Optakt: Athletic Club - Real Madrid, LaLiga, 34. spillerunde

3 år 8 måneder siden #85 af DeLaRed

9eren skrev:

Fondo_Sur skrev: Respeto por el capitán ;-)

Det er så herligt at mesterskabet er ved at være i hus. Det samlede pointtal kan maksimalt ende med 89, hvilket altså er et højt tal alt taget i betragtning.

Der er helt klart noget positivt at bygge videre på efter denne sæsons stærke defensiv. Måske har det hele tiden været nøglen til flere mesterskaber?

Fergusons udmelding:
“The attack wins you games, defence wins you titles” passer i denne forstand meget godt.

Zinedine Zidane es mi entrenador.


Hvis du kigger på mange af vores sæsoner siden 2010, så har vi lukket forfærdelig mange mål ind stort set hver sæson. Det der så er sjovt er, at forsvaret ikke har ændret sig synderligt meget. Ramos, Varane, Marcelo og Carvajal har jo næsten været der i en evighed. Så hvad gør at de pludselig holder skansen?

Jeg vil mene det er Courtois skyld hovedsageligt. Hans sæson har været formidabel.

Det betyder dog ikke at angrebet slet ikke skal forstærkes, tværtimod !


Vi skal vist også nævne CaseHero her, for godt nok har han været god i mange år, men denne season har IMO klart været hans bedste, han ligger simpelhen på et højere niveau en hvad han har gjort tidligere...Og så bliver vi også nød til at tage Mendy med i beregningen, omend han spillede horribelt mod Getafe og havde en lidt nervøs start på seasonen, så har han givet en helt anden stabilitet i vires forsvars kæde end hvad vi har haft med Marcelo de seneste 2-3 seasoner. Jeg er dog helt enig i at Courtois har været super stærk iår, uden tvivl den bedste målmand i La Liga!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 8 måneder siden #86 af 9eren

DeLaRed skrev:

9eren skrev:

Fondo_Sur skrev: Respeto por el capitán ;-)

Det er så herligt at mesterskabet er ved at være i hus. Det samlede pointtal kan maksimalt ende med 89, hvilket altså er et højt tal alt taget i betragtning.

Der er helt klart noget positivt at bygge videre på efter denne sæsons stærke defensiv. Måske har det hele tiden været nøglen til flere mesterskaber?

Fergusons udmelding:
“The attack wins you games, defence wins you titles” passer i denne forstand meget godt.

Zinedine Zidane es mi entrenador.


Hvis du kigger på mange af vores sæsoner siden 2010, så har vi lukket forfærdelig mange mål ind stort set hver sæson. Det der så er sjovt er, at forsvaret ikke har ændret sig synderligt meget. Ramos, Varane, Marcelo og Carvajal har jo næsten været der i en evighed. Så hvad gør at de pludselig holder skansen?

Jeg vil mene det er Courtois skyld hovedsageligt. Hans sæson har været formidabel.

Det betyder dog ikke at angrebet slet ikke skal forstærkes, tværtimod !


Vi skal vist også nævne CaseHero her, for godt nok har han været god i mange år, men denne season har IMO klart været hans bedste, han ligger simpelhen på et højere niveau en hvad han har gjort tidligere...Og så bliver vi også nød til at tage Mendy med i beregningen, omend han spillede horribelt mod Getafe og havde en lidt nervøs start på seasonen, så har han givet en helt anden stabilitet i vires forsvars kæde end hvad vi har haft med Marcelo de seneste 2-3 seasoner. Jeg er dog helt enig i at Courtois har været super stærk iår, uden tvivl den bedste målmand i La Liga!


Enig med dig om Casemiro. For søren en stor stjerne han er og nok det nærmeste af det bedste defensive på midten vi er kommet siden Makelele.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Alex Jimenez, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Leny Yoro, Florian Wirtz, Håland, Estevao og NadaMás

RM TV Über alles

Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Fondo_Sur, DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #87 af Fondo_Sur
Ja, der har været mange af de samme spillere i vores defensiv gennem årene, men man spiller mere som et hold nu. Atletico har jo i mange år været det bedste hold på den statistik, men så gode har deres forsvarspillere heller ikke været?

Atleticos spillere har været mere forsigtige og samlet set haft et bedre forsvar, hvilket mere har noget med taktikken og arbejdsindsatsen at gøre.

Også medgiver helt klart, at Courtois har haft en stor betydning. Vi har fuldstændigt fået, hvad vi ville med ham.
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed, 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #88 af Ramos4

Dios skrev: @Ramos4.

Hahah :D Hold nu kæft vi har mange pyromaner i Real Madrid så, og en helvedes elendig brandmand, men fair.
Synes @matamoro rammer den helt fint og underbygger i den grad mine pointer.


Jeg var mest også bare glad for analogien.

Jeg synes så matamoro beskriver det lidt...anderledes...end dig ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #89 af Ramos4

Sahinovic skrev:

Matamoro skrev: Ramos er legenden over alle legender i Real Madrid. Det er så ligegyldigt med de fejl. Han hiver mesterskabet i land for os.

Nej han gør ej. Ramos har næsten alenemand været skyld i, at vi har været tæt på at skide det her mesterskab væk, fordi han tidligere på sæsonen har haft en ualmindelig stor trang til at begå den ene personlige fejl efter den anden, men det er åbenbart glemt efter et par scoringer fra straffespark, som andre på holdet også kunne have sparket ind. (Benzema er eksempelvis også en skarp skytte fra 11 meter pletten).


Omvendt sikrede han os La Decima med to scoringer i semien mod Bayern og vist nok en kasse i finalen mod Atletico? Næste finale mod Atletico scorede han også. Seneste mesterskabssæson sikrede han 1-1 på Camp Nou i de døende sekunder - foruden en masse andre pointgivende mål.

Så laver han så også fejl derudover, som de fleeeste spillere vel gør. Pånær Van Dijk som er en helgen og har en kæmpe pik osv. Ramos lavede bestemt sine fejl denne sæson også - men han har dæleme også været vigtig.

Du kan ikke give Ramos skylden alene. Hvor mange fejl har Marcelo lavet? Hvor mange har Courtois lavet? Hvor meget har Benzema brændt? Det er jo ikke til at gøre op. Personlige fejl bliver altid mere tydelige når det er bagerste eller næstbagerste mand.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #90 af Sahinovic

Ramos4 skrev:

Sahinovic skrev:

Matamoro skrev: Ramos er legenden over alle legender i Real Madrid. Det er så ligegyldigt med de fejl. Han hiver mesterskabet i land for os.

Nej han gør ej. Ramos har næsten alenemand været skyld i, at vi har været tæt på at skide det her mesterskab væk, fordi han tidligere på sæsonen har haft en ualmindelig stor trang til at begå den ene personlige fejl efter den anden, men det er åbenbart glemt efter et par scoringer fra straffespark, som andre på holdet også kunne have sparket ind. (Benzema er eksempelvis også en skarp skytte fra 11 meter pletten).


Omvendt sikrede han os La Decima med to scoringer i semien mod Bayern og vist nok en kasse i finalen mod Atletico? Næste finale mod Atletico scorede han også. Seneste mesterskabssæson sikrede han 1-1 på Camp Nou i de døende sekunder - foruden en masse andre pointgivende mål.

Så laver han så også fejl derudover, som de fleeeste spillere vel gør. Pånær Van Dijk som er en helgen og har en kæmpe pik osv. Ramos lavede bestemt sine fejl denne sæson også - men han har dæleme også været vigtig.

Du kan ikke give Ramos skylden alene. Hvor mange fejl har Marcelo lavet? Hvor mange har Courtois lavet? Hvor meget har Benzema brændt? Det er jo ikke til at gøre op. Personlige fejl bliver altid mere tydelige når det er bagerste eller næstbagerste mand.

Men er det ikke efterhånden typisk, at der bliver refereret til scoringer helt tilbage fra år 2014, når Ramos' forsvarsspil skal forsvares? :-D

Ja, alle fodboldspillere laver fejl, men det er typen af fejl der er interessant for mig. I mit tilfælde er det ikke når han eksempelvis bliver rullet hårdt af Messi, eller Celta Vigo på bedste vis kombinere sig igennem forsvaret, det sker når man spiller mod de bedste. For mig går kritikken mere på når vi eksempelvis er foran med 1-0, og man ser vores kaptajn på vej op mod modstanderens målfelt i et forsøg på at scorer et mål, og vi deraf indkassere den anden vej, fordi vi mangler en forsvarsspiller dernede. Der er tale om katastrofale positioneringsfejl, der er blevet begået gentagende gange, og som nemt kan undgås ved, at han bare fastholder sin position nede i forsvaret. Denne kritik kan aldrig retfærdiggøres af at han scorer mål, eller en legende i klubben. De har ingen betydning i forhold til Ramos' forsvarsspil.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #91 af JesperA
Ramos er kongen, det kan godt være han koger lidt en gang i mellem, men det kan tilgives fordi han er en kriger der vil dø for klubben, og giver alt hvad han har, hver eneste gang. Når han tager de løb på 100 meter så er det fordi han vil vinde.

Bedste forsvar i Europa selvom Ramos åbenbart sejler rundt, så går det vel nok. 650 kampe for os og når sikkert 200 for Spanien også, så kan man vel andet end at score på straffe og leve højt på et hovedstødsmål engang. Hans positionering i forsvaret i det åbne spil er ikke noget at prale af, men han er verdens ubetingede bedste duelspiller, og en kriger. Men selvfølgelig en type der deler vandene, jeg forstår godt man ikke bryder sig om ham hvis man ikke holder med Real, men jeg forstår ikke hvordan man ikke kan elske ham hvis man gør.
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin, El Siete, Matamoro

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce