Carvajal ude i to måneder

4 uger 17 timer siden #1 af Administrationen
Real Madrid fortsætter...

CARVAJAL 380x501Thumb

Real Madrid fortsætter med at modtage dårligt nyt på skadesfrinten.

Dani Carvajal er her til formiddag blevet knæskadet under træningen og han er nu ude af spillet i to måneder.

Dermed går han glip af en lang række kampe for Real Madrid, først og fremmest El Clásico, men også kampene mod Levante, Cádiz, Huesca, Valencia og Villarreal, samt de første fire runder af CL-gruppespillet.

Det bliver nu Álvaro Odriozola og Lucas Vázquez, der skal tage over på højrebacken.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 16 timer siden #2 af Thomaskjensen
Nicee, så kan verdens bedste højre bak afløse Odriozola om det behøves. Ironi kan forekomme.
OT, satme heldigt at det ikke var efter Covid-19 pausen han gik i stykker.

4 uger 16 timer siden #3 af Salix7
Besvaret af Salix7 på emne Carvajal ude i to måneder
Bør Real Madrid lejren kigge lidt indad med alle de skader vi hele tiden bliver ramt af? Det virker mig vanvittigt at det fortsætter sæson efter sæson - noget må være galt og kunne forbedres.
Følgende bruger(e) sagde tak: Franksk

4 uger 11 timer siden #4 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Carvajal ude i to måneder
Carvajal ude i to måneder, Militao er stadigvæk ude, Nacho meldes på vej til Milan... uha.. det begynder at se lidt tyndt ud i forsvaret.

Plus Marcelo er kun lige på vej tilbage fra en skade.

4 uger 10 timer siden #5 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Carvajal ude i to måneder

Salix7 skrev: Bør Real Madrid lejren kigge lidt indad med alle de skader vi hele tiden bliver ramt af? Det virker mig vanvittigt at det fortsætter sæson efter sæson - noget må være galt og kunne forbedres.

Du har helt ret, som jeg nævnte efter nyheden om hazards skade. Dette startede da Julen Lopetegui ankom til klubben og bad vores daværende chef for den fysiske afdeling om at pakke tasken, selvom man under ham havde haft en trup der vandt CHL 3 år i træk, hvilken er noget der unægteligt også kræver kvalitet på den fysiske afdeling!

Så vidt jeg forstår kan vi takke den nuværende Sevilla træner for vires skadesproblemer.

(Nu ved jeg godt det ovenstående er lidt sort på hvidt, men faktum er Julen er langt fra uskyldig)

Donde está la biblioteca?

4 uger 9 timer siden #6 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Carvajal ude i to måneder
Ja hvad skal man sige . .. Inter må jo være død af grin over at de fik krejlet Achraf så billigt.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlindspillere.
4 uger 7 timer siden #7 af Madridista02

DeLaRed skrev:

Salix7 skrev: Bør Real Madrid lejren kigge lidt indad med alle de skader vi hele tiden bliver ramt af? Det virker mig vanvittigt at det fortsætter sæson efter sæson - noget må være galt og kunne forbedres.

Du har helt ret, som jeg nævnte efter nyheden om hazards skade. Dette startede da Julen Lopetegui ankom til klubben og bad vores daværende chef for den fysiske afdeling om at pakke tasken, selvom man under ham havde haft en trup der vandt CHL 3 år i træk, hvilken er noget der unægteligt også kræver kvalitet på den fysiske afdeling!

Så vidt jeg forstår kan vi takke den nuværende Sevilla træner for vires skadesproblemer.

