Sneijder: Vodka blev min bedste ven

3 år 9 måneder siden #1 af Nicklas
Wesley Sneijder spillede i...

Wesley Sneijder spillede i Real Madrid med blandet succes, før han drog videre til Inter, hvor han vandt en treble i 2010 og i øvrigt agerede aldeles fremragende. På fredag bliver hans biografi udgivet, og her står der en række interessante ting om hans tid i den spanske hovedstad.

- Jeg var ung og jeg kunne lide succes, og at være midtpunkt. Der skete dog dårlige ting der (I Madrid, red.). Det var ikke stoffer, men derimod alkohol. Jeg blev vant til at leve som en stjerne.

- Du er tilbedt som Real Madrid-spiller, og du går ud og bruger tusindvis af euro, og du betaler for ting til folk. Jeg kan ikke sige, at jeg manglede noget. Jeg spillede rimelig godt, men det siges, at jeg kunne have gjort det endnu bedre.

- Jeg boede alene og jeg så Jessey (Wesley Sneijders søn, red.). Jeg kunne kun være alene… og jeg indså ikke, at flasken med vodka var blevet min bedste ven. Fysisk indså jeg det ikke. Jeg stod op næste dag som om ingenting var sket.

- Jeg blev ved med at træne, men blev dårligere for hver gang og tydeligt mindre fokuseret. Jeg løj overfor mig selv ved at sige, at alting var fint og jeg tog tilflugt i min fodboldintelligens. Jeg sank fysisk. Jeg løb mindre, jeg gemte mig for træneren. Jeg troede ikke, at nogen ville bemærke det.

Wesley Sneijder spillede i Real Madrid fra 2007 til 2009. Det blev til 66 kampe, 11 mål og 12 assists.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #2 af nono
Et par rettelser, ikke for at være krakilsk, men fordi de er interessante.

Han så IKKE sin søn Jessey efter skilsmissen og det ser han tilbage på med ærgrelse - men dengang indså han ikke at vodka var blevet hans bedste ven.

2. Han opdagede at han kunne skjule meget på banen med sit skud og sparketeknik. Her kom jeg til at tænke på Asensio faktisk. En spiller som også vil være i stand til at skjule dårlig form og dovenskab med et langskudsmål - så er alt forladt. Jeg har ikke indtryk af at det er tilfældet, forstår bare hvor Sneijder vil hen med den forklaring og forestiller mig at han næppe er den første - eller sidste - spiller der falder i den grøft..

3. Herudover sagde han i interviewet at hans opførsel i Madrid ikke var klubben værdi og udtrykker fortrydelse. Hans status og berømmelse steg ham til hovedet.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #3 af Dios
Det er interessant, og jeg synes også Asensio falder i den kategori. Forhåbentlig viser han sig frem i næste sæson, men 24 år og har stadig ikke vist meget mere end nogle hjernedøde mål.

Mest af alt synes jeg Ramos vores alles yndling faktisk er ham der kommer nærmest den kategori. Han er ikke kendt for sit skud, men derimod hans mål. Vi elsker ham, fordi han er Madridista, men jeg forstår immervæk godt de mennesker som hader ham, eller synes han er dybt overvurderet. For i mine øjne findes der nok ikke en mere overvurderet spiller end vores elskede anfører.
Kåret som MOTM herinde imod Mallorca, og husker jeg ikke helt forkert så var han også et emne i podcasten. Men hvorfor? Kun på grund af målet, for skal vi være ærlige, så har Varane overstrålet ham defensivt denne sæson, og han var en anden dommer fra at blive udvist igen.
Man kan ikke måle hvor god en spiller er på hans lederevner etc. men isoleret set, så er han jo en ret så dårlig forsvarspiller. Han har bare evnen til at trække overskrifterne dagen efter på grund af hans vanvittige mange og vigtige mål.
En svær størrelse, men havde Ramos været en legende uden hans mål? Det tror jeg faktisk ikke. Ellers er det samme legende status som Varane vil jeg tro.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #4 af Kimbo
Semi enig... Ramos vil/ville altid, uagtet alle hans mål, blive husket som en større spiller end Varane, også selvom han er en markant dårligere forsvars spiller .
Han er vores anfører og han er en sand leder og indpisker, samme kan ikke siges om Varane.
Jeg afskyr Ramos's spil på banen og jeg synes stadig det er fjollet at han skal skyde straffe og frispark, men han er indbegrevet af madridismoen og det betyder bare rigtigt rigtigt meget.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Kimbo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #5 af Lars1991
Arh nu ved jeg ikke, han har helt sikkert sine hjerneblødninger og alt for mange af dem, men på sit topniveau er han en af de bedste, hvis ikke den bedste, forsvarsspiller synes jeg. Hans evner og aggressivitet i mand-mand dueller er virkeligt højt, han vinder dem stort set altid, og han læser og bryder spillet helt eminent. Ja, så kan han godt blive for boldfikseret og derfor være svag i sine markeringer, men at sige han er en dårlig forsvarsspiler synes jeg alligevel er at trække den for langt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #6 af nono
Helt uenig i kritikken af Sergio Ramos.

