behøver vi ikke længere at se satsede helteaktioner fra Ramos eller Casemiro.
Sidste redigering: 1 år 10 måneder siden ved Fondo_Sur.

1 år 10 måneder siden #102 af -#7-

Dios skrev:

Du nævner selv Lewandowski, men prøv og tæl hvor mange af hans mål som egentlig er afgørende. Du får et kæmpe chok over hvor mange "ligegyldige" mål den mand scorer. En anden nævner Benzema's mål kommer i stimer, men netop Lewandowski er kendt for at scorer mange mål i samme kamp, hvor han så er fuldstændig til overs i alle andre kampe.

Jeg er fuldstændig enig at Benzema er vigtigere end folk giver udtryk for herinde. Jeg er til gengæld også nødt til at sige at du rammer helt forbi skiven hvad angår Lewandowski. Du siger vi selv lige kan gå ind og tælle hvor mange afgørende mål han har lavet, så det har jeg gjort.

Jeg gik på Whoscored og kiggede statistikken over de kampe han har været med i, i den her sæson. Præmissen jeg stillede mig selv var at Lewandowski skulle enten have åbnet målscoringen i kampen, eller hvor han direkte sikrer point (f.eks. med et mål til 2-1 eller 1-1). Desuden har jeg valgt at tælle kampe med hvor han har et oplæg til en afgørende scoring, da det ofte er et argument vi bruger til fordel for Benzema.

Listen ser således ud:

1. (Hertha Berlin 2 mål)
2. (Schalke 3 mål)
3. (RB Leipzig 1 mål)
4. (FC Køln 2 mål)
5. (Paderbon 1 mål)
6. (Augsburg 1 mål)
7. (Union Berlin 1 mål)
8. (Dortmund 1 mål)
9. (Werder Bremen 1 mål)
10. (Freiburg 1 mål)
11. (Schalke 1 mål)
12. (Mainz 1 mål)
13. (FC Køln 1 mål)
14. (Paderborn 2 mål)
15. (Union Berlin 1 mål)
16. (Werder Bremen 1 mål)
17. (Freiburg 2 mål og 1 assist)
18. (Tottenham 2 mål)
19. (Olympiakos 2 mål)
20. (Olympiakos 1 mål)
21. (Chelsea 1 mål og 2 assists)

Jeg har lavet en lignende liste for Benzema, med samme præmisser. Jeg vil ikke kopiere listen herind, men til sammenligning har Benzema været med i 14 kampe hvor han direkte har haft indflydelse på kampen med mål eller assist. Det vil jeg personligt vurdere at været flot, taget i betragtning af at Bayern er et langt bedre hold offensivt end vores. Men igen, din påstand om at Lewandowski ikke scorer mange afgørende mål er simpelthen decideret forkert, medmindre du ikke er imponeret over en spiller som er kampafgørende i 21 kampe på en sæson, det er jeg dog.

LJ16

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.