Sneijder: Vodka blev min bedste ven

3 år 9 måneder siden #13 af Ramos4
@Dios

Du er way off mht. Vidic og Ferdinand. Folk snakker om hvorvidt Terry, Vidic eller Van Dijk er den bedste i PL nogensinde - der er ingen der nævner Ferdinand. De var i klubben samtidig og vandt CL sammen, så jeg ved ikke hvordan Ferdinand skulle rangere over Vidic. Han har givetvis vundet et mesterskab eller to mere, men ellers kan jeg ikke lige se det. Men lad nu det ligge.

Mht. at Ramos var lort i starten, så var det ved gud også en turbulent periode i klubben generelt. Og selvfølgelig vil der opstå problemer når man omskoler en offensiv højreback til at være midterforsvarer. Jeg synes ikke det trækker væsentligt ned i Ramos' karriere, at han havde en vild ungdom. Omvendt kan man jo kigge på Van Dijk, som først er toppet nu i en alder af 28. Det er jo meget normalt - specielt for en forsvarer eller målmand. Van Dijk snakkes om som PL's bedste DC og han har været der i to sæsoner. Det er jo helt vildt! Prøv så at tænke på hvor mange sæsoner Ramos har været på toppen (minus de sæsoner i starten du nævner) der er jo en verden til forskel. Jeg ser Ramos som forsvarets Ronaldo - han bliver bare ved og ved at præstere. Hvor andre topper nogle sæsoner, har han gjort det i et årti. Hvis Van Dijk kan være en af historiens bedste på baggrund af to sæsoner og to titler, jamen så er Ramos jo i en helt anden liga.

Hierro blev udvist 14 gange alene i La Liga (og jeg regner med i færre kampe end Ramos) så jeg synes lidt man splitter hår, hvis man synes at Ramos er *meget* værre end ham fx.

Selvfølgelig er det vigtigste for en forsvarsspiller at forsvare, men andre evner spiller da også ind - specielt i moderne fodbold. Hierro var ved gud også langsom og kostede de sidste par sæsoner i klubben - men det vil jeg ikke klandre ham for. Jeg tænker man skal bedømme en spiller på deres gode perioder, hvilket både Ramos og Hierro har haft i lang tid - og ikke på en spillers unge famlende år eller på en spillers aldrende langsomme år :) Hvis det giver mening.
Sidste redigering: 3 år 9 måneder siden ved Ramos4.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #14 af Ramos4
Mht. skaden på Salah, så var vi presset voldsomt i bund indtil Salah gik ud. Vi kunne rykke 10 meter længere frem på banen efter han blev taget ud. Vi havde tabt den finale uden Ramos' brydegreb. Det mener jeg helt alvorligt. Vi var på hælene.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #15 af elle44

Ramos4 skrev: Mht. skaden på Salah, så var vi presset voldsomt i bund indtil Salah gik ud. Vi kunne rykke 10 meter længere frem på banen efter han blev taget ud. Vi havde tabt den finale uden Ramos' brydegreb. Det mener jeg helt alvorligt. Vi var på hælene.


Vi var presset i bund de første 15-20 min nærmest lige meget hvem vi spillede imod i den periode. Liverpool var jo nærmest det hold der pressede os mindst af alle hold i knockout kampene i chl det år.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #16 af JesperThomsen
Det er vildt nok hvor hurtigt en artikel om Sneijder kommer til at handle om Ramos..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #17 af Dios
@Ramos4.

Fair nok vi er uenige. Og det er nu heller ikke for at negligere Ramos karriere eller præstationer. For han står vel tilbage som den største. Det er der bare rigtig mange som ikke mener, og det kan jeg selvfølgelig godt forstå, da deres følelser ikke kommer i spil når man tænker tilbage på hans karriere.

Indrømmet, så er Van Dijk et bæst, og har måske det højeste topniveau i moderne fodbold, men og det men er kæmpe. Van Dijk er jo ikke engang i top 20 over de bedste forsvarspillere i historien medmindre han holder samme niveau de næste 5-6 år. Forstår euforien omkring Liverpool, men det er jo tydeligt, at deres overproduktion af endorfiner kan skade deres realitetssans :D Vi taler holde niveau som Zidane. Jeg kan sagtens se det ske, da Van Dijk virkelig er god, men Lassana Diarra var jo også et bæst det første halvandet år i Real Madrid eller sådan noget.

Ramos spillede centralt i Sevilla, men som back på landsholdet, men forstår din pointe. Jeg mener faktisk at Hierro og Ramos har spillet nogenlunde lige mange kampe nu. Der var en kommentator der talte om det i en af kampene lige før Corona pausen. Kan ikke huske om Ramos var få kampe fra at overhale Hierro, eller om han lige havde overhalet ham.

Synes elle44 siger det meget godt. Vi startede ekstremt dårligt ud i samtlige vigtige kampe i den periode. Husker du finalen imod Juve for at komme med et eksempel :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #18 af Dios

JesperThomsen skrev: Det er vildt nok hvor hurtigt en artikel om Sneijder kommer til at handle om Ramos..


Fordi Sneijder er en af de mest uinteressante i Real Madrid's historie :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #19 af madrid2000
Man skal kigge på hele pakken med Ramos. X-Factor, matchvinder, lederegenskaber, god med bolden, god til at bygge spillet nedefra osv.

Hvis du udelukkende kigger på en spiller, der ikke kan andet og koncentrere sig om ikke andet end at forsvare, så vil der helt sikkert være nogle, der er bedre end Ramos. Men det betyder ikke, at Ramos ikke trumfer dem i den samlede pakke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #20 af Daniel
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad folk bygger det på, når de hævder, at Ramos er dårlig til at forsvare.... eller i hvert fald mindre god, end nogle af dem, han bliver sat op imod i den her tråd?

Er det øjestesten? Er det de røde kort (og hvorfor trækker det ned?)? Er det mediernes påvirkning og fremhævning af andre mindre dygtige spillere på positionen? Er det statistik (det tror jeg personligt ikke)?

Det kunne være lidt interessant at få lidt ord på ovenstående fra hans "kritikkere" herinde :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 9 måneder siden #21 af Dios

Daniel skrev: Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad folk bygger det på, når de hævder, at Ramos er dårlig til at forsvare.... eller i hvert fald mindre god, end nogle af dem, han bliver sat op imod i den her tråd?

Er det øjestesten? Er det de røde kort (og hvorfor trækker det ned?)? Er det mediernes påvirkning og fremhævning af andre mindre dygtige spillere på positionen? Er det statistik (det tror jeg personligt ikke)?

Det kunne være lidt interessant at få lidt ord på ovenstående fra hans "kritikkere" herinde :-)


Hans absolut største svaghed er for mig hans placeringsevne. Jeg skrev om det for et lille halvt års tid siden vil jeg tro. Han er alt for ofte ude af position. Om det er fordi han kigger fodbold, spiller aggressivt eller vil lege angriber er underordnet. Han efterlader et kæmpe tomrum bag sig hvergang han farer ud af position.
Et hurtigt link til hvad jeg hentyder til.
0:24 ser vi Ødegaard's mål. Nu kan jeg lige huske den kamp, da det var omkring den periode hvor Ramos i mine øjne sejlede og spillede forfærdeligt. Som jeg sagde dengang, så vil jeg ikke klandre ham for målet, men se hans placering ved Isak's afslutning. En god central forsvarspiller havde dækket sit område inde centralt.
1:09 der koster han målet og igen er det hans placering den er gal med. Ramos gør det rigtigt til og starte med. Han bakker, orientere sig og stiller sig korrekt i feltet ift. Isak, men så glemmer han alt om opdækning og ser kun bolden og bang så scorer Ramos mand.
1:43 igen, så er det ikke decideret Ramos mål, men igen er det hans placering den er helt gal med. Hvad skal han dog i et enkeltmandspres så højt oppe i banen? Det er så unødvendigt og så typisk forsvarspil fra Ramos af, som gør situationen ufarlig til farlig.

Derudover er han utrolig svag i duelspillet når angriberen er blevet retvendt, fordi han er alt for aggressiv og vil vinde bolden med det samme. Alt for ofte gør Ramos udfaldet og det reagere angriberen på. Altså al det man lærer som helt lille man ikke skal gøre som forsvarspiller, men det ligger bare til Ramos natur.
Omvendt er han nok den bedste i verden til at tage duelspillet når angriberen ikke er retvendt.

Hans hjerneblødninger er der heldigvis blevet færre af med alderen, men hvis man skal vurdere Ramos med hele pakken, så skal han selvfølgelig også vurderes på hvor ofte han har kostet holdet at spille en mand i undertal, fordi han ikke har kunne styre sig.

Som sagt, så elsker jeg Ramos, og han står som den største legende i Real Madrid for mig allerede, men som jeg startede ud med at sige, så tror jeg helt sikkert ikke Ramos havde haft den status i Real Madrid eller verden, hvis ikke det var på grund af hans mål eller personlighed. Med andre ord, så ville han være blevet vejet for let, hvis han ligesom Varane kun bliver vurderet på hans forsvarspil.
Mennesker er forskellige, og heldigvis for det. Ramos og Varane udgør et fantastisk makkerpar, som jeg ikke ville have været foruden, men håber du forstår pointen :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #22 af Jaken
@Dios

Hvordan kan der ikke findes en mere overvurderet spiller end Ramos, hvis det kun er Real Madrid-fans, der anser ham for noget?

Ramos var verdens bedste højreback og så blev han verdens bedste centerback. Han har lukket helt ned for verdens største angribere, 1-mod-1 er der ingen bedre end ham, og hvem ville vælge nogen anden over ham til de største opgør?

Jovist, hans placeringsevne er ikke altid god og han tager mange risici, men det er jo også bare den type spiller og forsvarer han er. Alle har styrker og svagheder, uanset hvilken type spiller de er. Messi arbejder heller ikke tilbage i banen, men det lever man med fordi alt det andet han gør, opvejer de mangler.

Det kan godt være at Ramos flere gange per kamp efterlader plads bag sig, men hvad så med alle de gange hvor hans fremstormende pres erobrer bolden og forhindrer farlige situationer i at opstå? Du kan ikke kun se på konsekvenserne af hans risikable forsvarsspil uden også at have for øje fordelene ved det.

Og det er endda helt uden at tage højde for alle de øvrige facetter af hans spil (teknikken, boldomgangen, fysikken, farten, målfarligheden, lederskabet, effekten i dagligdagen, etc.).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #23 af Dios
@Jaken.

Det er faktisk rigtig simpelt. Du taler ikke med en Tottenham fan, men en Real Madrid fan som ser samtlige af Real Madrid's kampe. Så jeg ved godt, at Ramos også erobre bolde, men det er slet ikke risikoen værd i mine øjne, da det alt for ofte koster mange flere mål end det giver os mål. Han startede og afsluttede selv angrebet imod Eibar, men det er én situation jeg kan huske i denne sæson. Til gengæld kan jeg på stående fod huske 7-8 mål hvor det derimod har kostet.
Og nej Ramos var ikke verdens bedste højreback. Han var en dårlig midterforsvar, som blev rykket ud på back positionen. Præcis ligesom på landsholdet. Fair, så var han ung og jeg tager intet fra ham, men nu skal vi altså lige. Alves overstrålede ham i den grad på den højreback. Husker tydeligt hvordan han splittede os fuldstændig ad for Sevilla, hvor vi endda var utrolig tæt på at købe ham, men dengang vurderede man ikke Ramos som værende parat til at spille centralt endnu, og desværre endte han som bekendt med at skifte til Barca.

Synes det er et mærkeligt eksempel du kommer med. Messi skal selvfølgelig vurderes på hans offensive kvaliteter og ikke hans defensive, da han er en offensiv spiller. Ramos skal jo heller ikke vurderes på hans offensive kvaliteter fremfor hans defensive, og det er præcis her min pointe er. Det bliver han nemlig i og med samtlige argumenter går på hans mange mål.

Det hele kører i ring. Kan du fortælle mig, at Ramos ville have samme status i verden og Real Madrid uden hans mål? Lederegenskaber køber jeg gerne, men lad os være ærlige, så er det ikke noget vi ser på daglig basis. Det er jo ikke sådan, at man decideret kan mærke eller se på spillerne, at Ramos nu træder i karakter. Man kan se han træder i karakter, fordi han scorer et vigtigt mål, og det anerkender jeg og elsker det, men forstå nu pointen :)

Varane er langt bedre 1-mod-1 end Ramos. Når angriberne er retvendt, så vil et gæt være, at jeg nok ikke engang har Ramos i top 6-7 i verden. Synes virkelig ikke han er skide god i de dueller. Prøv og se Mallorca kampen igen :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #24 af Fondo_Sur
Kan du huske den der kamp mod Juventus på Bernabeu, hvor de næsten vandt 3-0?

Eller hvad med 1-4 nederlaget mod Ajax på hjemmebane?

Varane og dette hold bliver fuldstændigt exposed uden Ramos. Man forstår vel først, hvor god han er og har været for holdet, når han er væk. Ligesom med Cristiano Ronaldo.
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce