Modric klar til lønnedgang

3 uger 2 dage siden #13 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Modric klar til lønnedgang

-#7- skrev:

Mølbat skrev:

-#7- skrev: Så længe hans tilstedeværelse ikke kommer til at bremse et indkøb, så ville det helt bestemt være fedt hvis Modric kunne slutte karrieren i Madrid, hvor han vel efterhånden har legendestatus, eller er det at gå for vidt? Der er godt nok mange i den nuværende trup som begynder at nærme sig decideret legendestatus synes jeg.

Marcelo, Benzema, Ramos (naturligvis), Modric og Kroos? Hvad siger I andre?

Mht. spillere med legendestatus i Real Madrid er jeg enig i, at Ramos, Marcelo og Benzema kan kalde sig klublegender. Modric er IMO utrolig tæt på, men Kroos forstår jeg ikke, at så mange inkluderer, når de snakker legender i Madrid. Han har kun været i kongeklubben i 6 år, hvilket IMO slet, slet ikke er nok til at kunne kalde sig en klublegende. Især ikke i en klub af Real Madrids størrelse. Raphaël Varane og Dani Carvajal er desuden også tæt på legendestatus i klubben.

Jeg synes dog generelt, at der er gået inflation i legendebegrebet i fodboldverdenen, idet folk slynger det rundt om alle mulige spillere på sociale medier. Jeg plejer at sige, at du skal have været i klubben i 10 år, før du kan kalde dig en klublegende, men der er selvfølgelig nogle få undtagelser. Cristiano Ronaldo nåede eksempelvis "kun" 9 år i Madrid, men jeg tror ikke, at der er nogle, som vil benægte ham legendestatus i klubben.

Du har fuldstændig ret i forhold til Kroos, jeg havde ærligt glemt at han faktisk ikke har været i klubben ret længe. Jeg er også enormt subjektiv omkring lige netop Kroos. Jeg tror jeg har det med Kroos, som Dios har det med Benzema ;-)

Og ja, især begrebet "goat" er til at kaste op over på de sociale medier. Den ene dag er det Ronaldo, så scorer Messi to mål mod Cadiz, så er det pludselig ham, og senere på aftenen scorer Neymar på saksespark, og så kører vi endnu en omgang.

Det kunne være sjovt at høre din mening om Nacho, med tanke på dit profilbillede også, er han en legende? Han har været i klubben længe, men har jo spillet relativt få kampe.

Jeg elsker Nacho. Han er en sand klubmand, og han har trods alt været førsteholdsspiller siden 2011. Dog vil jeg ikke kalde ham en Real Madrid-legende, idet han jo kun har været breddespiller. IMO skal man også have været fast mand i længere tid, før man kan kalde sig en klublegende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 2 dage siden #14 af Dios
Besvaret af Dios på emne Modric klar til lønnedgang
@Daniel.

Interessant :)

Legende for mig er mange ting, men for mig bliver du ikke en legende, hvis ikke du brænder for Real Madrid, eller viser engagement/ansvar for trøjen. Alene derfor synes jeg ikke man bliver en legende, da man ligesom med dig også skal have et vis niveau.
Legende er ligesom et 12-tal. Det er blevet for nemt at få, og derfor kigger man også efter den gamle skala igen. Fra 00 og frem til 2020, så er der meget få jeg vil kategorisere som legender.
Hierro, Casillas, Carlos, Raúl, Gutí, Zidane og Cristiano Ronaldo er faktisk nok de eneste jeg vil betegne som legender, og er egentlig i tvivl om Zidane, men han kan bare noget som ingen andre kan eller har kunne, og i sidste ende nok lidt selvmodsigende.

Marcelo, Ramos og Benzema er de eneste fra den nuværende trup, som efter min mening vil gå som legender når de har lagt støvlerne på hylden. Carvajal og Varane burde måske være det, men jeg savner simpelthen noget topniveau fra dem. Varane's karriere er fladet total ud, hvor han til at starte med var det absolut største forsvarstalent jeg nogensinde har set til at være en rigtig god forsvarspiller. Mere er det desværre bare ikke blevet til.
Kroos er der bare heller ikke. Der mangler noget vilje, lederegenskab eller engagement over hans personlighed. Pisse unfair, men den der Marcelo-vilje, hvor han kysser klublogoet på trøjen og får hele stadion med, fordi han får tilkæmpet sig et hjørne efter et hårdt pres i de døende minutter er der bare ikke med Kroos. Ej heller Modric og til dels Redondo, som dog er min absolut yndlings Real Madrid spiller.
Vil nok bare ikke betegne dem som legender. Nok mere klubikoner.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

3 uger 2 dage siden #15 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Modric klar til lønnedgang

Dios skrev: Carvajal og Varane burde måske være det, men jeg savner simpelthen noget topniveau fra dem. Varane's karriere er fladet total ud, hvor han til at starte med var det absolut største forsvarstalent jeg nogensinde har set til at være en rigtig god forsvarspiller. Mere er det desværre bare ikke blevet til.