(Nu ved jeg godt det ovenstående er lidt sort på hvidt, men faktum er Julen er langt fra uskyldig)

Arrrgh, det giver ikke mening at anklage Lopetegui for det her. Skaderne er væltet ned over os i en del sæsoner efterhånden. Før Lopetegui kom, havde vi mange problemer med dem også. Jeg mindes der var meget fokus på det under Benitez, og da Zidane blev ansat, blev der skrevet om hans fine stab han tog med sig, som var eksperter på de og de områder. Men også her, havde vi mange skader. Jeg ved ikke hvem der skal kigges på, det er ihvertfald ikke fair at klandre Lopetegui for det her. Det har intet med ham at gøre.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Dios, Chamartin, doven, Evden

4 uger 6 timer siden #8 af DeLaRed

Madridista02 skrev:

DeLaRed skrev:

Arrrgh, det giver ikke mening at anklage Lopetegui for det her. Skaderne er væltet ned over os i en del sæsoner efterhånden. Før Lopetegui kom, havde vi mange problemer med dem også. Jeg mindes der var meget fokus på det under Benitez, og da Zidane blev ansat, blev der skrevet om hans fine stab han tog med sig, som var eksperter på de og de områder. Men også her, havde vi mange skader. Jeg ved ikke hvem der skal kigges på, det er ihvertfald ikke fair at klandre Lopetegui for det her. Det har intet med ham at gøre.

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har nogle stats til at bakke min påstand op, så det bliver naturligvis en lidt farvet debat fra os begge, men er ikke i tvivl om at du og jeg husker skadeshistorikken under ZZ’s første periode helt forskelligt.

Manden jeg hentydede til(og havde glemt navnet på) var Antonio Pintus, som blev ansat af ZZ i sommeren 2016 og stod i spidsen for den fysiske afdeling indtil ZZ forlod trænersædet.

I den periode vandt vi 2 CHL titler og enkelt liga titel, samt et par andre titler af “mindre” betydning.

I den periode var det en start 11’er som ZZ satte stor lid til og som var den stamme det første til de fleste af pokalerne i de 2 seasoner.

Inden jeg fortsætter skal det lige nævnes at ingen klub kan gennemgå en season uden skader, det er umuligt på dette niveau, der er dog forskel både på skadernes natur og omfang.

Af de 11 spillere, var en af dem Bale, ham sætter jeg lige i sin egen bås, for han havde problemer godt og vel fra slutningen af hans første season i klubben, så det har været ligegyldig hvem der havde ansvaret for hans helbred, det lugter lidt af en umulig opgave:

Ud over Bale så var start elleveren:
Navas, Dani, Varane, Ramos, Marcelo, Casemiro, Kroos, Modric, Ronaldo, Benzema

I seasonen 16/17 var den af de ovenstående med mindst spilletid Benzema, som alligevel formåede at komme på banen 48 kampe og spille 3.239 minutter, de resterende 9 spillere fik mere spilletid en Benz.

I seasonen 17/18 var det ud af de 10 spillere igen Benz der fik mindst spilletid, med 47 kampe og 3.237 minutter.

Yes der var naturligvis småskader iblandt vores start ellever, men på nær Bale har de 10 andre spillere præsteret på et utrolig højt fysisk niveau over 24 måneder uden at løbe ind i længere varende skader. Det havde en kæmpe betydning for dit titler vi vandt, og det er både inde og indenfor klubben ikke nogen hemmelighed at det var Pintus det var hjerne bag. Flere af spillerne udtalte også efter hans tilgang i 2016 at de aldrig havde træner så hårdt og været i så god form som under ham, hvilket man også så i mange af Reals kampe hvor holdet bare løb modstanderne trætte, med et utrolig hård genpres. (Om det så var fordi Pintus havde stukket truppen en håndfuld heste-piller, det skal jeg ikke kunne sige, men det virkede)

Uden at have reelle tal på skader, så er jeg personligt ikke i tvivl om at det har været flere og længere skader siden Pintus blev skubbet ud i perefierien i klubben af Julen Lopetegui da han havde sine egne ideer omkring fysisk træning som skulle udføres af Oscar Caro.(Imodsætning til min tidligere kommentar så kan jeg se at Pintus fortsatte under Caro, men uden reel ansvar, så efter ansættelsen lp ved Caro, og der blev dengang i pressen nævnt ar han havde en meget anderledes tilgang til den fysiske træning end Pintus) Og hvis jeg har ret i den påstand, så er det heller ikke forkert at nævne Julen som en del af problemet, det havde nemlig været en del nemmere at overtage den del af staben som faktisk fungerede, istedet for at skulle ændre alt i løbet af en enkelt sommer, men Julen tog jo tydeligvis munden alt for fuld og efterlod os med en pinlig season samt de efterveer vi har set siden på den fysiske front.

Jeg er ret sikker på at skribenterne her på siden har skrevet om Pintus flere gange, så i skal være velkommen til at afkræfte min påstand hvis jeg tager helt fejl...

Sidste redigering: 4 uger 6 timer siden ved DeLaRed.

3 uger 6 dage siden #9 af BBB
Besvaret af BBB på emne Carvajal ude i to måneder

DeLaRed skrev: I seasonen 16/17 var den af de ovenstående med mindst spilletid Benzema, som alligevel formåede at komme på banen 48 kampe og spille 3.239 minutter, de resterende 9 spillere fik mere spilletid en Benz.

I 16/17 skiftede Zidane størstedelen af holdet i hveranden kamp i 2. halvdel af sæsonen. Han har selv hvilet spillerne. Ronaldo spillede hjemmekampene og fik pause i flere af udekampene. Det har ikke været en speciel magiker, der har stået for den fysiske træning.

3 uger 6 dage siden #10 af DeLaRed

BBB skrev:

DeLaRed skrev: I seasonen 16/17 var den af de ovenstående med mindst spilletid Benzema, som alligevel formåede at komme på banen 48 kampe og spille 3.239 minutter, de resterende 9 spillere fik mere spilletid en Benz.

I 16/17 skiftede Zidane størstedelen af holdet i hveranden kamp i 2. halvdel af sæsonen. Han har selv hvilet spillerne. Ronaldo spillede hjemmekampene og fik pause i flere af udekampene. Det har ikke været en speciel magiker, der har stået for den fysiske træning.

Måske var det ikke Gandalf der var fysisk træner i de 2 seasoner, men i den season spillede de 10 spillere i gennemsnit 73% af alle kampene, sidst jeg tjekkede var det betydeligt mere end Halvdelen. Cristiano var på banen i 77% af kampene, så med mindre vi har spillet utrolig mange hjemme kampe så er der noget galt i i det statement ;-)

3 uger 6 dage siden #11 af BBB
Besvaret af BBB på emne Carvajal ude i to måneder

DeLaRed skrev:

BBB skrev:

Måske var det ikke Gandalf der var fysisk træner i de 2 seasoner, men i den season spillede de 10 spillere i gennemsnit 73% af alle kampene, sidst jeg tjekkede var det betydeligt mere end Halvdelen. Cristiano var på banen i 77% af kampene, så med mindre vi har spillet utrolig mange hjemme kampe så er der noget galt i i det statement ;-)

Hvis du spiller 100% af kampe i første halvdel af sæsonen, så har du spillet 50% af kampene (for sæsonen). Hvis du derudover spiller 50% af kampene i anden halvdel af sæsonen, så har du i alt spillet ca. 75% af kampene (for sæsonen). 75 ligger faktisk lige mellem 73 og 77.
Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved BBB.

3 uger 6 dage siden #12 af DeLaRed

BBB skrev:

DeLaRed skrev:

BBB skrev:

Hvis du spiller 100% af kampe i første halvdel af sæsonen, så har du spillet 50% af kampene (for sæsonen). Hvis du derudover spiller 50% af kampene i anden halvdel af sæsonen, så har du i alt spillet ca. 75% af kampene (for sæsonen). 75 ligger faktisk lige mellem 73 og 77.

Helt fair, jeg gen-læste lige din tidligere post, og havde misset at du kun nævnte 2. halvdel af seasonen, så den tager jeg på min kappe.

EDIT: Det ændre dog ikke på at det er et anderledes gennemsnit end vi har set fra de seneste 2 seasoner...

Når det så er sagt, kunne man måske gisne i at den fysiske afdeling har haft en lille finger med i spiller ifht hvem ZZ skulle spare og ikke spare i de kampe?

Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved DeLaRed.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.