Sneijder: Vodka blev min bedste ven

1 uge 6 dage siden #25 af Jaken
@Dios

Det er også helt fair at du ikke vurderer det risikoen værd at han bruser frem i banen, men det er i den grad værd at fremhæve at hans stil ikke alene bringer ulykker med sig.

Enig i at Alves naturligvis var en bedre højreback, men Ramos blev trods alt valgt ind på verdensholdet som højreback, så han var i den grad blandt de bedste i verden på positionen. Han var ikke nogen middelmådig Arbeloa. Pointen er ikke at han var en af historiens bedste højrebacks, men det taler til hans fordel og massive talent at han formåede at være den bedste, eller en af de bedste, på to temmelig forskellige positioner.

Jeg behøvede ikke at bruge Messi som eksempel, enhver anden spiller havde også gået an. Særligt nu til dags er det jo netop ikke alment at offensivspillere kan dandere den defensivt en hel kamp igennem, som Messi kan det. Pointen er jo netop at vurderingen af spillere er dynamisk og ikke beror på vurderingen af enkelte aspekter af deres spil, men af helheden. Hvis du gør én ting, er der noget andet, du ikke gør.

Og nej, naturligvis ville Ramos ikke have samme status uden sine mål, men det kan du jo heller ikke tage fra ham? Det er jo netop en del af hans spil og en konsekvens af hans spillertype og personlighed. Det er netop min pointe, at det er helhedsbilledet der skal betragtes. Benzema ville heller ikke være lige så anerkendt, hvis han ikke indgik så godt i spillet og i stedet kun blev vurderet på sine mål (som hans position ellers afhænger af jf. jobbeskrivelsen, ligesom forsvarsevner gør for en centerback). Hvis Roberto Firmino heller ikke arbejdede så hårdt defensivt og fungerede så godt i presspillet, ville han heller ikke være lige så værdsat.

Lederskabsevnerne er også en del af vurderingen. Så kan det godt være at det ikke er lige så åbenbart for os, men det ændrer ikke på at være en væsentlig faktor bag kulissen og det umiddelbart synlige.

Og nej, jeg vurderer ikke at Varane er bedre 1-mod-1. Når angriberen er retvendt, måske. I hvert fald på det seneste, i Ramos’ senere år. Men 1-mod-1 er jo heller ikke kun når angriberen er retvendt (hvor Ramos med sin fart og fysik også altid har været fantastisk), det er også når angriberen har ryggen til mål og i hovedstødsdueller, eks.

Det eneste man ville kunne sætte på Ramos’ forsvarsevner, ville være hans placeringsevne, men ikke hans 1-mod-1, hovedstødsdueller, fysik eller boldomgang.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 6 dage siden #26 af BBB

Dios skrev: Og nej Ramos var ikke verdens bedste højreback. Han var en dårlig midterforsvar, som blev rykket ud på back positionen. Præcis ligesom på landsholdet.

Imponerende at blive valgt blandt de bedste 11 til VM i '10, og så stadig være en dårlig back. Det samme skete til UEFA's team of the year i 2008. Alves vandt i 2007, 2009 og 2011. Hvis Ramos var så dårlig, så burde Alves også have vundet i 2008 og 2010.

1 uge 5 dage siden #27 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: Og nej Ramos var ikke verdens bedste højreback. Han var en dårlig midterforsvar, som blev rykket ud på back positionen. Præcis ligesom på landsholdet.

Imponerende at blive valgt blandt de bedste 11 til VM i '10, og så stadig være en dårlig back. Det samme skete til UEFA's team of the year i 2008. Alves vandt i 2007, 2009 og 2011. Hvis Ramos var så dårlig, så burde Alves også have vundet i 2008 og 2010.

Jeg skriver da heller ikke, at Ramos var en dårlig back? :) Jeg skriver bare han ikke var verdens bedste. Du er klog nok til at gennemskue hvorfor Ramos blev valgt foran Alves netop de 2 sæsoner ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 uge 5 dage siden #28 af Dios
@Jaken.

Vi siger det samme igen og igen.

Min pointe fra start har været, at Ramos står som den absolut svageste midterforsvar sammenlignet med hans konkurrenter og de nævnte, hvis man kun ser på hans defensive kvaliteter. Det gør man ikke, og derfor dækker hans andre færdigheder så som mål, lederegenskaber etc. over hans mange defensive fejl han begår. Derfor startede jeg med at skrive som jeg gjorde.
Vi kan jo tage Puyol som eksempel. Han er ikke rangeret skide højt hos mange, selvom han vel er præcis det samme som Ramos, hvis vi ser bort fra hans teknik og mål. Derudover var han en langt større leder på banen, og en langt bedre forsvarspiller i samtlige facetter i spillet. Med andre ord, så er det hans mål som gør udfaldet, og det er hele min pointe. Der er vel ingen som mener Ramos er den største på grund af hans teknik, for så er det immervæk søgt.
Det er den samlede pakke, og her er jeg enig, som jeg efterhånden har nævnt et utal af gange. Det ændre dog bare ikke på, at den pakke udelukkende er alt andet end hans decideret defensive arbejde. Ramos er ikke en dårlig forsvarspiller overhovedet. Han er bare heller ikke nogen skide god forsvarspiller. Ihvertfald slet ikke så god som han bliver gjort til.
Derfor synes jeg stadig der er kæmpe lighedstegn imellem, at have en unik evne til at dække over de fejl man begår.