Havde vi været i 2018/19-sæsonen, havde jeg været enig med dig i din vurdering af Varane. Han startede så utrolig godt i sine første år i Madrid, men var i flere år ikke rigtig i stand til at bygge på, hvilket også var grunden til, at han stod bag Pepe i køen til spilletid i en hel del år.
Efter det horrorshow, der for hele Real Madrid-mandskabet var 18/19, syntes jeg dog, at Varane endelig er blevet absolut verdensklasse i bagkæden. Fraregnet Man City-kampen i sidste sæson har han været Real Madrids bedste forsvarsspiller efter Zidanes tilbagevenden, og han har ovenikøbet bygget på mht. evner med bolden på fødderne, hvor han nu virker langt mere sikker end tidligere. Der er en grund til, at Los Blancos’ defensiv er så solid, selvom Sergio Ramos jævnligt styrter med frem for at slutte sig til diverse angreb, og den grund hedder Raphaël Varane.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

3 uger 1 dag siden #16 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Modric klar til lønnedgang

-#7- skrev:

Daniel skrev: Jeg kunne dog godt tænke mig at høre folk om en håndfuld spillere: Er Figo en Real Madrid-legende? Er Zidane en Real Madrid-legende? Er Ronaldo (9'eren) Real Madrid-legende? Er Redondo Real Madrid-legende? Er Pepe Real Madrid-legende? Gerne med et hvorfor/hvorfor ikke ;-)

(Kroos er i øvrigt en legende..... sådan må det være, når man har været en af de bedste i klubbens historie på sin position).

Det kan hurtigt blive en betændt debat det her fornemmer jeg, men here goes.

Figo er for mig ikke en legende, han er vel lidt i samme kategori som Varane og Carvajal lige nu befinder sig i. Havde Figo fået sin kontrakt fornyet i sin tid, så havde han helt sikkert nået derop, for han var så absolut en forrygende spiller, men han var samtidig også en del af et par ræderlige sæsoner klubmæssigt, som jeg lige husker det. Hukommelsen kan dog svigte her.

Om Zidane ville jeg nok have sagt det samme, men når man lægger det hele sammen, som spiller og som træner, så er han velsagtens en af klubbens allerstørste legender lige pludselig. Få har i hvert fald vundet mere, iført en Real Madrid trøje.

Ronaldo er en legende i fodboldverdenen generelt, men han nåede ikke nok gode år i Real Madrid, som jeg ser det. Ronaldo var et lys som brændte i begge ender i Real Madrid, hvor han startede som lyn og torden, og til sidst endte alt for tyk og uvenner med Capello, hvor jeg husker det som om at han ikke engang var med på bænken, selvom han var skadesfri. Men igen kan det være jeg husker forkert, det er trods alt 13 år siden.

Redondo skulle måske også have haft bare lidt flere år i klubben, for at nå helt derop, på trods af at også han var fuldstændig forrygende.

Pepe må være en legende, han var en bedre og langt mindre svinsk spiller end han får kredit for, det lod til at han rent faktisk lærte noget efter at have overfaldt stakkels Casquero. Og han nåede immervæk også 10 år og 300+ kampe, samt et par CL titler og nogle ligatitler plus det løse. Som jeg lige husker det kom han dog med nogle lidt uheldige kommentarer efter hans exit, hvilket bestemt ikke klædte ham.

Hvad med Salgado? Morientes? Eller en som jeg selv har haft meget debat omkring i min nærmeste omgangskreds af både Barcelona fans, og Real Madrid fans, Guti?

Det er sjovt at hive nogle navne frem fra gemmeren, der nødvendigvis ikke er legender, men alligevel har haft en rimelig betydning i klubbens historie og derfor kan diskuteres.

Jeg ser heller ikke Luis Figo som en klublegende, men han definerede omvendt en hel æra, Galactico-æraen, og det er trods alt betydeligt. Derfor tror jeg faktisk også, der er rigtig mange fans (uden overhovedet at vide det med sikkerhed), der har Figo med i puljen over legender. Han er vel deroppe ift. snakken om den bedste højrekant i klubbens historie, men det er også en position, der er toptung historisk set, og man kan ikke putte ham i samme kasse som Míchel og Amancio, der må betragtes som legender.

Jeg ved ikke, om du har lyttet til vores forskellige podcast om alletiders Real Madrid-hold, hvor vi ikke er helt færdige, men her har vi mange gange haft eftertiden på de forskellige spillere om at vende, når der var tæt løb i top 3. Og det er jo sjovt med Zidane. Han er fodboldlegende, men er han egentlig en klublegende, som spiller, i såvel Juventus som Real Madrid? Det er så interessant at dvæle ved :-) Jeg er imidlertid enig i, at hvis man tager tiden med som træner, så står Zidane som en legende i klubbens historie.

Ronaldo er selvfølgelig ikke en Real Madrid-legende, men mange vægter ham højt og snakker om ham som en af de bedste angribere i klubbens historie. Og nok med rette. Derfor var han interessant at få med. Enig i dine ord om ham.

For igen at vende tilbage til vores podcast, så placerede vi Redondo på 6'eren på alletiders Real Madrid-hold, men er han en legende eller er det bare en position, der historisk set har været svag? Eller er det måske en position, man har tendens til at undervurdere og derfor også har undervurderet spillerne på denne? Der er så meget at reflektere over, og man kan jo også køre den over i Casemiro. Bliver han, når støvlerne er snøret for sidste gang, betraget som en legende i klubben?

Enig med Pepe. Undervurderet som få. En spiller, der deler vandene, så han skulle lige med ;-)

Jeg har tit haft snakken med mig selv (ja, jeg er en weirdo) ift. vores backs. Det er lidt sjovt at tænke på, at Carlos bliver betragtet som en legende (det er han selvfølgelig), men Salgado er til debat. Han er ikke en legende for mig. Lidt det samme med Marcelo og Carvajal. Den ene har legendestatus, hvor den anden er til debat. Hvad gør udslaget her? Brasilianernes mere betagende spil, personlighed, aura eller de flere år i klubben?

Morientes er ikke deroppe for mig, og slet ikke når man så skal holde ham op imod andre store legender på 9'eren i klubbens historie. Jeg tør næsten ikke at berøre Guti, når jeg ved, hvor glad Dios er for ham ;-)
Sidste redigering: 3 uger 1 dag siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

3 uger 1 dag siden #17 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Modric klar til lønnedgang

Daniel skrev: Det er sjovt at hive nogle navne frem fra gemmeren, der nødvendigvis ikke er legender, men alligevel har haft en rimelig betydning i klubbens historie og derfor kan diskuteres.

Jeg ser heller ikke Luis Figo som en klublegende, men han definerede omvendt en hel æra, Galactico-æraen, og det er trods alt betydeligt. Derfor tror jeg faktisk også, der er rigtig mange fans (uden overhovedet at vide det med sikkerhed), der har Figo med i puljen over legender. Han er vel deroppe ift. snakken om den bedste højrekant i klubbens historie, men det er også en position, der er toptung historisk set, og man kan ikke putte ham i samme kasse som Míchel og Amancio, der må betragtes som legender.

Jeg ved ikke, om du har lyttet til vores forskellige podcast om alletiders Real Madrid-hold, hvor vi ikke er helt færdige, men her har vi mange gange haft eftertiden på de forskellige spillere om at vende, når der var tæt løb i top 3. Og det er jo sjovt med Zidane. Han er fodboldlegende, men er han egentlig en klublegende, som spiller, i såvel Juventus som Real Madrid? Det er så interessant at dvæle ved :-) Jeg er imidlertid enig i, at hvis man tager tiden med som træner, så står Zidane som en legende i klubbens historie.

Ronaldo er selvfølgelig ikke en Real Madrid-legende, men mange vægter ham højt og snakker om ham som en af de bedste angribere i klubbens historie. Og nok med rette. Derfor var han interessant at få med. Enig i dine ord om ham.

For igen at vende tilbage til vores podcast, så placerede vi Redondo på 6'eren på alletiders Real Madrid-hold, men er han en legende eller er det bare en position, der historisk set har været svag? Eller er det måske en position, man har tendens til at undervurdere og derfor også har undervurderet spillerne på denne? Der er så meget at reflektere over, og man kan jo også køre den over i Casemiro. Bliver han, når støvlerne er snøret for sidste gang, betraget som en legende i klubben?

Enig med Pepe. Undervurderet som få. En spiller, der deler vandene, så han skulle lige med ;-)

Jeg har tit haft snakken med mig selv (ja, jeg er en weirdo) ift. vores backs. Det er lidt sjovt at tænke på, at Carlos bliver betragtet som en legende (det er han selvfølgelig), men Salgado er til debat. Han er ikke en legende for mig. Lidt det samme med Marcelo og Carvajal. Den ene har legendestatus, hvor den anden er til debat. Hvad gør udslaget her? Brasilianernes mere betagende spil, personlighed, aura eller de flere år i klubben?

Morientes er ikke deroppe for mig, og slet ikke når man så skal holde ham op imod andre store legender på 9'eren i klubbens historie. Jeg tør næsten ikke at berøre Guti, når jeg ved, hvor glad Dios er for ham ;-)

Det er nemlig sjovt, og noget jeg altid har fundet interessant at debattere, fordi jeg også ofte synes at det er svært at vurdere i øjeblikket, om folk er legender eller ej. Giver man det et par år, så er det oftest langt nemmere at se bare en smule objektivt på det, selvom det selvfølgelig altid i sidste ende er subjektivt for det meste. Et godt eksempel (tror jeg) fra den nuværende trup, som skulle bevise min tese lidt, er nok Benzema. Få spillere har igennem årene fået flere hug i medierne og herinde end franskmanden (ind imellem også fuldstændig berettiget synes jeg), men når vi står i år 2030, hvis ikke coronaen tager os alle inden, og skal gøre status, så tror jeg ikke der er mange som vil argumentere imod at han så absolut er en legende. Altså vi taler jo over 500 kampe, og over 250 mål, samt fire (!) CL titler, tre ligatitler og en masse andre pokaler, hvad skal man snart mere gøre tænker jeg?

Dine tanker om vores backs er også sjov, for du har da helt ret i at det er mærkeligt nok at de to brasilianere er selvskrevet som legender, mens Carvajal og Salgado er lige på vippen, selvom de to har bidraget (næsten) lige meget til vores succes. Jeg tror Dios har ret når han skriver at det også handler om at topniveauet måske bare har været mere fremtrædende hos Marcelo og Carlos, mens vores to venner til højre måske mere bare har stået mere solidt overordnet set. Og at man i spansk fodbold, og fodbold helt generelt vel egentlig, ofte hylder og lægger mere mærke til det offensive. Og for at slå det fast, så synes jeg heller ikke Salgado er en legende, selvom jeg faktisk var rigtig glad for ham som spiller, for han vidste også hvad det ville sige at kæmpe for trøjen.

Og enig mht. Morientes, det var måske også et friskt nok bud. Og Guti er jo naturligvis en kæmpe legende, jeg vil simpelthen ikke høre tale om andet, selvom jeg sjældent har oplevet en mere frustrerende spiller (måske på nær Isco efterhånden).

En sjov og vittig signaturtekst

3 uger 1 dag siden #18 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Modric klar til lønnedgang

Mølbat skrev:

Dios skrev: Carvajal og Varane burde måske være det, men jeg savner simpelthen noget topniveau fra dem. Varane's karriere er fladet total ud, hvor han til at starte med var det absolut største forsvarstalent jeg nogensinde har set til at være en rigtig god forsvarspiller. Mere er det desværre bare ikke blevet til.

Havde vi været i 2018/19-sæsonen, havde jeg været enig med dig i din vurdering af Varane. Han startede så utrolig godt i sine første år i Madrid, men var i flere år ikke rigtig i stand til at bygge på, hvilket også var grunden til, at han stod bag Pepe i køen til spilletid i en hel del år.
Efter det horrorshow, der for hele Real Madrid-mandskabet var 18/19, syntes jeg dog, at Varane endelig er blevet absolut verdensklasse i bagkæden. Fraregnet Man City-kampen i sidste sæson har han været Real Madrids bedste forsvarsspiller efter Zidanes tilbagevenden, og han har ovenikøbet bygget på mht. evner med bolden på fødderne, hvor han nu virker langt mere sikker end tidligere. Der er en grund til, at Los Blancos’ defensiv er så solid, selvom Sergio Ramos jævnligt styrter med frem for at slutte sig til diverse angreb, og den grund hedder Raphaël Varane.

Jeg synes virkelig ikke Varane er god med fødderne. Så snart han bliver det mindste presset, så slår han nogle forfærdelige bolde. Det er også meget sigende at vi sejler hver gang Ramos er væk. Så han mangler også noget mentalt eller nogle lederegenskaber.

Men han har bestemt spillet sig op på det sidste.

Sue me.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.