Synes også det er en-dimensionelt at fjerne attributter som fightervilje og lederegenskaber fra den samlede vurdering. Var Denilson så også en bedre fodboldspiller end Nedved? Var Riquelme bedre end Pirlo?

Det har før været drøftet på forummet. Ganske ofte er det der adskiller et godt hold fra et fremragende hold at man har 1-2 rigtige ledertyper som sørger for at alle mand giver sig 110%. Roy Keane løftede Manchester United, Gattuso løftede AC Milan og Ronaldo og Ramos har i den grad løftet Real Madrid.

Vi har set kampe uden Ramos hvor Real Madrid er faldet sammen som en soufflé - f.eks. mod Ajax.

Han er stærk i hovedspillet, han er fremragende med bolden, han har en prægtig fysik og han går liiiige til grænsen (nogle gange over) hvad dommeren vil tillade. Det tager modet fra modstanderholdets angribere at mærke Ramos' kærlighed i starten af kampene og vi har set ham lukke fuldstændig ned for verdens farligste angribere.

Jeg regner ham for en af de bedste forsvarsspillere i historien - i selskab med Baresi, Maldini, Beckenbauer, Hierro, Sammer, Puyol, Nesta (som i min optik var bedre end Cannavaro).

Jeg vil nyde hver kamp vi har tilbage med ham.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Real HWL, Brylle, Gribben, andreashn, Chamartin, elle44, doven, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #7 af Daniel
Jeg er egentlig enig med dig, nono, dog er der i min verden kun ganske få spillere i samme kategori som Ramos, og jeg kan godt købe mig ind på spillere som Baresi, Maldini og Beckenbauer, men jeg synes helt oprigtigt ikke, at de andre hører til i samme stratosfære som vores kaptjan.

Når man kigger på hele pakken, så er Ramos en ener. Han er ikke en af mange, men en af få. De andre spillere, du nævner, har haft rigtig flotte karrierer, så jeg vil ikke tage noget fra dem, men for mig er der alligevel et stykke fra dem og op til de fire førnævnte.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #8 af Matamoro
Messi, Aguero, Lewandowski og Neymar har alle fremhævet Ramos som den stærkeste forsvarspiller de har stået over for. I fodbold er det den samlede pakke der tæller. Der findes ikke en angriber i verden som synes det er sjovt at løbe ind i Ramos. Ramos er en af de største legender i Real Madrids historie. Også større end Ronaldo og Raul.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Ramos4, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #9 af Ramos4
Enig i ovenstående. Og så skal man jo ikke kigge på Ramos i en alder af 34 og sige at Varane er bedre - man skal jo kigge på Ramos på sit topniveau, og der er der ikke mange der kan matche ham.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #10 af Dios
Jeg havde heller ikke regnet med opbakning til den her :D Jeg kender ikke et menneske som anser Ramos som en af de bedste forsvarspillere i historien, som ikke er Real Madrid fan. Han står bare ikke højt på listen, fordi han simpelthen ikke er god til at forsvarer. Han tager for mange risici. Både med bolden, men også hans placeringer og aggressive tilgang til tingene. Han er klart blevet bedre, og man kan ihvertfald også fjerne 5 røde kort fra hans historik, da han får advarsler fordi der står Ramos på trøjen, men manden med flest røde kort i verdenshistorien fortæller også om en forsvarspiller som enten er ude af position eller ikke er klog nok.
Det skal lige siges, at jeg til hver en tid vil vælge Ramos fremfor Varane, men det er udelukkende på grund af hans personlighed på banen og hans impact med målene. Overhovedet ikke på grund af den måde han forsvarer på. Det er hans samlede pakke, og den køber jeg gerne, da jeg selv er af den holdning.

Jeg vil gå langt for at vælge Ramos, men i mine øjne så er han bag spillere som Nesta, Maldini, Baresi, Rio Ferdinand, Thiago Silva, Hierro og Puyol. Derudover så synes jeg Cannavaro, Vidic og Terry også skal nævnes, men de falder igennem når der vurderes på den samlede pakke som forsvarspiller IMO. Beckenbauer står som den absolut største ifølge samtlige eksperter, men ham kan jeg ikke forholde mig til, da alderen ikke er til hans generation :)

Jeg vil ihvertfald mene, at Ramos i halvdelen af hans karriere i Real Madrid har været dårlig, men hans mange mål og fantastiske personlighed har dækket over hans mange fejl. Han er en publikums yndling, men kun hvis man holder med de hvide :D Og jeg ville ikke have undværet ham på noget tidspunkt, men derfor synes jeg stadig han falder i denne kategori, da hans mange fejl bliver glemt, fordi han laver et saksespark imod Sevilla, eller dukker op i 92:48 eller samtlige finaler vi nu engang har spillet i.

Var Ramos MOTM imod Mallorca på grund af hans præstation eller på grund af hans fantastiske frisparksmål? Jeg køber simpelthen ikke, at man svarer kombinationen af de 2 ting, for så var der stadig 6 andre spillere som var bedre end ham i den kamp, og det er hele pointen :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #11 af Ramos4

Dios skrev: Jeg havde heller ikke regnet med opbakning til den her :D Jeg kender ikke et menneske som anser Ramos som en af de bedste forsvarspillere i historien, som ikke er Real Madrid fan. Han står bare ikke højt på listen, fordi han simpelthen ikke er god til at forsvarer. Han tager for mange risici. Både med bolden, men også hans placeringer og aggressive tilgang til tingene. Han er klart blevet bedre, og man kan ihvertfald også fjerne 5 røde kort fra hans historik, da han får advarsler fordi der står Ramos på trøjen, men manden med flest røde kort i verdenshistorien fortæller også om en forsvarspiller som enten er ude af position eller ikke er klog nok.
Det skal lige siges, at jeg til hver en tid vil vælge Ramos fremfor Varane, men det er udelukkende på grund af hans personlighed på banen og hans impact med målene. Overhovedet ikke på grund af den måde han forsvarer på. Det er hans samlede pakke, og den køber jeg gerne, da jeg selv er af den holdning.

Jeg vil gå langt for at vælge Ramos, men i mine øjne så er han bag spillere som Nesta, Maldini, Baresi, Rio Ferdinand, Thiago Silva, Hierro og Puyol. Derudover så synes jeg Cannavaro, Vidic og Terry også skal nævnes, men de falder igennem når der vurderes på den samlede pakke som forsvarspiller IMO. Beckenbauer står som den absolut største ifølge samtlige eksperter, men ham kan jeg ikke forholde mig til, da alderen ikke er til hans generation :)

Jeg vil ihvertfald mene, at Ramos i halvdelen af hans karriere i Real Madrid har været dårlig, men hans mange mål og fantastiske personlighed har dækket over hans mange fejl. Han er en publikums yndling, men kun hvis man holder med de hvide :D Og jeg ville ikke have undværet ham på noget tidspunkt, men derfor synes jeg stadig han falder i denne kategori, da hans mange fejl bliver glemt, fordi han laver et saksespark imod Sevilla, eller dukker op i 92:48 eller samtlige finaler vi nu engang har spillet i.

Var Ramos MOTM imod Mallorca på grund af hans præstation eller på grund af hans fantastiske frisparksmål? Jeg køber simpelthen ikke, at man svarer kombinationen af de 2 ting, for så var der stadig 6 andre spillere som var bedre end ham i den kamp, og det er hele pointen :)


Ramos er ikke den spiller med flest røde kort i historien - utroligt nok - så lad os lige slå det fast.

At du kan vælge Ferdinand over Vidic siger også en del. Det er der ingen Unitedfans der ville.

Ramos er vel en af de mest komplette midterforsvarer nogensinde. God på låget på trods af sin højde, hurtig, aggressiv, lederegenskaber. Og så må titler og vigtige mål vel også tælle. Scorer det legendariske mål mod Atletico ved La Decima, hvor han i semien mod Bayern scorede 2 gange og afgjorde den affære inden det blev spændende, scorer mod dem igen i næste finale + sætter sit straffe, spiller godt mod Juve i næste finale og får Cuadrado udvist, seneste finale får han uskadeliggjort Salah.

SÅ vigtig, så kampafgørende, så mange mål, så mange titler. Og ja nogle hjerneblødninger. Men han kommer til at stå som en af de største.

Jeg kan ikke forstå du synes han har været dårlig i lange perioder. Han har da udfald som alle andre, men har omvendt præsteret på topniveau i mange år og virker sulten som få i en alder af 34.

Hierro var i øvrigt ikke på Ramos' niveau overhovedet. Med al respekt. Færre hjerneblødninger - men kvalitetsmæssigt da langt under Sergio.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Ramos4.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #12 af Dios
@Ramos4.

Det troede jeg faktisk han var, men så kan han jo blære sig med at være det i Chl og den spanske liga :)

Ferdinand er way bedre end Vidic karrieremæssigt! Ferdinand bliver regnet som en af de største ikoner i klubben. Nuvel, så var Vidic verdensklasse, men på mange måder er det som at sammenligne Ramos og Varane i Real Madrid. Begge er elsket, men den ene står klart stærkere i billedet end den anden, og det er altså Ferdinand.

Synes min pointe står stærkt når dine største argumenter går på Ramos mål. Misforstå ikke, så står Ramos højst på min liste. Det er bare ikke på grund af hans forsvarspil. Ramos er en rigtig god forsvarspiller, men det er alt andet som gør ham uundværlig. Det er hans lederegenskaber og mål som sætter ham op blandt de bedste nogensinde, da det dækker over hans utrolig mange fejl i samtlige kampe han spiller.
Vi havde debatten tidligere på sæsonen, hvor du mente det var Marcelo's skyld, men Ramos fejl stoppede jo ikke med Mendy ved sin side. Ramos koster ihvertfald ligeså mange mål som han scorer, hvis ikke flere. Da vi havde debatten kostede han jo alene 4-5 mål i den korte periode.
Jeg er ikke ude på at pille Ramos ned, for han er IMO den største legende i Real Madrid's historie.

Hierro forsvarsmæssigt var langt bedre end Ramos. Samlede pakke, så nej, men alene på grund af hans mål og vigtigheden af dem.

Ramos var jo decideret dårlig de første 4-5 sæsoner i klubben. Han sejlede rundt defensivt, og blev taget ud på højreback positionen, fordi han var vildere og dårligere end alt-eller-intet-Helguera inde centralt. Ramos er blevet væsentligt bedre med alderen, men jeg synes aldrig han har været en god forsvarspiller, hvis man udelukkende kigger på det. Det er igen den samlede pakke, og som sagt, så køber jeg den gerne.

At du vælger at se det som et argument for hvor stor Ramos er ved at fremhæve det røde kort til Cuadrado i det 84 min. hvor vi fører 3-1 er sateme til grin IMO :D Og det samme gør sig gældende ved Salah's skade :D Nuvel, så er jeg på Ramos side her, men det kan og skal da aldrig nogensinde være gode argumenter :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Dios.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce