Modric klar til lønnedgang

3 uger 2 dage siden #1 af Administrationen
Luka Modric drømmer...

MODRIC 380x502

Luka Modric drømmer om at få lov til at afslutte sin karriere i Real Madrid, men han er til fulde klar over, at det bliver på nogle andre betingelser end dem, han står i lige nu.

Han skal således være klar til at gå ned i løn for at få en ny kontrakt med klubben og samtidig acceptere en rolle, hvor han ikke er fast mand i startopstillingen.

Luka Modric har kontraktudløb til sommer, men kroaten tænker ikke på at forlade den spanske hovedstad, hvor han da også er særdeles afholdt og præstationerne på banen har på det seneste været ganske overbevisende fra Luka Modric.

Men klubben har endnu ikke taget stilling til en kontraktforlængelse med Luka Modric, men man er formentlig ikke uinteresseret i at opfylde kroatens ønske om at få en sæson mere i klubben og til den tid vil han være 36 år gammel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 2 dage siden #2 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Modric klar til lønnedgang
Det blir et kæmpe JA TAK herfra!!!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Kimbo

3 uger 2 dage siden #3 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Modric klar til lønnedgang
Så længe hans tilstedeværelse ikke kommer til at bremse et indkøb, så ville det helt bestemt være fedt hvis Modric kunne slutte karrieren i Madrid, hvor han vel efterhånden har legendestatus, eller er det at gå for vidt? Der er godt nok mange i den nuværende trup som begynder at nærme sig decideret legendestatus synes jeg.

Marcelo, Benzema, Ramos (naturligvis), Modric og Kroos? Hvad siger I andre?

En sjov og vittig signaturtekst
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved -#7-.

3 uger 2 dage siden #4 af Dios
Besvaret af Dios på emne Modric klar til lønnedgang
Se det er sådan noget man kan værdsætte som fan! Ikke så meget pis. Kæmpe chef.

@-#7-. Hvilket køb mener du der kunne blive bremset, fordi Modric vil forlænge? Får vi Camavinga og beholder Modric, så står vi immervæk stærkt centralt på banen IMO. Modric ligner jo ikke en 35 årig mand i sit spil, og forhåbentlig er det meningen Ødegaard skal have en central rolle på midtbanen, og ikke i angrebet.
Det giver Casemiro, Camavinga, Kroos, Modric, Valverde og Ødegaard til 3 positioner. Det er jeg ihvertfald stor fan af, da det vel kun er Casemiro som er låst på 6'eren.
Håber ihvertfald ikke på, at vi får købt endnu en central midtbanespiller, eller Ceballos bliver hentet hjem. Der er rutine, ungdom og nyt blod. Den perfekte sammensætning :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, DeLaRed

3 uger 2 dage siden #5 af -#7-

Dios skrev: Se det er sådan noget man kan værdsætte som fan! Ikke så meget pis. Kæmpe chef.

@-#7-. Hvilket køb mener du der kunne blive bremset, fordi Modric vil forlænge? Får vi Camavinga og beholder Modric, så står vi immervæk stærkt centralt på banen IMO. Modric ligner jo ikke en 35 årig mand i sit spil, og forhåbentlig er det meningen Ødegaard skal have en central rolle på midtbanen, og ikke i angrebet.
Det giver Casemiro, Camavinga, Kroos, Modric, Valverde og Ødegaard til 3 positioner. Det er jeg ihvertfald stor fan af, da det vel kun er Casemiro som er låst på 6'eren.
Håber ihvertfald ikke på, at vi får købt endnu en central midtbanespiller, eller Ceballos bliver hentet hjem. Der er rutine, ungdom og nyt blod. Den perfekte sammensætning :)

Jeg er nu også stor fan af din midtbanemodel, jeg tænker egentlig mere bare i retning af at der kun er 25 ledige pladser i førsteholdstruppen, så står man i en ubærlig situation, hvor man ikke kan komme af med f.eks. Ceballos, eller hvem det nu måtte være, samtidig med at Modric optager en plads, så kan truppen pludselig ikke gå op, og så bremser man et indkøb af Aouar og/eller Camavinga.

Så min tankegang var såmænd bare, at står det uigenkaldeligt mellem en ny, ung CM, eller en 35-36-årig Modric, ja så må kroaten jo "lade livet".

Men sådan tror jeg nu realistisk heller ikke at det kommer til at gå, jeg er nok bare blevet lidt af et brændt barn i forhold til hele Bale-sagaen, og til dels Mariano, som vel er den mindst ambitiøse spiller vi længe har haft.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

3 uger 2 dage siden #6 af DeLaRed

-#7- skrev:

Dios skrev: Se det er sådan noget man kan værdsætte som fan! Ikke så meget pis. Kæmpe chef.

Jeg er nu også stor fan af din midtbanemodel, jeg tænker egentlig mere bare i retning af at der kun er 25 ledige pladser i førsteholdstruppen, så står man i en ubærlig situation, hvor man ikke kan komme af med f.eks. Ceballos, eller hvem det nu måtte være, samtidig med at Modric optager en plads, så kan truppen pludselig ikke gå op, og så bremser man et indkøb af Aouar og/eller Camavinga.

Så min tankegang var såmænd bare, at står det uigenkaldeligt mellem en ny, ung CM, eller en 35-36-årig Modric, ja så må kroaten jo "lade livet".

Men sådan tror jeg nu realistisk heller ikke at det kommer til at gå, jeg er nok bare blevet lidt af et brændt barn i forhold til hele Bale-sagaen, og til dels Mariano, som vel er den mindst ambitiøse spiller vi længe har haft.

Som jeg forstår din problem stilling, så er det at Modric optager en plads på midtbanen, hvis vi ikke kan komme af med Ceballos, men hvilken person ved sine fulde fem ville vælge Ceballos frem for Modric, i den situation er det jo Ceballos der er problemet og ikke Modric. Og då burde vi immervæk kunne finde endnu en Everton-agtig klub der er interesseret i at få en middelmådig spiller som Ceballos gratis, hvis vi ikke kan finde nogen der vil betale for han. IMO er en 36 årig Modric der acceptere en mere tilbage trukket rolle klart at foretrække fremfor en Beklager-ballos!!!

Jeg tror det store sprøgsmål ifht vores midtbane næste season kommer til at hænge på hvor meget ZZ stadig er interesseret i en 28/29årig Pogba, men Ceballos burde ikke spille en rolle ifht Modric!

Og så kunne vi jo også frigøre endnu en plafs ved at sige farvel til én af de to extra angribere vi har i truppen, det kunne jo være en extra plads på midtbanen hvis det nu gav mening(ikke st jeg siger det gør, men det er jo en mulighed)

Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved DeLaRed.

3 uger 2 dage siden #7 af -#7-

DeLaRed skrev: Som jeg forstår din problem stilling, så er det at Modric optager en plads på midtbanen, hvis vi ikke kan komme af med Ceballos, men hvilken person ved sine fulde fem ville vælge Ceballos frem for Modric, i den situation er det jo Ceballos der er problemet og ikke Modric. Og då burde vi immervæk kunne finde endnu en Everton-agtig klub der er interesseret i at få en middelmådig spiller som Ceballos gratis, hvis vi ikke kan finde nogen der vil betale for han. IMO er en 36 årig Modric der acceptere en mere tilbage trukket rolle klart at foretrække fremfor en Beklager-ballos!!!

Jeg tror det store sprøgsmål ifht vores midtbane næste season kommer til at hænge på hvor meget ZZ stadig er interesseret i en 28/29årig Pogba, men Ceballos burde ikke spille en rolle ifht Modric!

Og så kunne vi jo også frigøre endnu en plafs ved at sige farvel til én af de to extra angribere vi har i truppen, det kunne jo være en extra plads på midtbanen hvis det nu gav mening(ikke st jeg siger det gør, men det er jo en mulighed)

"I den situation er det jo Bale/Mariano der er problemet, og ikke spiller x, og så burde vi kunne finde en klub som vil ham gratis". Kan du se hvad jeg mener? Hvis Ceballos eller hvem pokker det nu måtte være, absolut død og pine vil malke de sidste millioner ud af klubben, så er det sådan set bare ærgerligt, så kan klubben ikke gøre alverden, og man har vist at man ikke bare tager nummeret fra dem, eller river kontrakten over. Det behøves heller ikke være Ceballos, det kunne være en af de andre dødvægte vi har i truppen lige nu, Isco foreksempel, eller Lucas, eller Mariano, eller Jovic, eller hvem det nu er til den tid.

Min pointe er sådan set bare den, at man skal passe på med at dele kontraktforlængelser ud som slik, det kan hurtigt bide en i røven, hvis man nu står og rent faktisk har en fuld trup, og pludselig ikke har plads til et indkøb, om det så er på midtbanen, eller hvor det måtte være på banen. En del af grunden til at Real Madrid ikke har købt ordentligt ind, bunder selvfølgelig i Covid19, men vel også ret meget i at vi har haft 35-40 spillere, til 25 pladser, som man først skulle af med.

Altså handler det ikke om at klubben vælger Ceballos over Modric, det tror jeg du har misforstået mig i, for jeg ville også til enhver tid vælge en 36-årig Modric over Ceballos. Jeg tror endda jeg ville vælge Sneijder i sin nuværende fysiske forfatning over Ceballos, hvis spidskompetence primært består i at snurre rundt om sig selv. EDIT: Ligeledes ville jeg selvfølgelig også vælge Helguera på 45 år over Ceballos på 6'eren, men det siger vel sig selv i din verden ;-)

Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved -#7-.

3 uger 2 dage siden #8 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Modric klar til lønnedgang

-#7- skrev: Så længe hans tilstedeværelse ikke kommer til at bremse et indkøb, så ville det helt bestemt være fedt hvis Modric kunne slutte karrieren i Madrid, hvor han vel efterhånden har legendestatus, eller er det at gå for vidt? Der er godt nok mange i den nuværende trup som begynder at nærme sig decideret legendestatus synes jeg.

Mht. spillere med legendestatus i Real Madrid er jeg enig i, at Ramos, Marcelo og Benzema kan kalde sig klublegender. Modric er IMO utrolig tæt på, men Kroos forstår jeg ikke, at så mange inkluderer, når de snakker legender i Madrid. Han har kun været i kongeklubben i 6 år, hvilket IMO slet, slet ikke er nok til at kunne kalde sig en klublegende. Især ikke i en klub af Real Madrids størrelse. Raphaël Varane og Dani Carvajal er desuden også tæt på legendestatus i klubben.

Jeg synes dog generelt, at der er gået inflation i legendebegrebet i fodboldverdenen, idet folk slynger det rundt om alle mulige spillere på sociale medier. Jeg plejer at sige, at du skal have været i klubben i 10 år, før du kan kalde dig en klublegende, men der er selvfølgelig nogle få undtagelser. Cristiano Ronaldo nåede eksempelvis "kun" 9 år i Madrid, men jeg tror ikke, at der er nogle, som vil benægte ham legendestatus i klubben.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios

3 uger 2 dage siden #9 af -#7-

Mølbat skrev:

-#7- skrev: Så længe hans tilstedeværelse ikke kommer til at bremse et indkøb, så ville det helt bestemt være fedt hvis Modric kunne slutte karrieren i Madrid, hvor han vel efterhånden har legendestatus, eller er det at gå for vidt? Der er godt nok mange i den nuværende trup som begynder at nærme sig decideret legendestatus synes jeg.

Mht. spillere med legendestatus i Real Madrid er jeg enig i, at Ramos, Marcelo og Benzema kan kalde sig klublegender. Modric er IMO utrolig tæt på, men Kroos forstår jeg ikke, at så mange inkluderer, når de snakker legender i Madrid. Han har kun været i kongeklubben i 6 år, hvilket IMO slet, slet ikke er nok til at kunne kalde sig en klublegende. Især ikke i en klub af Real Madrids størrelse. Raphaël Varane og Dani Carvajal er desuden også tæt på legendestatus i klubben.

Jeg synes dog generelt, at der er gået inflation i legendebegrebet i fodboldverdenen, idet folk slynger det rundt om alle mulige spillere på sociale medier. Jeg plejer at sige, at du skal have været i klubben i 10 år, før du kan kalde dig en klublegende, men der er selvfølgelig nogle få undtagelser. Cristiano Ronaldo nåede eksempelvis "kun" 9 år i Madrid, men jeg tror ikke, at der er nogle, som vil benægte ham legendestatus i klubben.

Du har fuldstændig ret i forhold til Kroos, jeg havde ærligt glemt at han faktisk ikke har været i klubben ret længe. Jeg er også enormt subjektiv omkring lige netop Kroos. Jeg tror jeg har det med Kroos, som Dios har det med Benzema ;-)

Og ja, især begrebet "goat" er til at kaste op over på de sociale medier. Den ene dag er det Ronaldo, så scorer Messi to mål mod Cadiz, så er det pludselig ham, og senere på aftenen scorer Neymar på saksespark, og så kører vi endnu en omgang.

Det kunne være sjovt at høre din mening om Nacho, med tanke på dit profilbillede også, er han en legende? Han har været i klubben længe, men har jo spillet relativt få kampe.

3 uger 2 dage siden #10 af DeLaRed

-#7- skrev:

DeLaRed skrev: Som jeg forstår din problem stilling, så er det at Modric optager en plads på midtbanen, hvis vi ikke kan komme af med Ceballos, men hvilken person ved sine fulde fem ville vælge Ceballos frem for Modric, i den situation er det jo Ceballos der er problemet og ikke Modric. Og då burde vi immervæk kunne finde endnu en Everton-agtig klub der er interesseret i at få en middelmådig spiller som Ceballos gratis, hvis vi ikke kan finde nogen der vil betale for han. IMO er en 36 årig Modric der acceptere en mere tilbage trukket rolle klart at foretrække fremfor en Beklager-ballos!!!

"I den situation er det jo Bale/Mariano der er problemet, og ikke spiller x, og så burde vi kunne finde en klub som vil ham gratis". Kan du se hvad jeg mener? Hvis Ceballos eller hvem pokker det nu måtte være, absolut død og pine vil malke de sidste millioner ud af klubben, så er det sådan set bare ærgerligt, så kan klubben ikke gøre alverden, og man har vist at man ikke bare tager nummeret fra dem, eller river kontrakten over. Det behøves heller ikke være Ceballos, det kunne være en af de andre dødvægte vi har i truppen lige nu, Isco foreksempel, eller Lucas, eller Mariano, eller Jovic, eller hvem det nu er til den tid.

Min pointe er sådan set bare den, at man skal passe på med at dele kontraktforlængelser ud som slik, det kan hurtigt bide en i røven, hvis man nu står og rent faktisk har en fuld trup, og pludselig ikke har plads til et indkøb, om det så er på midtbanen, eller hvor det måtte være på banen. En del af grunden til at Real Madrid ikke har købt ordentligt ind, bunder selvfølgelig i Covid19, men vel også ret meget i at vi har haft 35-40 spillere, til 25 pladser, som man først skulle af med.

Altså handler det ikke om at klubben vælger Ceballos over Modric, det tror jeg du har misforstået mig i, for jeg ville også til enhver tid vælge en 36-årig Modric over Ceballos. Jeg tror endda jeg ville vælge Sneijder i sin nuværende fysiske forfatning over Ceballos, hvis spidskompetence primært består i at snurre rundt om sig selv. EDIT: Ligeledes ville jeg selvfølgelig også vælge Helguera på 45 år over Ceballos på 6'eren, men det siger vel sig selv i din verden ;-)

Ok, så misforstod jeg, og er helt enig, vi skal ikke sidde med en for stor trup så vi ikke kan få nye tilgange til klubben. Her spiller økonomien nok også ind, for hvis Tilskuerne er tilbage på lægterne, og pengene ruller ind, så kan Real vel også kigge på at man beholder en Modric og siger goddag til en ny midtbane spiller og hvis en spiller som Ceballos eller Mariano nægter at forlade klubben, har klubben vel stadig ret til ikke at indskrive spilleren i truppen, for det giver meget lidt mening at en spiller som F.eks Mariano skal optage en plads hvis man ikke vil benytte han, så hellere have en Modric på hold kortet og så leve med 2 lønninger. Bare en tanke, ifht at klubben nok ikke er tvunget til at indskrive spillere...

Jeg forstår ikke at Arsenal ikke har Sneijder i sin nuværende forfatning siddende på bænken;-)

Og du forstår slet ikke hvor meget jeg Elsker din kommentar om Legenden over alle Legender IVAN HELGUERA :D

3 uger 2 dage siden #11 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Modric klar til lønnedgang
Legendebegrebet er subjektivt, ligesom alt muligt andet i fodbolddebatten. Der findes ikke én præmis, så for mig er der ikke noget rigtigt og forkert i snakken om Real Madrid-legender.

Real Madrid hylder f.eks. mange af de spillere, der har været i klubben ved at putte dem under kategorien "legender". Her finder man selv Anelka, så at smide begrebet ud i plenum, kan også bare være en slags respekt, hyldest og/eller anerkendelse, efter man har opnået det ultimative i fodboldens verden; Real Madrid.

Jeg arbejder selv ud fra, hvor højt jeg rangerer diverse spillere historisk på de respektive positioner. Her skal man minimum være i top 3 all time eller meget tæt på for at komme i betragtning. Herudover er det også væsentligt, for mig, om man har været med i en historisk periode i klubben.

Vi har dog et par rigtig svage positioner historisk set og et par enkelte toptunge, så det er nødvendigvis ikke alle i top 3 på de enkelte positioner, der finder vej til legendestatus for mit vedkommende.

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre folk om en håndfuld spillere: Er Figo en Real Madrid-legende? Er Zidane en Real Madrid-legende? Er Ronaldo (9'eren) Real Madrid-legende? Er Redondo Real Madrid-legende? Er Pepe Real Madrid-legende? Gerne med et hvorfor/hvorfor ikke ;-)

(Kroos er i øvrigt en legende..... sådan må det være, når man har været en af de bedste i klubbens historie på sin position).
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

3 uger 2 dage siden #12 af -#7-

Daniel skrev: Jeg kunne dog godt tænke mig at høre folk om en håndfuld spillere: Er Figo en Real Madrid-legende? Er Zidane en Real Madrid-legende? Er Ronaldo (9'eren) Real Madrid-legende? Er Redondo Real Madrid-legende? Er Pepe Real Madrid-legende? Gerne med et hvorfor/hvorfor ikke ;-)

(Kroos er i øvrigt en legende..... sådan må det være, når man har været en af de bedste i klubbens historie på sin position).

Det kan hurtigt blive en betændt debat det her fornemmer jeg, men here goes.

Figo er for mig ikke en legende, han er vel lidt i samme kategori som Varane og Carvajal lige nu befinder sig i. Havde Figo fået sin kontrakt fornyet i sin tid, så havde han helt sikkert nået derop, for han var så absolut en forrygende spiller, men han var samtidig også en del af et par ræderlige sæsoner klubmæssigt, som jeg lige husker det. Hukommelsen kan dog svigte her.

Om Zidane ville jeg nok have sagt det samme, men når man lægger det hele sammen, som spiller og som træner, så er han velsagtens en af klubbens allerstørste legender lige pludselig. Få har i hvert fald vundet mere, iført en Real Madrid trøje.

Ronaldo er en legende i fodboldverdenen generelt, men han nåede ikke nok gode år i Real Madrid, som jeg ser det. Ronaldo var et lys som brændte i begge ender i Real Madrid, hvor han startede som lyn og torden, og til sidst endte alt for tyk og uvenner med Capello, hvor jeg husker det som om at han ikke engang var med på bænken, selvom han var skadesfri. Men igen kan det være jeg husker forkert, det er trods alt 13 år siden.

Redondo skulle måske også have haft bare lidt flere år i klubben, for at nå helt derop, på trods af at også han var fuldstændig forrygende.

Pepe må være en legende, han var en bedre og langt mindre svinsk spiller end han får kredit for, det lod til at han rent faktisk lærte noget efter at have overfaldt stakkels Casquero. Og han nåede immervæk også 10 år og 300+ kampe, samt et par CL titler og nogle ligatitler plus det løse. Som jeg lige husker det kom han dog med nogle lidt uheldige kommentarer efter hans exit, hvilket bestemt ikke klædte ham.

Hvad med Salgado? Morientes? Eller en som jeg selv har haft meget debat omkring i min nærmeste omgangskreds af både Barcelona fans, og Real Madrid fans, Guti?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.