Her er vi nok for alvor uenige. Ramos 1-mod-1 er noget jeg altid frygter. Enten på grund af et dumt kort, eller fordi han taber duellen. Helt klart ikke den dårligste i verden, men synes der er til verdens en forskel på Varane og Ramos her. Retvendt eller ej, så overstråler Varane ham i den disciplin synes jeg.

Placeringsevner, koncentration, beslutninger og duelspil synes jeg halter efter hos Ramos i hans defensive arbejde. Men fred være med det :)

1 uge 5 dage siden #29 af 2:18
Mange gode pointer vedrørende Ramos gode egenskaber og de få mangler han har som midtback, har dog lige to betragtninger som jeg synes er relevante.
Den første går på en kompetence som ikke er nævnt eksplicit. Ramos er rigtig dygtig til at spille bolden frem i banen, i det moment han erobrer bolden, hvilket betyder x antal sparede sekunder.
Den anden betragtning er mere generel, og går på at der er enorm stor forskel på hvor man er midtback. Tænker umiddelbart ikke der er mange klubber, hvor man får serveret så ringe arbejdsbetingelser som i Real Madrid, ihvertfald når det gælder den defensive organisation/del af spillet.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

1 uge 5 dage siden #30 af DeLaRed

2:18 skrev: Mange gode pointer vedrørende Ramos gode egenskaber og de få mangler han har som midtback, har dog lige to betragtninger som jeg synes er relevante.
Den første går på en kompetence som ikke er nævnt eksplicit. Ramos er rigtig dygtig til at spille bolden frem i banen, i det moment han erobrer bolden, hvilket betyder x antal sparede sekunder.
Den anden betragtning er mere generel, og går på at der er enorm stor forskel på hvor man er midtback. Tænker umiddelbart ikke der er mange klubber, hvor man får serveret så ringe arbejdsbetingelser som i Real Madrid, ihvertfald når det gælder den defensive organisation/del af spillet.

Enig, dette er f.eks. en af grundene til at jeg har svaert ved at saette Van Dijk helt op i samme kategroi, for han spiller om nogen paa et af de mest organiserede defensive hold i verden...

Og jeg tror som du naevner, at hele humlen i denne diskution handler om hvilke forventninger vi hver isaer har til hvilket arbejde en spiller paa Ramos' plads skal udfoerer.

@Dios, er ikke enig i at Puyol var bedre defensivt en Ramos, det kan sku godt vaere jeg har glemt hvordan Puyol spillede, men som jeg husker ham var han ligesaa sporadisk som Ramos, var ogsaa ofte ude af postiion og langt fremme paa banen, og saa havde han grundet sin hoejde et problem i luftrummet mod hoejere modstandere....Om nogen synes jeg af alle de forsvarspillere der er naevnt at Puyol er den der ligner Ramos mest paa spillestid. I min bog var Puyols stoerste egenskab hans fighter-vilje og lederegenskaber, enehaendigt pga det vandt Barca mange kampe, ligesom vi ser Real goere det...Jeg er dog med paa at spillere som Vidic og Maldini for eksempel rent defensivt var en bedre sidste skanse end Ramos er, og ogsaa meget sikrere i deres spillestil, men de mnaglede saa den x-factor som Ramos kommed med fremme i banen, og hertil saa igen min pointe, den handler vel om hvilke forventerning vi har til vores midtback.

1 uge 5 dage siden #31 af BBB

Dios skrev:

BBB skrev:

Jeg skriver da heller ikke, at Ramos var en dårlig back? :) Jeg skriver bare han ikke var verdens bedste. Du er klog nok til at gennemskue hvorfor Ramos blev valgt foran Alves netop de 2 sæsoner ;)

Ja. Jeg overvejede at nævne det. Barcelonas sæsoner 2009 og 2011 har vist også hjulpet Alves. Hvis Alves havde været domineret Ramos 38/38 gange i La Liga, så havde en turnering på 7 kampe ikke ændret stemmerne fra Alves til Ramos som den bedste højreback. Det ved du også godt.

1 uge 5 dage siden #32 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev:

BBB skrev:

Ja. Jeg overvejede at nævne det. Barcelonas sæsoner 2009 og 2011 har vist også hjulpet Alves. Hvis Alves havde været domineret Ramos 38/38 gange i La Liga, så havde en turnering på 7 kampe ikke ændret stemmerne fra Alves til Ramos som den bedste højreback. Det ved du også godt.

Du tager det altid til ekstremerne :D Hvorfor skal Alves dominere i samtlige 38 kampe? VM er vel det der tæller mest, så jo det tror jeg. Lidt ligesom Modric vandt ballonen over Ronaldo alene på grund af VM. Dog fortjent :)

1 uge 3 dage siden #33 af BBB

Dios skrev:

BBB skrev:

Dios skrev:

BBB skrev:

Du tager det altid til ekstremerne :D Hvorfor skal Alves dominere i samtlige 38 kampe? VM er vel det der tæller mest, så jo det tror jeg. Lidt ligesom Modric vandt ballonen over Ronaldo alene på grund af VM. Dog fortjent :)

Jeg siger ikke, at han skulle dominere ham i 38 kampe. Jeg siger blot, at det nok har været tilpas lige i ligaen til at VM kunne tippe det. Det samme gør sig i øvrigt gældende med omvendt fortegn i de sæsoner, hvor Alves vandt Champions League. Men hvis Alves ikke havde været god, så havde CL ikke haft betydning. Ramos var også god på backen. EM/VM giver dig ikke automatisk en plads blandt de bedste 11. I så fald kunne de jo bare referere til de bedste 11 som "Spaniens landshold".

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.